Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Laat Hongwell dat modelletje in die kleuren ook in de kleinere schaal hebben gemaakt! Mooie foto's!
mooi de lotus europa...
had indertijd dezelfde motor als de A310 4 cylinder..of de motor van de renault 16 TX

had indertijd dezelfde motor als de A310 4 cylinder..of de motor van de renault 16 TX
Mooie foto's weer! Ik zag onder andere een aantal fraaie Saabs, een al even mooie A110 en een bijzondere Lotus Europa. Zeker een straatauto die we niet vaak zien, dus een mooie keuze! Een inwoner uit mijn dorp had toentertijd een groene Europa. Mooie (láge) auto maar helaas ook mooi vaak kapot.
In de serie oude Rio'tjes deze:

De Fiat 12-15 HP maar beter bekend als de Zero. Je mag zeggen dat dit één van de eerste kleine Fiats is die in vrij grote aantallen is geproduceerd. Er was af fabriek maar één type koets beschikbaar namelijk een zogenaamde open tourer. De auto had een viercilinder lijnmotor van 1.846 cc met 19 pk bij 2000 toeren per minuut. De wagen was voorzien van een vierbak mét achteruit. Wauw, modern. Er zijn er tussen 1912 en 1915 zo'n 2000 van gemaakt. Het modelletje is van Rio.

In de serie oude Rio'tjes deze:

De Fiat 12-15 HP maar beter bekend als de Zero. Je mag zeggen dat dit één van de eerste kleine Fiats is die in vrij grote aantallen is geproduceerd. Er was af fabriek maar één type koets beschikbaar namelijk een zogenaamde open tourer. De auto had een viercilinder lijnmotor van 1.846 cc met 19 pk bij 2000 toeren per minuut. De wagen was voorzien van een vierbak mét achteruit. Wauw, modern. Er zijn er tussen 1912 en 1915 zo'n 2000 van gemaakt. Het modelletje is van Rio.
Rock & Roll!!!
Volgens mij moet de titel van de topic worden aangepast. Kom geregeld modellen van voor WOII tegen.
De Lotus Europa is een plaatje. Heb hem in het zilver
Hier nog een lichtgewichtje van Lotus

De Lotus Europa is een plaatje. Heb hem in het zilver
Hier nog een lichtgewichtje van Lotus

- buttonfreak
- Contacteer:
zal er ook even een Pre-WOII karretje tegen aan gooien. Zo'n eentje voor Jan-met-de-pet

- buttonfreak
- Contacteer:

onder mijn beheer is dat ruitje stuk gegaan en zijn de toeter e.d. verdwenen. Ik schaam me diep.
slopert
wel geinig. Wat is het?

- buttonfreak
- Contacteer:
Hanomag "Kommissbrot" 2/10 PS
- buttonfreak
- Contacteer:
Yep dat kloppert, met toestemming van de OP.jonnoT schreef:Volgens mij moet de titel van de topic worden aangepast. Kom geregeld modellen van voor WOII tegen.

Wat voor een prachtig Janmetdepetvoertuig is dat jonnoT? Zeg nou zelf: zou toch zonde zijn om niet te laten zien? Net als die Hanomag trouwens; ik was even vergeten wat voor vreemd ding dat eigenlijk was. Zie je óók niet vaak!
Rock & Roll!!!
Delahaye 165 met een body van Figoni Fallaschi, bouwjaar 1938Veicolo schreef: Wat voor een prachtig Janmetdepetvoertuig is dat jonnoT?

- buttonfreak
- Contacteer:

een Nederlandsche automobiel uit het jaar des heeres 1904
Ha, de Spyker van Matchbox uit de wereldberoemde Yesteryear collection.
De yesteryears waren omstreeks 1985/1990 de meest verzamelde modellen ter wereld.
Specials, code 1,2,3 en al wat niet meer zij.

Een grappige taxi uit de serie. Waarschjnlijk had de chauffeur niet zo'n goeie cao want hij zat er frisjes bij.
De yesteryears waren omstreeks 1985/1990 de meest verzamelde modellen ter wereld.
Specials, code 1,2,3 en al wat niet meer zij.

Een grappige taxi uit de serie. Waarschjnlijk had de chauffeur niet zo'n goeie cao want hij zat er frisjes bij.
- straatauto
- Contacteer:
Het gaat weer hard deze dagen !
Leuke "koetsen met motor"; daar heb ik er niet veel van in mijn collectie (Één Fiat van Rio en een oude Rus)
Waar ik ook niet veel van heb, maar wel íets zijn de Lotussen.
JonnoT plaatste al een fraaie blauwe Lotus Elan; die heb ik in het geel.
Hierbij dus mijn complete "Lotus-verzameling"
Lotus Elan cabrio Vitesse
Lotus Esprit Turbo Auto art

Leuke "koetsen met motor"; daar heb ik er niet veel van in mijn collectie (Één Fiat van Rio en een oude Rus)
Waar ik ook niet veel van heb, maar wel íets zijn de Lotussen.
JonnoT plaatste al een fraaie blauwe Lotus Elan; die heb ik in het geel.
Hierbij dus mijn complete "Lotus-verzameling"
Lotus Elan cabrio Vitesse
Lotus Esprit Turbo Auto art

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com