Verkoper op marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door Jaap »

Ik heb trouwens ook een tijdje terug gedoe gehad. Ben jammergenoeg de naam kwijt, maar hierboven staat hij ook niet.

Hij vroeg naar 2 modellen van mij op Marktplaats, wat ik er voor vroeg. Hij kwam netjes over.

Ik reageer, de prijs + verzendkosten, reageert hij terug: Donder maar op met je rommel oeps you

Dus ik zei (nog netjes, had eigenlijk niet de neiging tot): Nou ja, aan zulke mensen verkoop ik niks, als je gewoon wat vraagt, geef ik antwoord. Maar als je dan zo gaat reageren..

Dan reageert hij met: bedankt voor het compliment, en ik heb niks meer van 'm gehoord.

Nu zit ik eigenlijk wel te lachen, maar toen het gebeurde, word je wel een beetje pissig.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door andre »

@ The bulldog : zet ze er maar gewoon op , daarvoor is dit topic .
Of het nou een lang of een kort topic is (wordt)
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door Peter Parker »

Hoe frustrerend het ook is als het niet goed gaat op Marktplaats, is het niet de bedoeling om mensen met naam en email hier te gaan vermelden. Wij als MAF bestuur kunnen hiervoor aansprakelijk gesteld worden.
Eerder genoemde namen zullen door mij verwijderd worden. Wat natuurlijk wel kan is elkaar tips geven over hoe veilig te handelen en wat je wel en niet moet doen.
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

@ Spiderman, je slaat hiermee de spijker op zijn kop. :thump_up:

We hebben in Nederland een privacy wetgeving, die we als burgers dienen te respecteren. :!:

maar @ Bulldog en de anderen:

Ik begrijp jullie best, er zitten er paar tussen, die hier op de MP site komen uit verveling, en allerlei vervelende transacties doen (die ze zeker niet op E-bay durven te doen).

Ook ik heb veel positieve maar helaas de laatste 7-8 jaar heelveel negatieve ervaringen op Marktplaats opgedaan:
- je biedt iets aan voor euro 25,00, krijg biedingen / e-mails binnen van 1/10 van de vraag prijs, erg zonde van mijn kostbare tijd, heel veel spam en andere onzin natuurlijk.

Ik kijk wel op Mp wat een model ongeveer kost, ga dan naar die winkel op de Bergselaan bijvb., koop het, en koop er dan nog wat bij ook, zo snijdt het mes aan 2 kanten. Je kan het model bekijken / beoordelen en je ziet wat je koopt.

Maar ik ben er wel van overtuigd, als de verkoper en de koper elkaar kunnen vinden voor een bepaalde verkoopprijs. Dat er dan wel een wettelijke koop overeenkomst is, ook via e-mail / internet (uitspraak Hoge Raad juni 1998) en ook rechtsgeldig is, met behoud van het consumenten recht naar de koper toe, hij heeft nog altijd een bedenk tijd van een aantal dagen.

Bedenkt de koper zich niet, tja dan kan je nog altijd naar de rechter gaan om je verkoop rechtsgeldig te laten maken. Ik weet het niet, of je hier echt iets mee bereikt, de kosten van rechtbank zijn vaak hoger / of het wordt niet op 'de rol' gezet omdat het om zo'n klein bedrag gaat.

Marktplaats uit zich ook duidelijk, als zijnde een bemiddellaar tussen vraag en aanbod / koper en verkoper en distanseert zich ook van de verdere afwikkelling in het proces wat hierop volgt.

Al met al wens ik jullie toch veel (ver)koop plezier toe op MP, en kijk of je voor jullie zelf die 'rotte appels' er uit kan filteren.

Ron :thump_up:
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door andre »

Wat een gezeur over aansprakelijkheid , in het topic over modelauto winkels
word er ook geschreven hoe slecht een zaak kan zijn .
Kun je daar dan niet over aangesproken worden ?
Daar worden ook namen genoemd die een slecht imago voor deze bedrijven zorgen,
en dat mag dan weer wel.
Zolang het netjes blijft vind ik dat het wel kan , zo gebeurd het ook in dat topic.
Al met al word er hier een beetje het forum naar handen gezet van sommige mensen ,
ik zal geen namen noemen , anders wordt ik aansprakelijk daarvoor gesteld :mrgreen:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door Ricardo »

Volgens mij zit er voor de wet een wezenlijk verschil tussen een bedrijfsnaam en persoonsnamen. Daarom worden misdadigers en criminelen en dergelijk nooit volledig vermeld in de berichtgeving.
Iemand die kwaad zou willen, zou het MAF en daarmee dus het bestuur inderdaad aansprakelijk kunnen stellen, met alle gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door Jolly Club »

Al met al word er hier een beetje het forum naar handen gezet van sommige mensen
Wazige insinuatie :eh:

Maar to the point:

Ben geen jurist en kan niet inhoudelijk oordelen over het verhaal aansprakelijkheid. Waar ik wel bezwaar tegen zou hebben is dat mensen ongevraagd mijn e-mailadressen en eventuele andere persoonlijke gegevens over het interweb gaan strooien enkel en alleen omdat ik hun ogen op een verkeerde manier, of helemaal niet, op een mailtje reageer.

