Chris001's collectie: update 13 feb, p30 RR Phantom Drophead Coupe Cabrio schaal 1:12

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
MBnicky
Schaal: 1:18

Re: Chris001's collectie: update 10 feb pag 21

Bericht door MBnicky »

Zeer gave foto's in de sneeuw! Ik heb hem zelf ook staan in de collectie.
Duur model maar zijn geld wel waard!

:worshippy:

Heb ook heel je verzameling doorgebladerd en er zitten heel wat fraai Mercedes modellen tussen!

Mooie verzameling heb je met heel wat aparte modellen!

Zelf spaar ik voornamelijk Mercedes, en een paar Ferrari Cmc modellen en heb 1 exoto Porsche.
Er komt nog een VW T1 Porsche renndienst aan.

De link staat hieronder voor mijn verzameling.
Heel mijn Mercedes verzameling staat op Pagina 1

http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=20947

Te Koop!!! Mercedes en Porsche modellen 1:18
WORDT VERWACHT: Mercedes GT AMG 1:18 limited 1/100 en 1/500 - - mercedes dirty Hero modellen !!
chris001

Re: Chris001's collectie: update Otto Renault 25 p22 20 maar

Bericht door chris001 »

Deze wil ik jullie niet onthouden. Onlangs vond ik in Haarlem een fraai model van mijn allereerste auto die ik ooit had: een Renault 25. Dit is een Baccara uitvoering van Otto Mobiles (zelf had ik een R25 GTX Monaco). Die auto was echt super. Destijds had je nog geen autotrader.nl maar gewoon Speurders in de Autotelegraaf. Ik wilde al lang zo'n auto hebben en toen ik eindelijk mijn rijbewijs had ging ik op zoek. Ik speurde met name de advertenties van de V6, en de GTX Monaco, waarbij alle opties die de auto had veelal als volgt werden aangegeven: "R25, alles electrisch". Dit betekende dan electrisch bedienbare spiegels, stoelen, schuifdak, antenne en vaak ook Radio Renault (dat was een heuse stereo installatie inclusief 2x 5 kanaals equalizer). Mijn eerste Renault had een sprekende boordcomputer die aangaf dat je moest tanken (en dat was vaak), dat de handrem nog gedeeltelijk aangetrokken was, of dat de deur niet goed dicht zat. Ik was zo blij als een kind :dance: totdat ik hem 3 maanden later total loss reed :oops: . Het viel me toen wel een beetje tegen dat de boordcomputer niet riep: "Game Over!" :D

Dit 1:18 model van Otto is fraai qua detail, nadeel vind ik natuurlijk wel dat er niks open kan. :( Is niks voor mij, ik ben een man van de 'operating features' (ook al doe je er niks mee), en die zijn er niet bij deze auto. Anyway, hier zijn een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enjoy!! :)
Laatst gewijzigd door chris001 op ma 15 apr 2013 23:37, 3 keer totaal gewijzigd.
peugeot-gek

Re: Chris001's collectie: update Otto Renault 25 p22 20 maar

Bericht door peugeot-gek »

Heel mooi en ook een prachtig kleur,Otto-models heeft een mooi model gemaakt met die 25.

greetz
Wat zijn oude wagens toch leuk.
chris001

Re: Chris001's collectie: update Otto Renault 25 p22

Bericht door chris001 »

Thanks. De kleur is inderdaad mooi. Die Monaco die ik 1:1 had was ook bruin, maar niet zo mooi als deze. :P
peugeot-gek schreef:Heel mooi en ook een prachtig kleur,Otto-models heeft een mooi model gemaakt met die 25.

greetz
OTF'er

Bericht door OTF'er »

Wel een mooie uitvoering van de 25, deze Baccara.
Mooi dat er een leuk verhaal achter zit :thump_up:
Afbeelding
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

Mooi model van Otto. Kleurtje past hem wel. De wielen zien er ook fraai uit :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Er kan inderdaad niks open maar verder is het model erg fraai qua kleur en uitvoering.
Hoe groot zijn de verschillen met de 1:1 die je vroeger had?
chris001

Bericht door chris001 »

De Baccara had volgens mij de dikste motor die er te krijgen was bij Renault. Mijn auto had een 2 liter met dubbele carburateur. Verder had ie leren stoelen (electrisch bedienbaar), radio renault, een electrisch bedienbaar schuifdak, ramen, spiegels etc. Hij was qua uitrusting tutti completi :cool: De bruine kleur was ongeveer gelijk (die van mij was iets minder mooi want oude bak). Overigens had ik het type wat voor dit model kwam (met iets andere achterlichten en koplampen). Je zag ze veel rijden in Amsterdam West :D Was wel een fraaie bak, ben er twee keer mee naar Frankrijk op wintersport mee geweest. Later heb ik nog een R25 met een 2.2 liter injectiemotor gehad. Die had wel dit uiterlijk, maar was minder luxe qua opties. Zo zag mijn Monaco eruit (let wel dit was niet die van mij, die had kenteken RG-68-BY):

Afbeelding
Mr. Dj M. schreef:Er kan inderdaad niks open maar verder is het model erg fraai qua kleur en uitvoering.
Hoe groot zijn de verschillen met de 1:1 die je vroeger had?
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Mooi verhaal Chris. Jij hoopt er dus op dat Otto ook nog de pre-facelift zal maken :D
chris001

