Formule 1, DTM, Rally of Le Mans verzamelen.?

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Rule

Bericht door Rule »

Hoi Jolly,
ik verzamel nu ook rallywagens in de schaal 1:43 ook vanaf eind jaren 60 tot heden. Ik ben begonnen met alle sportwagens die ik mooi vond in 1:18. Toen heb ik me mede vanwege plaatsgebrek in mijn vitrine beperkt tot straat-Ferrari's in 1:18. En zo'n 2 jaar geleden barstte het al jarenlang sluimerende rallyvirus uit en heb ik ook besloten al de 1:18 Ferrari's op te ruimen. Dat was een zeer moeilijke beslissing, want dan ga je redeneren "maar deze niet, deze ook niet, deze vind ik ook mooi, deze heb ik van die of die gekregen" enz. Het duurde bijna een half jaar voordat ik definitief besloot alles weg te doen en verder te gaan met rally. Ik heb daar wel eens wakker van gelegen... Ik geloof niet dat ik mijn huidige verzamelgebied ooit beu zal zijn.
Ooit eens gezien op het dashboard van een WRC: "Drive it like you stole it".
Tim

Bericht door Tim »

Ik denk er ook regelmatig aan om de hele santekraam de deur uit te doen, maar ik zou daarna niet meer opnieuw beginnen.

Ik denk dat ik eerder met een nieuwe hobby zou beginnen, zoals een auto opknappen of mijn dvd-collectie flink uitbreiden. 8)
Frenk74
Contacteer:

Bericht door Frenk74 »

Ik breid mijn verzameling alsmaar uit :roll:

Ik ben begonnen met Verstappen modellen (die heb ik allemaal al, behalve de zelfbouw), toen overgestapt op Nederlandse coureur ( mn. Lammers/Coronel/Hezemans en Luyendijk, af en toe een andere die ik mooi vind)

Maar nu sta ik voor een klein dillema :doh: Ik heb 2x in een Skyline gereden (wat echt een belevenis is, Die auto rijdt op Epron en heeft zo'n slordige 586 PK, zonder NOS). Dus gelijk maar 2 Skylines besteld, met de bedoeling, hier ook een verzameling van te beginnen. :drool:

Dus ik ben het spoor een beetje bijster, maar wel leuk allemaal :thump_up:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ik wilde ook vast houden aan McLaren F1 en Porsche. En dan vooral 1:18. Maar de Mclarens wordt steeds moeilijker en gaat zo langzaam. Dus ik heb besloten te kijken hoe ver ik kom met Bruce Mclaren 1:43. En daarnaast wil ik voortaan jaarlijks de winnaar van Lemans gaan kopen 1:43 en die vanaf 2000 bijhouden. Eventueel kan ik later altijd nog achter de andere jaren aan gaan. Als het iets is wat ik heb geleerd dan is het dat vast houden aan 1 ding toch niet is weggelegd voor mij. :|
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

[Mod-edit] Na overleg met mijn collega-mod vonden we het beter dat de topic hier thuis hoort, omdat het eigenlijk in grote lijnen over deze topic ging.
Martin misschien dat je je vraag anders moet formuleren, dan begrijpen ze het misschien beter ;)
Opel-DTM

Mijn verzameling

Bericht door Opel-DTM »

Ik kocht eerder vanalles wat, en vaak op marktplaats ( :thump_down: ).

Alle Porsche's, Ferrari's en Mercedessen heb ik weg gegeven. :thump_up:
Een stel heb ik er verpakt en in een grabbeldoos gedaan. Leuk kadootje vond ik zelf wel voor m'n neefje z'n 2de verjaardag. De modellen die over waren kon die mee spelen als ze hier waren... en langzaam mocht hij die ook mee naar huis nemen. :D

Ik ben zelf meer een Opel-gek :twisted: , ik spaar dus ook veel Opel.
DTM en andere race/rallye modellen wil ik ook graag hebben.
Daarnaast heb ik wat Mercedes DTM en Audi TT-R DTM.

Het oudste model wat ik in m'n verzameling heb is een Kadett C in 1:24 van Burago. En dat is dan ook het eerste echte die-cast model waar ik mee begonnen ben. Het model is nu compleet gestript, en van zijn donkergroene lak ontdaan. De nieuwe kleur zou eerst parelmoer worden met paarse/groene/gouden glans... Maar ik vind het niet bij het model passen. De kleur wordt British Racing Green!

Ik heb nu wel aardig wat modellen van 1:10 tot 1:87, aan Opel modellen zo'n beetje 55 modellen. Mercedes 1:18 en 1:43 zo'n 13 stuks en Audi TT-R DTM in 1:43 de 5 modellen van 2002.

Verder heb ik een paar posters, folders, foto's en persmappen van Opel.
Wat modellen betreft wil ik de Astra DTM in 1:18 compleet maken. De Minichamps 1:43 zijn me iets te duur om allemaal te willen hebben, daarom vind ik de modellen van Schuco een mooie tegenhanger.
Ik denk dan ook dat ik die wel allemaal uiteindelijk zal hebben. De 1:87 modellletjes van Schuco hebben ook mijn voorkeur. Topkwaliteit tegen een redelijke prijs. :D :thump_up:

Mijn aandacht gaat op dit moment een beetje uit naar Vauxhall modellen.
Hier zijn ook aardige race/rallye versies van gemaakt. Een Vauxhall Vectra heb ik nog niet, maar dit zijn ook niet echt de modellen die ik zoek.
De Vauxhall Vectra komt er denk ik eerdaags ook wel, maar niet allemaal omdat ik de meeste niet mooi vind.
Ook vd straatversies van Opel wil ik er nog een paar hebben. De Holden modellen zullen er ook nog wel een paar van bij komen.

