GP van Europa

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D volgens mij is de eerste man op de lijst van ferrari staat niet alonso,maar wel kimi maar Mclaren zal er alles aan doen om hem te houden,en kimi zal zeker geen tweede viool willen zijn voor schumacher,dus zou hij michael moeten vervangen.maar zie hem liever bij Mclaren blijven :D
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

Wat een geweldige race :D
Kimi en McLaren hebben vandaag hun winnaars mentaliteit getoond door voor alles of niets te gaan. Echter achteraf was het misschien verstandiger geweest om de band te verwisselen en voor een 4e of 5e plek te gaan. Die punten kunnen heel belangrijk worden.
Echter McLaren wilde voor de zege gaan, en dan kan het zijn dat je verliest..

Alonso reed gewoon goed, pushte 1 keer te hard, maar dat is kimi ook 2 keer gebeurt. Raikkonen had ook verdient om te winnen, echter waar gegokt wordt wordt ook soms verloren. Ik kan wel leven met deze uitslag :mrgreen:

En nog iets, waarom zou schumacher stoppen? Jullie hebben het wel steeds over resultaten enzo, maar je ziet duidelijk nog het heilige vuur branden bij de Duitser. Hij vind het rijden veels te gaaf om te stoppen, ook al is hij de oudste coureur van het veld.
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

die regel om slechts 1 band te mogen wisselen (namelijk degene die onherstelbaar kapot is) is naar mijn mening ongelofelijk BELACHELIJK en onveilig!!!

1) Zie schumi vorige race. Hij komt binnen om achterband te laten wisselen. 1 Ronde later begeeft z'n voorband het!!! Dubbele miserie!!

2) Wie reed er daarstraks lek? Ik geloof dat het een Sauber was. Z'n rechter voorband in flarden. Hij laat hem wisselen... maar ondertussen zagen die andere 3 banden er ook rotslecht uit!!! Dat moet toch een slecht gevoel geven aan de wagen??!!!

3) De onveiligheid, net door dat wisselen van slechts 1 band, terwijl de andere 3 ook slecht zijn.

Ik ben van mening dat -als ze echt die bandenregel willen houden- dat ze wél enkel wisselen in geval van lekkage of schade, maar dan wel alle 4 de banden tegelijk!!

Wat denken jullie?
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik denk dat je, net zoals bij de DTM, een "open" pits moet hebben voor banden en benzine. Maakte het visueel ook aantrekkelijk lijkt mij....
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ben er nog ziek van :cry:

Maar ergens begrijp ik niet waarom Mclaren niet voor plek 2 ging, ze wisten dat Alonso niet te houden was gezien de laatste 2 ronde voor hier einde, en op Heidfeld hadden ze +/- 15 seconde voorsprong. :| En dacht Raikonnen nou echt dat hij Alonso achter zich kon houden met een zwaar verminkte voorwiel ophanging.
Button heeft ook mega veel geluk gehad, was dikke haar werk :shock:

Ze moeten maar eens kappen met 1 set banden voor de hele race, we zitten nu niet meer te kijken wie wie inhaald of welke auto het opgeeft, nee nu zitten we te wachten tot de laatste 20 ronde's om te kijken welke band aan bonken wordt gereden. :eh:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Afbeelding

Ralf ken beter stoppen dan starten :whistle:

:mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D de f.i.a gaat zeker weer wachten tot er een dode valt ,voor ze gaan inzien dat dit niet zo verder kan ,schaft die tankbeurten af ,maar laat in godsnaam die gasten terug van banden verwisselen.en ja ron en de zijne moeten toch een les gaan nemen bij ross brouwn wat taktiek betreft.ik had kimi binnen geroepen en een andere band er laten op zetten ,beter 3 of 4 punten dan niks,want ieder punt telt als je werldkampioen wil worden ,dat weet alonzo ook.
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

McLaren.... wat te zeggen van McLaren... BALLEN... dat hadden ze... natuurlijk ga je voor de overwinning... de enige plaats waar de McLaren van Kimmi het zwaar had was in de snelle bochten... en daar kan Alonso er toch niet voorbij... Kimmi was echt niet zo langzaam dat Alonso er zomaar voorbij kon steken...

Voor een zekere tweede plaats gaan... bah... dan ben je gewoon de eerste van de verliezers...
en wat nou als de McLaren van Kimmi het gewoon nog een rondje vol gehouden had... dan was het McLaren's grootste moment geworden... Kimmi met losse vullingen over de streep....

Gegokt en verloren... maar in ieder geval gegokt.... anders kan je net zo goed bij Sauber gaan rijden...

Jammer genoeg ben ik voor bijna al mijn opmerkingen eerder in deze topic gelogenstraft... Kimmi niet gewonnen.. Alonso van een 6e plaats naar de overwinning... Trulli nix... Schumacher bijna nix.. Toyota nix... Barrichello op een mooie derde plaats... vóór QuickNick en vóór teamvijand Michael Schumacher... toch wel reden voor een feestje bij de brazo...

En dat geneuzeld over die banden, McLaren had gewoon een te zachte band gekozen, eigenlijk net als Alonso... en de hardere band van Michelin was gewoon niet snel genoeg... want Nick kon de race uitrijden zonder enige problemen aan het zwarte goud...maar was niet snel genoeg...

