Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

chummy dj

Bericht door chummy dj »

tripoux
thx voor de spaanse link...staat heel wat op,wat je foto's betreft, die BX en talbot...knap,ook de andere zijn mooi...zo tezien een blauwe citroén diane..op de spaanse site..zou deze met de tijd ook in belgie en nederland verkocht worden,of zoude ze alleen hier in het wit zijn :?:

Afbeelding
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Of die Spanjaarden ook hier komen betwijfel ik. Of het moet via toeristen zijn.

Doe ook eens mee aan de fotowedstrijd op dit forum: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... highlight=. Het zou leuk zijn als er eens wat meer klassieke straatautoliefhebbers meededen. Het is meest supercars wat je daar ziet.
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Hé Tripoux, (even berichtje van mij vanuit kantoor):
Wat een gigantische serie kennen die Spanjaarden; ik kende deze nog niet.
Leuk om in te spitten en het "verlanglijstje" aan te vullen!
Erg wisselende kwaliteit lijkt mij overigens; bij sommige modellen kunnen de deuren zelfs open hetgeen het model zéker niet ten goede komt; andere modellen lijken zeer fraai!(Komt inderdaad niet niet allemaal van dezelfde fabrikant)
De Seat 1500 uit 1971 heb ik een paar jaar geleden op de beurs gekocht en is waanzinnig mooi.
De zilveren Renault 14 en de rode BX (schitterend) heb ik ook van de beurs, maar toegeschreven aan andere series.
Dus Chummy.... Je moet écht eens naar de beurs in Houten gaan!!
In het excel overzicht van mijn verzameling was de Seat 1500 een van de weinige modellen waar ik het vakje "leverancier" nog blanco moest laten. (kan ik nu dus invullen)
Ik heb hem dit weekend toevallig samen met een Simca op de foto gezet en zal hem later deze week op de site zetten.
vr.gr. Ben

Toegevoegd na 4 uren 19 minuten:

Vandaag vroeg thuis en direkt maar even de daad bij het woord:
zie ook deze site: http://www.gamas43.com/Colecciones/Cole ... eridos.htm
De Seat blijkt het eerste model uit deze serie te zijn".

Seat (Fiat) 1500 1971 Nuestros Queridos Coches (Altaya)
Simca Chambord 1958 Altaya

Afbeelding
Afbeelding
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Die Chambord zoek ik ook nog. Niet zo gemakkelijk aan te komen. Sinds kort heeft het aantal Franse bezoekers het aantal Nederlandse overschreden op mijn website. Als je op de startpagina op het blauwe icoontje klikt, kun je het aantal bezoekers per dag + de landen van herkomst aanklikken.
Onlangs al een bezoeker uit Polen en Kroatië, zelfs uit Japan! Toch grappig dat mensen van over de hele wereld je foto's bekijken.

Net uit mijn werk, nu een paar dagen vrij, dus wie weet tijd om te fotograferen. Houten gaat me niet lukken, omdat ik dan ook moet werken.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

tripoux..
spijtig dat je moet werken,zondag is er ook een beurs in maasmechelen..
ik denk dat ik daar naar toe ga

Afbeelding
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

inkom 2,50. Is dat entree?
chummy dj

Bericht door chummy dj »

yep dat is de inkom....
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Weer wat geleerd. Ik hoorde dat begin december ook een modelautobeurs was.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

tripoux en straatauto,
nog nooit gedacht om de auto's van kuifje teverzamelen..
daar zitte ook mooie tussen..

Afbeelding

Afbeelding
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Ja, maar gelukkig nooit aan begonnen :mrgreen:

Kijk maar eens op http://cp43.over-blog.com/categorie-446061.html

En als je daar eenmaal aan begonnen bent, wil je natuurlijk ook de complete, net begonnen serie van Spirou, of (in 't Nederlands) Robbedoes:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Kijk bijvoorbeeld maar eens op: http://www.aquitaine33.com/atlas/spirou/page2.htm

Nee, ik blijf bij mijn huidige serietje. Wat betreft de beurzen: Houten vind ik eigenlijk te groot. Je bent uren bezig voordat je alles een keer gezien hebt. Zelf ga ik regelmatig naar Joure, dat is kleiner en gezelliger. België is me te ver weg en ik ben niet gewoon om op zondag beurzen te bezoeken.
Laatst gewijzigd door tripoux op di 20 nov 2007 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

tripoux,
ik vind het persoonlijk een mooie verzameling,ook de auto's zijn mooi afgewerkt,met bij elk model een certificaat,uit welk album enzo..
ik denk ook wel dat het zn waarde houd...wat betreft als je ze later wil verkopen,wat ik wel niet van plan ben :roll:
deze 2 vind ik geweldig :thump_up:

Afbeelding

Afbeelding

Toegevoegd na 2 minuten:

ja ken de reeks van spirou...die bestel eend zoals ze in nederland zeggen,vind :thump_up: wij zeggen er een bakkersgeit tegen :P
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Hee, ik ken dat argument, van later verkopen :wink: En eerlijk gezegd heb ik dat ook een aantal keren gedaan, vóór mijn huidige verzameling. Vroeger verzamelde ik met name Minichamps en die zijn best goed verkoopbaar. Nu koop ik voor de prijs van 1 Minichamps 3 tot 4 Altaya's....

Afbeelding

Zo, en nu gauw de hond uitlaten...

"Bakkersgeit", geweldig!! Die ga ik onthouden.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

tripoux
daar heb je wel gelijk in,wat de prijs betreft..
wat bakkersgeit betreft,indertijd had bena elke bakker hier in Belgie zo ééntje :angel:
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

En kijk nu eens, in Spanje al verschenen, hopelijk via de Franse serie ook ooit:

Afbeelding

Als ik nou 3 x zoveel Altaya's ga kopen als dat ik Minichamps had, dan is het voordeeleffect ook weer verdwenen :roll:
chummy dj

Bericht door chummy dj »

tja het is ook zoals je het beziet he...je gaat wel meer modellen :P hebben,maar het nadeel mss is...weer een vitrine kast bijkopen :roll:
een peugeot 505 was mn vader indertijd helemaal weg van...tis dan geen 505 geworden,maar een 504... :thump_up:
Plaats reactie