Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

jonnoT
Schaal: 1:87

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Bericht door jonnoT »

Jensen , Iso zekers twee merken naar mijn hart. Mijn collectie bestaat dan ook voornamelijk uit sportwagens en diens racebroeders. Maar sportwagens zijn in feite ook gewoon straatwagens, niet waar?
Met Maserati kan ik je wel van dienst zijn :mrgreen: heb er een stuk of 40 :cool:

Maserati Bora (1/43 model by Grani & Partners)
Afbeelding

Maserati Merak ( 1/43 model by Grani & Partners)
Afbeelding

Maar ook vandaag de dag maakt Maserati leuke straatautootjes die ik hier geregeld zie rondrijden :mrgreen:
Maserati Quattroporte 2003 (1/4 model by Grani & Partners)
Afbeelding

En om het toch met een Brits tintje weer af te sluiten
AC Ace (1/43 model by Dinky_
Afbeelding
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Nu zwerf ik hier al een jaar op het forum, en nog nooit heb ik iets gepost in dit topic! :shock: Als ik het goed begrijp kan ik hier foto's plaatsen van mijn 50/60/70/80 jaren auto's? Dit zijn de auto's die ik heb uit die jaren, natuurlijk allemaal Aston's:
De prachtige DB5 van AutoArt 1:18
Afbeelding
De DB5 van James Bond uit Goldfinger 1:43
Afbeelding
De DB4 GT Zagato :worshippy:
Afbeelding
Eigenlijk is deze auto te oud voor dit topic :shock: (1934) Maar ik wou m toch even laten zien, gewoon omdat t zo'n schoonheid is :worshippy:
Afbeelding
Wat vinden jullie er van? :)
Afbeelding
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Welkom hier Tom! Het enige topic waar de kolenkachel brandt, Radio Luxemburg aanstaat, de zondag autoloos is en (soms) de Berlijnse muur omvalt. Kortom, de 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren. Van al die jaren heb ik alleen de 50-er gemist.
En jij kunt ze hier allemaal zo'n beetje inhalen geloof ik.

Mooie foto's. Echt Engels en de bovenste met natuurlijk een hoog James Bond gehalte. Van dat imago komen ze nooit meer af! De onderste zie ik door de vingers. Kijk maar eens naar de Fiats die Veicolo een tijdje geleden postte. Op één of andere manier ga ik die echte oudjes met losse spatborden en chromen koplampen steeds meer waarderen. Terwijl ze toch écht ruim voor mijn tijd zijn.
Tom_Aston-Martin

bedankt voor de leuke reactie :) Zo te zien kan ik inderdaad hier alles inhalen, wat een enorm groot topic :worshippy: Vanaf nu zal ik zeker actief zijn hier op sit topic :thump_up:
En inderdaad, bij de DB5 denkt iedereen gelijk James Bond! Zelf vind ik de DB4 helemaal geweldig :worshippy:
Afbeelding
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

En hier dan de gewraakte Renault Type A l'Éclaire van rond de een na laatste eeuwwisseling.
Gekocht als Panhard. Leuk modelletje, daar niet van, maar ja, geen Panhard... Geen idee van welk modelmerk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Ik ken het ergens van, ikdacht eerst aan zoiets als deze:
Afbeelding
maar is toch anders.. wel een leuke wagen
bart85

Bericht door bart85 »

Toch best een geinig ding, die oude Renault. Gezien de bestickering zou ik denken dat hij misschien uit de Franse Michelin-kioskreeks komt? Over de eerdere berichten: de Aston Martins van Tom zijn prachtig (je zult je prima vermaken in dit topic) en vooral de AA DB5 doet me bijna (terug-)verlangen naar 1:18!
De Reliant Scimitar is een bijzonder gaaf ding, en kijk wat er op de NEO-website staat:
Afbeelding
Vol verwachting klopt ons hart :)
chummy dj

Bericht door chummy dj »

wat een mooie update,knappe fotos,en autos...
welkom trouwens aan de nieuwkomers.... :wink: zoals tom,jonnoT....Die Maserati's zijn bijzonder mooi...zekers die oudere types :)
V480-S60

Bericht door V480-S60 »

bart85 schreef:De Reliant Scimitar is een bijzonder gaaf ding, en kijk wat er op de NEO-website staat:
Afbeelding
Vol verwachting klopt ons hart :)
Ja, daar wil ik ook wel even op wachten. Wordt een buitenbeentje in mijn collectie maar komen doet ie!
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Zo, en ik creëer even een nieuwe mijlpaal op dit topic.

Reactie nummer 2500!

En dat doe ik met een Alfa Romeo 6C 2500 Freccia d'Oro uit 1947van Minichamps:

Afbeelding
Afbeelding

Wat moet dat in 1947 een opzienbarende auto zijn geweest. Hoewel...je had in 1936 natuurlijk al de Panhard Dynamic... :wink:
buttonfreak
Contacteer:

Afbeelding
Toch was er al daarvoor de Chrysler Airflow, of de Tatra T87, of de Dunamis, of...
Afbeelding
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

tripoux schreef:En dat doe ik met een Alfa Romeo 6C 2500 Freccia d'Oro uit 1947van Minichamps: Wat moet dat in 1947 een opzienbarende auto zijn geweest.
Is het ook. Afgelopen weekend stonden er twee 6C's in Houten te schitteren waarvan één cabrio. Grote wagens waren dat voor die tijd, maar o wat mooi!
Prachtige bijdragen weer, ook van de 'nieuwe' posters in dit onvolprezen nostalgietopic. Keep 'em coming!
Rock & Roll!!!
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Freccia d'Oro betekent letterlijk vertaald "Gouden pijl"; deze pijl is in de grille ook zichtbaar.
Ik heb het prachtige Minichamps exemplaar met de vreemde goene wielen destijds pas gekocht toen ik zeker wist dat deze Alfa ook ooit in 1:1 met de goene spaakwielen geleverd werd. (dat móet via Google gelukt zijn, maar nu vind ik hem niet meer)

De Alfa Montreal heeft Minichamps ook gemaakt, maar omdat hij voor 1/3 van de prijs door EG geleverd kon worden heb ik ditmaal voor de iets minder fraaie EG-uitvoering gekozen.
Bij "echte alledaagse straatauto's" zoals Opeltjes en Fordjes had ik zeker wél gekozen voor de betere uitvoering.

Alfa Romeo 6C 2500 Freccia d'Oro 1947 Minichamps (Alfa collectie)
Alfa Romeo Montreal 1970 EG (Edison Giocattoli)

Afbeelding

Afbeelding
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
buttonfreak
Contacteer:

vind em niet slecht, die Montreal.
Tom_Aston-Martin

zo hee, de "updates" komen hier echt in sneltreinvaart langs zetten :shock: Ik weet niet waar ik moet beginnen!
Ten eerste bedankt iedereen voor het warme onthaal, is erg leuk om te horen wat jullie van mijn Aston's vinden :) :thump_up:
En dan had ik nog een vraagje aan Buttonfreak: Welke auto is die groene slee op de tweede foto? Want ik was wel even benieuwd, maar op google kwam er bij Airflow, Tatra T87 en Dunamis hele andere auto's uit :wink:
En toen scrollde ik verder naar beneden, en zag ik die prachtige 6C 2500 :shock: Wat een gave auto is dat zeg, nog nooit eerder gezien!! Is dat een erg zeldzame verschijning? Want zo'n auto moet toch wel opvallen als je 'm in het echt tegenkomt!
Afbeelding
Plaats reactie