Tuurlijk is het wel zo fatsoenlijk het even te melden als je bij nader inzien geen interesse in het aangebdoen artikel meer hebt, maar zo werkt het blijkbaar niet meer tegenwoordig. Het mag trouwens ook wel eens gezegd worden dat ook verkopende MP-partijen in hun mails de ongeschreven wetten van beleefdheid wel eens uit het oog verliezen. En actie is vaak reactie...

Maar gaan we binnenkort ook websites zien waar we kentekens kunnen posten van iedereen die niet vlot genoeg naar rechts gaat op de A28, terwijl ik daarentegen op een andere site voor irritant opduwen met te hoog afgestelde koplampen aan de schandpaal word genageld :?:

De meeste op dit forum besproken modellenwinkels zijn actief op internet, met vermelding van mailadressen en telefoonnummer en dergelijke. Een keuze die ze vrijwillig uit commercieel oogpunt hebben gemaakt.

E-mailadressen van particulieren die bieden en aanbieden op MP zijn niet voor niks afgeschermd door 'neemcontactopmetverkoper' knoppen e.d.

Het zonder wederhoor strooien met persoonlijke gegevens op dit forum is naar mijn idee niet wenselijk.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door thebulldog »

Ik plaats helemaal niks meer in dit topic :thump_up: als de namen nog niet weg zijn in mijn posts dan haal ik ze na het posten van deze post wel zelf weg.

Ik snap alleen 1 ding in dit land niet, een crimineel mag alles maar een nette burger mag geen ruk :thump_down:

Dit is het laaste wat ik erover zeg.

Ik ga nu wissen in me posts.

Mvg,


@ andre: je heb gelijk met wat je zeg over wel winkels bekend maken hoe en wat maar een bieder/aanbieder op MP niet :thump_down: erg vreemd ja, maar mij hoor je er niet meer over ik denk zo, zolang je gewoon netjes aan het handelen ben hoef ik je naam ook niet bekend te maken dus de personen vragen er toch zelf om. PUNT UIT.
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door Matt Modelautos »

thebulldog schreef:Ik plaats helemaal niks meer in dit topic :thump_up: als de namen nog niet weg zijn in mijn posts dan haal ik ze na het posten van deze post wel zelf weg.

Ik snap alleen 1 ding in dit land niet, een crimineel mag alles maar een nette burger mag geen ruk :thump_down:

Dit is het laaste wat ik erover zeg.

Ik ga nu wissen in me posts.

Mvg,


@ andre: je heb gelijk met wat je zeg over wel winkels bekend maken hoe en wat maar een bieder/aanbieder op MP niet :thump_down: erg vreemd ja, maar mij hoor je er niet meer over ik denk zo, zolang je gewoon netjes aan het handelen ben hoef ik je naam ook niet bekend te maken dus de personen vragen er toch zelf om. PUNT UIT.
Jammer dat je er zo over denkt, maar het is helaas niet anders.

Neem maar van mij aan dat IEDEREEN een hekel heeft aan personen die de zaak belazeren.
Een winkel kan er open en bloot op aangesproken worden, een particulier echter niet.
Je kunt nu eenmaal niet terecht / onterecht zomaar iemand openlijk beschuldigen en daarbij alle persoonsgegevens op internet zetten.
Daarvoor is er in Nederland namelijk de "Wet Bescherming Persoonsgegevens".
Het MAF is er dus wel degelijk verantwoordelijk voor WAT er geplaatst wordt.

Maar draai de zaak eens om.
Jijzelf wordt ergens van beschuldigd en de andere partij plaatst JOUW PERSOONLIJKE gegevens op internet.
Wat doe je dan ????
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door thebulldog »

Matt Modelautos schreef:
thebulldog schreef:Ik plaats helemaal niks meer in dit topic :thump_up: als de namen nog niet weg zijn in mijn posts dan haal ik ze na het posten van deze post wel zelf weg.

