Formule 1 2009
- fish88
- Schaal: 1:43
Re: Formule 1 2009

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
die voorspoiler word een groot probleem denk ik te veel insturen (curbs) of iets te krap inhalen en weg is de spioler.
Vind de BMW eigenlijk een soort 'guldenmiddenweg'. De bolide is nergens echt opvallend, en heeft nergens vreemde noviteiten. Wellicht een combinatie van het beste van twee werelden?
Op deze foto foto vind ik de Williams best netjes!

Op deze foto foto vind ik de Williams best netjes!

- Powersprint
- Schaal: 1:18
Ik denk dat Kubica hier de koe bij de horens vat. Ik verwacht dit jaar ook nog geen wonderen wat betreft het inhalen. Hoe zien jullie het?Kubica: 'Er zal niet meer ingehaald worden'
Pool ziet weinig voordelen in nieuwe specifacties
[20-01-2009] Slickbanden, een voorvleugel die tijdens de race aangepast kan worden en een boostknop voor extra vermogen; het zou de inhaalacties tijdens de races moeten vergroten, maar volgens BMW Sauber-coureur Robert Kubica zal het allemaal niet veel verschil maken.
Kubica denkt niet dat er meer ingehaald zal wordenBij de onthulling van de BMW Sauber F1.09 in Valencia merkte Kubica op dat ondanks de radicale veranderingen aan de auto, voor de rijders veel bij hetzelfde zal blijven. ,,We zitten niet in karts of in toerwagens, er zal niet ineens veel meer ingehaald worden'', aldus de Pool.
Kubica merkte op dat de verstelbare voorvleugel geen krachtig middel is om inhaalacties te bevorderen. Het zou slechts een middel zijn om gedurende een raceronde de balans van de auto te veranderen. De regels staan toe dat een coureur twee maal tijdens een ronde in de race zijn voorvleugel mag verstellen.
Maar Kubica maakte zich meer zorgen over het formaat van de voorvleugel. Deze is namelijk veel breder en ook lager dan wat de coureurs tot nu toe gewend waren. Kubica: ,,Als je kijkt naar ongelukken in het verleden, zoals die van mij in Canada, of die van Burti in Spa, dan zie je dat de voorvleugel, of eerder het afbreken daarvan, een cruciale rol speelde.''
,,Coureurs zullen nu heel voorzichtig moeten zijn. Ik heb vorig jaar momenten tijdens de race gehad dat ik iemand net niet raakte met mijn voorvleugel, dat zal nu een stuk moeilijker zijn.''
De komst van de slicks juichte Kubica wel toe, maar ook daar zijn er nog vraagtekens te plaatsen volgens de coureur. ,,Slicks geven de extra grip die we nu nodig hebben, maar de regenbanden zijn nagenoeg hetzelfde als vorig jaar, terwijl de grip is veranderd'', legde hij uit. ,,Ik heb nog niet in de regen gereden met deze nieuwe auto, maar ik verwacht moeilijkheden.''
-
- Moderator
Tsja,
Die Pool is niet echt een feestnummer. Ik heb Kubica zelden tot nooit een stoere inhaalactie zien maken en zijn kwaliteiten hebben toch een tikje gehad na zijn klapper in Canada.
Minder grip achter+meer grip voor+slicks+aanpasbare voorvleugel betekend toch meer inhaal mogelijkheden ten opzichte van de concurrentie. Maar zoals de zaken er nog steeds voorstaan wel met minder auto's.
Dus zullen we per definitie minder inhaalacties zien. Maar das logisch
Die Pool is niet echt een feestnummer. Ik heb Kubica zelden tot nooit een stoere inhaalactie zien maken en zijn kwaliteiten hebben toch een tikje gehad na zijn klapper in Canada.
Minder grip achter+meer grip voor+slicks+aanpasbare voorvleugel betekend toch meer inhaal mogelijkheden ten opzichte van de concurrentie. Maar zoals de zaken er nog steeds voorstaan wel met minder auto's.
Dus zullen we per definitie minder inhaalacties zien. Maar das logisch
Vindt ze er minder mooi op worden. Maar ze blijven toch wel erg cool. Ik heb een keer naast de renault uit 2008 een kunnen staan in de pits erg indrukwekend
. Maar hoe goed de auto ook is met een slechte coureur begin je nog niks.

