Bedrogen worden op Internet
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
117ayrton schreef::D ik ben alvast blij ,dat ik hier iedereen toch op de hooghte heb gebracht van hoe het soms mis kan gaan,en zeker voor de vele steun die ik kreeg van de nederlandse vrienden,er zijn er zelfs bij die de wagen woor mij willen gaan halen bij die gozer.ik wil iedereen alvast bedanken![]()
![]()
![]()
![]()
voor het forum en al zijn leden . 117ayrton
Maar jou probleem is nog niet opgelost. Misschien als allen forum members die man nou een boze email sturen. Dan zeggen we dat we allemaal jou vriend zijn. En als hij dan niet binnen een week stappen onderneemt, dat we hem op komen zoeken. Wan wij wonen immers in Nederland.

Peter Parker schreef:Handig om dit erbij te hebben, staat bij mij nu onder favorieten, je durft bijna niks meer te kopen op internet.
Er staan namen, aliassen, rekeningnummers, IP-adressen...
Vanalles waaraan je de oplichter kan herkennen.
Mocht je dus een aankoop gaan doen, dan is het wel verstandig om op die site te kijken.
Better safe, than sorry.....
Kwiebje schreef:Marktplaats is onderdeel van Ebay, waarom hebben ze daar nog niet het systeem ingevoerd om leden te beoordelen. Zo hebben ze het toch wel in de hand dat mensen niet zo makkelijk bedrogen kunnen worden....
Het zou wel een goed initiatief zijn
eBay heeft Marktplaats.nl overgekocht uit concurrentie overwegingen, ik verwacht niet dat ze er veel aan gaan veranderen..
Heren medeverzamelaars graag wil ik jullie er even op wijzen dat er een
oplichter (ster) bezig is op MP. Persoon heeft modellen te koop staan en na afhandeling van betaling neem verkoper geen contact meer op en je
raad het al ook geen model op de post.
Verkoper werkt onder de naam petra mackaaij uit maarssen, ik weet niet
of ik dezer naam op het forum mag zetten maar doe het toch zodat
hij/zij geen verdere slachtoffers kan maken.
oplichter (ster) bezig is op MP. Persoon heeft modellen te koop staan en na afhandeling van betaling neem verkoper geen contact meer op en je
raad het al ook geen model op de post.
Verkoper werkt onder de naam petra mackaaij uit maarssen, ik weet niet
of ik dezer naam op het forum mag zetten maar doe het toch zodat
hij/zij geen verdere slachtoffers kan maken.

Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
- Special Models
Heb laatst 4 modellen op Ebay gekocht.
Lang gezochte modellen maar ineens stonden ze te koop.
Heb er op geboden en jawel ik was de winnaar.
Prijs tesamen incl verzenden 380 euro.
Ik netjes betaald want ik was zo blij als een kind dat ik ze eindelijk had.
Je raad het al
na drie maanden wachten en mailen nog geen modellen.
Tot overmaat van ramp is deze verkoper nu bij Ebay uitgeschreven.
Heb al vele malen geprobeerd met deze verkoper in contat te komen maar helaas zonder succes.
Omdat deze verkoper uitgeschreven is kunnen ze bij Ebay ok niet veel doen zeggen ze.
Deze meid reageerd op geen ene mail die ik naar haar toe zend.
Ik vind dit zo ontzettend laf en kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die zoiets doen.
Dit is nu de 2e keer dit jaar dat dit me overkomt op Ebay.
1e keer was alleen niet zo`n heel groot bedrag maar toch moet het niet gebeuren.(is inmiddels ook als ebay lid uitgeschreven)
Al met al heeft mijn vrouw absoluut geen probleem met m`n verzamelen maar begint nu toch wel wat minder vrolijk te worden.
Dus deze grappen moeten niet teveel gebeuren anders hoeft het zo dadelijk niet meer.
Oplichster stond gergistreed onder Carola Aust.
Lang gezochte modellen maar ineens stonden ze te koop.
Heb er op geboden en jawel ik was de winnaar.
Prijs tesamen incl verzenden 380 euro.
Ik netjes betaald want ik was zo blij als een kind dat ik ze eindelijk had.
Je raad het al