Ik snap alleen 1 ding in dit land niet, een crimineel mag alles maar een nette burger mag geen ruk :thump_down:

Dit is het laaste wat ik erover zeg.

Ik ga nu wissen in me posts.

Mvg,


@ andre: je heb gelijk met wat je zeg over wel winkels bekend maken hoe en wat maar een bieder/aanbieder op MP niet :thump_down: erg vreemd ja, maar mij hoor je er niet meer over ik denk zo, zolang je gewoon netjes aan het handelen ben hoef ik je naam ook niet bekend te maken dus de personen vragen er toch zelf om. PUNT UIT.
Jammer dat je er zo over denkt, maar het is helaas niet anders.

Neem maar van mij aan dat IEDEREEN een hekel heeft aan personen die de zaak belazeren.
Een winkel kan er open en bloot op aangesproken worden, een particulier echter niet.
Je kunt nu eenmaal niet terecht / onterecht zomaar iemand openlijk beschuldigen en daarbij alle persoonsgegevens op internet zetten.
Daarvoor is er in Nederland namelijk de "Wet Bescherming Persoonsgegevens".
Het MAF is er dus wel degelijk verantwoordelijk voor WAT er geplaatst wordt.

Maar draai de zaak eens om.
Jijzelf wordt ergens van beschuldigd en de andere partij plaatst JOUW PERSOONLIJKE gegevens op internet.
Wat doe je dan ????
Dit is echt het laaste wat ik post

Als ze het over mij plaatsen, ja wat moet je daar op zeggen he :roll: ik heb de genoemde personen niet zomaar op MAF gezet ik krijg dagelijks vreemde bieders en meld ze niet allemaal alleen de ergste die echt vreem deden, maw ze vroegen er dus zelf om, zet niet zomaar iemands gegevens op MAF, ik doe ook weleens een bod en haal het dan weer weg maar altijd met een reden zoals goedkoper gevonden bijv. of de prijs is me te hoog wat die aanbieder er voor wilt hebben. Ik ga niet mensen dagen lang mailen van heb nog zin in het model en dan uiteindelijk mailen van GAAT OVER, ik hou mensen niet dagen lang voor de gek maarja ik heb er al spijt van dat ik bepaalde dingen op maf heb gezet en zoals je al heb gelezen snap ik zowel maf als mezelf heeeeeeeel goed maar in dit land mag de crimineel alles en een nette burger geen ruk :thump_down:

Latrssss


PS. ik heb een lijst met gekken op MP die wilde ik graag met jullie delen maar dat kan en mag niet dus dan doe ik het niet, ik respecteer de regels van dit forum en vind het helemaal niet erg als mensen me op me fouten wijzen, ben een persoon die graag de waarheid zeg en hoor :mrgreen: :D Ik laat me iig niet in de maling nemen door bieders en aanbieders op MP, jullie willen er dus liever zelf achter komen wie wel eerlijk handelen en wie alleen uit zijn op je gegevens dan moeten jullie er maar zelf achter komen dan moet je erna niet mee aankomen van ben opgelicht door die en die (bekijk het eens vanuit dit punt) ik wil alleen jullie als medeverzamelaars een waarschuwing geven en geloof me ik noem een naam niet zomaar er halen zoveel mensen hun bod weg en als ik dan alsnog met ze gaat mailen zijn het gewoon hele nette mensen maar deze mensen daar was wel meer niet helemaal eerlijk aan, heb ook mensen op me lijst die alleen op je rekening nummer of adres uit zijn.


ADMIN OF MOD ZET DIT TOPIC AUB OP SLOT
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door Matt Modelautos »

Ik begrijp je frustatie wel......
Maar als het zo diep zit,...waarom dan nog zaken doen op Marktplaatst ?.

Heb zelf al vele honderden transacties gedaan, maar voor 99% op Ebay.
Ik was er al vrij snel achter dat je op Ebay beter het kaf van het koren kunt scheiden.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door F40F50ENZO »

Matt Modelautos schreef:Ik begrijp je frustatie wel......
Maar als het zo diep zit,...waarom dan nog zaken doen op Marktplaatst ?.

Heb zelf al vele honderden transacties gedaan, maar voor 99% op Ebay.
Ik was er al vrij snel achter dat je op Ebay beter het kaf van het koren kunt scheiden.
HELEMAAL MEE EENS Matt. :thump_up:
Ik doe ook nooit meer wat met Marktplaats.
Helaas kost E-bay geld als je zelf wat te verkopen hebt, maar alles ZONDER DE PROBLEMEN van Marktplaats en dat is me heel wat waard.
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door andre »

[quote="Jolly Club]Wazige insinuatie :eh:[/quote]

Zo wazig is die niet, zolang het hier maar positief is mag alles en zodra
er wat negatief's voorbij komt in een topic wordt er gereageerd door mod's
en beheerders sta het dan niet toe en verwijder zo'n topic .

dus wordt alles naar de hand gezet, dat bedoel ik ermee.

