Waarom ik Montoya liever zie vertrekken...

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

boerke04 schreef:Zolang beroemdheden mensen van vlees en bloed zijn kan ik hun reacties en gedrag wel begrijpen. Iedereen heeft toch wel eens een kl#tedag of reageert zich op iets of iemand af.

Dan hoop ik jou nooit tijdens een klote dag tegen te komen, want ik loop per ongeluk voor je voeten, bied mij veronschuldigingen aan en vervolgens wordt ik aan bonken geslagen. (begint toch ineens een song door mijn hoofd te spelen.)

Agh, het is eigenlijk wel beter om door een beroemd iemand geslagen te worden, kijk maar naar die Russel Crowe, kan nu een dikke 9 Miljoen ophoesten omdat hij een beetje boos werd en een telefoon gooide naar iemand die er totaal niks aan kon doen :thump_up: :nuts:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ik snap wel wat Boerke bedoelt maar maar volgens mij lopen er nu 2 dingen door elkaar. Ik heb vroeger ook wel eens ruzie met iemand gehad. En ipv dat 1 van de 2 zich dan de grootste toont en zegt "oke sorry bla bla bla nokken nou" vervielen we over en weer irriteren en uiteindelijk een handgemeen. Dat kan ook bij bekenden gebeuren die zijn inderdaad ook van vlees en bloed. Ik kan me best voorstellen dat je als bekend persoon ergens loopt en de zoveelste lolbroek blijft je herhaaldelijk irriteren dat je zoiets hebt van nu is het genoeg.

Maar dan heb je tenminste min of meer een "rede". Dat het niet de netste manier van oplossen is is een tweede. Maar in dit geval had Montoya gewoon geen rede. De camera man doet het per ongeluk en zegt gelijk sorry, hij zegt al 4 keer! sorry en 2 keer! dat hij niks zag dankzij de camera en het per ongeluk ging voordat Montoya echt besluit dat ie hem wil gaan slaan en die anderen er echt tussen moeten springen. Dat hij in eerste instantie wat zegt en boos wordt kan ik helemaal inkomen. Dat kan je overkomen in zo'n moment. Maar dat je alleen maar agressiever begint te reageren op iemands oprechte verontschuldigingen....
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
boerke04

Bericht door boerke04 »

@Polo, valt wel mee hoor. Je kunt rustig bij me in de buurt komen, die mannen met die witte jassen aan zorgen erg goed voor me :wink: .

Volgens mij heb ik me nogal ongelukkig uitgedrukt in dit topic, het is niet zozeer dat ik dit gedrag toejuich, ik vind het eerder amusant om naar te kijken. Net als bij die home video programma's, je weet dat de mensen in die filmpjes zich vaak ontzettend pijn doen maar toch lig je krom van het lachen.

Maar ik blijf erbij, de een is gewoon opvliegender dan de ander. Als je eenmaal zo'n driftkikker bent zoals Montoya en Verstappen doe je daar volgens mij niet veel aan. Neem een Hakkinen of Barrichello, die hebben gewoon een veel rustiger karakter en zul je ook nooit in deze situaties aantreffen.
Afbeelding
fish88

Bericht door fish88 »

rsh_scuderia schreef:Mijn 5 gram bij deze;

Ik ben wel een fan van Montoya. Waarschijnlijk zal hij geen wereldkampioen worden met een Kimi in zijn team en Mercedes motoren die constant ontploffen ( :eh: ), maar ik ben wel gechameerd van de persoon. Tenminste iemand die nog durft in te halen (lukt niet altijd), en het is iemand met een beetje uitstraling. Kan ik (helaas) niet over zijn teamgenoot zeggen.
Of de Schumachertjes bijvoorbeeld. Voor F1 is het dus best handig, zo een rijder.

helemaal mee eens :worshippy:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Afbeelding

St.Paul , wat ben je stil !!! :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

:thump_up:

Heel goed. Ik was zelf aan het werk, maar winnen op Monza is toch iets speciaals. Kunnen vaak alleen de groten zeggen. :mrgreen:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

:mrgreen: Het zou ook wel een schande zijn als hij hier niet gewonnen had. Zeker na Turkije. Oh, en Duitsland! Oh en Canada. Oh en natuurlijk Monaco....

Als je met de snelste auto (die nog heel blijft ook), gegeven pole en een goede tactiek niet kunt winnen... Er zijn rijders die WRC's pakken als ze maar de snelste auto hebben. :roll: Opvallender vond ik het hoe hard Kimi er aan kwam. En nog opvallender wie de pole pakte met een volle tank en die moest afstaan aan iemand met veel minder benzine... Kimi reed hem in de qualificatie wederom werkelijk zoek.
fish88

Bericht door fish88 »

St. Paul schreef::mrgreen: Het zou ook wel een schande zijn als hij hier niet gewonnen had. Zeker na Turkije. Oh, en Duitsland! Oh en Canada. Oh en natuurlijk Monaco....