Bericht door chris001 »

Mwoah niet echt. Tenzij ze alle deurtjes enzo wel open maken, dan natuurlijk wel :lol:

Mr. Dj M. schreef:Mooi verhaal Chris. Jij hoopt er dus op dat Otto ook nog de pre-facelift zal maken :D
chris001

Bericht door chris001 »

Nog bedankt voor de leuke reacties op de R25. Het zal niet een ieder zijn ding zijn, maar voor mij heeft ie een speciale waarde omdat ik er eentje in 1:1 heb gehad :) Binnenkort meer updates als het weer wat beter is en we weer naar buiten kunnen. Ik wil nog een keer een overzicht van al mijn 1:12 modellen maken (dat zijn er nu stuk of 8) + alle modellen die ik de afgelopen jaren heb bijgekocht maar nog nooit op dit forum heb getoond. :angel:
chris001

Re: Chris001's collectie: 1:12 Mustang detail foto's

Bericht door chris001 »

Het is mooi weer vandaag dusss naar buiten met een aantal aanwinsten. Had jullie nog beloofd om wat betere foto's van de Mustang te maken als het zonnetje weer eens zou schijnen. Bij deze:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tenslotte met het dak dicht (niet het allerfraaist moet ik zeggen).
Afbeelding

Zo. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Zelf vind ik deze beauty van Danbury Mint 1 van mijn mooiste aankopen so far. :roll: Eerdaags kom ik weer met een update. Heb nog twee 1:12 VW Kevers van Sun Star die ik jullie niet wil onthouden, heb nog wat foto's gemaakt van 2 Corvettes (1 schaal 1:18 van GMP en een 1:12 schaal van Franklin Mint die ik al een tijdje heb en ook al eens heb laten zien hier). Tenslotte kom ik nog met een fraaie VW Variant Polizei (1:18). Wordt vervolgd, dus als je van 'klassieke' straat auto's houdt, hou dan dit topic in de gaten :cool:
NickW

Bericht door NickW »

Erg mooie modellen allemaal in je verzameling!
En die Mustang :drool: :drool: WAUW!
Ook heel erg mooi gedetailleerd zo te zien :cool: Prachtig!

En ook je Cadillac v16 is echt een plaatje! Vooral die set golfclubs maakt het af! :thump_up:
Zo een cadillac wil ik ook nog kopen maar dan een maatje kleiner, 1:18 dus.. :mrgreen:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
schuifelhoofd
Contacteer:

Bericht door schuifelhoofd »

Toen ik las "1:12 Mustang" dacht ik een Ertl zoals mijn exemplaar te verwachten,
maar een Danbury Mint zat niet in mijn hoofd.

WAT een prachtstuk zeg...... :worshippy:
Te veel details om op te noemen, zeg maar dat ze allemaal mijn kwijlfactor verhogen :drool:

Wanneer heb je dit model gekocht?
Ik had gelezen dat de Danbury Mint 1:12 Mustang niet doorging?
http://modelautokrant.nl/2012/06/danbur ... 2-mustang/
Of is deze witte/creme inderdaad een oudere serie? Staat er ergens een productiejaar op de doos/papieren?

Mijn eigen Ertl 1:12 kan hier nog een poepje aan ruiken. Ruilen? :lol:
Afbeelding
chris001

Bericht door chris001 »

Dat klopt, DM kondigde een jaar geleden aan dat ze de Mustang 1:12 weer gingen uitbrengen, maar dat ging niet door vanwege de crisis denk ik (fabrikant in China die niet leverde oid). Ik had er 1 in bestelling maar kreeg een berichtje dat het er niet meer van zou komen. Ik had de hoop al opgegeven dat ik er ooit 1 in handen zou krijgen, toen ik hem om Ebay tegenkwam - maar de bieding was al gesloten zonder dat aan het openingsbod was voldaan. Ik heb toen de bieder gemaild en gevraagd of ie hem nog had. Dat was het geval en toen heb ik iets onder zijn oorspronkelijke vraagprijs geboden, en daar ging ie mee akkoord. En zo heb ik hem in bezit gekregen. Geluk gehad dus. :)

Trouwens, er staan meer foto's in mijn topic, een paar pagina's terug. Daar kun je de werkende lichten enzo zien. Hij heeft zoveel 'operating features' da's niet normaal. :dance:

En nee, we gaan niet ruilen :D . Een vergelijking met Ertl is niet eerlijk, deze is zoveel duurder, dan mag ie ook wel een beetje mooier zijn.

schuifelhoofd schreef:Toen ik las "1:12 Mustang" dacht ik een Ertl zoals mijn exemplaar te verwachten,
maar een Danbury Mint zat niet in mijn hoofd.

WAT een prachtstuk zeg...... :worshippy:
Te veel details om op te noemen, zeg maar dat ze allemaal mijn kwijlfactor verhogen :drool:

Wanneer heb je dit model gekocht?
Ik had gelezen dat de Danbury Mint 1:12 Mustang niet doorging?
http://modelautokrant.nl/2012/06/danbur ... 2-mustang/
Of is deze witte/creme inderdaad een oudere serie? Staat er ergens een productiejaar op de doos/papieren?

Mijn eigen Ertl 1:12 kan hier nog een poepje aan ruiken. Ruilen? :lol:
Afbeelding
Plaats reactie