Rangen, hebben die wel nut?

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ik heb er helemaal geen probleem mee.. ik vind het wel informatief als er "partner", "moderator", "vriend", "expert" of whatever staan.

Het idee om de titel te geven aan de hand van een aantal kriteria vind ik wel goed.. BMW-Expert of 1:18 Expert.. of Forumvriend...

Het maakt eigenlijk niet uit, maar zoals het er nu staat heeft het niet echt toegevoegde waarde...

maar dan moet je ook wel echt een Expert zijn... anders verdien je het niet...

en termen als SuperSpammer of iets dergelijks geven het forum meteen zo een kinderachtig uiterlijk... dus die zouden niet moeten kunnen...
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Curbstone schreef:
ik heb er helemaal geen probleem mee.. ik vind het wel informatief als er "partner", "moderator", "vriend", "expert" of whatever staan.

Curb, ben ik met je eens, maar die info staat toch al allemaal onder Gebruikersgroepen, zoals ik al eerder vermeldde.
En het aantal berichten die geplaatst zijn staat toch achter Berichten:

The Red Dream

Geslacht:
Leeftijd: 42
Gebruikersgroepen:
[ Nieuwsbrief ]
[ Vrienden van het forum ]

Tim

Bericht door Tim »

Inderdaad Red Dream, dat maakt dat hele rangengebeuren overbodig. :thump_up:

@Curbstone: Zoals een aantal posts hierboven ook al werd aangegeven word het een beetje moeilijk om leden op basis van waar hun interesse ligt een expert-titel toe te wijzen.

supernova schreef:Feit is denk ik dat iemand die nieuw is op een forum zo snel mogelijk van het predikaat 'newbie' af wil. En de enige manier om daarvan af te komen is berichten te posten.

Of heel de term "newbie" laten vallen. Als je post alleen om een andere rang te krijgen (wat wel degelijk gebeurt) dan kun je mischien beter niet reageren. :shifty: Mischien dat er over het geheel wat minder gepost word, maar als wat er gepost word wel de moeite is, heeft het toch zin. :wink:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Allemaal goede punten, alleen wat ik me afvraag, waarom leg je deze vraag niet eerst bij de maker van het forum neer? of bij de moderators, klinkt misschien gek, maar zo gek is het niet.
Het mod groepie is klein dus worden de disscussie niet eindeloos, want de ene wil wel een ander en de ander niet (het zijn volwassen mensen :mrgreen: dus lijkt me niet dat dat daar gaat gebeuren), en de mods horen toch een soort van beslissende factor te hebben op het forum.
Ik heb op verschillende forums gezeten en gewerkt, en daar was het een vrij normale bedoening dat de mods eerst over zo'n probleem/voorstel de koppen bij elkaar staken alvorens er hoog van de toren geblazen werd.
Oeverloze discuccies worden het als je jan en alleman erbij haalt, terwijl het makelijk op te lossen is. Als er besloten wordt om niet meer met rangen te werken, dan heb je dat als member te accepteren en doen we wel rangen dan idem dito.
Maar zouden we rangen gewoon handhaven: waar ik me dus wel aan stoor is dat de lijst met geposte berichten in de gebruikerslijst totaal niet strookt met je aantal geposte berichten die je via je profiel op kan vragen.
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Mijn excuses voor de niet al te snelle reacties maar ook ik heb hier even over moeten nadenken.
Het systeem van rangen hoort mijn inziens bij een forum, of ze nut hebben is een ander verhaal maar ik vindt dat bij een forum rangen horen.
Als ik op een ander forum ben en ik kijk een keer naar de rang van iemand dan doe ik dat om te zien of deze persoon actief is of niet, het geeft een vertekend beeld dat weet ik.
Wellicht is het in de toekomst mogelijk om de rangen te laten bepalen door een formule van het aantal berichten en aantal dagen dat je geregistreerd bent maar dat zal ook wel nadelen hebben.
Rangen is leuk voor erbij maar men moet er niet al te veel waarde aan hechten, ik vind het gewoon leuk :)