Tot overmaat van ramp is deze verkoper nu bij Ebay uitgeschreven.
Heb al vele malen geprobeerd met deze verkoper in contat te komen maar helaas zonder succes.
Omdat deze verkoper uitgeschreven is kunnen ze bij Ebay ok niet veel doen zeggen ze.
Deze meid reageerd op geen ene mail die ik naar haar toe zend.
Ik vind dit zo ontzettend laf en kan ook niet begrijpen dat er mensen zijn die zoiets doen.
Dit is nu de 2e keer dit jaar dat dit me overkomt op Ebay.
1e keer was alleen niet zo`n heel groot bedrag maar toch moet het niet gebeuren.(is inmiddels ook als ebay lid uitgeschreven)
Al met al heeft mijn vrouw absoluut geen probleem met m`n verzamelen maar begint nu toch wel wat minder vrolijk te worden.
Dus deze grappen moeten niet teveel gebeuren anders hoeft het zo dadelijk niet meer.
Oplichster stond gergistreed onder Carola Aust.
Special Models Ik weet helaas nu ook hoe dat voelt
Zo als het er nu uitziet kan ik stellen dat ik voor 350 euro ben opgelicht. Een Italiaan bod me buiten ebay om de mogelijkheid om 35 modellen te kopen van merken als Brumm. Box en Progetto K. De deaal zag er zo mooi uit, want de modellen die ik niet nodig had kon ik aan een collega forumlid door verkopen. Ik wacht nu al ruim 2 maanden en heb nog niks gezien. Beantwoorden van emails is ook tot een halt gekomen en Hij is met Ebay gestopt.
Met alle aankopen die over de gehele wereld gedaan heb, is dit voor het eerst dat het echt fout gegaan is. Wel ontzettend kloten dat het zo'n hoog bedrag is geweest. Duurt maanden voordat ik die schade weer in gelopen ben

Met alle aankopen die over de gehele wereld gedaan heb, is dit voor het eerst dat het echt fout gegaan is. Wel ontzettend kloten dat het zo'n hoog bedrag is geweest. Duurt maanden voordat ik die schade weer in gelopen ben

Special Models schreef:Oplichster stond gergistreed onder Carola Aust.
Hallo Special Models......
Gelukkig heb ik (op een in slechte staat geleverde model) nog geen slechte ervaringen met E-Bayers (bij deze afgeklopt).
Ben even voor je op zoek gegaan en ik vond een aantal namen die verdacht veel lijken op de door jou aangegeven registratienaam

carolamausi (460) Deutschland
carolaljust (0) Vereinigte Staaten von Amerika
carolaugust (0) Vereinigte Staaten von Amerika
Moet mij sterk vergissen als dit niet om dezelfde persoon gaat!
Ik wens je veel succes en ik hoor het graag als je die persoon te pakken krijgt.

Mvg Monty
- Special Models
Heb drie maanden gezocht naar de persoon die me dit geflikt heeft.
Zonder resultaat overigens, tot vandaag welteverstaan.
Ben er eindelijk achter wie het is waar hij/zij woont en dat is maar net over de grens.
In de buurt van Duisburg.
Heb net die gozer gebeld en het hem eens even haarfijn uitgelgd hoe ik er van lieverlede over denk.
Heb een grote B.. van die gozer gekregen dat ik inbreuk deed op z`n privecy en bla bla bla...je kent dat wel.
Ik heb tegen die gozer gezegd dat hij kan doen en laten of zeggen wat die wil maar dat ik er niet van schrik.
Mochten ze de modellen alsnog niet willen versturen ga ik ze zelf ophalen want ik laat me niet belazeren.
Jonno T zou je die schade wel inlopen??? het is en blijft zonde
Zonder resultaat overigens, tot vandaag welteverstaan.
Ben er eindelijk achter wie het is waar hij/zij woont en dat is maar net over de grens.
In de buurt van Duisburg.
Heb net die gozer gebeld en het hem eens even haarfijn uitgelgd hoe ik er van lieverlede over denk.
Heb een grote B.. van die gozer gekregen dat ik inbreuk deed op z`n privecy en bla bla bla...je kent dat wel.
Ik heb tegen die gozer gezegd dat hij kan doen en laten of zeggen wat die wil maar dat ik er niet van schrik.
Mochten ze de modellen alsnog niet willen versturen ga ik ze zelf ophalen want ik laat me niet belazeren.
Jonno T zou je die schade wel inlopen??? het is en blijft zonde
Verzamelen is de kunst van het kopen