Tinman's collectie: Prijzen voor verkoop + toch een nieuwe Lambo kast?

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Re: Tinman's collectie: Diablo 6.0 is aan het verkleuren!!!

Bericht door Mr. Dj M. »

Inderdaad maar gewoon mailen, maar een nieuw model lost denk ik niet heel veel op als je weer geel neemt. Dat zit gewoon in de fabricage en het ontwerp.

Balen hoor, al acht ik die kans klein maar mocht je een nieuwe krijgen, dan maar andere kleur kiezen. Neem aan dat je de oude dan mag houden dus zou dan lekker vooor zwart gaan, mooie combi :cool:
Tinman

Bericht door Tinman »

Dan zal ik inderdaad eens een mailtje naar autoart sturen morgen. Die laatste 2 foto's erbij doen waar het echt duidelijk op te zien is en dan eens afwachten wat ze hier van zeggen :thump_up:

Bedankt voor de tip heren!
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Ziehier bijvoorbeeld ook de foto op Modelissimo :thump_down:

Afbeelding
jochen

Bericht door jochen »

denk vrij normaal... heb ik ook bij andere schaalmodellen in lichte kleuren en dat enkel bij schaalmodellen metal body en plastiek bumpers en andere plastiek onderdelen...
de diablo heeft plastieken deurdrempel, bumper... daarmee vertoont die kleurverschil... :(
i bought a 1:1 hobby car, Alfa Romeo 147 GTA!
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Is inderdaad een algemeen probleem. Mijn gele Lexus IS van AA (reeds verkocht) had hetzelfde probleem :doh:
Nick7

Bericht door Nick7 »

Jammer, maar hopen dat je een nieuwe krijgt.
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

jochen schreef:denk vrij normaal... heb ik ook bij andere schaalmodellen in lichte kleuren en dat enkel bij schaalmodellen metal body en plastiek bumpers en andere plastiek onderdelen...
de diablo heeft plastieken deurdrempel, bumper... daarmee vertoont die kleurverschil... :(
Dat is inderdaad het probleem , het kleurverschil zit in het gespoten materiaal.
Kunststof en Zamac zijn 2 verschillende materialen bij lichte kleuren zul je dus kleur verschil zien,
ook zal het wel komen doordat het plastick niet in kleur gespoten is , maar dat er
een kleurstof toegevoegd is tijdens het productie proces .
Dat wil zeggen dat het model en de kunsstof delen gescheiden van kleur voor zien worden ,
hierdoor ontstaat er ook kleurverschil tussen beide delen .

Dit komt ook voor op 1:1 auto's kijk maar eens goed naar een auto in lichte kleur
daar zul je tussen de kunsstof delen en ijzer delen ook kleurverschil zien .

Ik heb het ook op diverse Autoartmodellen die in mijn collectie staan .

Daarbij denk ik ook dat AA er weinig aan zal (kunnen) doen
Laatst gewijzigd door andre op zo 25 jan 2009 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

Ik ga volledig akkoord met andre hierboven. Het is het verschil in materialen en daar is echt haast niks aan te doen.
Ik werk in een garage en op echte wagens is dit ook het geval.
Het enige wat AutoArt kan doen is de carrosserie uit 1 deel gieten maar ik denk dat dit een duurder proces is.
Ik koop de AutoArts voornamelijk in donkere kleuren want dan hebben ze er geen last van.
Ik had tot vorig jaar een gele Diablo Roadster van AutoArt en deze had dat ook.
Heb hem door dat kleurverschil verkocht, was gewoon niet meer aan te zien.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Tinman

Bericht door Tinman »

Ja ik denk zowiezo al niet dat AutoArt er uberhaubt iets aan kan doen, maar niet geschoten is altijd mis :wink:

Alleen in het vervolg nog maar even goed over nadenken voor ik een lichte kleur kies, al zijn die soms wel mooier :x
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Kleurverschil tussen plastic en metaal is inderdaad eigenlijk zo goed als onvermijdelijk, maar er kan veel verschil zitten tussen twee exemplaren. Moet zeggen dat bij de gele Lexussen IS die ik heb gehad dat verschil echt nauwelijks zichtbaar was. Je moet er op letten om het te zien en dan nog..., dat is heel anders dan met de foto van Modelissimo en de foto's van Tinman.....

Misschien goed als Autoart de bumpers e.d. toch ook maar van metaal maakt, maar dat zal niet voor alle delen kunnen en misschien ook wel duurder zijn. Belangrijk blijft dan alsnog het proces rondom de paintjob, worden de delen appart gespoten kan er inderdaad verschil optreden. Dat is helaas bij de groen/gouden Tf heel duidelijk het geval. Ook tussen metalen delen is daar kleurverschil, sufferts hebben de deuren en motorkap namelijk vanaf de andere richting gespoten en met deze lakkleur die toch een beetje twee kleurdieptes kent......
lambo

Bericht door lambo »

Dit is dus de reden dat ik voor de zwarte ben gegaan, op diverse forums was dit probleem al gemeld. Bij metallic kleuren is het probleem volgens mij minder omdat ze dan ook de bumpers etc. meespuiten. Wel jammer, je blijft je er nu natuurlijk voor altijd aan ergeren, en voor zo'n 90 euro verwacht je toch wel dat ze het probleem hadden kunnen oplossen en dat het niet na 3 weken al zichtbaar is.
Gewoon reclameren bij AutoArt, wie weet hebben ze een oplossing
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Inderdaad het is een duur model, daar verwacht je dat niet van. Natuurlijk zien ze bij Autoart nu niet ineens meer daar van terug als een half jaar terug, die gestegen lonen he...
Toch zijn ze denk ik wel verplicht wat goeds te leveren. Overigens is het echt niet zo dat de bumpers niet worden meegespoten als het geen metallic is, ben benieuwd hoe dat is met de 6.0 liter....

Een donkere kleur is meestal wel een oplossing inderdaad, maar het kan nog wel zichtbaar zijn! Bij m'n 10Years Anniversary Mx-5 heb ik ook kleur verschil en ook bij m'n antraciete Rx-8. Als ik ze overdag uit de vitrine pak is er echter niet veel aan de hand, s'avonds zie je het dan wel wat beter en zoals altijd helemaal buiten staan met daglicht en je ziet het niet meer...
Tinman

Bericht door Tinman »

@ Lambo

Ja ik ga morgen eens een mailtje naar AutoArt sturen, en ik ga er alvast vanuit dat hun daar toch weinig aan kunnen/zullen doen. En dan stuur ik een mailtje naar de webshop waar ik deze gekocht heb voor ofwel een vervangend exemplaar (in het zwart dan maar :x ) Of gedeeltelijk geld terug.

En nu maar hopen dat ik in ieder geval nog iets positief nieuws erover hoor!
Tinman

Bericht door Tinman »

Nou ik heb vandaag maar gewoon naar modellisimo gemaild.

Ze bieden me nu dus 10 euro korting op een volgende bestelling. Maar nu ben ik dus het twijfelen of ik niet zal vragen voor een zwart exemplaar, of het zo maar laten en gewoon mijn korting nemen. :|
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

opzich erg netjes van modelissimo om je 10 euro korting te geven, want ze kunnen er zelf helemaal niks aan doen, dus ik denk dat verder zeuren niet handig is!
Afbeelding
Plaats reactie