Minichamps Bmw M3 GTR Rood & Blauw en een met Carbon dak

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Gebruikersavatar
c3ke
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 01 dec 2004 22:01
Locatie: Mechelen(Belgie)

BMW M3 GTR Blauw gelimiteerde versie!

Bericht door c3ke »

Even een vraagje aan de mensen hier op het forum!
Wij hebben vorige week een bmw m3 gtr blauw gelimiteerde versie gekocht via ebay,om de simpele reden,dat hij niet meer te verkrijgen is via de gewone weg!Nu zitten we dus met het volgende probleem:De deur van de bestuurder gaat niet volledig dicht!
Volgens de verkoper van dit schaalmodel is dit een produktiefout geweest van minichamp zelf,want dat heeft zijn verdeler gezegd tegen hem waar hij deze wagen nieuw heeft gekocht!Ik betwijfel dit,om de simpele reden,omdat ik de zilver en de goudkleurige versie al heb,en dit probleem er niet is bij deze wagens!Daarom zet ik hierbij een foto zodat het duidelijker is,met welk probleem we kampen:

Afbeelding

Hopelijk is men probleem nu wat duidelijker?
Men vraag is kan hier iets aangedaan worden of niet?Ik had al gedacht om het deurpaneel eraf te halen,maar heb bang dat het dan gaat barsten dus ja....Ikzelf ben van Belgie dus een ritje naar nl zie ik niet echt zitten omdit eventueel te laten herstellen!De verkoper wilt ook een deel van onze centen terug geven,omdat het volgens hem duurder gaat uitkomen om terug op te sturen!We hebben deze wagen 111 euro betaald met verzendingskosten bij,en hebben nu een voorstel gedaan om 50 euro terug te storten op onze rekening!In ieder geval al bedankt om jullie hulp!


[MOD-EDIT]: topic even samengevoegd met bestaand topic, door schumi28
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Waarschijnlijk een model wat een zware last heeft gehad... de wielen staan ook vrij krom! Ik ben bang dat die vent zichzelf er probeert onderuit te Dat mag jij heul niet zeggen van moeke!.... Naja, succes nog maar dan!
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ik zou dit model gewoon terug sturen naar de verkoper en je VOLLEDIGE geld terug eisen. Bij alle minichamps modellen van bmw zit de deur gewoon netjes. Die wielen zijn echt naar binnen geduwd op een of andere manier en zitten normaal echt recht zoals Bu zegt. En mocht het echt een fout zijn dan had hij het allang kunnen omruilen. Hier dus geen genoegen mee nemen en gewoon je geld terug vragen. Wanneer hij hier niet akkoord mee gaat ebay op de hoogte stellen. Winkels ruilen modellen die niet goed zijn gewoon om en doen daar niet moeilijk over. Zo zou ik het spelen 8)
Laatst gewijzigd door kwiebje op wo 01 dec 2004 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
CARROS
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 15:52
Locatie: Amersfoort

Bericht door CARROS »

Jah, ik denk ook dat hij een beetje smoesjes verzint want ik heb precies dezelfde auto maar niet hetzelfde probleem en rechte wielen!!! Maar als hij een vergoeding daarvoor wil geven zou ik die aannemen want de zeldzaamheid alleen maakt het al voor een groot gedeelte goed. Wat je ook doet, ik hoop dat je er uiteindelijk net zo blij mee bent als ik met de mijne. Succes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik heb hetzelfde model ook en die deur kan prima dicht, ook de camber op je voorwiel is te veel van het goede.

Heeft de verkoper het defect trouwens bij de veiling vermeld?!

Suc6 anyway!
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Model is waarschijnlijk opengeweest... kun je meestal wel zien aan de schroefjes onderop... deur los halen heeft dacht ik geen nut... er zit volgens mij een klemmetje aan de binnenkant... weet ik niet zeker.

Misschien wou die er andere wielen onder zetten en is dat mislukt...



Ik zou het model terug sturen, het liefst natuurlijk al het geld terug...
en zodra je het geld hebt, een slechte feedback plaatsen...

