F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Mooie kwalificatie met Massa, Barrichello en natuurlijk Schumacher weer eens vooraan. Denk echter dat Alonso wel met de overwinning aan de haal gaat want die zal wel weer zwaar zijn qua brandstof en een goeie strategie hebben. Maar aangezien hij zelf aangeeft best wel blij te zullen zijn met de tweede plaats vind ik dat hij die maar moet krijgen als maximaal resultaat. Persoonlijk vind ik dat hij hem wel eens in de banden mag parkeren maar dat is mijn mening...
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

St. Paul schreef:2000 tot 2005 herinner ik me eigenlijk voornamelijk het pole pakken en race uitrijden of pole missen en dan maar winnen door een goede pitstop strategie
Jah dat was idd wel zo de voorbije jaren. Maar wat wil je? Dat ze vanop pole even wachten tot er 10 gepasseerd zijn... komt de spanning ten goede hé...
Ik denk dat als een ander team vanaf nu 4-5 jaar die kans zou krijgen net hetzelfde zou doen, denk je niet? En als Alonso dat dan zou doen... kan ik hem binnen enkele jaren ook wat verwijten maken hé :mrgreen: Niet dat hij daarom geen mooie acties meer zou kunnen maken. Maar wat ga je doen, of wat verlangde je van Ferrari de afgelopen jaren, dat ze even lieten uitbollen om dan terug enkelen in te halen, om zich te 'bewijzen'?

Je rijdt niet zómaar op P1 hé. Ze hebben hun mindere jaren ook gekend, lang zelfs! En het is zeker niet te ontkennen dat Schumi, samen met Todt en Brawn Ferrari F1 weer groot gemaakt heeft.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

zelfs ik als alonso fan wordt af en toe moe van hem. Na de titel vorig jaar zei hij dat hij nu weer vrij kon rijden omdat hij de eeuwige belofte ingelost had, en nu begint hij na 3 races alweer te praten over 2e plaatsen :roll:

het moge duidelijk zijn dat ik fan ben geworden van de alonso die in 1999, 2000, 2001 (ook pré F1 dus) de banen onveilig maakte, waar hij reed was actie en spanning...

overigens ben ik ook totaal niet voor pitstops. De bandenfabrikanten kunnen een band maken die de hele race mee gaat, zet een grotere tank in die auto en verbied de pitstops! Dan weet je tenminste dat áls je wil winnen je er ergens voorbij moet :worshippy:
Special Models

Bericht door Special Models »

Jos schreef:
overigens ben ik ook totaal niet voor pitstops. De bandenfabrikanten kunnen een band maken die de hele race mee gaat, zet een grotere tank in die auto en verbied de pitstops! Dan weet je tenminste dat áls je wil winnen je er ergens voorbij moet
Kijk daar ben ik het nou helemaal mee eens :dance:
Verzamelen is de kunst van het kopen
Tjaard
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Afgezien van de aktie van Ide / Albers en de fouten tijdens de pitstops van BAR ... wat een saaie race ... de laatste 20 ronden hadden wat mij betreft niet uigezonden hoeven worden, beetje saai om alleen maar Schumacher / Alonso in beeld te zien ... :?

Alonso deed wat 'ie van tevoren had gezegd ... netjes volgen en 2e worden ... :?
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Tjaard schreef:Afgezien van de aktie van Ide / Albers en de fouten tijdens de pitstops van BAR ... wat een saaie race ... de laatste 20 ronden hadden wat mij betreft niet uigezonden hoeven worden, beetje saai om alleen maar Schumacher / Alonso in beeld te zien ... :?

Alonso deed wat 'ie van tevoren had gezegd ... netjes volgen en 2e worden ... :?
Vreselijk saai en Mol maar zeggen dat we dit nog jaren zullen gedenken, pfffffff, onzin.
boerke04

Bericht door boerke04 »

Peter Parker schreef:[..]

Vreselijk saai en Mol maar zeggen dat we dit nog jaren zullen gedenken, pfffffff, onzin.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten, wat een slaapverwekkende GP :yawn: . Alonso sluit netjes aan en is dik tevreden met P2, waarschijnlijk gedenk ik dit morgen al niet meer.

Inhaalakties krijgen we sowieso al niet vaak te zien, maar vanmiddag sloeg alles :yawn: .

En Ide, tja Ide die vatte dat maximum attack van CA gewoon wat te letterlijk op :mrgreen: .
Afbeelding
Jos

Bericht door Jos »

ik heb wel genoten van het gevecht van alonso met schumi, maar het was vrij snel duidelijk dat het niet ging lukken. Alonso reed toch mooi aanvallend, maar als na een paar pogingen het niet blijkt te werken weet je al dat het niet meer gaat gebeuren. Toch ben ik wel tevreden omdat ik gelukkig weer eens een aanvallend rijdende alonso heb gezien, en hij slechts aan één iemand punten heeft verloren vandaag. :thump_up:
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Gaaappp! Ooh zijn ze al klaar? Nee afgezien het feit dat Ferrari weer scoort was het vreselijk saai...ze focussen maar op 1 duel. Volgens Mol waren er meerdere aan het vechten...niks van gezien helaas!
Next time better! Forza Ferrari! :thump_up:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Peter Parker schreef:[..]

