1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest !

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
sybren

Re: 1:1 Meningen topic, alweer terug van alweer weg geweest !

Bericht door sybren »

Droes schreef:
sybren schreef:Leve de megane???? hahaha die gasten moeten er eerst eens voor zorgen dat ze auto's maken die werken.Het disign mag mischien wel aardig zijn maar als de kwaliteid bagger is heb je er nog niks aan.Doe mij maar zo'n saaie Honda civic sport uit 2005 :cool: .

P.S ik vind de nieuwe Golf er best knap uitzien.
och dat is toch onzin.. iedere fabrikant heeft wel eens problemen met motor en electronica.
een collega van mij heeft zo'n nieuwe civic, na 12000 km's turbo naar de eeuwige jachtvelden.
15000 km's airbag die spontaan ontploft, met een aanrijding tegen een boom tot gevolg..

allemaal keurig geregeld door de garantiedienst van Honda hoor, daar niet van.. maar hij praat nu ook over Honda zoals jij over Renault dusjah :doh:
wil maar duidelijk maken dat een automerk betichten van slechte wagens maken wel bij iedere fabrikant zou kunnen en kan leiden tot eindeloze discussies :cool:

ps: vind de nieuwe Golf er ook aardig uitzien, maar niet echt vernieuwend.. verkopen zal hij uiteraard wel, tis n Golf! :roll:
Ben het daar niet mee eens.Ik heb 10 jaar bij een toyota honda dealer gewerkt en de klachten die je daar krijgt zijn heel wat anders dan bij een Renault dealer.Tuurlijk gaat er weleens wat kapot maar niet van de 100 auto's 90 kapot ofzo en dat hebben de jappen 10000 keer beter voor elkaar. Niet voor niks dat ze Toyota als grote voorbeeld geven.

Dat je een Honda geval aangeeft wil nog niet zeggen dat ze allemaal kapot gaan. Ik kan je al 20 mensen vertellen waarvan de ramen naar benden gevallen zijn van een renault
Silverarrow
Schaal: 1:43

Bericht door Silverarrow »

1:18 24/7 schreef:Niet mijn kopje thee vrees ik, vind het bodywork veel te overdreven, alsof je een widebody hebt en daar dan diep in verscholen zit een SL, vind het niet helemaal lekker aanlsuiten...

En toen bedachten ze: oh ja, d'r moet nog een spoilert op!

Afbeelding

"Nee, dat ziet er inderdaad niet zo gelukkig uit nee, :doh: :think: nou ja, het ding moet af, laat maar zitten!"
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Als je wat dieper gegraven had, dan was je erachter gekomen dat die spoiler wel degelijk nut heeft en er om geen enkele andere reden op zit. Het ding klapt trouwens pas naar boven als je > 120 km/h rijdt. Bij een Black Series is design niet iets wat op de eerste plaats staat, wellicht dat dat het "overdreven" bodywork in een ander licht zet :wink: .

Ik vindt 'm in ieder geval übervet, een enorm brute bak. Is eens een keer wat anders dan al die halfzachte designer-Italianen/Engelsen. :angry_finger: :D
rsh_scuderia schreef:Eindelijk gaat Mercedes ipv taxi's een sportauto bouwen. De achterkant is alleen nog steeds erg :yawn: , maar gelukkig hebben ze direct 250 kilo kunnen besparen.

Maar net zoals met de Volkswagen Veyron; een sportauto is toch altijd zo licht mogelijk en minder dan 1500 kilogram.... :think:
:shhh: Wat dacht jij dat een 599 GTB weegt? Of een Murcielago? Of een DBS? Of een Gran Tursimo S?
Afbeelding
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Als jij nou mijn post wat beter had gelezen dan had je kunnen concluderen dat ik niet betwijfel dat dat ding een spoilert nodig heeft, ik vind hem gewoon ongelukkig qua design. Met andere woorden: lelijk! Vind bijvoorbeeld de spoilert van de CLKDTMAMG heel wat mooier ogen! :thump_up: En ga nou alsjeblieft niet lopen beweren dat dit een pure racebak is waar design van ondergeschikt belang is, ik bedoel een SL is een modeaccessoire en al helemaal met deze bodykit!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Silverarrow

1:18 24/7 schreef:Als jij nou mijn post wat beter had gelezen dan had je kunnen concluderen dat ik niet betwijfel dat dat ding een spoilert nodig heeft, ik vind hem gewoon ongelukkig qua design. Met andere woorden: lelijk! Vind bijvoorbeeld de spoilert van de CLKDTMAMG heel wat mooier ogen! :thump_up: En ga nou alsjeblieft niet lopen beweren dat dit een pure racebak is waar design van ondergeschikt belang is, ik bedoel een SL is een modeaccessoire en al helemaal met deze bodykit!
Dat je de spoiler lelijk vindt zal me een zorg zijn, dat is jouw mening. Maar uit jouw reply maak ik op dat jij meent dat de spoiler een last minute job was (getuige:"En toen bedachten ze: oh ja, d'r moet nog een spoilert op!") en dus van ondergeschikt belang is. Een beetje ongelukkig geformuleerd.

