Hans -> I'm back baby!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Die had ik bijna gekocht (wou er op bieden :cry: )
Succes ermee! :thump_up:
Ik ga eens spitten in de Historie.....
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Ik hield het niet langer uit :D. Jammer voor jou, hoewel dit zeer sarcastisch klinkt meen ik het echt, zie immers graag mede Ferrari-verzamelaars hun collecties updaten.

Heb eens gekeken maar ook bij 2002, 2003 en 2005 stond er geen dergelijke auto aan de startlijn. Misschien is hij niet op komen dagen voor de start, maar het lijkt me sterk dat er dan een model van wordt gemaakt...
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Ik gun het jouw van harte! :thump_up: Mooi hoor!
Afbeelding
Op deze foto heeft de Ferrari 550 geen balk op het voorruit. De foto is op Le Mans genomen in 2004 op de testdag...tijdens de race hadden deze Prodrive Ferrari wel een blauwe en groene balk. Tijdens de testdag niet.

http://www.racingsportscars.com
Laatst gewijzigd door vivado ferrari collection op ma 14 aug 2006 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
hanzjepanzje

Ik zat ook op deze site te kijken. Het gaat hier dus om de testwagen. Ok goed om te weten :D. Dank je wel!
Groeten, Hans

--

Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

hanzjepanzje schreef:Hierbij een oproep aan alle forummers met veel verstand (en een groot archief) van Le Mans.

Ik heb dit model van Ebay gehaald:

img148.imageshack.us/img148/9940/7c1dk1.jpg

Onder de titel Ferrari 550 Prodrive Le Mans 2004. Echter, ik heb het eens nagekeken, en de Prodrive van 2004 met startnummer 65 had een blauwe balk bovenaan de voorruit (nummer 66 een groene). Deze heeft dat niet. Kan iemand me vertellen hoe dit zit?
Mooi model! van welk merk? Weet zo niet de reden van het ontbreken van de gekleurde balk, misschien een vrije interpretatie of ruitbreuk tijdens de race, uit een aantal bezoeken aan Le Mans weet ik dat dat nogal eens voorkomt.
fish88

Bericht door fish88 »

Mooie redline, ga je nu ook 1:43 verzamelen?

Wel geneig 2 versies, alleen waarschijnlijk komt gewoon de blauwe versie hier. :thump_up:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
hanzjepanzje

Ik hou wel van een ambitieuze doelstelling dus heb ik me voorgenomen om alle moderne Ferrari GT racers, vanaf de 512BB te gaan verzamelen. Reden dat ik naar 1:43 ben gegaan is dat ik het prachtige wagens vind die race-ferrari's en dat ik 1:43 aanbod wat dat betreft erg aantrekkelijk vind. Ik heb geen behoefte voor elke GT op 1:18 500 euro neer te leggen. Huo verder mijn topic in de gaten, denk dat de eerste update op dit vlak vandaag komt.
Groeten, Hans

--

Ferrari10flrb
Contacteer:

hanzjepanzje schreef:Ik hou wel van een ambitieuze doelstelling dus heb ik me voorgenomen om alle moderne Ferrari GT racers, vanaf de 512BB te gaan verzamelen. Reden dat ik naar 1:43 ben gegaan is dat ik het prachtige wagens vind die race-ferrari's en dat ik 1:43 aanbod wat dat betreft erg aantrekkelijk vind. Ik heb geen behoefte voor elke GT op 1:18 500 euro neer te leggen. Huo verder mijn topic in de gaten, denk dat de eerste update op dit vlak vandaag komt.
Ben het helemaal met je eens, keus genoeg! Betaalbaar (meestal) en ook ruimte besparend.

Ben bezig alle Ferrari Le Mans winnaars te verzamelen, zowel overall als in de overige klasses. Dat zijn er 25. Met de wereldkampioenen ben ik al behoorlijk op weg nog 3 te gaan, of als Schumi dit jaar wereldkampioen wordt dus nog 4.
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

hanzjepanzje schreef:Ik zat ook op deze site te kijken. Het gaat hier dus om de testwagen. Ok goed om te weten :D. Dank je wel!
het gaat dus niet om de testwagen.. boven het nummer zit de sticker van LeMans.org... die zit er alleen op tijdens de race..

het gaat dus om een model van de wagen tijdens de race.... maar er was iets met die balk...

zodra ik het weet meld ik me weer
hanzjepanzje

Kan het model ook niet vinden op de site van Red Line. Vreemd... zou er mee gerommeld zijn? Lijkt me toch niet, waarom zou iemand de moeite doen? Zou het dan een productiefout zijn?
Groeten, Hans