Of ik ooit uitverzamelt zal zijn weet ik niet... ik heb 't wel helemaal gehad met marktplaats :evil:.
Ik heb ook al een beetje op Ebay gekeken, maar voor dat ik weer echt aan het inslaan sla wil ik graag eerst weer een auto in 1:1 kopen.
Wat het wordt is nog onbekend... Kadett C GTE, D GTE, E GSi, Manta, Tigra of een Calibra Turbo of V6... Wel een snelle auto dus... :twisted:

Voor de rest hou 'de beurs' in de gaten want ik wil wat modellen te ruil of te koop aan gaan bieden.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Modelauto_1975 schreef:
Of ik ooit uitverzamelt zal zijn weet ik niet... ik heb 't wel helemaal gehad met marktplaats .

Wat is er mis met Marktplaats? Gewoon een beetje goed opletten en soms kun je er wat leuks kopen, al weten de meesten wel van prijzen!!!

Maar goed, dankzij Marktplaats heb ik vandaag eindelijk de al lange tijd door mij gezochte Opel Calibra DTM uit 1996 van Oliver Gavin binnen!!! En dat voor een leuke prijs :D

Wat er mis is met marktplaats... de meeste verkopers! Ik heb ook Calibra modellen gekocht... 'Ik zal ze goed verpakken zei de verkoper'
Ik kreeg ze ik een schoenendoos zonder opvulling... resultaat spoilers afgebroken. Is dat tijdens het verzenden gebeurt of was 't al zo, in ieder geval slecht verpakt. Ik gemailt ja zegt die ' zo verstuur ik altijd'. Daarna heeft ie nooit meer gereageerd. Hij had ook geen vermelding in het telefoonboek... dus ik lijmen. Zo kan ik nog wel even door gaan, maar dat doe ik niet want dan wint ik me te veel op. :evil: :evil:

Wel gefeli met je aankoop :thump_up: ... De Gavin heb ik niet... Maar dat is wel een apart model, toch? of heb ik nou de verkeerde voor me...

[Mod-edit] Code's even aangepast, beter leesbaar. Markopolo
St. Paul

Re: Wat zou je doen.....

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:De alternatieven die ik in mijn hoofd heb zijn een collectie met uitsluitend Aston Martins, of een collectie met uitsluitend race/rallywagens in Red Bull of Martinikleuren :worshippy:

Misschien is dit iets Jolly....

Martinair is vast veel van te vinden. Alleen zou ik de auto's hier niet op aanpassen. 1:750 zijn kleine autootjes... :?

Afbeelding
petotsj

Bericht door petotsj »

In het begin was het van alles, F1 beetje DTM en Verstappen.
Nu, en hoe kan het ook anders wil ik me richten op de Renault rally auto's beginnend bij heden (dus de Clio S1600!!!!) en terugwerken naar de Cliootjes Maxi en de Vijfjes Turbo.
Dus ik heb nog eventjes te gaan!!!
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Bij mij enkel Ferrari wagens: Straat auto's,race wagens,F1,Le Mans, en de transport wagens van Ferrari(Trucks en personenvervoer)
En voor mij is dit al meer dan genoeg (en voor mijn echtgenote ook!)

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Ik koop gewoon wat ik mooi vind, dus niet in bepaalde category maar meestal kom ik toch bij rally versies of straatwagens uit... 8)
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik verzamel alleen de straatversies van Ferrari en voor de rest nog wat raceversies die ik mooi vind! Ben me nu ook een beetje op Ferrari F1 in schaal 1/12 aan het richten...
Afbeelding
ferrari expert
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door ferrari expert »

ja mooie schaalmodellen zijn dat
Gerben Olsder
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

Ik ben ook begonnen met verzalmelen toen Jos in de Formule 1 kwam. Na een tijdje ben ik Nederlandse coureurs gaan verzamelen. Ik heb nu zo'n 130 modellen staan in 1:43 en de verzameling wordt met de dag groter. Van Jan Lammers heb ik nu 20 modellen staan Ik ben met de BMW M1 aan het bouwen (wordt erg mooi al zeg ik het zelf).
Er zijn heel wat modellen te verzamelen als je maar weet wat je zoekt. Ik bezoek ook beurzen en ik ben nog nooit met lege handen thuis gekomen.
Ik vind het dan ook een hardstikke leuke hobby.
1:43 Dutch Drivers
Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Ik ben zo vroeger met Porsches en Ferarri's van Bburago en Maisto op 1/18 begonnen..
Maar om elk model van beide merken te hebben werd het mij te duur en niet te volgen en moest ik dus kiezen.. 95% van de Porsches vind ik mooi en eigluk alleen maar de oude Ferraris tot 1970 ofzo ( en van de nieuwe alleen de 355's ) dus was de keuze na toch een tijdje twijfelen gemaakt. Alle Ferrari's verkopen en alles van Porsche verder verzamelen op 1/18. Toch redelijk uitgebreid al, maartoch nog veel modellen die nog nooit uitgebracht zijn.
Dus vrij eindeloos. En op m'n verzameling zal ik ook nooit uitgekeken geraken..

Maar de verzamelingen die ik ook nog schoon vind zijn Mercedes, Jaguars en Nascar's, dan wel op 1/18 ook..
Motor en interieur vind ik voor mij zeer belangrijk, maarja das allemaal zo persoonlijk.
Gesloten