opschonen privé topics

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
SanderD

Bericht door SanderD »

Na de argumenten van beide kanten te hebben gelezen spui ik dan maar mijn mening :wink: :

Ik kan begrijpen dat er gezegd wordt dat men het niet bepaald netjes vind dat topics met daarin hun reacties (en dus ook tijd) wordt verwijderd. Daarbij is mijn mening dat dergelijke reacties het verdienen om te blijven staan omdat dit voor de topicstarter een soort 'beloning' is voor het werk om een dergelijk topic te maken.

Echter, mij lijkt de essentie van een privé-verzameling-topic dat een forumlid / verzamelaar zijn verzameling kan 'showen'. Als de verzamelaar dus een grote hoeveelheid van zijn verzameling afstoot vind ik dat hij een goede reden heeft om die foto's te verwijderen (en eventueel nieuwe overzichtsfoto's van de gehele collectie te laten zien).

Hiermee wordt helaas wel de 'database-functie' van het forum beperkt. Daarom is mijn suggestie om naast 'Privé-verzamelingen' ook een subforum 'Database' (of wellicht een naam die wat beter 'bekt' :mrgreen: ) waarin van een bepaalde modelauto van een bepaalde fabrikant door de leden die dit model bezitten diverse foto's worden geplaatst met - in hun ogen - de plus- en minpunten van het model (lange zin, ik weet het :wink: ). Zo kan eenieder het forum als naslagwerk gebruiken en kan elke verzamelaar zijn privé-verzameling-topic aanpassen om deze gelijk aan zijn verzameling te houden. Wellicht een oplossing waar de voor- en tegenstanders mee kunnen leven ? (los van de vraag of het gewenst is door de leden, vrienden en crew en of het technisch haalbaar is - ik verzin ook maar wat :wink: ).

Gr,

Sander
Smokey

Bericht door Smokey »

Matt Modelautos schreef:[..]Dit zal helaas niet gaan werken. Zoals je al zei begint het probleem van opzoeken pas bij grote topics. Veelal staan hier vele honderden foto's in. Als je dit allemaal gaat concentreren in de eerste 2 berichten wordt de laadtijd van de pagina dermate lang dat geen hond er meer na kijkt.

Maar er wordt momenteel hard gebrainstormt om hier een oplossing/compromis voor te zoeken.
Heel fijn dat jullie er mee bezig zijn :!: .
Misschien is een alternatief op mijn idee met de eerste twee posts om niet alle foto`s daar in te zetten maar wel het paginanummer waarop een foto update staat. op die manier heb je dan niet de lange laadtijd (waar ik niet aan gedacht had) maar wel 1 post waar paginanummers staan waar je naar de prachtige pics kunt kijken.

greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
ViperArry

Re: opschonen privé topics

Bericht door ViperArry »

poeh, wat een discussie.....
Ik heb duidelijk weer even iets gemist, en reageer nu wellicht op iets waarop al een poos niet meer is gereageerd.

Het verwijderen van een Privé topic vind ik persoonlijk ook niet een blijk van waardering naar je medeforummers.
Ik vind het altijd erg fijn als jullie als medeforummers je waardering laten blijken (of niet) voor mijn nieuwe aanwinsten. Daarom post ik ze ook......

Aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat we overzicht willen houden in fotos en graag een mooie database hebben. De discussie om zaken in je begintopic te zetten heb ik ooit ook eens aangeslingerd en zie ik nu weer terug.
Dat dat geen oplossing is begrijp ik uit een van de posten hiervoor, de laadtijd wordt te lang.
Ik kan me dan ook goed vinden in het opzetten van database topics, of een eigen beeldbank.
Een van de andere fora die ik bezoek (http://www.viperclub.com) heeft een eigen beeldbank waarin per jaartal per type auto fotos worden opgeslagen en gehost.
Erg makkelijk als je plaatjes zoekt, maar het heeft ook nadelen........
- Je hebt er extra serverruimte voor nodig
- Er is nog steeds geen topic met specifieke details over het model beschikbaar.

Wat vinden jullie van een combinatie van een plaatjesdatabank met een detailtopic per merk?
Harm-Jan
Beheerder
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Een apparte pagina hebben we het als bestuur over gehad, er kwam naar voren dat er slechte ervaringen mee zijn. daarom is besloten om dit niet te doen en de keuze te geven tot het opschonen van het topic.

Samen met Matt is tot een (in onze ogen) betere oplossing gekomen :wink:

Opschonen privétopics

-Privétopic dient uit minimaal 50 pagina’s te bestaan.

-Opschonen van topic tot berichten van een half jaar en ouder.

-Alleen berichten met alléén smileys, “mooi, schitterend”, missing links, etc worden verwijderd. Alle aanverwante (en in topic besproken) info blijft staan. Veel info (ook van modellen die NIET meer in bezit zijn) is, zo is gebleken toch van grote waarde voor veel mede forumleden.!

Ik hoop dat jullie je daar in kunnen vinden.

Matt wil het wel voor jullie opschonen, PB's dus ook aan hem ;)
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Kan ook.

Toch lijkt t me ook wel handig om een fabrikant's topic te houden waarin we allerlei modellen kunnen bewaren die in een bepaald jaar zijn uitgebracht.

De topic's die voor dit jaar zijn aangemaakt zijn hier een mooie start van......
Als mensen die een bepaald model van die fabrikant hebben gekocht daar ook een stukje schrijven heb je een iets makkelijkere encyclopedie. :wink:
Harm-Jan
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

ViperArry schreef:Kan ook.

Toch lijkt t me ook wel handig om een fabrikant's topic te houden waarin we allerlei modellen kunnen bewaren die in een bepaald jaar zijn uitgebracht.

De topic's die voor dit jaar zijn aangemaakt zijn hier een mooie start van......
Als mensen die een bepaald model van die fabrikant hebben gekocht daar ook een stukje schrijven heb je een iets makkelijkere encyclopedie. :wink:
Die gaan we echt beperken tot nieuwe wagens en prive topic voor de overige info, er zijn ook fora die een "Kijk eens wat ik nou heb gekocht" forum hebben, daar kun je je nieuwe aanwinsten ook in zetten.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Met alle respect, maar ik begrijp dit (zonder uitleg) niet.
Waarom moet alles zo kort en bondig mogelijk blijven?
Een klein beetje uitleg zou ik fijn vinden.

Als je een nieuwe modellen topic hebt, dan kun je daar als je n model hebt gekocht toch een soort van review schrijven?
Ik bedoel dan wel iets anders dan.

"Die wil ik in het geel!" of
"Ik vraag me af wanneer de SRT-C uitkomt" reacties. :wink:
Als je voor een model moet zoeken in een prive topic dan wordt dat voor nieuwelingen niet eenvoudig.
er zijn ook fora die een "Kijk eens wat ik nou heb gekocht" forum hebben, daar kun je je nieuwe aanwinsten ook in zetten.
Neem aan dat je niet bedoelt dat ik dat op een ander forum zou moeten gaan schrijven...... :?: :cool:
Harm-Jan
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

ViperArry schreef:
er zijn ook fora die een "Kijk eens wat ik nou heb gekocht" forum hebben, daar kun je je nieuwe aanwinsten ook in zetten.
Neem aan dat je niet bedoelt dat ik dat op een ander forum zou moeten gaan schrijven...... :?: :cool:
Nee zeker niet, maar ipv zo'n forum hebben wij de prive collectie, DC, DA en DX hebben dat niet of het wordt totaal niet gebruikt :thump_down:
Die hebben een afdeling waar iedereen een nieuw topic aanmaakt met zijn nieuwste aanwinst. sommige leden hebben wel een prive topic maar van anderen zou ik niet weten wat ze allemaal hebben.

Forum = het topic waar alle topics in staan ;) dus maf is een verzameling van forums ;)
ViperArry schreef:Met alle respect, maar ik begrijp dit (zonder uitleg) niet.
Waarom moet alles zo kort en bondig mogelijk blijven?
Een klein beetje uitleg zou ik fijn vinden.
Nu snap ik het niet meer :oops:
Kort en bondig, tja dat ben ik, en ik is ik :P ben ook niet goed in dat soort dingen, dus hoe korter hoe beter voor mij ;)
ViperArry schreef:Als je een nieuwe modellen topic hebt, dan kun je daar als je een model hebt gekocht toch een soort van review schrijven?
Ik bedoel dan wel iets anders dan.
Hele reviews in een topic over de nieuwst AA 1:18 (2008) vind ik niet echt gepast :thump_down:
Misschien een review forum erbij ? waar iedereen die het wil in een standaard format een review kan schrijven over een model en een cijfer er aan geeft ?
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Nu snap ik het niet meer
Kort en bondig, tja dat ben ik, en ik is ik ben ook niet goed in dat soort dingen, dus hoe korter hoe beter voor mij
Geeft niet :wink:
Maar hebben jullie het er als moderators of bestuur al over gehad of is dit dan je persoonlijke mening.... (lastig)

Als het jouw eigen mening is dan kunnen we hier best wat langer over discussieren (tis ook maar mijn mening) en kijken wat de rest ervan vindt.
Als het de mening van de mod's of t bestuur is dan wordt het een ander verhaal (maar kan een discussie ook nog wel misschien).

Als je t nieuws en een review (kort of lang) in hetzelfde topic plaatst dan hou je het forum redelijk overzichtelijk en bondig....
Een review forum met een vast format leent zich voor iemand die graag schrijft, maar minder voor n kort verhaal.
Lastig allemaal,

Ben benieuwd wat de rest van onze forummers hiervan vindt. :?:
Harm-Jan
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

ViperArry schreef:Als het jouw eigen mening is dan kunnen we hier best wat langer over discussieren (tis ook maar mijn mening) en kijken wat de rest ervan vindt.
Als het de mening van de mod's of t bestuur is dan wordt het een ander verhaal (maar kan een discussie ook nog wel misschien).
Opzet van het prive collectie topic is tijdens de 1e vergadering op 15 december besproken. daar is door ons besloten dat de topics zo blijven.

Probleem is denk dat voor iemand die een wagen koopt dat een nieuwe is en die zal er dus ook een verhaaltje over willen schrijven, maar die wagen kan best uit 2006 komt, dan klopt je topic al niet meer als het over de nieuwe wagens van 2008 gaat die AA maakt. IMHO

Reviewforum met vast format hoeft niet lang te zijn, 2 zinnen over de buitenkant kan genoeg zijn, foto's zeggen meer dan 1000 woorden toch ;)
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik kan er compleet naast zitten, maar gaat het hier niet over 2 verschillende dingen. :?:
Dit topic gaat/ging volgens mij over het opschonen van privétopics, en het lijkt erop dat er een oplossing voor gevonden is. :mrgreen:

Uit de laatste berichten maak ik op dat het gaat over het maken van een database van (nieuw) uit te komen modellen van bepaalde fabrikanten. En eventuele revieuws hiervan. Dit staat toch los van wat voor iemand nieuw is in zijn/haar privétopic.

correct me if I'm wrong..... :think:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Wat is er trouwens met het hele idee gebeurt om een encyclopedie op te bouwen? Waar Muiter ooit zelfs 1/ 2 stagiares heeft naar laten kijken :?:
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Matt,

You're right! Mijn schuld....
Klein beetje uitleg. Opschonen prive topics heeft voor en nadelen......
Als je de twee oplossingen met elkaar combineert hou je t beste van allebei over...... Ieder zn eigen prive topic, met of zonder vele smilie reacties of met of zonder veel plaatjes.

En, overzichtelijke topics waarin nieuwigheden van fabrikanten worden aangekondigd en gekochte producten worden besproken.
Bouw je gelijk de encyclopedie op waar Rico t over heeft. :idea:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Harm-Jan schreef:
Opschonen privétopics

-Privétopic dient uit minimaal 50 pagina’s te bestaan.

-Opschonen van topic tot berichten van een half jaar en ouder.

Ik hoop dat jullie je daar in kunnen vinden.

Matt wil het wel voor jullie opschonen, PB's dus ook aan hem ;)
Oeps, dan is mijn topic aan de beurt. Wordt alleen opgeschoond na aanvraag van de wie de topic is of doen jullie dat gewoon?
-Alleen berichten met alléén smileys, “mooi, schitterend”, missing links, etc worden verwijderd. Alle aanverwante (en in topic besproken) info blijft staan. Veel info (ook van modellen die NIET meer in bezit zijn) is, zo is gebleken toch van grote waarde voor veel mede forumleden
:doh: Moet dus nog creativer in mijn reacties worden :mrgreen:
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Matt, mag mijn topic als demo gebruiken, ik was ook een beetje de aanstichter :oops:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Plaats reactie