Eindelijk weer eens een ombouw gereed gekregen. Het kost me steeds meer moeite om dit "fijne" werk tot een goed einde te brengen.
Mijn medicatie begint toch steeds meer zijn tol te eisen zoals overgevoelige en pijnlijke vingertoppen n.a.v. de chemo. Ik was hier wel van op de hoogte dat dit een bijwerking zou kunnen zijn, maar naarmate ik meer kuren krijg wordt het toch steeds erger. Ik vrees een beetje voor de toekomst wat (om)bouwen betreft. Maar dit model is i.i.g. mijn inziens redelijk geslaagd.
Een tijdje geleden kreeg ik een email van Rob Redeker zelf dat hij het jammer vond dat ik zijn Renault Alpine A110 niet in mijn collectie had en dat hier geen model van bestond. Deze auto heeft voor hem een bijzonder betekenis omdat hij in 1978 hiermee eerste werd in de finale Benelux kampioenschap t/m 1800cc te Zolder. Nadat ik hem teruggemaild had dat ik indien ik voldoende bruikbare foto's van deze auto had ik best bereid was om deze te maken. Al vrij snel stuurde hij mij deze uit zijn privéalbum toe en ben er dus aan begonnen. Als enige bruikbare donorauto vond ik onderstaand model van Eligor. Helaas geen hoogstandje dit model, maar wel bruikbaar voor een ombouw.
De voorspoiler is aangepast, roosters voor de luchinlaat voorkant gemaakt en natuurlijk alles gespoten en van de juiste decals voorzien. Ook is het model aan de voorkant een flink eind verlaagd omdat hij nogal erg hoog op zijn "poten" stond. Vooral de blauwe pin-striping was een crime om aan te brengen. Dit zijn geen decals, maar is helemaal met de hand geschilderd. Gelukkig is dit op de 1:1 volgens mij ook met de hand gebeurd.......
Al met al is dit het eindresultaat:
En natuurlijk wat originele foto's van de auto.