Markopolo schreef:Allemaal goede punten, alleen wat ik me afvraag, waarom leg je deze vraag niet eerst bij de maker van het forum neer? of bij de moderators

Daar is toch dit subforum voor? De beheerder en de moderators kunnen altijd onderling nog overleggen :thump_up:
Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Muiter schreef:
Markopolo schreef:Allemaal goede punten, alleen wat ik me afvraag, waarom leg je deze vraag niet eerst bij de maker van het forum neer? of bij de moderators

Daar is toch dit subforum voor? De beheerder en de moderators kunnen altijd onderling nog overleggen :thump_up:
Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag.

Ik bedoelde dus dat de mod's en/of admin's eerst het punt bespreken alvorens je het punt voor iedereen doorspreekbaar is. Je kan wel in dit forum posten, maar iedereen kan hierin posten.
Waar ik dus naartoe wil met mijn post is dat je zo kan bepalen of iets een discussie waard is of niet. Had Tim dit punt nu gelijk aan je voorgelegd dan dat heel deze topic er niet geweest (die nu nutteloos blijkt te zijn), Tim toch een duidelijk antwoord gehad, en iedereen tevreden.
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Markopolo schreef:Waar ik dus naartoe wil met mijn post is dat je zo kan bepalen of iets een discussie waard is of niet. Had Tim dit punt nu gelijk aan je voorgelegd dan dat heel deze topic er niet geweest (die nu nutteloos blijkt te zijn), Tim toch een duidelijk antwoord gehad, en iedereen tevreden.

Deze topic lijkt mij niet nutteloos want iedereen heeft nu zijn mening kunnen geven over dit onderwerp en niet alleen Tim.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Zal me er ook maar mee bemoeien. :mrgreen:
Of iemand "Newbie" of "expert" is, vind ik helemaal niet belangrijk en kijk ik ook niet naar.
Iemand die "expert" is kan onzin uitkramen en iemand die "Newbie" is kan nuttige informatie geven. De "titel": Moderator, vriend of partner is echter wél nuttige informatie.
In feite kun je alleen het "forum" als geheel als "EXPERT" betitelen.
voorbeeld:
Iemand wil iets meer weten over bepaalde bestickering van een auto en plaatst zijn vraag in "De Pits"....gegarandeerd dat daar nuttige tips uitkomen. Maar dat komt omdat daar meerdere personen op reageren (als het goed is) en daar je conclusie uit kunt trekken.
De bruikbare informatie kan dan komen van een "expert" die 1000x VETGAAF, COOL of SUPER heeft gepost, of van een "Newbie" die net enkele berichten heeft gepost.
Daarom: staar je niet blind op de rang, maar op de gehele informatie.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
B.A.Z. 10

Bericht door B.A.Z. 10 »

de rangen worden een beetje opgevat hoe slim je met de modelauto's bent maar het gaat eigenlijk gewoon om hoeveel berichten je post bij elkaar.de rangen moeten eigenlijk ook afhangen aan hoe vaak je online bent en veel posts per dag en nog meer van dat soort dingen.
Afbeelding
The Red Dream

Markopolo schreef:
Ik bedoelde dus dat de mod's en/of admin's eerst het punt bespreken alvorens je het punt voor iedereen doorspreekbaar is. Je kan wel in dit forum posten, maar iedereen kan hierin posten.
Waar ik dus naartoe wil met mijn post is dat je zo kan bepalen of iets een discussie waard is of niet. Had Tim dit punt nu gelijk aan je voorgelegd dan dat heel deze topic er niet geweest (die nu nutteloos blijkt te zijn), Tim toch een duidelijk antwoord gehad, en iedereen tevreden.

