Smiley84 schreef:miniBoss schreef:Nee ze zijn niet geheel stofdicht, er zitten kieren tussen de glasplaten dus stof kan er bij komen. Hier ben ik deze zomer ook een beetje hardhandig achtergekomen. Het leken prachtige kasten en dat zijn het ook, maar stof heeft toch vrijspel.
Ik heb er ook last van met de Detolf kast. Nu strips geplakt die de kieren afdichten. Zo goed als stofvrij, maar niet 100%
Jij verzamelt ook F1 1:18's.....krijg je ze nog een beetje makkelijk afgestoft?
Met een breed penseeltje, daarmee kun je precies werken en moet je wel heel erg je best doen om iets kapot te maken. Zoveel 1/18 heb ik overigens nog niet, maar die 2 die op display stonden heb ik pas 1 keer hoeven afnemen.
De rest heb ik voorlopig in de doos laten zitten, met name de nieuwe Minichamps F1 resin modellen die met die houten bodemplaat komen zijn me net even te kostbaar om stof vrijspel op te geven. Ik heb nu recent een stel doorzichtige Acryl covers gevonden die precies (strak) over de houten bodemplaat heen valt, gegarandeerd stofvrij. Echter heb je uiteraard een vitrinekast om je modellen vrij in op te stellen en dan moet je ze alsnog in een doorzichtig doosje gaan stoppen. M.a.w. Wil je geen omkijken hebben naar stof, investereer dan in een goede stofvrije vitrine kast. Maar goed die zijn natuurlijk niet echt goedkoop en daarin maak je bepaalde keuzes..
Waarschijnlijk gaat er nog wel het een en ander veranderen wat betreft opstelling van mijn modellen maar dat is iets voor volgend jaar, zeg maar WIP work in progress.