Vóór de zomer had ik enkele vitrines met glazen deurtjes op de kop getikt.
Op de scharnieren staat Ikea, montagesysteem lijkt op een ouder type van Ikea, en de afmetingen komen overeen met de Besta reeks.
Ik veronderstel dat het een oudere reeks betreft.
4 onderkastjes, en 4 bovenkasten met deur met glas.
Voordeel van deze deurtjes is het feit dat ze in de kast vallen, en simpel stofvrij zijn te maken.
Zo was de voorlopige opstelling: 3 vitrines in gebruik, waarvan 2 voor modelauto's, en 1 voor de stereo en muziek.
Nu was ik dit jaar eindelijk nog eens de hele periode Kerstmis/Nieuwjaar thuis (geleden van 2000, bewaking is een rare sector).,
eindejaarspremie ontvangen, gaan shoppen bij Ikea en de houtboer, en vriendin en zoontje 2 dagen uit huis gestuurd, zodat ik lekker kon doorwerken.
Begonnen met een basis en achterwand in 18mm mfd.
Een ramp om alles mooi waterpas te krijgen, in 1970 waren ze blijkbaar nog niet zo pietje precies.
De vitrinekasten hebben een achterwand van 12mm mdf gekregen.
De Ikea Bjursta (die ik al jaren heb) past er mooi tussen.
Bovenkasten erop.
Deurtjes eraan, en klaar!
Autootjes erin.
De 3 rechtse (linkse is voor de stereo) krijgen nog glazen leggers (standaard Ikea leggers), en dan kom ik op volgende som:
4 x 1:18 model per schap, 8 schappen per vitrine, 3 vitrines >>>> plek voor 96 1:18 modellen !!!
In de Bjursta passen nog eens 45/55 modellen, en dan heb ik nog steeds de toonbank vitrine (gekocht uit een faillisement).