fish88 schreef:vergeten dat kimi met een nieuwe motor reed

Wordt een motor langzamer dan?
Ik reken JPM niet af op het feit dat Kimi's motor weer eens plofte. Dan zou ik Alonso's WDC er ook op af moeten rekenen want Alonso dankt die grotendeels aan de falende Duitse degelijkheid. Maar als JPM vooraan ligt in de snelste auto en die blijft heel dan mag je toch verwachten dat hij wint. Zeker gezien het feit dat zijn enigste echte bedreiging een inhaal race moest doen en nog eens die band had. Zelfde geldt voor de dominantie in 2002 en 2004. Als je wagen zoveel beter is vewacht ik ook dat je er mee wint (op de loterij van Monaco na.).
Een top coureur doet dat ook, zie Kimi, Schumacher en Alonso. Ze maken bijna geen fouten en zodra ze de snelste wagen hebben winnen ze dus eigenlijk ook. Heeft een ander pech dan profiteren ze daar van. Dat maakt ze de betere rijders. Daarom respecteer ik Schumachers 7 wereld titels, de man maakt absoluut geen fouten en heeft erg goed zijn wagen leren begrijpen. Alleen zegt die 7 mij niks als je kijkt naar wie de beste is.
Kimi en Alonso hebben dit jaar b.v. ook geen echt gevecht gehad. De Mclaren was veel sneller als ie heel bleef. De Renault ging niet kapot en profiteerde dus als de Mercedes het begaf. Waren de auto's exact gelijk qua snelheid en betrouwbaarheid had in mijn mening Alonso het toch moeten afleggen maar weten doen we het niet want een echt gelijk duel heb ik dit seizoen niet gezien.
Voor die 3 rijders is het dus koffiedik kijken. Montoya en Kimi zijn daarin tegen veel beter te vergelijken. Kimi heeft al meerdere keren laten zien met een zwaardere auto sneller te zijn. Montoya heeft naast zijn fouten ook 2 keer gewonnen, beide races waar Kimi niet in de buurt was. En 1 keer een teamorder gehad. Maar goed had JPM dingen als Monaco niet gedaan dan had Kimi wellicht veel dichterbij gestaan en was het misschien niet aan de orde geweest. Nu is het alle hens aan dek... Alhoewel ik denk dat dat te laat is en een teamorder veroordeel zoals ik dat bij Ferrari ook altijd doe.
JPM heeft veel fans maar ik vind hem absoluut niet in het McLaren team passen. Waarom? McLaren heeft al bewezen dat 2 haantjes in een team gegarandeerd problemen oplevert, zie Senna/Prost. De ideale situatie is een Haantje/kip situatie zoals Ferrari dat kent. Helaas is het Ferrari haantje zwaar religieus want het kippetje heeft daar niks in te brengen maar dat is een ander verhaal. Het haantje moet gewoon duidelijk sneller zijn dan het kippetje zodat het kippetje zijn eigen ding kan doen zonder in de weg te zitten van het haantje. Zie Senna/Berger, Berger is 1 van mijn all time favorieten maar moest het vaak toch gewoon afleggen tegen Senna. Senna/Andretti werkte ook zo alleen daar was het probleem dat het kippetje niks klaarspeelde wat het teamskampioenschap weer bemoeilijkte.
McLaren zit nu met een kip die denkt en roept haan te zijn, en een haan die zich niet als een haan maar kip gedraagt maar wel rijdt als een haan(geen woorden maar daden zeg maar). En die kip wordt dus overklast door de haan, wat klopt. Alleen kan de kip er niet mee leven en maakt de haan zich absoluut niet druk om de kip. En helaas blijkt de kip nog al veel windeieren te leggen en zelfs een aantal rotte. En inderdaad ook een paar goude maar die zijn wat mij betreft vooral kalk met wat goudpapier er om heen.
Het verschil Trulli/RS is denk ik groter dan JPM/RS....
En nu ga ik een broodje kipsalade smeren. Om de een of andere rede heb ik honger gekregen.

En nee ..., kippen hebben inderdaad helemaal niks met formule 1 te maken. Dit is metaforisch bedoeld.