Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Ik weet niet waar ik de 1:43 heb liggen op het moment, maar als ik hem vanavond vind komt ie op een mooiere foto.
nieuw in mn collectie
vind het een prachtig modelletje...weet niet of ik het teveel betaald heb (25 euro)
Citroén 2cv Dinky Toys DY32/b

vind het een prachtig modelletje...weet niet of ik het teveel betaald heb (25 euro)

Citroén 2cv Dinky Toys DY32/b

Moet toch wel een beetje 'licht in de neus' zijn bij zijwind, met zo'n V8 in de koffer.
Dat was de Volkswagen 1600 al, laat staan zo'n Tatra. Hoewel het er in dit filmpje wel stabiel uitziet.
http://www.youtube.com/watch?v=IpuweiODHw4
http://www.youtube.com/watch?v=cP_7WyAqRps&feature=related
Dat was de Volkswagen 1600 al, laat staan zo'n Tatra. Hoewel het er in dit filmpje wel stabiel uitziet.

- buttonfreak
- Contacteer:
Vroege "stroomlijn"-Tatra's hadden daarom ook een sort stabiliserende vin achterop. Sterker nog, mijn Tatraplan had een klein vinnetje er op, dus men had de stabiliteit tot zeer lang niet goed voor elkaar.
Er is een mythe die zegt dat Duitse officiers het verboden werd met de inbeslag genomen Tatra's te rijden, omdat er teveel officiers mee bij om het leven kwamen.
Er is een mythe die zegt dat Duitse officiers het verboden werd met de inbeslag genomen Tatra's te rijden, omdat er teveel officiers mee bij om het leven kwamen.
- straatauto
- Contacteer:
"Beestachtige" Tatra's !
Mijn Tatra 603 liet ik al eerder zien (zie ook pagina 8 van de weebly site)
Sinds enkele maanden heb ik ook de Ixo-uitvoering van de Tatra 77 (met rugvin !) maar die staat nog niet op de foto.
Of je te veel betaald het voor de Dinky 2CV kun je alleen zélf bepalen Chummy; leuk is hij in ieder geval !
Ik doe vandaag twee Britse Fordjes; De Cortina Mkl had ik als kind ooit (3e-hands) in de uitvoering van Dinky-toys.
Ford Cortina Mkl Vanguards
Ford Anglia 1959 Vanguards

Sinds enkele maanden heb ik ook de Ixo-uitvoering van de Tatra 77 (met rugvin !) maar die staat nog niet op de foto.
Of je te veel betaald het voor de Dinky 2CV kun je alleen zélf bepalen Chummy; leuk is hij in ieder geval !
Ik doe vandaag twee Britse Fordjes; De Cortina Mkl had ik als kind ooit (3e-hands) in de uitvoering van Dinky-toys.
Ford Cortina Mkl Vanguards
Ford Anglia 1959 Vanguards

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
weer prachtige fordjes
,de cortina vond ik vroeger als kind een lelijke wagen
...nu is hij al wat mooier geworden
,zou dat met mijn leeftijd temaken hebben
,de anglia daar in tegen,heb ik dan altijd weer een tof model gevonden
en,misschien wel door het afgekapt achterruitje

Hallo Chummy. Je Dinky Eend vind ik een prachtaanwinst voor je.
25 eu? je bent afgezet. Grapje. Mooi!
@straatauto: Leve de Cortina. Wat een mooi model.
Ga zo door mensen.

@straatauto: Leve de Cortina. Wat een mooi model.
Ga zo door mensen.

In overleg met de forumbeheerder, heeft het onderwerp 'Auto's en ansichtkaarten' een plekje gekregen in het Café.
Zie: viewtopic.php?f=17&t=16321.
Welkom daar!
Zie: viewtopic.php?f=17&t=16321.
Welkom daar!
- buttonfreak
- Contacteer:
Da's dus een vooroorlogs model. Ik heb hem in Praag gezien. Ik weet niet wat je er voor betaald heb, ik zeg enkel voor Oostblokauto's is Praag een mooie stad om te miniatuurauto shoppen (Ooit een FSO model gezien van de 128P?)straatauto schreef:"Beestachtige" Tatra's !
wou ik ook al antwoordenstraatauto schreef:

