AUTOart 1:18 straat discussie topic

Jolly Club

Re: AUTOart 1:18 straat discussie topic

Bericht door Jolly Club »

Martini Racing schreef:(Valt het op dat ik een kenner ben? :cool: )
Als een partij plaatjes van Google onder elkaar zetten al inhoudt dat je een kenner bent, zal het je misschien verbazen hoeveel genieën er op dit forum rondlopen! :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Martini Racing
Contacteer:

Bericht door Martini Racing »

Jolly Club schreef: Als een partij plaatjes van Google onder elkaar zetten al inhoudt dat je een kenner bent, zal het je misschien verbazen hoeveel genieën er op dit forum rondlopen! :thump_up:
Ik zoek al een paar jaar een 1300 spider als eerste auto. :wink:
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

borbase schreef:de volvo 850 is gereleasd de zwarte sedan uitvoering :worshippy:
Ik zag hem gister dan ook op ebay, maar ik wacht op de beide gele dat is de leukste set want de station is er dan weer in rood in deze uitvoering. Blijft trouwens vaag met die twee soorten wielen, maar het is nu wel wat duidelijker denk ik. De zwarte sedan is er in twee uitvoeringen, met 6 spaaks-antraciet en beige interieur (die stond nu op ebay) en met vijf spaaks zilver en zwart interieur. Zoiets zal dan ook wel bij de station gebeuren alleen is die dan rood. Van de beide gele verwacht ik alleen een zwart binneste en deze hebben standaard antraciet 5-spaaks. Aardig wat keus dus!
Laatst gewijzigd door Mr. Dj M. op zo 02 aug 2009 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
borbase
Contacteer:

Bericht door borbase »

Mr. Dj M. schreef:
borbase schreef:de volvo 850 is gereleasd de zwarte sedan uitvoering :worshippy:
Ik zag hem gister dan ook op ebay, maar ik wacht op de beide gele dat is de leukste set want de station is er dan weer in rood in deze uitvoering. De gele zullen de vijfspaaks zijn denk ik, maar blijft jammer die de de antraciete laag niet hebben wat volgens mij toch standaard was....
nou ik hoop dat deze ook in de station komt en dan nog de twr uitvoering daaar zou ik heel blij mee zijn
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Even m'n post ge-edit, want ik dacht al dat ik ff wat miste, maar wat is de TWR?
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

Ik denk de BTCC versie, niet?
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
borbase
Contacteer:

Bericht door borbase »

Mr. Dj M. schreef:Even m'n post ge-edit, want ik dacht al dat ik ff wat miste, maar wat is de TWR?
Tom Walkinshaw Racing
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Ah! Nee niet mijn ding, maar zou wel een leuke toevoeging zijn op het Autoart aanbod Volvo 850 :)
lambo

Bericht door lambo »

Mr. Dj M. schreef:
Ik zag hem gister dan ook op ebay, maar ik wacht op de beide gele dat is de leukste set want de station is er dan weer in rood in deze uitvoering. Blijft trouwens vaag met die twee soorten wielen, maar het is nu wel wat duidelijker denk ik. De zwarte sedan is er in twee uitvoeringen, met 6 spaaks-antraciet en beige interieur (die stond nu op ebay) en met vijf spaaks zilver en zwart interieur. Zoiets zal dan ook wel bij de station gebeuren alleen is die dan rood. Van de beide gele verwacht ik alleen een zwart binneste en deze hebben standaard antraciet 5-spaaks. Aardig wat keus dus!
De 6-spaaks velgen hebben 7 spaken :wink:
Volgens mij komt er maar 1 versie van de zwarte 850 sedan, op de dozen staat een een beige interieur maar op foto's is de kleur van het interieur van het model zelf niet goed te zien, lijkt in ieder geval niet licht. Binnenkort zullen er wel betere foto's verschijnen van het daadwerkelijk uitgebrachte model.
Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Autoart gooit dit soort dingen soms ook nog wel eens om tijdens de productie. Ik kan me namelijk een zwarte BMW 2002 Tii herinneren die eerst met de ene velg uitgebracht is en daarna met een andere velg uitgebracht werd.

Afbeelding

Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Ricardo, dat zijn twee verschilde versies van de 2002, de ene is de L de ander de Tii als ik op de bordjes kijk :) maar er wordt nog wel eens wat veranderd. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de 2001 Impreza WRX STI wagon, ooit eens een vergelijkende shoot gedaan en op autoweek geplaatst. Verschilt in opdruk op de kofferbak en nog wat andere dingen hebben een andere kleur, zoals ventilatieroosters die wel of geen zilvere ring hebben.

@Lambo: Inderdaad even verkeerd onthouden :oops: , maar op deze foto is duidelijk te zien dat het ook om het lichte interieur gaat. Toch wel erg chique combi :cool:

Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:mrgreen: Alleen klopen die bordje weer niet helemaal met de dozen :lol:

Lijkt er inderdaad op dat de Volvo een licht interieur heeft, iets wat vooral bij AA mijn voorkeur heeft. De zwarte interieuren van AA doen altijd zo plastic aan.
Daarnaast kan het ook nog zo zijn dat er verschillende modellen worden gemaakt voor verschillende wereldmarkten :mrgreen:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Kan maar daar gaan we nu niet van uit, het zal bij de Volvo's waarschijnlijk gewoon als volgt zijn:

850R - zwarte, beige interieur, 7-spaaks antraciete wielen
850 T5-R - zwart, zwart interieur, 5-spaaks (zilver?) wielen
850 T5-R - geel, zwart interieur, 5 spaaks antraciete wielen

(850R Wagon - rood, beige interieur, 7 spaaks antraciete wielen)
850 T5-R Wagon - rood, zwart interieur, 5-spaaks (zilver?) wielen
850 T5-R Wagon - geel, zwart interieur, 5 spaaks antraciete wielen

Dat is voor zover we het nu kunnen overzien, het is alleen lastig met al die prototype foto's die gewoon productieversie lijken, dan weet je niet precies wat je krijgt, maar zo te zien hebben de prototypen geen kenteken en een ronde uitlaat. Wel blijft vreemd dat de gewone R versies wel T5-R op de carrosserie kont hebben staan.....
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

Ricardo schreef:Autoart gooit dit soort dingen soms ook nog wel eens om tijdens de productie. Ik kan me namelijk een zwarte BMW 2002 Tii herinneren die eerst met de ene velg uitgebracht is en daarna met een andere velg uitgebracht werd.

http://www.quintezzence.com/catalog/images/70503a2.jpg

http://www.allanmodel.com/bmw2002l.JPG
Zijn het niet 2 verschillende modellen? Ik zie op het kenteken staan i2002 bij de één en 2002 Tii op de andere.
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Mr. Dj M. schreef:Ricardo, dat zijn twee verschilde versies van de 2002, de ene is de L de ander de Tii als ik op de bordjes kijk :) maar er wordt nog wel eens wat veranderd. Dan denk ik bijvoorbeeld aan de 2001 Impreza WRX STI wagon, ooit eens een vergelijkende shoot gedaan en op autoweek geplaatst. Verschilt in opdruk op de kofferbak en nog wat andere dingen hebben een andere kleur, zoals ventilatieroosters die wel of geen zilvere ring hebben.
Ricardo schreef: :mrgreen: Alleen klopen die bordje weer niet helemaal met de dozen :lol:
Klopt AutoWolf, maar vergeet niet te lezen :roll: :wink:
Plaats reactie