Vergelijkende fotoshoot --> AutoArt 1:18 Porsche RS Spyder TestCar <-> Norev 1:18 Porsche RS Spyder Team Van Merksteijn 24 Heures Le Mans 2008.
Allereerst wil ik zeggen, zonder afbreuk te doen aan het model van Norev, dat het naar mijn mening een "reguliere" uitvoering betreft uit de Le Mans series, omgestickerd tot 24 Uurs versie. Ik ben geen expert, maar ik meen dit toch te zien aan de aerodynamica van de 'flaps' thv de koplampen en de kleur van de gordels. De 'flaps' zouden klein moeten zijn en de gordels zwart van kleur voor de 24 Hrs/Le Mans uitvoering. Bij de Norev zijn het de grote 'flaps' en de rode gordels. Bovendien missen er enkele decals die thuis horen op de 24 Uurs versie. Desalniettemin vind ik het een zeer geslaagd model, zeker voor de geboden prijs/kwaliteit verhouding. Als 1e een foto van het origineel van de 24 Uurs versie.
Goed dan..........FOTO'S;
Hier zou tussen de steunen van de achtervleugel nog een boodschap moeten staan; " Good Luck #34 Your Mecanics " En dan natuurlijk rode ipv de juiste zwarte gordels.
Op deze foto's van de velgen/remmen kun je goed het kwaliteitsverschil zien tussen AA en Norev. Wat je niet kunt zien, maar wel kunt voelen is het verschil tussen de slicks. Bij de AA zijn ze stroef, terwijl ze bij de Norev glad aanvoelen.
Tsja, de Norev is helaas een sealed body. Maar dan ook helemaal gesealed, ook zijn kontje
Hier weer goed het verschil tussen velgen/remmen. En zei ik net al dat alles van de Norev gesealed was; zelfs de uitlaten zitten dicht.
En als laatste de cockpit...........ook hier is genoeg te zien.
Eindconclusie van mijn kant; Norev heeft een model neergezet met een zeer goede prijs/kwaliteits verhouding!!
Bovendien is het gewoon een gewild en populair model. AutoArt mag zich wel voor de kop slaan door het model te annuleren, al dan niet door eigen beslissingen binnen het bedrijf. Dit is een gegarandeerde bestseller.
Norev; Toppie gedaan
Dit weekend in ieder geval de 2e vergelijkende fotoshoot tussen de 1:43 Minichamps en 1:43 Spark uitvoeringen van de 24 Heures Le mans.
Ciao.