Gaat die moeilijk... inderdaad contact opnemen met Ebay.

PS van wie heb je 'm gekocht dan??? Als waarschuwing voor andere gebruikers op dit forum, en mezelf natuurlijk... Wil ook nog een M3 GTR kopen... nee niet blauw... toch niet zo'n super-kleur
Gebruikersavatar
c3ke
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 01 dec 2004 22:01
Locatie: Mechelen(Belgie)

Bericht door c3ke »

We hebben ook een e-mail gestuurd naar minichamp zelf,en dit hebben ze ons geantwoord:

thanks for your e-mail and your interest on our Minichamps Model Cars.

Yes it's right, the first charge of the BMW M3 GTR in Estorillblue
which we have produced exclusively for BMW has a problem with the left
door ( only the left side). The problem was the hinge from the door,
this is a little too loose, but when you carefully press the door
upward, then the door close correct. Sorry for the little mistake with
the beautiful BMW M3 GTR. This error is normaly not by the M3 GTR in
Carbonblack, Red, Silver or Phoenixyellow, only by the Estorillblue .

En wat dat wiel betreft,dit is gekomen,omdat de wielen een beetje verdraaid waren,want bekijk ik mijn andere m3 gtr's met dezelfde stand van wielen,miszien wij niets!Nu om men collectie kompleet te maken ontbreek ik nog enkel de carbonblack bmw m3 gtr :cry:
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

Stom dat ze mensen met zo'n 'foute' auto geen goeie geven.. Slechte service als je het mij vraagt, je betaald er genoeg voor en ze zijn zelf op de hoogte van 't probleem :thump_down:
Gezocht: UT Models Porsche 911 (993) Turbo S + GT2 + Carrera RS
Gebruikersavatar
c3ke
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 01 dec 2004 22:01
Locatie: Mechelen(Belgie)

Goed nieuws

Bericht door c3ke »

Toch een beetje goed nieuws,het probleem met de open deur is opgelost!
We hebben een klein beetje,misschien nog iets teveel maar kom,amp pasta gebruikt met het volgende resultaat:

Afbeelding

Wij uiteraard blij!

De oplossing dit:

Afbeelding

Heb het rood omcirkeld,maar is meer roze geworden!
BMW M3 GTR STREET.
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Dat ziet er al meer acceptabel uit, maargoed het is jammer dat het model niet perfect is. Maar je hebt nu wel een model wat er weer net uit ziet. Is het niet mogelijk om dat probleem met het wiel ook zelf te verhelpen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
c3ke
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 01 dec 2004 22:01
Locatie: Mechelen(Belgie)

Bericht door c3ke »

kwiebje schreef:Is het niet mogelijk om dat probleem met het wiel ook zelf te verhelpen?


Welk probleem:

Afbeelding

????
BMW M3 GTR STREET.
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

De wielen staan gewoon recht, ook als ze naar links of naar rechts gedraaid staan. Het kan zijn dat er een heel klein beetje speling op de wielen staat, maar dat is altijd bij modelauto's. En vergeet niet dat de gtr nogal wat weegt tegenover andere wagens.
Afbeelding
Gebruikersavatar
CARROS
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 26 sep 2004 15:52
Locatie: Amersfoort

Bericht door CARROS »

Precies, de M3 GTR is het zwaarste model in mijn collectie.
Afbeelding
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Gelimiteerd of niet?

Bericht door Opel-DTM »

Er staan nog een aantal modellen op m'n wenslijstje, waaronder dus de BMW M3 GTR Street. Ik kan 3 modellen kopen allemaal verschillende kleuren.

Maar welke modellen zijn nou wel en niet gelimiteerd :?: :?: :?:

Ik weet iig dat de Estorilblauw gelimiteerd is... Nu de rest nog...



[MOD-EDIT]: topic samengevoegd met bestaande, volgende keer gaarne eerst zoeken, door schumi28
Gebruikersavatar
Carfanatic
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

ik dacht dat ze allemaal gelimiteerd waren (in ieder geval alle bmw dealer edities).

meest bijzondere is de versie in carbon zwart.
Gesloten