- straatauto
- Contacteer:
Altijd leuk als je een model aantreft van een écht Nederlandse uitvoering !
Voor mij een zéér herkenbare Rijkspoilitie-uitvoering van de HY.
Zowel de HY als ook de Fourgonnette zijn voorzien van het bekende "geribbelde plaatwerk"
Citroën zou hiervoor gekozen hebben om het dunne plaatwerk wat te verstevigen.
Citroën type H (Rijkspolitie) 1972 IXO models
Citroën 2CV Fourgonnette 1958 Altaya

Voor mij een zéér herkenbare Rijkspoilitie-uitvoering van de HY.
Zowel de HY als ook de Fourgonnette zijn voorzien van het bekende "geribbelde plaatwerk"
Citroën zou hiervoor gekozen hebben om het dunne plaatwerk wat te verstevigen.
Citroën type H (Rijkspolitie) 1972 IXO models
Citroën 2CV Fourgonnette 1958 Altaya

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
die Fourgonnette zijn er in 2 uitvoeringen
de AK 250 met laag dak (welke op foto staat)
en de AK 400 met hoog dak
groet michel
die HY staat bekend als patat wagen (vraag me niet waarom)
de AK 250 met laag dak (welke op foto staat)
en de AK 400 met hoog dak
groet michel
die HY staat bekend als patat wagen (vraag me niet waarom)
all objects in the mirror will be soon
dissapear
dissapear
Na de "Engelse" en "Franse" post van straatauto (hele nare herinneringen aan die Rp-HY trouwens maar mooi in model) maar weer eens een Italiaanse. De laatste 2 in m'n serie van oude Rio's deze keer, beide in een wat bijzondere uitvoering.

De Fiat 508 Balilla uit 1932. Hier in de zogenaamde Guust Flater uitvoering, een legendarische stripfiguur ontsproten uit het brein van striptekenaar André Franquin. De 508 Balilla (een wat dubieuze bijnaam want genoemd naar de fascistische jeugdbeweging in Italië welke actief was van 1926-1937) had een viercilinder lijnmotor van 995 cc welke 20 pk leverde en de topsnelheid lag zo rond de 85 km/u. De Balilla was een van de eerste Fiat's die in de wat we nu noemen populaire prijsklasse viel en dus voor veel mensen te betalen was. Er zijn dan ook 34.395 stuks van dit type gebouwd en verkocht. De auto was leverbaar met 3 koetswerken: een tweedeurs, een vierdeurs en een tweezitter.

En dan hier de 508 Balilla in een soort van rally uitvoering. Op het bagagerekje op het dak staat naPH Tallinn. Geen idee wat voor rit dit was, was vér voor mijn tijd, misschien iemand anders hier? Zoals gezegd beide modelletjes van Rio.

De Fiat 508 Balilla uit 1932. Hier in de zogenaamde Guust Flater uitvoering, een legendarische stripfiguur ontsproten uit het brein van striptekenaar André Franquin. De 508 Balilla (een wat dubieuze bijnaam want genoemd naar de fascistische jeugdbeweging in Italië welke actief was van 1926-1937) had een viercilinder lijnmotor van 995 cc welke 20 pk leverde en de topsnelheid lag zo rond de 85 km/u. De Balilla was een van de eerste Fiat's die in de wat we nu noemen populaire prijsklasse viel en dus voor veel mensen te betalen was. Er zijn dan ook 34.395 stuks van dit type gebouwd en verkocht. De auto was leverbaar met 3 koetswerken: een tweedeurs, een vierdeurs en een tweezitter.

En dan hier de 508 Balilla in een soort van rally uitvoering. Op het bagagerekje op het dak staat naPH Tallinn. Geen idee wat voor rit dit was, was vér voor mijn tijd, misschien iemand anders hier? Zoals gezegd beide modelletjes van Rio.
Rock & Roll!!!
Ze werden destijds veel als 'ambulante winkels' gebruikt, onder andere voor de verkoop van patates frites.

mooie update seg...die citroéns....
hier bij ons kan ik de HY het best herinneren,als ijscreme wagen....met zo een AK 250 reed ik als kind vaak mee...vriend van mn pa had er zo eentje,het was telkens uitkijken om mee temogen rijden....zalig voitureke was dat...

In Zwolle is er een HY in gebruik als ijswagen in de kleuren blauw/wit. Erg mooi.
Ik zal der t.z.t. eens een foto van maken.
Ik zal der t.z.t. eens een foto van maken.