Formule 1 2009
- fish88
- Schaal: 1:43
Re: Formule 1 2009
Staat toch dat ze hun thuisbasis willen vestigen in Amerika?

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
- Powersprint
- Schaal: 1:18
PffMosley stelt zich mogelijk opnieuw verkiesbaar
05 februari 2009
Max Mosley wil misschien toch langer president blijven van de internationale autosportbond FIA. Dit heeft de 68-jarige Brit woensdag aangegeven tijdens een persbijeenkomst in Londen. In december liet Mosley nog weten zich waarschijnlijk niet verkiesbaar te stellen voor een vijfde termijn als FIA-president.
"Als veel mensen tegen je zeggen dat je moet blijven, zou het bijna onbeschoft zijn om het niet te doen", zei Mosley, die vorig jaar nog onder druk stond om op te stappen, nadat een Britse krant een video had gepubliceerd waarin hij te zien was in een sadomasochistische orgie. "Het is natuurlijk erg vleiend dat mensen dat nu tegen me zeggen. Ik ben me ervan bewust dat ik voor de vergadering van de World Motor Sport Council die eind juni plaatsheeft, een knoop zal moeten doorhakken."
Het huidige presidentstermijn van Mosley loopt in oktober af. Mosley verwacht zelf dat er zich nog zes of zeven andere kandidaten zullen melden voor het FIA-presidentschap. Onlangs ging er nog het gerucht dat voormalig Royal Bank of Schotland-baas Fred Goodwin wel oren had naar de functie, maar volgens Mosley is daar niets van waar. "Ik ben vorige week gebeld door Fred en hij vertelde me dat dat allemaal onzin was. Hij voelde zich duidelijk behoorlijk opgelaten", zei Mosley.
Mosley vermoedt dat drievoudig wereldkampioen Jackie Stewart, met wie hij wel vaker in de clinch ligt, het gerucht de wereld heeft ingeholpen. "Het zou interessant zijn om uit te zoeken waar dit gerucht vandaan komt. Het moet iemand zijn die een band heeft met de Formule 1, het moet iemand zijn die uit Schotland komt, het moet iemand zijn die geen verstand heeft van de Formule 1 én het moet iemand zijn die ongelooflijk dom is. Ik ken tenminste één iemand die volledig aan dit signalement voldoet."

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Mijn hemel wat heeft die man een ego, grijpgraaiende Nazi. 
Lauda vond de nieuwe wagens vooral op maaidorsers en oogstmachines lijken, vooral die van Renault.

Lauda vond de nieuwe wagens vooral op maaidorsers en oogstmachines lijken, vooral die van Renault.

- fish88
Max Mosley begrijpt waarschijnlijk nog steeds niet dat ze hem weg willen hebben? Die video zal vast wel zijn opgenomen in opdracht van een team om hem weg te werken.
Nu dat verhaal weer helemaal op de achtergrond is geraakt wilt die debiel natuurlijk zijn macht gewoon behouden...
Nu dat verhaal weer helemaal op de achtergrond is geraakt wilt die debiel natuurlijk zijn macht gewoon behouden...

-
- Moderator
Ach, iedereen verdient een tweede kans onder het mon van "Change we can" 

- fish88
Filmpje van Red Bull Racing waarin te zien is hoe de nieuwe wagen eruit komt te zien. Als hij er echt zo uit komt te zien dan is het waarschijnlijk de mooiste wagen van het veld.
http://www.go-f1.com/podcast-rb5.php
http://www.go-f1.com/podcast-rb5.php

- Powersprint
- TestaRossa
- Contacteer:
Strak filmpje........en strakke bak. 

#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Mijn computer is te langzaam voor het filmpje
Zien er mooi uit die "plaatjes".

Zien er mooi uit die "plaatjes".
Laatst gewijzigd door AutoWolf op zo 08 feb 2009 03:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, lekker filmpje!
Leuke uitleg van wat er dit serizoen allemaal verandert aan de wagens. En die Red Bull ziet er inderdaad niet verkeerd uit zo. 

- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
RaceXpress schreef:Nieuw USF1-project bevestigt, eerste rijder bijna rond
Een van de belangrijkste personen achter het Amerikaanse Formule 1-team USF1 heeft bevestigd in 2010 aan de start te willen staan. Ken Anderson, een Amerikaanse engineer met ervaring in de Nascar, IndyCar en Formule 1, verklaarde tegenover de Charlotto Observer dat 95% van de geruchten die op internet verspreid werden, waar zijn. Samen met Peter Windsor, eveneens een voormalig F1-teammanager, is het duo momenteel op zoek naar een goede locatie als thuisbasis voor het team. Een officiële bekendmaking volgt later deze maand, zei Anderson.
Daarnaast maakte hij bekend dat de eerste coureur voor 2010 bijna getekend heeft. Het zou gaan om een Amerikaanse coureur die momenteel in een formuleklasse in Europa actief is. Mogelijke rijders voor het team zijn onder andere Jonathan Summerton, Charlie Kimball, Jake Rosenzweig en winnaar van de Formule BMW World Final, Alexander Rossi.
"Alle sponsoren van de huidige Formule 1-teams willen graag in Amerika racen, en Amerikaanse bedrijven willen wereldwijde bekendheid. Dan is een Amerikaans F1-team een logische stap", zo verklaarde Anderson de oprichting van het nieuwe team.

Zeker en vast goed nieuws.
Maar gaan ze nu een F1 team beginnen vanaf 0 of misschien Honda overkopen?
Maar gaan ze nu een F1 team beginnen vanaf 0 of misschien Honda overkopen?
- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:

Best lekker bakkie, alleen erg grote koffietafel

Maar ja Newey koos voor een agressieve aanpak
Zo, volgens mij heeft Red Bull er goed aan gedaan om Newey zo lang door te laten gaan met het ontwerpen van deze wagen! Hij ziet er erg gedetailleerd en doorontwikkeld uit. En ik zie een paar opvallende zaken aan de wagen. Hopelijk is ie niet alleen snel maar ook robuust, want Red Bull heeft er nogal een handje van om fragiele wagens te bouwen.
De volgende dingen vind ik het meest opvallend:

Het omcirkelde bolletje dat onder de neus hangt is denk ik extra gewicht dat men altijd zo laag mogelijk wil hebben, maar omdat de neus zo hoog is was het blijkbaar niet slim om het onderaan in de neus stoppen. Dus hang je 't maar los op.
(correct me if I'm wrong).

Die hoge randen op de neus waren voor het eerst en (ook voor het laatst) te zien op de Tyrrell in 1998 (toch?). Blijkbaar was het handig die nu weer in te voeren, zodat het middendeel van de neus lager gemaakt kon worden.

Zie je hoe dicht bij de grond de wing endplates van de achtervleugel hangen?

Misschien dat die wing endplates zo laag hangen omdat de diffuser (omcirkelde deel) dan hoger mag zijn dan normaal gesproken, door slim gebruik te maken van het regelement.
En over dat mogelijke team USF1:
Ze roepen wel erg hard dat alles prima en heel snel gaat en dat lijkt me tegenwoordig niet erg realistisch. Het lijkt haast een manier om potentiële investeerders geld uit de zak te kloppen...Misschien bedoelen ze met 95% van de geruchten het verhaal dat de website al jaren geleden geregistreerd is en dat ook het logo oud is. Maarja, dat een team met de naam Super Aguri in 2006 binnen een paar maanden op de grid zou staan en met een paar jaar oude Arrows'en ging racen had ik ook nooit verwacht... 

De volgende dingen vind ik het meest opvallend:

Het omcirkelde bolletje dat onder de neus hangt is denk ik extra gewicht dat men altijd zo laag mogelijk wil hebben, maar omdat de neus zo hoog is was het blijkbaar niet slim om het onderaan in de neus stoppen. Dus hang je 't maar los op.

Die hoge randen op de neus waren voor het eerst en (ook voor het laatst) te zien op de Tyrrell in 1998 (toch?). Blijkbaar was het handig die nu weer in te voeren, zodat het middendeel van de neus lager gemaakt kon worden.

Zie je hoe dicht bij de grond de wing endplates van de achtervleugel hangen?

Misschien dat die wing endplates zo laag hangen omdat de diffuser (omcirkelde deel) dan hoger mag zijn dan normaal gesproken, door slim gebruik te maken van het regelement.
En over dat mogelijke team USF1:
Bij mij gaan echt alle alarmbellen rinkelen als teams melden dat de meeste geruchten waar zijn.Een van de belangrijkste personen achter het Amerikaanse Formule 1-team USF1 heeft bevestigd in 2010 aan de start te willen staan. Ken Anderson, een Amerikaanse engineer met ervaring in de Nascar, IndyCar en Formule 1, verklaarde tegenover de Charlotte Observer dat 95% van de geruchten die op internet verspreid werden, waar zijn.

Mooie wagen. Vind de strepen wel erg veel weg hebben dat de bekende Martini strepen