Blijkbaar heb je niet veel kaas gegeten van AMG Black Series, want je slaat de plank toch wel heel erg mis als je gaat beweren dat deze auto niet bedoeld is om om het circuit mee te bezoeken, of zelfs als modeaccesoire dient ( :doh: ) ("...waar design van ondergeschikt belang is, ik bedoel een SL is een modeaccessoire en al helemaal met deze bodykit!"). Het zal geen pure racebak zijn (hij is niet purpose built), maar voor bepaalde Italianen zal hij qua prestaties geen stuiver onderdoen! Probeer bijvoorbeeld eens wat materiaal over de CLK63 AMG Black Series te vinden, en houdt dan in je achterhoofd dat deze SL65 AMG BS nog net ietsje extremer wordt.
Laatst gewijzigd door Silverarrow op do 21 aug 2008 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

DIE ALTO VIND NIET ZO MAAR DIE 3008 IS :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Volgens mij begrijpen mensen het woord sarcasme niet :wink:
"En toen bedachten ze: oh ja, d'r moet nog een spoilert op!"
M.a.w. hij past niet bij het geheel :!:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Dat "bozerappertbakkenlovert 1:18 24/7" er niks van snapt is ons al lang bekend.... :mrgreen: :wink:

Allemaal leuk en aardig de hele discussie. Maar het is en blijft een Mercedes. :roll: En de meest opgefokte versies als deze zie je nooit, behalve die ene in Monaco (3 jaar oud, 400 km op de teller en nooit boven de 50 km gekomen anders zien ze je op de boulevard niet). Net als bv de toprange Ferrari's. En daarmee maken ze hun modeasseccoire status 9 van de 10 keer altijd wel weer waar.

Porsches, Corvettes en Astons zie je tenminste nog regelmatig doen waar ze voor gebouwd worden, scheuren.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Silverarrow

Ricardo schreef:Volgens mij begrijpen mensen het woord sarcasme niet :wink:
"En toen bedachten ze: oh ja, d'r moet nog een spoilert op!"
M.a.w. hij past niet bij het geheel :!:
Neeeej... Dat meen je niet... :doh:

Boeiend, er zijn er in ieder geval al 7 op weg naar ons kikkerlandje. Hoop toch wel dat er af en toe eentje z'n gezicht laat zien op de openbare weg of tijdens een trackday. Daar zijn ze toch voor gebouwd... Wel jammer dat mensen een auto kopen die af en toe uitgelaten moet worden op een circuit, maar dat vervolgens niet doen omdat de verzekering dan wel eens moeilijk zou kunnen gaan doen of ze de auto in goede (lees: ongebruikte) staat willen houden. Daarom zie je Porsches, Corvettes en Aston Martins wel op het circuit. Dat is relatief betaalbaar trackday materiaal. Zo'n 599 GTB, Murcielago of SL65 AMG BS kost een dikke 3,5 ton en die wil je dan wel graag heel houden.
Afbeelding

Silverarrow schreef:
Dat je de spoiler lelijk vindt zal me een zorg zijn, dat is jouw mening. Maar uit jouw reply maak ik op dat jij meent dat de spoiler een last minute job was (getuige:"En toen bedachten ze: oh ja, d'r moet nog een spoilert op!") en dus van ondergeschikt belang is. Een beetje ongelukkig geformuleerd.
Of een beetje ongelukkig gelezen? Zoals Ricardo dus wel begreep is dat dus inderdaad een opmerking over de looks van dat ding, valt totaal uit de stijl met de rest van de auto...

Silverarrow schreef: Blijkbaar heb je niet veel kaas gegeten van AMG Black Series, want je slaat de plank toch wel heel erg mis als je gaat beweren dat deze auto niet bedoeld is om om het circuit mee te bezoeken, of zelfs als modeaccesoire dient ( :doh: ) ("...waar design van ondergeschikt belang is, ik bedoel een SL is een modeaccessoire en al helemaal met deze bodykit!"). Het zal geen pure racebak zijn (hij is niet purpose built), maar voor bepaalde Italianen zal hij qua prestaties geen stuiver onderdoen! Probeer bijvoorbeeld eens wat materiaal over de CLK63 AMG Black Series te vinden, en houdt dan in je achterhoofd dat deze SL65 AMG BS nog net ietsje extremer wordt.

Ik zal je denigrerende manier van formuleren maar over het hoofd zien maar geloof mij nou maar dat je dit ding zelden op een circuit zult zien, daar komen mensen met spullen als een M3 Porsches etc.
In St Tropez en Dubai om mee te pronken, dat dan weer wel. Mensen kopen zo'n apparaat met zo'n prijs, zulke cijfers en zulke looks puur om mee te pimpen, dus => Modeaccessoire!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!

