Formule 1 2008

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
The Red Dream

Re: Ferrari dreigt met vertrek uit Formule 1

Bericht door The Red Dream »

Ferrari dreigt met vertrek uit Formule 1

MILAAN (ANP) - Ferrari overweegt een vertrek uit de Formule 1 als alle deelnemende auto's vanaf 2010 een standaardmotor krijgen. Dat heeft de Italiaans renstal maandag in een verklaring laten weten.
Zowel formule 1-baas Bernie Ecclestone als Max Mosley, president van de internationale autofederatie FIA, maakte eerder deze maand bekend dat ze voorstander zijn van standaardmotoren in de koningsklasse van de autorace. Ze denken op die manier de kosten te drukken. Ze overwegen hun plannen in 2010 in te voeren.

bron: LD 28-10-08

Reaktie van FIA :

FIA reageert op dreigementen van Ferrari
28 oktober 2008

De FIA heeft middels een persbericht gereageerd op het dreigement van Ferrari om uit de Formule 1 te stappen indien er een standaardmotor wordt ingevoerd. Volgens de autosportbond heeft de Italiaanse renstal de plannen verkeerd begrepen en is het invoeren van een standaardmotor slechts een van drie opties.

In een verklaring liet de FIA weten: "De FIA heeft notie genomen van het persbericht dat door de Raad van Bestuur van Ferrari is uitgevaardigd. Het lijkt erop dat het Bestuur verkeerd is geïnformeerd. De FIA heeft de teams drie opties gegeven. Een ervan is de zogenaamde standaardmotor. Een andere optie is dat de fabrikanten samen tot een oplossing komen om te kunnen garanderen dat de onafhankelijke teams voor minder dan vijf miljoen dollar per jaar een goede aandrijflijn kunnen krijgen."

"De FIA is blij met het financiële succes van Ferrari en hoopt dat dit succes zal blijven. Een aantal teams heeft echter meer kosten dan dat er inkomsten worden gegenereerd en dit is niet goed voor de lange termijn. Het is nu aan de fabrikanten om een van de drie opties van de FIA te accepteren, of zelf met concrete voorstellen te komen om de kosten tot een aanvaardbaar niveau te verlagen. Als er niets gebeurt, zal de FIA zelf de nodige maatregelen nemen om een gezond kampioenschap voor coureurs en teams te behouden."

Bron: GPupdate,net
jonnoT
Schaal: 1:87

Re: Formule 1 2008

Bericht door jonnoT »

Ach , Ferrari schreeuwt dat gemiddeld 10x per decennia dus whats new :doh:

Ik ben een groot voorstander van als de budgetten in de F1 drastisch omlaag gaan en aan banden gelegd worden :cool:
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Maar waar blijft de essentie van de Formule 1 dan, altijd is dit de crème de la crème van de autosport geweest, het is de laatste 9 jaar al giga ingekakt en met dit alleen nog maar meer, ik zet mijn geld op GT races, die worden steeds populairder :dance:
CLK-GTR

Bericht door CLK-GTR »

Lijkt wel een verstandige keuze markopolo :cool:
Het is natuurlijk goed dat er goed bezuinigd wordt maar de essentie of ziel moet natuurlijk niet verloren gaan, het moet niet een veredelde A1 of SF of iets dergelijks worden. Het is en blijft de koningsklasse! :thump_up:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

voor 1 keer ben ik het met Ferrari eens ,het voorstel van die gekke Max trekt op niets ook toyota denk er aan om te stoppen .het gaat hier over de F1 dat moet geen derde rangs koers worden hé
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Silverarrow

Bericht door Silverarrow »

Gewoon een maatregel om de F1 aantrekkelijk te houden voor de verschillende teams, anders zouden teams als Force India wel eens kunnen verdwijnen. Dat Ferrari en Toyota dreigen op te stappen is bijzaak. :thump_up2:

'T wordt tijd dat die nazi-sm'ert op hoepelt :zwaai: .
Afbeelding
CLK-GTR

Bericht door CLK-GTR »

Klopt, ik denk dat een goede oplossing is! :D
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Enge Max moet weg en ik denk dat het wel heeft geholpen dat Ferrari even bromde, want nu haast de FIA zich met een verklaring dat ze vast niet goed zijn voorgelicht en dat het 1 van de 3 voorstellen is. GT is wel leuk hoor, maar de open klasse van de F1 is natuurlijk niet echt te vergelijken. Ik vrees alleen dat de huidge techniek de auto's in de F1 zo hard hebben doen laten rijden dat het niet meer veilig is. Dat was toen al in de turbo tijd en nu is het weer zo. Dan krijg je weer regels en restricties en dat is wel een beetje jammer, maar ook wel voor te stellen. Verder denk ik net als Jonno dat het goedkoper moet omdat er anders niks meer overblijft. Budgetten voor motoren zodat kleine teams kunnen overleven, prima.
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Nou dan gaan we toch met alle constructeurs weer in de Le Mans/Sportscars Series rijden?

Commercieel zeer interessant net als in de jaren '50 en '60 toen het WK voor sportscars veel belangrijkers was dan de F1. Eindelijk weer eens een Ferrari sportscar met een V12 :drool: :dance: Ik zie het voor me op Le Mans, strijd tussen Ferrari, Audi, Mercedes, Peugeot, Toyota, Renault en Porsche sportscars.

Maar ff zonder gekheid volgens mij wil die Alo alo karikatuur een afscheidscadeau achter laten middels een flinke schop na. De F1 hoort juist een strijd te zijn wie de beste motor bouwt. Kosten reductie is prima. Het is natuurlijk belachelijk dat er fabrikant 24 uur per dag 2 windtunnels laten lopen.

En laten we wel zijn het helpt natuurlijk wel dit idiote idee te voorkomen als Ferrari gaat brullen.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Jaarlijks stokpaardje maar van stal halen;

Geen restricties op ontwikkelingen, 5 liter V12 motoren, voetjes VOOR de vooras en je moet zitten op een brandstof tank van 190 liter gemaakt van papier. Daarnaast alles spoilers en flapjes aan banden leggen en weer ordinair gummen tegen strobalen en door nauwe straatjes.

Spektakel weer terug in de F1.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

AMEN! :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef:AMEN! :mrgreen:
Hostie derbij!? :D
Powersprint

Bericht door Powersprint »

V6 turbomotoren mogen ook nog wel, heerlijk die turbovlammen :dance:

YouTube http://www.youtube.com/watch?v=03VUI6jFknY&feature=related
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Sinds wanneer vlamt een turbo? :D

Zo, was Dumfries niet door zijn teamgenoot in de schaduw gezet, of denk ik aan een verkeerd jaar?
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Zorgt die turbo niet o.a. voor de naverbranding van de uitlaatgassen omdat deze uitlaatgassen door de turbo lopen om deze "aan te zwengelen" en daardoor ontvlammen door de hitte van de turbo? :angel:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Plaats reactie