--

fish88

Bericht door fish88 »

hanzjepanzje schreef:Kan het model ook niet vinden op de site van Red Line. Vreemd... zou er mee gerommeld zijn? Lijkt me toch niet, waarom zou iemand de moeite doen? Zou het dan een productiefout zijn?
IIG een productiefour die klopt :lol:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
hanzjepanzje

klopt? Hij heeft de racesticker erop zitten, maar een zwarte balk. 1 van deze twee klopt niet lijkt me. Maargoed ik wacht nogsteeds op uitleg van 1 van de brainiacs hier :D. Overigens, heb wat modellen binnengrekregen en gisteren ben ik niet aan updaten toe gekomen dus dat komt met een uurtje of 2 :D nnToegevoegd na 2 uren 1 minuten:nn Een goed begin is het halve werk. Daarom begin ik mijn 1:43 verzameling met dit 4-tal. Kijk en geniet! Ik weet zeker dat er nog een heeeeleboel bij zullen komen, vind het fantastische modelletjes :D

De Totip F40, 1994, #29. Met M. Angelastri/L. Della Noce/A. Olofsson. Deze reed op Le Mans maar heeft de Finish jammer genoeg niet gehaald...

Afbeelding

De 512BB, 1982 #72. Met A. Gudini, J. Morton, J. Paul. Deze wagen werd 92 op Le Mans in 1982.

Afbeelding

De 575 GTC, 1994, #62. Met J. Bosch/D. Sullivan/T. Biagi. De weagen heeft de finish niet gezien.

Afbeelding

En als klap op de vuurpijl... Deze 1:43 Ferrari 550 Maranello, Prodrive Le Mans. Wat deze wagen nou exact behaald heeft en of hij helemaal klopt is vooralsnog onbekend. Tevens heb ik bij Redline geinformeerd over de productielimiet. Zij zeggen dat er 750 gemaakt zijn, onder op het doosje staat 0309/1000pcs. Een beetje een mysterycar dus...maar wel een knappe!

Afbeelding
Groeten, Hans

--

117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D mooi de eerste 2 heb ik hier ook staan :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari10flrb
Contacteer:

hanzjepanzje schreef:klopt? Hij heeft de racesticker erop zitten, maar een zwarte balk. 1 van deze twee klopt niet lijkt me. Maargoed ik wacht nogsteeds op uitleg van 1 van de brainiacs hier :D. Overigens, heb wat modellen binnengrekregen en gisteren ben ik niet aan updaten toe gekomen dus dat komt met een uurtje of 2 :D nnToegevoegd na 2 uren 1 minuten:nn Een goed begin is het halve werk. Daarom begin ik mijn 1:43 verzameling met dit 4-tal. Kijk en geniet! Ik weet zeker dat er nog een heeeeleboel bij zullen komen, vind het fantastische modelletjes :D

De Totip F40, 1994, #29. Met M. Angelastri/L. Della Noce/A. Olofsson. Deze reed op Le Mans maar heeft de Finish jammer genoeg niet gehaald i..

img245.imageshack.us/img245/5240/143004pe6.jpg

De 512BB, 1982 #72. Met A. Gudini, J. Morton, J. Paul. Deze wagen werd 92 op Le Mans in 1982.

img245.imageshack.us/img245/3066/143002xj2.jpg

De 575 GTC, 1994, #62. Met J. Bosch/D. Sullivan/T. Biagi. De weagen heeft de finish niet gezien.

img140.imageshack.us/img140/1508/143003hq1.jpg

En als klap op de vuurpijl... Deze 1:43 Ferrari 550 Maranello, Prodrive Le Mans. Wat deze wagen nou exact behaald heeft en of hij helemaal klopt is vooralsnog onbekend. Tevens heb ik bij Redline geinformeerd over de productielimiet. Zij zeggen dat er 750 gemaakt zijn, onder op het doosje staat 0309/1000pcs. Een beetje een mysterycar dus...maar wel een knappe!

img140.imageshack.us/img140/7482/143001di4.jpg
Ziet er goed uit!! Heb zelf vandaag ook een Red line bestelt:
550 GTS Maranello 2003 waarmee Peter Kox cs de GT klasse op Le Mans
heeft gewonnen. Tevens nog bezig met een 333 SP uit 1998 winnaar LMP 1 klasse. Van Spark of Minichamps.

Op de officiële Le Mans site http://www.lemans.org, staat een grote database met alle gegevens rijders, teams, startnrs, uitslagen ed per jaar. vanaf het begin in 1923. Je kunt zoeken op team, jaar enz.
Erikderaaf
Schaal: 1:18

Bericht door Erikderaaf »

en wat voor een begin :drool: ruige wagens!

het wordt voor mij moeilijk enkel bij 1:18 te blijven zo :wink:
Een hele hoop Ferrari's 1:18 en een bescheiden berg Hotwheels...
Plaats reactie