St. Paul schreef:Dat "bozerappertbakkenlovert 1:18 24/7" er niks van snapt is ons al lang bekend.... :mrgreen: :wink:

Allemaal leuk en aardig de hele discussie. Maar het is en blijft een Mercedes. :roll: En de meest opgefokte versies als deze zie je nooit, behalve die ene in Monaco (3 jaar oud, 400 km op de teller en nooit boven de 50 km gekomen anders zien ze je op de boulevard niet). Net als bv de toprange Ferrari's. En daarmee maken ze hun modeasseccoire status 9 van de 10 keer altijd wel weer waar.

Porsches, Corvettes en Astons zie je tenminste nog regelmatig doen waar ze voor gebouwd worden, scheuren.

Op dat eerste zinnetje na zeg je kloppende dingen Paula, een unicum! :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding

flickr op!
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Als je wat dieper gegraven had, dan was je erachter gekomen dat die spoiler wel degelijk nut heeft en er om geen enkele andere reden op zit. Het ding klapt trouwens pas naar boven als je > 120 km/h rijdt.
Boeiend, er zijn er in ieder geval al 7 op weg naar ons kikkerlandje. Hoop toch wel dat er af en toe eentje z'n gezicht laat zien op de openbare weg of tijdens een trackday. Daar zijn ze toch voor gebouwd...
Als we die 7 hier tegenkomen is het dus in elk geval zonder spoilert !! :thump_up2:

Gewoon de zoveelste (AMG) Benz die slechts bedoeld is een aantal eersteklas patsers enkele honderdduizenden Euris uit de zak te kloppen en hun wansmaak aan de rest van de wereld te tonen.

Volgende.... :cool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Silverarrow

1:18 24/7 schreef:Of een beetje ongelukkig gelezen? Zoals Ricardo dus wel begreep is dat dus inderdaad een opmerking over de looks van dat ding, valt totaal uit de stijl met de rest van de auto...
En was mijn punt/mening niet dat het bij deze auto niet zo zeer om de looks gaat, maar meer om performance? Ik kan er weinig aan doen dat jij dan op je tenen getrapt bent...
1:18 24/7 schreef:... maar geloof mij nou maar dat je dit ding zelden op een circuit zult zien, daar komen mensen met spullen als een M3 Porsches etc. In St Tropez en Dubai om mee te pronken, dat dan weer wel. Mensen kopen zo'n apparaat met zo'n prijs, zulke cijfers en zulke looks puur om mee te pimpen, dus => Modeaccessoire!
In dat geval zouden we vrijwel elke auto kunnen omschrijven als een modeaccesoire. Zelfs Porsches, M3s, Corvettes, etc., etc. vallen dan onder die noemer, omdat 99,9% van die auto's ook nooit een circuit zullen zien. Daarbij denk ik ook niet dat een auto als deze (of een duurdere Ferrari/Lamborghini) snel op een "normale" trackday/circuit zullen verschijnen, omdat er speciale besloten trackdays worden georganiseerd door AMG, Ferrari, etc.,etc.
1:18 24/7 schreef:Ik zal je denigrerende manier van formuleren maar over het hoofd zien
Graag zou ik willen weten wat er zo denigrerend is aan mijn formulering?
Laatst gewijzigd door Silverarrow op do 21 aug 2008 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Afbeelding

De nieuwe Chevrolet Daewoo :mrgreen:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Flinke achterspoiler zou hem goed doen ! :ja:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Silverarrow schreef:
Neeeej... Dat meen je niet... :doh:

Boeiend, er zijn er in ieder geval al 7 op weg naar ons kikkerlandje. Hoop toch wel dat er af en toe eentje z'n gezicht laat zien op de openbare weg of tijdens een trackday. Daar zijn ze toch voor gebouwd... Wel jammer dat mensen een auto kopen die af en toe uitgelaten moet worden op een circuit, maar dat vervolgens niet doen omdat de verzekering dan wel eens moeilijk zou kunnen gaan doen of ze de auto in goede (lees: ongebruikte) staat willen houden. Daarom zie je Porsches, Corvettes en Aston Martins wel op het circuit. Dat is relatief betaalbaar trackday materiaal. Zo'n 599 GTB, Murcielago of SL65 AMG BS kost een dikke 3,5 ton en die wil je dan wel graag heel houden.
Mensen die zoveel geld voor een wagen neer kunnen leggen zitten meestal op een punt waar ze heel niet meer om geld malen. Als die een paaar ton moeten afschrijven boeit ze dat echt niet. Maar ze kopen zo een auto ook echt niet om mee te rijden. Porsches, Astons en Corvettes worden niet meer gekocht om mee te pronken, daar zijn ze iets te toegankelijk voor en dus niet interessant voor mensen die teveel geld voor auto's hebben. Sterren werken nooit en paarden staan alleen maar op stal....
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie