1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest !

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest !

Bericht door 1:18 24/7 »

Met dak ziet ie er idd beter uit, kleurtje doet hem ook goed. Maar die hoodscoop, kolere zeg, die is echt oeps lelijk lijkt wel een opplak ding. Net zo als die vouw in de zijkant en die louvres aan de zijkant van de motor. Haal die zooi alsook die maffe uitlaten er af en je hebt een aardige auto, maar voor een Ferrari vind ik het nogal pover.

Stel dat je het geld had, wat zou je kiezen, dit geval of de schitterende maserati GT of Alfa 8C?
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Hoe misleidend een foto kan zijn... :wall:

Van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding

Geen mooie proporties, ordinaire Golf koplampen (terwijl die van Masseratti op de plank liggen bij de buren :mrgreen: ), rare lijnen en veel te pompeus voor iets wat de opvolgert van de heetste Hatchbak aller tijden had kunnen (en moeten) zijn... :snooty:

Vind hem in deze uitmonstering qua kleur en chromen dingetjes erg veel op een moderne variant van een Londonse Taxi lijken, maar of ze dat bedoeld hebben :?: :eh:

Zoveelste gemiste kans van Lancium. Er wordt al 4 à 5 jaar vergaderd over een kek wagentje als de uit de dood verrezen Fulva, en ondertussen brengt men hokken als de Ypsilon, de Lybra, de Thesis en dit :cry:

Jolly's advies: Geen water meer geven, en volgende week mee met de GFT!

Afbeelding
R.I.P. Delta :pray:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

mooi geschreven, en ik ben het compleet met je eens!
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Ik word echt oud; Jolly, je hebt gelijk....

Die wielbasis is veel te lang, op de foto lijkt de wielbasis veel korter.
galleria ferrari

Bericht door galleria ferrari »

ik vind hem in tegen stelling tot jullie wel mooi de wielbasis is mischien wel wat lang maar dat valt nog te overzien en bovondien jolly club bij jou is bijna geen een auto goed of mooi

Gr. Dimitry :)
mazda, zoom zoom
Afbeelding
Honda.f1
Contacteer:

Bericht door Honda.f1 »

smaken verschillen gelukkig. Ik vind dit als gezinsauto ook wel een mooie auto hoor, kan je lekker veel in kwijt denk ik. het lijkt een beetje op een seat altea XL

die onderste vind ik niks, lijkt wel een volkswagen scirocco
Onderweg:

Mclaren MP4/22 Fernando Alonso
Mclaren MP4/21 Lewis Hamilton 1st rollout
Jordan EJ13 testcar (Plastic delen zijn gespoten, Body is geplamuurd,17/6 eerste laag spuiten)
Jolly Club

en bovondien jolly club bij jou is bijna geen een auto goed of mooi
Zoals Bruno Ganz al zei in Der Untergang: "Unsinn!!" :mrgreen:

Goed en mooi zijn in mijn ogen twee heel verschillende werelden. Een goede auto is een Toyota, en die hoef ik inderdaad niet, want die is niet mooi.

Mijn commentaar op de Delta is in mijn ogen, en zelfs RSH onderschrijft het :lol: , terecht. De concept van de Delta is een gespierde, super scherp getekende en mooi ogende wagen... terwijl de produktieversie niets meer lijkt dan een gezapige Seat Leon XXL :think:

Aangezien ik altijd een liefhebbert van het merk Lancium ben geweest, en van de Delta in het bijzonder, doet mij dit allemaal zeer aan de ogen!

Onlangs heb ik me tijdens Viva Italia in Assen kunnen vergapen aan oudere generaties Lanciums, en het is gewoon treurig om te zien wat er nu van het merk over gebleven is. Maar dit betoog heb ik al vaker gehouden.

Saillant detail: in tegenstelling tot Alfa Romeo's en Fiat's was er hoegenaamd geen enkele moderne Lancium te bekennen op en rond het circuit... zouden echte auto-enthousiasten de moderne Lanciums dan misschien toch links laten liggen ?? :cool:

volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Maarja, wat zijn in jouw ogen dan de ECHTE autoliefhebbers?
Alleen diegenen die van auto's houden die in jouw straatje passen?

Ik vind die Lancia er niet slecht uitzien. Maar zeker ook niet mooi.
galleria ferrari

Bericht door galleria ferrari »

ik sluit me bij de mening van volvofiel aan

Gr. Dimitry :)
mazda, zoom zoom
Afbeelding
Jolly Club

Iemand die op zijn 15e een auto aanschaft die ouder is dan hijzelf, en het ding koestert tot 'ie er de weg mee op mag, dat is een goed veerbeeld van een auto-liefhebber! Ben blij dat mijn straatje niet vol staat met alleen maar auto's die ik mooi vind, ik zou eens jaloers kunnen worden... Bovendien mag iedereen van mij mooi vinden wat 'ie wil, en aangezien dit een meningentopic is zal ik niet nalaten die van mij te ventileren.