Michelin moet gewoon een band maken die het de gehele race volhoudt, dus moet hij harder worden.. en daar was het de FIA ook om begonnen... hardere banden en dus lagere bochtsnelheden... Kimmi had een vlakke kant aan zijn band geremt bij het inhalen van Villeneuve... dus eigen schuld dikke bult... dat weten ze dus weer voor de volgende keer....

Gewoon houden zo .. die bandenregel.. en dat tanken... Het heeft ons in ieder geval weer een mooie race opgeleverd met een verrassende winnaar.. en daar gaat het toch om... Mooie inhaalacties gezien... en een mooie ontknoping van de race... geen start-to-finisch overwinning...

en Albers... mooi sneller dan Frietbakker... ondanks zijn DriveThrough wegens het hinderen van David Coulthard...

En dan Ralf.... hahahahahahahahahahahaha............
de foto's van het concept voor de wagen van ralf voor volgend jaar zijn in ieder geval al uitgelekt .
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ik vind ook dat het aan de bandenfabrikanten ligt. Die proberen momenteel op een band uit te komen die maximaal presteert tot aan de finishlijn en op die finishlijn ook gelijk uit elkaar mag vallen. Alleen moeten ze bij het zoeken van die marge beginnen aan de teveel kant en niet de te weinig kant. Kimi bleef wel ongelooflijk hard over de curbstones rammen. Helaas hielden die dingen het dat laatste rondje net niet meer vol.

McLaren gaat er wel helemaal voor. Helaas gaan ze zo nu en dan wel onderuit. Maar het is die mentaliteit die mij tot fan van ze maakt. :worshippy:
Jos

Bericht door Jos »

hehe michel :D

McLaren heeft zeker ballen getoond, ze hebben gegokt en verloren, dat kan gebeuren. Renault liet in monaco wel het tempo zakken en finishte wel..

Overigens was McLaren ondrweg op de zachte en Renault en Williams op de harde banden geloof ik he? De Williams is in de basis nog geen auto die overwinningen kan boeken op eigen kracht. Ik denk echter wel nog steeds dat McLaren wat sneller is dan de Renault. Maarja Renault heeft wat speling he :dance:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D Wat er ook mag gezegd worden dit jaar is het echt niet saai ,gelukkig maar.inderdaad mijn favorieten ploeg McLAREN heeft gegokt en verloren spijtig ,maar liever zo dan de meeste winners van schumacher in de pit .ik zal hier mee de harde kern van michael schumacher fans daardoor weer op mijn nek halen zeker :mrgreen: :mrgreen:
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

117ayrton schreef::D Wat er ook mag gezegd worden dit jaar is het echt niet saai ,gelukkig maar.inderdaad mijn favorieten ploeg McLAREN heeft gegokt en verloren spijtig ,maar liever zo dan de meeste winners van schumacher in de pit .ik zal hier mee de harde kern van michael schumacher fans daardoor weer op mijn nek halen zeker :mrgreen: :mrgreen:

wij hebben inmiddels eelt op de ziel...

en volgens mij kwam de klapper van Kimmi niet doordat de band het begaf, maar door een flatspot op de band en de daardoor veroorzaakte vibraties, waardoor de wielophanging het begaf. En Michelin levert de banden geheel rond af... dus kan je niet helemaal zeggen dat het door de banden kwam....
Jos

Bericht door Jos »

nee inderdaad kimi heeft gewoon enkele keren dermate geblokkeert dat hij een flat spot kreeg. De wielophanging is niet berekend op dergelijke vibraties blijkbaar...
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Er waren zat mensen die problemen met de banden hadden. Bij Kimi leide het alleen tot veel meer problemen. Alle banden die je op het laatst zag zagen er op zijn zachts gezegd niet echt florissant uit. Ik denk dat de onderlinge concurrentie toch teveel drukt op marges. Laat er maar gewoon weer 1 band komen.
Poolrev
Contacteer:

Bericht door Poolrev »

Wel, ben bij de GP geweest zaterdag, als vip bij Minardi :) . Was echt geweldig om het van zo dichtbij mee te maken.
Ik heb de kwalificatie gevolgd vanuit de pitbox bij Minardi. Op 1 meter van mij vandaan werden de F1 wagens van Minardi gestart :shock: wow, wat een sound geeft dat...

Geweldige sfeer trouwens daar bij Minardi, lekker relaxed en heel lekker eten ook :P . Toen Albers zich gekwalificeerd had, was de sfeer wel gelijk down eigenlijk, doordat 't zo teleurstellend was. In tegenstelling tot hoe Friesacher zich kwalificeerde.
Albers was redelijk sacho na die tijd, hij wilde toen nog maar één ding en dat was racen, om ook weer omhoog te krabbelen qua positie, want in de 2e vrije training ging het wel super. Ik heb 's middags ook een poos met z 'n vriendin staan praten :P .

Heb de vrije trainingen vanaf de tribune bekeken, dit was de tribune aan het eind van het rechte stuk bij start/finish. We hadden echt geweldig zicht daarvandaan op de bochten erna.
Heb toen ook nog een leuk gevecht gezien tussen Kimi en Schumi, waarvan Kimi uiteindelijk de sterkere was :wink: . Schumacher was nou niet echt in vorm ofzo, want hij maakte best wat foutjes her en der...

Al met al een geweldige ervaring die dag, om de formule 1 van binnenuit te beleven, want in de paddock kom je alleen wanneer je de pasjes van een team hebt, anders kom je er niet in...

En hier zijn de foto's! :wink: .
Laatst gewijzigd door Poolrev op di 31 mei 2005 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie