Formule 1 2009
- Schumi28
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: Formule 1 2009
De FOTA heeft al aangegeven niet blij te zijn met deze éénzijdige maatregelen, dus ze zullen wel weer gaan dreigen met een eigen klasse.
Of er echt eens een opstarten.
Of er echt eens een opstarten.
- Jolly Club
Jezus St. wat ben jij ineens mild over een maatregel die Ferrari in de kaart had kunnen werken!St. Paul schreef:Mwah Massa kampioen proberen te maken denk ik niet. Zoveel hulp kan zelfs de Fia niet meer "recht praten".fish88 schreef:Yup nu komen die complot theorien vast wel weer bovendrijven. Want dan hoor je stumpertjes horen dat de FIA met SPA Massa kampioen probeerde te maken en omdat hij dat alsnog niet is geworden ze dan maar met dit systeem zijn gekomen.
Nu maai ik de gras voor de voeten van St.pik alvast even weg

Daar zal wel één of andere doorzichtige reden voor zijn dacht ik zo...

Klopt dus...When the idea for Ecclestone's medals system was aired earlier this year, the FIA produced a document detailing research it had conducted about the impact the concept would have on F1.
It suggested that there would have been 13 occasions when the world title would have been won by a different driver - although the most recent two occasions would have been last year, when Felipe Massa would have won, and in 1989 – when Ayrton Senna, not Alain Prost would have been champion.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Een betere manier om coureurs weer volop te laten strijden voor de zege is er wat mij betreft niet. Oftewel, ik ben helemaal voor deze regel.
Ik snap dan ook niet waarom de meesten van jullie er bezwaar tegen hebben. Het budgetlimiet van 30 miljoen (pond, dollar of euro, dat maakt niet veel uit tegenwoordig) is dan wel weer lachwekkend. Wordt lekker goedkoop voor de sponsors zo.
Maar dit is weer zo'n rotgeintje van de FIA, de keuze voor de teams is of een belachelijke budgetlimiet accepteren of zich aan extra strikte regels houden. Nogal een keus uit twee kwaden.

-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Nou,
Ik kijk de samenvatting wel van het seizoen 2009 als het zo uitkomt.
F1 is deaud. Leve de nieuwe klasse die ongetwijfeld op gaat staan.
Ik kijk de samenvatting wel van het seizoen 2009 als het zo uitkomt.
F1 is deaud. Leve de nieuwe klasse die ongetwijfeld op gaat staan.
- Ferrari10flrb
- Contacteer:
Zou een goede zaak zijn LMP 1 Le Mans 2012:fish88 schreef:Yup, zelfs in endurance racing worden er hogere bedragen uitgegeven. Audi besteedt alleen al 80 miljoen per jaar (Zal dit seizoen wel minder zijn) om te racen... Het zou me niet verbazen als meerdere autofabrikanten de overstap naar endurance racing zullen maken de komende jaren.
Ferrari, Aston Martin, Audi, Mercedes, Porsche, Toyota, Peugeot, Acura, Jaguar.
En de LMP1 fabrikanten moeten ook klantenauto's voor de GT1 leveren.
Oude tijden herleven en een paradijs voor de modelautoverzamelaar

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
- Jolly Club
Gisteravond, na wat technische storing, de DVD-recordert even uitgelezen...fish88 schreef:Niet echt nieuws maar een kijktip. Vanavond een documentaire over Gilles Villeneuve op Canvas om 21.10
Formule 1: Terugblik dood Gilles Villeneuve vanavond op Belgische tv
Het zal een zwarte bladzijde in de Belgische autosportgeschiedenis blijven, de dood van Formule 1-rijder Gilles Villeneuve. Vanavond is de tragedie nog eens te zien op de Belgische tv.
De legendarische Gilles Villeneuve verloor het leven op 8 mei 1982 op Circuit Zolder tijdens zijn laatste kwalificatieronde voor de GP van België. Hij raakte de wagen van de Duitser Jochen Mass die in zijn uitloopronde zat. Villeneuve ging de lucht in en werd uit zijn Ferrari 126 C2 geslingerd. De artsen deden al het mogelijke, maar de Canadees overleed op zaterdagavond in het Universitair Ziekenhuis Leuven.
Terugblik
Vandaag om 21.10 uur brengt het Canvas-pragramma Belga Sport een terugblik op die dramatische zaterdag. Naast de weduwe van Gilles, Joann, spreekt ook zijn zoon en ex-wereldkampioen-F1 Jacques Villeneuve over het ongeval, net als Jody Scheckter, Jochen Mass, René Arnoux en Patrick Tambay.
1982 Was het jaar waarin ik Formule 1 ontdekte, en een kwartier van deze docu betekende meer drama, sensatie en pure autosport-pforno dan een seizoen F1 + WRC anno vandaag opgeteld...
27 jaar geleden, en ik kan me tot op de dag vandaag het ANP radionieuws herinneren waarin de dood van mijn toen favoriete coureur werd voorgelezen.
Indrukwekkend om te zien dat ook mannen als Patrick Tambay en Rene Arnoux na al die jaren nog steeds geraakt worden door dit stukje geschiedenis. Kippevelmomentje.
Gilles = HELD !!

-
- Moderator
Dat hoop ik dus niet.Ferrari10flrb schreef:Zou een goede zaak zijn LMP 1 Le Mans 2012:fish88 schreef:Yup, zelfs in endurance racing worden er hogere bedragen uitgegeven. Audi besteedt alleen al 80 miljoen per jaar (Zal dit seizoen wel minder zijn) om te racen... Het zou me niet verbazen als meerdere autofabrikanten de overstap naar endurance racing zullen maken de komende jaren.
Als een ding ons leert is dat als de grote fabrikanten zich er mee gaan bemoeien de sport langzaam doodbloedt.
Laat privé teams maar een eigen F1-achtige constructie opzetten.
Maximaal 3,5 liter motoren. Vleugel grote met restrictie. Maximum budget van 50 miljoen. 16 pforrno ciruits zoals Monza, Spa, Suzuka en Avus. Maximaal 28 wagens op de baan. En geen FIA. Fabrikanten mogen hoogstens motoren leveren en geen invloed hebben op het circuit.
Dat lijkt mij veel gezonder en veel beter voor de autosport dan het zielige politieke gedoe tussen FIA-Fota-Ferrari en de andere teams bij elkaar. Tijd voor weer echte mannen en echte autosport.
- 1:18 24/7
Tegen dovemans oren kan men hier schreeuwen: http://www.thepetitionsite.com/1/cancel ... nship-2009
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
Klinkt als de comeback van Group C racersFerrari10flrb schreef:Zou een goede zaak zijn LMP 1 Le Mans 2012:fish88 schreef:Yup, zelfs in endurance racing worden er hogere bedragen uitgegeven. Audi besteedt alleen al 80 miljoen per jaar (Zal dit seizoen wel minder zijn) om te racen... Het zou me niet verbazen als meerdere autofabrikanten de overstap naar endurance racing zullen maken de komende jaren.

Onderweg:
niks
Totaal: 67x 1:18 - 46x 1:43 - 3x 1:12 racers only
niks
Totaal: 67x 1:18 - 46x 1:43 - 3x 1:12 racers only
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
Even door bordurenWhen the idea for Ecclestone's medals system was aired earlier this year, the FIA produced a document detailing research it had conducted about the impact the concept would have on F1.
It suggested that there would have been 13 occasions when the world title would have been won by a different driver - although the most recent two occasions would have been last year, when Felipe Massa would have won, and in 1989 – when Ayrton Senna, not Alain Prost would have been champion.

Sta je dan als Piquet, naast je lege vitrinekastAccording to this new system...A lot of world titles could change..
1958 - Stirling Moss (ING) instead of Mike Hawthorn (ING)
1964 - Jim Clark (ESC) instead of de John Surtees (ING)
1967 - Jim Clark (ESC) instead of Denny Hulme (NZL)
1977 - Mario Andretti (EUA) instead of de Niki Lauda (AUT)
1979 - Alan Jones (AUS) instead of Jody Scheckter (AFS)
1981 - Alain Prost (FRA) instead of Nelson Piquet (BRA)
1982 - Didier Pironi (FRA) instead of Keke Rosberg (FIN)
1983 - Alain Prost (FRA) instead of Nelson Piquet (BRA)
1984 - Alain Prost (FRA) instead of Niki Lauda (AUT)
1986 - Nigel Mansell (ING) instead of Alain Prost (FRA)
1987 - Nigel Mansell (ING) instead of Nelson Piquet (BRA)
1989 - Ayrton Senna (BRA) instead of Alain Prost (FRA)
2008 - Felipe Massa (BRA) instead of Lewis Hamilton (ING)
Special attention in Nelson Piquet!!!! (81,83 and 87)

En nog wat leuke theorieen omtrent de nieuwe puntentelling:
enAt it's logical conclusion:
Driver A: 5 wins, 12 DNFs
Driver B: 4 wins, 13 2nd places
Driver A: 50pts
Driver B: 144pts
Driver A wins title.
Nou jongens succesWhy is it not being done down the field as well?
Driver A: 4 wins, 13 2nd places
Driver G: 5 wins, 1 2nd place
Driver H: 5 wins, 1 3rd place
That would mean:
Driver A: 144pts
Driver G: 58pts
Driver H: 56pts
Now 56-58 points who put you 7th in this years table, so lets have this the theoretical standings:
1. Driver A 144pts
2. Driver B 97pts
3. Driver C 75pts
4. Driver D 75pts
5. Driver E 61pts
6. Driver F 60pts
7. Driver G 58pts
8. Driver H 56pts
Driver G is therefore propelled from 7th to be the champion while Driver H stays down in 8th. Now what if they were tied on 5 wins entering the season finale, and Driver G passed Driver H on the last lap for 2nd place? They would be simultaneously fighting for 1st and 8th in the championship.

- Jolly Club
Die laatste kost me teveel hoofdpijn om echt lang over na te denken...
Het wordt een ingewikkeld seizoen, als er in een wereldkampioenschap meer dan twee teams rijden vind ik het al gauw lastig te volgen...

Maar met drie wereldtitels (86, 87 en 92) voor 'Il Leone' kan ik best leven hoor!!
Het wordt een ingewikkeld seizoen, als er in een wereldkampioenschap meer dan twee teams rijden vind ik het al gauw lastig te volgen...

Maar met drie wereldtitels (86, 87 en 92) voor 'Il Leone' kan ik best leven hoor!!

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Dat zou toch van de gekke zijn als ze dit soort tellingen gaan toepassen. 

- MB 500 Sec Ronnie
- Schaal: 1:6
Beste F1 liefhebbers,
Al enige jaren ben ik niet meer zo'n fan van de F1, vanwege de weinige inhaal akties op de baan, er zijn wel veel akties in de pitstraat.
de A1 GP , vindt erg leuk om zien, buiten dat het om landen teams gaat:
- auto's zijn identiek aan elkaar
- de chauffeurs concureren meer met elkaar, en er is wel eens chauffeurs wissel
- sommige chauffeurs krijgen het nog wel eens warm onder hun helm, en gaan dan echt 'rare' dingen doen / uitvoeren.
in het kort, mega spanning op de baan wie de chauffeur is met de beste setup en rij eigenschapen.
Nu het nieuwe seizoen 2009 weer voor de deur staat, met niet statuten en regelementen, wederom mijn vraag:
Naar welke race moet ik zeker kijken (buiten de straat parcours (monaco), die vindt ik zo die zo erg aardig om zien, er verdwijnt wel eens een wagen in de vangrails) voor mega inhaal plezier / aktie?
Ik bedoel hierbij bijzondere uitrem akties, in de buitenbocht inhalen enz., enz..
Er zijn races waar helaas geen mogelijkheid meer is voor dit soort akties.
Help me, want ik weet het echt niet meer, heb zeker een jaar of 5 niet meer naar een F1 race gekeken.
ben benieuwd welke race jullie voor mij uitkiezen
Ron
Al enige jaren ben ik niet meer zo'n fan van de F1, vanwege de weinige inhaal akties op de baan, er zijn wel veel akties in de pitstraat.
de A1 GP , vindt erg leuk om zien, buiten dat het om landen teams gaat:
- auto's zijn identiek aan elkaar
- de chauffeurs concureren meer met elkaar, en er is wel eens chauffeurs wissel
- sommige chauffeurs krijgen het nog wel eens warm onder hun helm, en gaan dan echt 'rare' dingen doen / uitvoeren.
in het kort, mega spanning op de baan wie de chauffeur is met de beste setup en rij eigenschapen.
Nu het nieuwe seizoen 2009 weer voor de deur staat, met niet statuten en regelementen, wederom mijn vraag:
Naar welke race moet ik zeker kijken (buiten de straat parcours (monaco), die vindt ik zo die zo erg aardig om zien, er verdwijnt wel eens een wagen in de vangrails) voor mega inhaal plezier / aktie?
Ik bedoel hierbij bijzondere uitrem akties, in de buitenbocht inhalen enz., enz..
Er zijn races waar helaas geen mogelijkheid meer is voor dit soort akties.
Help me, want ik weet het echt niet meer, heb zeker een jaar of 5 niet meer naar een F1 race gekeken.
ben benieuwd welke race jullie voor mij uitkiezen

Ron

- Powersprint
Ik denk dat iedereen hier dit antwoord even schuldig moet blijven als het om inhalen gaat Ron. De regelgeving is dermate verandert dat er nog weinig te zeggen valt over het wel of niet in kunnen halen tijdens de races. Volgens de coureurs hebben de aerodynamische aanpassingen zeker een positief effect op het inhalen, net zoals de invoering van KERS (Kinetic Energy Recovery System).
Dus hopelijk krijgen we dit seizoen op alle circuits meer inhaalmanouvres. Of dit in de praktijk ook zo is, is toch afwachten.
Wel kan ik je aanraden om zeker de eerste race in Melbourne en de race op Spa te bekijken. Dit zijn voor mij toch wel de hoogtepunten. Ook Silverstone, Singapore (nog een straten circuit) en Suzuka (gelukkig weer terug op de kalender
) zijn wat mij betreft aanraders. Natuurlijk heeft iedereen een andere favoriet, maar dit zijn de races waar ik het meeste naar uitkijk
Hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Arno
Dus hopelijk krijgen we dit seizoen op alle circuits meer inhaalmanouvres. Of dit in de praktijk ook zo is, is toch afwachten.
Wel kan ik je aanraden om zeker de eerste race in Melbourne en de race op Spa te bekijken. Dit zijn voor mij toch wel de hoogtepunten. Ook Silverstone, Singapore (nog een straten circuit) en Suzuka (gelukkig weer terug op de kalender

Hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Arno

- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
En noem ze coureurs, we zitten niet naar Transportwereld te kijken