Wil jij het niet meer over Olav Mol hebben. :evil: Krijg al de kriebels als ik aan die man denk. laat staan hoor :doh:

De race ging wel. Op het moment dat Alonso achter Michel zat wist ik al hoe laat het was. Omgekeerde van vorige jaar dus en gezien dat Alonso met een rekenmachine rijdt zat een ongelofelijke inhaal acite er niet in. Commentaar van Renault was ook al veelzeggend. Het is belangrijker om aan het kampioenschap te denken dan een GP te winnen. Natuurlijk is dat zo, maar wordt niet leuker om naar te kijken. :(

Iets wat mij onderhand ook begint te irriteren is dat als Imola op de kalender staat meteen 1994 erbij wordt gehaald. Begint haast een soort WOII syndroom te worden. Uiteraard was het een zwarte dag voor de F1, maar wordt het niet tijd om door te leven. Daarbij komt ook nog dat vooral over Senna gepraat wordt. Hij is niet de enige coureur die de dood op het asfalt vond. Zo kun je haast bij iedere GP in Europa wel een paar coureurs herdenken die op dat circuit de dood vond maar dat wordt dan weer niet gedaan. Eigenlijk had ik als historisch sport moment veel liever de tweestrijd van Villenenuve en Pironi gezien dan het gekachel over Rubens in 1994.
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Afbeelding
De dag dat Villeneuve genaait werd door Pironi.........
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

vivado ferrari collection schreef:img193.imageshack.us/img193/8250/pironivill1982imola01phc3rf.th.jpg
De dag dat Villeneuve genaait werd door Pironi.........
Inderdaad :mrgreen: :mrgreen: Maar wel leuk om naar te kijken :thump_up:
fish88

Bericht door fish88 »

Hopelijk zorgen de aanpassingen voor volgend jaar evoor (lang recht stuk). dat er meer inhaal mogelijkheden komen, want ik heb echt bijna geen inhaalacties gezien zoals vorig jaar.

Wel spannend gevecht voor leiding maar is ook niet leuk als je niet kan inhalen.

En Montoya vandaag een zeer goede race gereden :worshippy: , eindelijk podium dit jaar
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Wim83 schreef:[..]

Jah dat was idd wel zo de voorbije jaren. Maar wat wil je? Dat ze vanop pole even wachten tot er 10 gepasseerd zijn... komt de spanning ten goede hé...
Ik denk dat als een ander team vanaf nu 4-5 jaar die kans zou krijgen net hetzelfde zou doen, denk je niet? En als Alonso dat dan zou doen... kan ik hem binnen enkele jaren ook wat verwijten maken hé :mrgreen: Niet dat hij daarom geen mooie acties meer zou kunnen maken. Maar wat ga je doen, of wat verlangde je van Ferrari de afgelopen jaren, dat ze even lieten uitbollen om dan terug enkelen in te halen, om zich te 'bewijzen'?

Je rijdt niet zómaar op P1 hé. Ze hebben hun mindere jaren ook gekend, lang zelfs! En het is zeker niet te ontkennen dat Schumi, samen met Todt en Brawn Ferrari F1 weer groot gemaakt heeft.
Wat ik wilde is dat de keren dat ze die pole net niet pakte of het even tegen zat waardoor ze niet op P1 en P2 reden niet netjes tot de pitstop van de voorgangers wachtte om met een paar snelle rondjes in de snelste wagen van het veld er makkelijk voor te komen. Dat is hetgeen wat mij nog het meest irriteerde. Daarom heb ik ook een gruwlijke hekel aan pitstops en ben ik het hier:
Jos schreef: overigens ben ik ook totaal niet voor pitstops. De bandenfabrikanten kunnen een band maken die de hele race mee gaat, zet een grotere tank in die auto en verbied de pitstops! Dan weet je tenminste dat áls je wil winnen je er ergens voorbij moet :worshippy:
helemaal mee eens. En ik ben nog steeds van mening dat de Fia Ferrari gewoon te graag in de F1 wilde houden. Zonder het geld van alle andere teams had ik wel eens willen weten wat Brawn en Schumacher er van gebakken hadden, zonder verder de hele discussie over toegestane illegale achtervleugels van het ene team en verboden maar niet illegale dubbele rempedalen voor andere teams.

Deze race mag wat mij betreft absoluut sneuvelen op de kalender. Ik moet wel zeggen dat ik vind dat Alonso wel meer had moeten wagen. Hij reed met meer dan 1,5 seconde per rondje het gat met MS dicht en komt vervolgens niet verder dan 1 of 2 keer flauw kijken. Wel goed voor mijn tipping want ik had Alonso uit voorzorg maar op P2 geplaatst. Helaas met Kimi op 1 maar die mag blijkbaar blij zijn met wat hij heeft. JPM liet iig zien dat de Mclaren er toch goed bij kan zitten. En Renault verliest het ook niet van Ferrari zeker qua snelheid. Als je dan bedenkt dat Ferrari hier altijd goed test/rijdt dan zie ik de rest van het seizoen "zonnig" voor ze in.

Overigens ging de 1e RedBull een stuk makkelijker aan de kant voor MS dan Alonso. De camera's pikte dat natuurlijk net niet op maar de rondetijden van Alonso vertelde voldoende. En volgens mij was het nog DC ook. :|

Van mij mag de oude puntentelling ook terug komen. Laat die eerste plaats maar eens echt veel meer waard zijn dan die 2de. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Jos

Bericht door Jos »

van mij mag deze race ook meteen van de kalender, zeker nu ze de chicane bovenaan het circuit vernielt hebben..
Gesloten