- Powersprint
Dat is zeker waar Richard, maar toch verwacht ik van de nieuwe regelementen nog niet al te veel. Ik bedoel, iedereen rijdt met dezelfde nieuwtjes, dus iedereen heeft ook dezelfde voordelen. Als je niet wil dat iemand inhaalt op t rechte stuk, zet je gewoon als eerste de voorvleugel op een minimaal aantal graden. En dat is gewoon durven te gokken. Zet je 'm al in de bocht voor S/F op minimaal, met als gevolg onderstuur, of wacht je tot op t rechte stuk met als gevolg dat de achtervolger je misschien voor is. Zelfde geldt voor de boostknop.
Dus ik wacht nog even af
Dus ik wacht nog even af

- fish88
- Schaal: 1:43
Vind de wagen nu allemaal wel mooi (Renault is apart dat wel). Denk dat ik ze over een tijdje mooier vind dan de wagens van vorig jaar.
Als Renault hem een klein beetje aanpast dan zou hij geweldig zijn.

Als Renault hem een klein beetje aanpast dan zou hij geweldig zijn.

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Die render ziet er een stuk beter uit 

Onderweg:
niks
Totaal: 67x 1:18 - 46x 1:43 - 3x 1:12 racers only
niks
Inderdaad, ik vind alleen die spoiler nog steeds erg lelijk. Maar ze zijn ook functioneel bedoeld en niet als mode object ofzo.
Ik vind het rood niet bij het oranje passen. Verder op die render ziet het er netjes uit!
Overigens heeft Kubica altijd van die uitspraken dat het niet goed komt en blabla. We wachten wel af tot 29 maart. Maar waarom zou men minder gaan botsen/inhalen dan vorig jaar, iedereen rijdt toch gewoon weer met dezelfde soort auto's?
Overigens heeft Kubica altijd van die uitspraken dat het niet goed komt en blabla. We wachten wel af tot 29 maart. Maar waarom zou men minder gaan botsen/inhalen dan vorig jaar, iedereen rijdt toch gewoon weer met dezelfde soort auto's?
Kubica (die in de 10 races die hij voor zijn crash reed 1 keer derde werd en in de iets over 20 races erna 1 keer eerste 3 keer 2de en een paar keer derde in effectief de 5de wagen van het veld en in eigenlijk pas zijn 2de F1 jaar) heeft denk ik wel een punt. Fia voert al 10 jaar regels door die van alles moeten verbeteren, maar heeft er iets ooit gewerkt?
Ik denk dat de teams binnen een half jaar tot een jaar weer op het nivo zitten waar ze zaten voor de regels kwamen. En ik ben bang dat dit jaar nog meer mensen reden hebben om op safe te gaan. Maar we zien het wel. Al zou ik het liefst eens zien dat ze nieuwe regels eens een keer langer dan 1 seizoen laten gelden.
Ik denk dat de teams binnen een half jaar tot een jaar weer op het nivo zitten waar ze zaten voor de regels kwamen. En ik ben bang dat dit jaar nog meer mensen reden hebben om op safe te gaan. Maar we zien het wel. Al zou ik het liefst eens zien dat ze nieuwe regels eens een keer langer dan 1 seizoen laten gelden.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

Tis de laatste jaren een stuk minder voorspelbaar dan aan het begin van dit millenium dus ik zeg ja 

Onderweg:
niks
niks
- Powersprint
Laat maar komen zou ik zeggenPlannen voor Amerikaans team in Formule 1
04 februari 2009
Ondanks de wereldwijde economische crisis staat er volgend jaar mogelijk een nieuw Amerikaans Formule 1-team op de grid. Zo meldt het Duitse Motorsport-Total.com woensdag. Het team zou de naam USF1 moeten gaan krijgen.
De Amerikaan Ken Anderson, voormalig technisch directeur van het Franse Ligier, en de Britse autosportjournalist Peter Windsor worden genoemd als de oprichters van de nieuwe renstal. Op de website http://www.usf1.com is al een logo te zien voor USF1 en het domein blijkt inderdaad eigendom te zijn van Ken Anderson, die tegenwoordig werkzaam is als technisch directeur van NASCAR-team Haas CNC Racing.
Naar verluidt wordt Charlotte, North Carolina, de thuisbasis van USF1 en volgt er later deze maand nog een officiële bekendmaking van de USF1-plannen

-
- Moderator
1 april valt vroeg dit jaar.
Of nemen zij Honda over?
Of nemen zij Honda over?