Als je met de snelste auto (die nog heel blijft ook), gegeven pole en een goede tactiek niet kunt winnen... Er zijn rijders die WRC's pakken als ze maar de snelste auto hebben. :roll: Opvallender vond ik het hoe hard Kimi er aan kwam. En nog opvallender wie de pole pakte met een volle tank en die moest afstaan aan iemand met veel minder benzine... Kimi reed hem in de qualificatie wederom werkelijk zoek.

vergeten dat kimi met een nieuwe motor reed :wink:
Afbeelding
Jolly Club

Heb de kwalificatie ook niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.

Je kan JPM niet aanrekenen dat de moteur van Kimi stuk ging..met andere woorden, als je in een veld van 20 auto's (waarvan niemand uitvalt) als winnaar wordt afgevlagd, zul je vast iets goed gedaan hebben....

Vind het Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! genoeg om mijn ongelijk te moeten toegeven, maar ik denk toch dat Montoya beter in zijn ritme komt momenteel... :think:

De vergelijking met Michael Andretti gaat in ieder geval niet meer op vind ik :wink:

St. Paul

Bericht door St. Paul »

fish88 schreef:
vergeten dat kimi met een nieuwe motor reed :wink:

Wordt een motor langzamer dan? :eh:

Ik reken JPM niet af op het feit dat Kimi's motor weer eens plofte. Dan zou ik Alonso's WDC er ook op af moeten rekenen want Alonso dankt die grotendeels aan de falende Duitse degelijkheid. Maar als JPM vooraan ligt in de snelste auto en die blijft heel dan mag je toch verwachten dat hij wint. Zeker gezien het feit dat zijn enigste echte bedreiging een inhaal race moest doen en nog eens die band had. Zelfde geldt voor de dominantie in 2002 en 2004. Als je wagen zoveel beter is vewacht ik ook dat je er mee wint (op de loterij van Monaco na.).

Een top coureur doet dat ook, zie Kimi, Schumacher en Alonso. Ze maken bijna geen fouten en zodra ze de snelste wagen hebben winnen ze dus eigenlijk ook. Heeft een ander pech dan profiteren ze daar van. Dat maakt ze de betere rijders. Daarom respecteer ik Schumachers 7 wereld titels, de man maakt absoluut geen fouten en heeft erg goed zijn wagen leren begrijpen. Alleen zegt die 7 mij niks als je kijkt naar wie de beste is.

Kimi en Alonso hebben dit jaar b.v. ook geen echt gevecht gehad. De Mclaren was veel sneller als ie heel bleef. De Renault ging niet kapot en profiteerde dus als de Mercedes het begaf. Waren de auto's exact gelijk qua snelheid en betrouwbaarheid had in mijn mening Alonso het toch moeten afleggen maar weten doen we het niet want een echt gelijk duel heb ik dit seizoen niet gezien.

Voor die 3 rijders is het dus koffiedik kijken. Montoya en Kimi zijn daarin tegen veel beter te vergelijken. Kimi heeft al meerdere keren laten zien met een zwaardere auto sneller te zijn. Montoya heeft naast zijn fouten ook 2 keer gewonnen, beide races waar Kimi niet in de buurt was. En 1 keer een teamorder gehad. Maar goed had JPM dingen als Monaco niet gedaan dan had Kimi wellicht veel dichterbij gestaan en was het misschien niet aan de orde geweest. Nu is het alle hens aan dek... Alhoewel ik denk dat dat te laat is en een teamorder veroordeel zoals ik dat bij Ferrari ook altijd doe.

JPM heeft veel fans maar ik vind hem absoluut niet in het McLaren team passen. Waarom? McLaren heeft al bewezen dat 2 haantjes in een team gegarandeerd problemen oplevert, zie Senna/Prost. De ideale situatie is een Haantje/kip situatie zoals Ferrari dat kent. Helaas is het Ferrari haantje zwaar religieus want het kippetje heeft daar niks in te brengen maar dat is een ander verhaal. Het haantje moet gewoon duidelijk sneller zijn dan het kippetje zodat het kippetje zijn eigen ding kan doen zonder in de weg te zitten van het haantje. Zie Senna/Berger, Berger is 1 van mijn all time favorieten maar moest het vaak toch gewoon afleggen tegen Senna. Senna/Andretti werkte ook zo alleen daar was het probleem dat het kippetje niks klaarspeelde wat het teamskampioenschap weer bemoeilijkte.

McLaren zit nu met een kip die denkt en roept haan te zijn, en een haan die zich niet als een haan maar kip gedraagt maar wel rijdt als een haan(geen woorden maar daden zeg maar). En die kip wordt dus overklast door de haan, wat klopt. Alleen kan de kip er niet mee leven en maakt de haan zich absoluut niet druk om de kip. En helaas blijkt de kip nog al veel windeieren te leggen en zelfs een aantal rotte. En inderdaad ook een paar goude maar die zijn wat mij betreft vooral kalk met wat goudpapier er om heen.