Hier nog een , paar weken geleden de discussie op de shout over een filmpjes topic
waaronder er video's van prachtig stuurwerk te zien waren.
Wordt gevraagd of een dergelijk topic geopend mag worden aan een mod/beheerder
en die zegt, als je filmpjes wilt zien ga je maar op youtube zoeken en kijken ,
heeft niets met modellen te maken.
O.k kan ik me in vinden al vond ik de reden een beetje zwak, maar wat doet een MP3 topic dan op een modelautoforum dit heeft geen ene moer met modelauto's te maken , moet je zoiets
ook niet toestaan naar mijn mening.
Zo zijn me wel meer dingen opgevallen de laatste tijd .
Dat is wat ik ermee bedoelde dat alles naar de hand gezet wordt, en ja ik zal er wel
op aangekeken worden zoals ik dit hier schrijf , maar dit is zoals ik er over denk.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door Porsche »

Verkoper Pierre op marktplaats uit kerkrade is TOP :thump_up:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Verkoper op marktplaats

Bericht door Jolly Club »

Hier nog een , paar weken geleden de discussie op de shout over een filmpjes topic
waaronder er video's van prachtig stuurwerk te zien waren.
Wordt gevraagd of een dergelijk topic geopend mag worden aan een mod/beheerder
en die zegt, als je filmpjes wilt zien ga je maar op youtube zoeken en kijken ,
heeft niets met modellen te maken.
Hey Andre,

Heb dit gesprek destijds van dichtbij gezien en in mijn beleving viel het allemaal wel wat mee. Iemand stelde voor een dergelijk topic te openen en zoals dat in de shout gaat roept een ander dat 'ie daar de toegevoegde waarde niet van ziet. Ik zal geen namen noemen maar in mijn ogen Montezemolo's volste recht. Zo heeft Monty ons ook wel eens gevraagd geen links naar musicyoutubjes meer in de shout te dumpen, en met succes ! :thump_up2:

In het cafe is weinig verboden, er staat dan ook al tijden een grappigfilmpjestopic in. Hoe groot de behoefte daaraan is blijkt uit het feit dat er sinds juli 2008 NIET meer in gepost is. Zoals zo vaak had RSH het laatste woord by the way. :lol:

http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... &start=435 :thump_up:

Bovenstaande niet om mijn, of ons, gelijk te halen, maar gewoon ter illustratie dat het met dat stelselmatig alles naar de hand van enkelen zetten allemaal wel wat mee valt.



@ The Bulldog:

We zeggen in Nederland allemaal zo'n waarde aan vrijheid van meningsuiting te hechten, maar zodra er tegenargumenten klinken (al dan niet met gefundeerde onderbouwing) wordt er direct zo geirriteerd gereageerd. Onderbuikkreten als 'criminelen mogen alles en fatsoenlijke burgers mogen geen ruk' vliegen je dan om de oren. Ik snap dat je er verder niet meer op zal reageren, maar wil toch even gezegd hebben dat we volgens de Nederlandsche wetten onschuldig zijn tot het tegendeel bewezen is. Een topic over een winkel werkt in dat opzicht altijd zelfregulerend. Of je hoort van meerdere kanten dat het een slechte zaak is, of er ontstaat een zeker evenwicht tussen tevreden en ontevreden klanten. Een persoonlijke afkeer van een individu t.o.v. een bepaalde zaak zal op die manier uitgefilterd worden.

In een 'gekken op Marktplaats' topic, alleen de omschrijving al, ontstaat slechts een schandpaal waaraan werkelijk elke willekeurige bieder of aanbieder van Marktplaats met naam en toenaam en eventuele andere personalia genageld kan worden. Criteria voor wel/niet deugen zullen voor 95% bepaald worden door de nare ervaringen van één gebruiker bij wie geen enkele Marktplaats-transactie vlekkeloos schijnt te gaan. Ik heb zo'n voorgevoel dat het eerder een frustratie-prikbord dan een waardevol topic zou opleveren.

Winkelen via interweb blijft een zaak van wederzijds vertrouwen, zeker bij particulieren. Ik snap dat je daar tegen negatieve zaken aan kan lopen, maar eigen rechter spelen is iets wat niet op dit forum thuishoort in mijn optiek !

Groet,

Martin

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gesloten