Lancia is van oudsher een merk dat een specifieke groep liefhebbers aansprak. Inclusief mijzelf :angel: Het exclusieve karakter, fraaie vormgeving en sportieve historie hadden grote waarde voor de volgelingen. Anno nu maakt Lancia een zwalkende indruk. Enerzijds willen ze overleven door een auto te bedenken die een allemansvriend kan worden, en anderzijds willen ze hun 'apartigheid' bewaren. (zie Thesis en sommige details op deze Delta)

Wat je overhoudt is een auto die volstrekt inwisselbaar is met zovelen die er al rondrijden, en die waarschijnlijk beter in elkaar geschroefd zijn, en die over 10/15 jaar allang weer is vergeten.

Ter illustratie:

De oude Delta dateert van begin jaren '80 en is dus bijna 30 jaar oud, en wordt nog steeds als een ware klassieker aanbeden door vele autofielen op deze aardkloot! :roll:

Het voorbeeld van Viva Italia haal ik aan omdat het gewoon opvalt dat bij merken als Alfa, Fiat, Maserati etc.etc. oud en nieuw echt ruim vertegenwoordigd zijn op zo'n evenement, terwijl bij Lancium de paddock vol staat met Fulvia's, Delta's, Thema's, Beta's, Monte Carlo's, Flavia's, Y10's etc.etc. terwijl er van de nieuwe generaties Musa, Thesis en Lybra geen spoor te bekennen valt. En dat zou Lancia als merk te denken moeten geven.

Ik heb al eerder geroepen, ik geloof in Jonno's prive-topic of mijn eigen, dat ze er beter aan zouden doen het merk nu definitief de nek om te draaien :!:

Oh ja, de Alfa Mi.To is ook lelijk !! :cool:

Captain Jack Sparrow
Contacteer:

Bericht door Captain Jack Sparrow »

Wat zou je krijgen als auto's het konden doen en Bentley en Porsche samen wat plezier beleven

Ik vind deze prachtig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Dan zeggen mensen wel dat Porsche al 100 jaar hetzelfde model maakt... Maar beter 1 goed model blijven maken dan het aflopende pad dat Ferrari en Lancia op gaan.... Ferrari teert op het feit dat ze een fanbase heeft die trouw blijft aan het logo. Niet meer niet minder. Lancia wil gewoon dood.

Ik vraag me af hoeveel Ferrarifans auto's in hun vitrine zetten die ze, als ze echt eerlijk zijn, eigenlijk niet zo heel mooi vinden. Bij mij zijn de Cayenne en de Carrera GT er snel weer uitgegaan. Cayman is er nooit gekomen....
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Honda.f1
Contacteer:

Bericht door Honda.f1 »

hmm ik vind de cayman toch wel een unieke porsche hoor, met dat aparte achterraam

misschien komt het dat ik ferrarifan ben, maar ik ben het niet omdat ik logotrouw ben ofzo. Ik ben gewoon al jaren fan van ferrari in de Formule 1 en pluspunt is dat ze ook nog mooie straatauto's bouwen, maargoed smaken en meningen verschillen. de een vindt een 'doodsimpele' 599 gtb mooi en de ander vind een-tot-speelgoed-auto-omgebouwde bentley continental GT helemaal geweldig

wat ik overigens wel vreemd vind is dat best veel mensen hier ferrari's in hun verzameling hebben en dan staat er niet bij als reactie : tja het geld moest op dus heb ik deze maar gekocht, of er zit zo'n mooi logotje op, maar er staat toch echt dat ze het een supermooi model vinden
Onderweg:

Mclaren MP4/22 Fernando Alonso
Mclaren MP4/21 Lewis Hamilton 1st rollout
Jordan EJ13 testcar (Plastic delen zijn gespoten, Body is geplamuurd,17/6 eerste laag spuiten)
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Captain Jack Sparrow schreef:Wat zou je krijgen als auto's het konden doen en Bentley en Porsche samen wat plezier beleven

Ik vind deze prachtig
Zonder die wacko paintjob, velgen, vleugel en bodykit: Ik ook! :mrgreen: :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Jolly Club schreef:
Afbeelding
Niet te veel woorden meer aan vuilmaken.
Dit voor mij gewoon GEEN Lancia, en helemaaaaaaaaaaal geen Delta.
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Plaats reactie