Het verschil Trulli/RS is denk ik groter dan JPM/RS....

En nu ga ik een broodje kipsalade smeren. Om de een of andere rede heb ik honger gekregen. :think: En nee ..., kippen hebben inderdaad helemaal niks met formule 1 te maken. Dit is metaforisch bedoeld.
fish88

Bericht door fish88 »

St. Paul schreef:

Kimi heeft al meerdere keren laten zien met een zwaardere auto sneller te zijn.

ik kan me herrineren dat montoya met een 2 stops strategie in hongarije voor kimi stond :? en ook in de race vooraan stond. en ook in duitsland had hij een zwaardere wagen maar ja toen maakte hij die domme fout anders had hij daar waarschijnlijk wel gewonne. maar iedereen heeft zijn eigen lievelingscoureur bij mij is dat montoya en bij jou duidelijk niet :shifty:

ps heeft je broodje kipsalade gesmaakt :lol:
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

fish88 schreef:[..]

ik kan me herrineren dat montoya met een 2 stops strategie in hongarije voor kimi stond :? en ook in de race vooraan stond. en ook in duitsland had hij een zwaardere wagen maar ja toen maakte hij die domme fout anders had hij daar waarschijnlijk wel gewonne. maar iedereen heeft zijn eigen lievelingscoureur bij mij is dat montoya en bij jou duidelijk niet :shifty:

ps heeft je broodje kipsalade gesmaakt :lol:

Hongarije was idd niet Kimi's race en daar ging JPM beter. Elke rijder heeft zijn betere en slechtere races. Hongarije is ook de race van de teamorder. Zoals ik zei vind ik dat jammer want ik had liever gezien wat er gebeurd was. Achteraf gezien was die order wel goed, JPM reed zwaarder en zou uiteindelijk kapot rijden.

Duitsland heeft JPM een ronde of 2 3 later gepit. Maar je moet wel nagaan dat hij ook alleen maar in langzamer verkeer heeft gezeten en dus spaarde.

JPM heeft zeker zijn goede momenten en aardige acties, en ik kan me best voorstellen dat je wat dat betreft fan van hem bent. Ik heb er zelfs 1 in de familie zitten. :wink: Moet je ook vooral blijven doen. Voor mij zijn zijn persoonlijke fouten gewoon veel te veel. Dat moet hij, vind ik, of compenseren met een minder grote mond. Of die grote mond waar maken. Ik ben fan van Mclaren dus ik kan het niet hebben als een rijder zijn persoonlijke vete gaat uitvechten op de baan ten koste van "mijn" team.

Eiersalade geworden. :wink: Bijna hetzelfde. :mrgreen:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Je hebt in iedergeval je best gedaan om je stelling te onderbouwen.
Het blijft toch een kwestie van 't kip of 't ei, nietwaar? :mrgreen:

Emotie is nu eenmaal de drijfveer om achter een team/persoon te gaan staan. Ik zou nooit, nooit, nooit fan zijn of worden van (P)MS doordat hij onsympathiek is, vals speelt, mensen ruckichtlos de baan af knetterd (daarom heeft hij m.i. 6x de wereldtitel gewonnen en Hill 2x).

Montoya doet magistrale dingen, maar maakt ook onbegrijpelijke fouten. Dat maakt het juist voor mij erg mooi. :shifty:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Mooi he. :D Alles begint uiteindelijk bij de kip en het ei. :mrgreen:

Ik zat trouwens te kijken, Hongarije moest Kimi als 5de de kwalificatie in, JPM als 1 na laatste. En dat op een circuit waar de Michelins het erg moeilijk hadden en de grip van groot belang was op de hete baan, zie Ferraries prestatie. Dat neemt dan toch weer wat weg van de overtuiging. :eh:

Ik denk dat JPM wat meer moet trainen, schijnt dat ie daar een hekel aan heeft. Maar misschien scheelt hem dat wel in verlies van concentratie en die foutjes als Canada en Turkije.
Jolly Club

McLaren zit nu met een kip die denkt en roept haan te zijn, en een haan die zich niet als een haan maar kip gedraagt maar wel rijdt als een haan(geen woorden maar daden zeg maar). En die kip wordt dus overklast door de haan, wat klopt. Alleen kan de kip er niet mee leven en maakt de haan zich absoluut niet druk om de kip. En helaas blijkt de kip nog al veel windeieren te leggen en zelfs een aantal rotte. En inderdaad ook een paar goude maar die zijn wat mij betreft vooral kalk met wat goudpapier er om heen.

:shock: Ik kan je gekakel beina niet meer volgen :nuts:

Toegevoegd na 1 minuten:

Met andere woorden: zullen we een keer samen halverwege Groningen en Tiel afspreken en dan een avondje filosoferen :mrgreen:

Plaats reactie