Beste Markopolo, voel jij je misschien dan macho of zoiets, dat eerst jullie hier een beslissing over moeten nemen en jullie dan beslissen of de overige leden mogen mee discusiëren of niet over een bepaald onderwerp.
Mijn mening is nog altijd, dat dit forum voor iedereen is en niet een bepaalde groep eerst moet bepalen of iemand een topic plaatst of niet. Anders ontstaat er toch een soort dictatuur op dit forum. Misschien dat je daar naar toe wilt, maar dan vrees ik, dat dit forum zijn langste tijd heeft gehad. Natuurlijk zijn er regels wat wel en wat niet geplaatst mag worden, maar Tim heeft naar mijn mening juist gehandeld om een vraag te stellen, waar iedereen mee kan discussiëren.
Als deze discussie voor jouw nutteloos is, zoals jezelf aangeeft, dan is dit jouw probleem. Dan lees je zo'n topic toch gewoon niet. Zelf lees ik ook geen topics waar ik geen waarde aan hecht. Deze vraag van Tim vond ik dus niet nutteloos, anders had ik hem gewoon niet gelezen en zeker geen reaktie gegeven.

Markopolo schreef:
Ik heb op verschillende forums gezeten en gewerkt, en daar was het een vrij normale bedoening dat de mods eerst over zo'n probleem/voorstel de koppen bij elkaar staken alvorens er hoog van de toren geblazen werd.

Polo, over welk probleem heb je het eigenlijk en waarom wordt er volgens jouw zo hoog van de toren geblazen. Is toch naar mijn mening een gezonde en volwassen discussie zoals vele topics op dit forum.

Markopolo schreef:
Het mod groepie is klein dus worden de disscussie niet eindeloos, want de ene wil wel een ander en de ander niet (het zijn volwassen mensen dus lijkt me niet dat dat daar gaat gebeuren), en de mods horen toch een soort van beslissende factor te hebben op het forum.

Wat wil je daar mee aangeven, dat de rest niet volwassen is ?

.
supernova

Bericht door supernova »

O jee, het gelazer is begonnen. :cry: En dan bedoel ik niet zozeer deze discussie, maar het feit dat nu blijkt dat de meningen uiteen lopen over wie ´de eigenaar' van dit forum is.
    Markopolo zegt 'de moderators'
    Muiter zegt 'ik'
    The Red Dream zegt 'de gebruikers'
En voor alledrie de meningen is wat te zeggen. Muiter heeft het forum opgericht en mag daardoor elke beslissing nemen die hij wil. Hij mag als ie wil er morgen de stekker uittrekken ongeacht wat moderators, vrienden of gewone gebruikers daarvan vinden. Dat hebben we te accpeteren en erin te vertrouwen dat Muiter het beste voor heeft (en blijft hebben) met het forum.
Omdat een forum beheren veel werk is zijn er moderators om de beheerder te assisteren. Ik weet niet hoe de 'macht' verdeeld is tussen Muiter en de moderators, maar iemand moet het laatste woord hebben. Moderators steken aardig wat tijd in het forum en willen daarom ook wat te vertellen hebben, dat is logisch. Daarom zullen de moderators onderling bepaalde zaken regelen en als zij dat nodig vinden dingen veranderen. Ik ben het niet met Markopolo eens dat dit een onderwerp is waarover de moderators eerst hadden moeten spreken. In dit topic zijn genoeg nieuwe meningen en invalshoeken naar voren gekomen. Dat de moderators zich niet aan de overheersende mening van de gebruikers hoeven te houden, daar heeft Markopolo gelijk in. Dit topic laat echter wel zien hoe de gebruikers over dit onderwerp vinden en zou dus als raadgevend door de moderators beschouwd moeten worden. Ja, het dreigt wel een oeverloze discussie te worden. En de 'uitkomst' van de discussie staat zoals gezegd los van de beslissing die er eventueel genomen gaat worden.
The Red Dream vind dat alle gebruikers gelijk zijn en evenveel rechten hebben. Dat kan helaas niet, er moet een hierarchie zijn. Als elke beslissing op dit forum democratisch genomen zou moeten worden, dan zou het forum vastlopen door de topics voor elk nieuw knopje, kleurtje of whatever voor kleinigheid. Ik denk dat de The Red Dream de reactie van Markopolo (gedeeltelijk terecht) nogal denigrerend vindt ten opzichte van de overige gebruikers en daarom zo fel reageert. Markopolo wil heus niet bepalen waarover wel of niet een topic geopend wordt, hij wil alleen niet dat we oeverloze discussies krijgen over relatief onbelangrijke dingen. En daar ben ik het in het algemeen wel mee eens, we horen te discussieren over het verzamelen van modelautos en niet over of je nou wel of niet ´expert´ mag heten. Je moet wel de grote lijnen blijven zien. :!: Ik vind dit topic dus niet nutteloos, maar het zijn niet de onderwerpen waarom dit forum opgericht is. Muiter, ik hoop dat zowel mods als gebruikers de hierarchie blijven zien en erkennen. Anders hebben we nog een hoop gelazer voor de boeg... :roll:
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

supernova schreef:O jee, het gelazer is begonnen. :cry: En dan bedoel ik niet zozeer deze discussie, maar het feit dat nu blijkt dat de meningen uiteen lopen over wie ´de eigenaar' van dit forum is.
    Markopolo zegt 'de moderators'
    Muiter zegt 'ik'
    The Red Dream zegt 'de gebruikers'

Wie van de drie zegt dat hij de eigenaar van dit forum is? Ik kan het nergens terugvinden.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

The Red Dream schreef:
Markopolo schreef:

Beste Markopolo, voel jij je misschien dan macho of zoiets, dat eerst jullie hier een beslissing over moeten nemen en jullie dan beslissen of de overige leden mogen mee discusiëren of niet over een bepaald onderwerp.
Mijn mening is nog altijd, dat dit forum voor iedereen is en niet een bepaalde groep eerst moet bepalen of iemand een topic plaatst of niet. Anders ontstaat er toch een soort dictatuur op dit forum. Misschien dat je daar naar toe wilt, maar dan vrees ik, dat dit forum zijn langste tijd heeft gehad. Natuurlijk zijn er regels wat wel en wat niet geplaatst mag worden, maar Tim heeft naar mijn mening juist gehandeld om een vraag te stellen, waar iedereen mee kan discussiëren.
Als deze discussie voor jouw nutteloos is, zoals jezelf aangeeft, dan is dit jouw probleem. Dan lees je zo'n topic toch gewoon niet. Zelf lees ik ook geen topics waar ik geen waarde aan hecht. Deze vraag van Tim vond ik dus niet nutteloos, anders had ik hem gewoon niet gelezen en zeker geen reaktie gegeven.

Ik zeg niet dat Tim zijn vraag nutteloos is, maar het gediscuseer erover. Lezen!! Muiter beslist dat de rangen blijven, en als Tim dat had gevraagd via Muiter zelf dan had deze topic helemaal niet aan de orde geweest.

The Red Dream schreef:
Markopolo schreef:

Polo, over welk probleem heb je het eigenlijk en waarom wordt er volgens jouw zo hoog van de toren geblazen. Is toch naar mijn mening een gezonde en volwassen discussie zoals vele topics op dit forum.

Sorry dat je dat verkeerd opvat, maar met hoog van de toren blazen bedoel ik dat je het gelijk op het forum kwakt en niet eerst navraag doet bij een admin. of iets dergelijks. Goed voorbeeld was het onderwerp in over een webwinkel (Modelcarcenter.com) die in de ervaringen topic onderuit gehaald wordt terwijl dat nergens voor nodig was/is. Eerst navraag doen voordat je wat roept.

The Red Dream schreef:
Markopolo schreef:
Het mod groepie is klein dus worden de disscussie niet eindeloos, want de ene wil wel een ander en de ander niet (het zijn volwassen mensen dus lijkt me niet dat dat daar gaat gebeuren), en de mods horen toch een soort van beslissende factor te hebben op het forum.

Wat wil je daar mee aangeven, dat de rest niet volwassen is ?

.

Nogmaals lezen, of beter gezegd kijken, er staat een smilie bij!
Mod's zijn op zich niks meer en niks minder dan een gewone member. Sorry dat ik een andere mening er op na hou, maar in het verleden (andere fora's) heb ik wel zo gehandeld, daar werd/wordt een mod ook met iets meer respect behandeld dan een gewone member, dat jij dat dictatuur vind moet jij weten, maar als je zoveel last van mij heb dan moet je dat gewoon recht in me gezicht zeggen (waar dus het pb systeem ook voor is) en me niet nu een beetje onderuit halen omdat ik ook een mening heb.
Over volwassen gesproken!
The Red Dream

Markopolo schreef:
Goed voorbeeld was het onderwerp in over een webwinkel (Modelcarcenter.com) die in de ervaringen topic onderuit gehaald wordt terwijl dat nergens voor nodig was/is. Eerst navraag doen voordat je wat roept.

Ik zie totaal geen overeenkomst tussen de vraag van Tim en de topic betreft Modelcarcenter.com, waarbij deze onderuit gehaald wordt zoals je het omschrijft.

Markopolo schreef:
Mod's zijn op zich niks meer en niks minder dan een gewone member. Sorry dat ik een andere mening er op na hou, maar in het verleden (andere fora's) heb ik wel zo gehandeld, daar werd/wordt een mod ook met iets meer respect behandeld dan een gewone member, dat jij dat dictatuur vind moet jij weten, maar als je zoveel last van mij heb dan moet je dat gewoon recht in me gezicht zeggen (waar dus het pb systeem ook voor is) en me niet nu een beetje onderuit halen omdat ik ook een mening heb.
Over volwassen gesproken!

Als ik het goed begrijp horen de moderators het forum "netjes" te houden en dient elke gebruiker zich aan de regels te houden die zijn worden opgezet door de Moderators en/of beheerder. De beheerder heeft uiteindelijk het laatste woord. Tenminste, dat lijkt mij logisch.

Ik behandel iedereen met respect en ik heb ook respect voor iedereen. Ook voor jou Polo. Of je nu moderator, member of wat dan ook bent. Ik heb ook totaal geen last van je zoals je beweert en ik vind het ook jammer dat je het opvat, dat ik je aan het onderuit aan het halen ben. Dat is zeker niet mijn bedoeling en ik denk dat de PB optie hier ook niet voor bedoeld is om je onderuit te halen. Ik zie daar ook totaal geen rede voor. Ik geef gewoon een reaktie op jouw mening, zoals ieder dat doet bij een discussie. Met dictatuur bedoel ik alleenheersing en niet over respect hebben voor iemand.

Markopolo schreef:
Ik zeg niet dat Tim zijn vraag nutteloos is, maar het gediscuseer erover. Lezen!! Muiter beslist dat de rangen blijven, en als Tim dat had gevraagd via Muiter zelf dan had deze topic helemaal niet aan de orde geweest

Waarom mag volgens jouw deze topic dan nooit aan de orde zijn geweest. Ik zie hier niets verkeerds aan. Ik weet, dat je aangaf, dat jij het nutteloos vond, maar dat hoeft toch niet iedereen te vinden. Ook de discussie over de vraag van Tim vond ik niet nutteloos.

Supernova schreef:
we horen te discussieren over het verzamelen van modelautos en niet over of je nou wel of niet ´expert´ mag heten. Je moet wel de grote lijnen blijven zien. Ik vind dit topic dus niet nutteloos, maar het zijn niet de onderwerpen waarom dit forum opgericht is.

Dat dit een forum over Modelauto's is ben ik het volledig met je eens. Je geeft aan dat we over het verzamelen van modelauto's horen te discussiëren, maar dat je deze "afwijkende" topic toch niet nutteloos vindt.
Daarom zijn er ook rubrieken in dit forum worden ondergebracht om over zulke items discussie te voeren. Zoals deze rubriek :wink:

.
B.A.Z. 10

Bericht door B.A.Z. 10 »

eindelijk weer een lachende smilie :thump_up: ,dit wordt nog is een modelauto burgeroorlog :(
maar een beetje woorden kunnen geen kwaad,als je maar respect toont. :D
Afbeelding
Plaats reactie