F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Ik vond het juist geweldig hoe hij reageerde :worshippy: , eerst zijn finish die was erg mooi, daarna ook nog half uit de auto gaan om de spanjaarden te begroeten. En daarna dat apen dansje of wat het ook was :lol: (zal vast wel een reactie van hem komen wat dat voorstelde)
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Alsof die 5 constructeurs serieus een keus hebben. F1 heeft een dominantie die alles overstijgt. Als Ferrari stopt houdt F1 niet op net als bij het stoppen van Lotus, de dood van Senna en het pensioen van Ms straks... Schijnt ene Sjeik zijn volledige vermogen gestoken te hebben in een raceklasse die met de F1 moet concurreren en iedereen weet wat een gemiddelde sjeik verdient. En dan is het nog maar de vraag of die A1 gaat aanslaan. Een derde competitie zou dan wel erg veel van het goede worden. En met de huidige olieprijzen en "fantastische" autoverkoop zal geen zinnige fabrikant zich in een dergelijk avontuur storten.

En wat betreft Newey. Die snijdt zich flink in zijn handen dan. Zijn reputatie is gebouwd op zijn successen. Als hij er met de pet naar zou gooien daalt zijn marktwaarde en daarnaast krijgt hij net als elke hoge pief bij grote organisaties bonussen gebaseerd op successen.

Maar die puntentelling slaat idd nergens op, zou een mooie start zijn dat eens aan te pakken. Ik zal straks eens berekenen hoe het vorige seizoen afgelopen zou zijn met de oude puntentelling. :)
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Jos

Bericht door Jos »

nieuwe puntentelling:
alonso 133
kimi 112
verschil 21

oude puntentelling:
alonso:115
kimi:99
verschil 16

;)
St. Paul

Bericht door St. Paul »

En het constructeurskampioenschap had 1 punt, in het voordeel van Mclaren, dichter bij elkaar gezeten. Zit dus maar een tikkeltje dichter bij elkaar. Maar denk toch dat het veel beter zou zijn. Zet toch meer druk op een goed eindresultaat halen.

De enige voor wie de oude telling trouwens een negatief resultaat op zou leveren was MS. Die zou 1 plaats zakken in het kampioenschap. 8)
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

,,Het gaat tussen Renault en Ferrari’’
Raikkonen werpt de handdoek

Mathematisch kan het nog, dat Kimi Raikkonen kampioen wordt. Hetzelfde geldt in principe voor Takuma Sato. Beide coureurs hebben nog een overeenkomst, zelf weten ze dat ze dit seizoen geen kampioen worden. En dat is een hard gelach voor de Fin, na slechts zes races.

In de winter waren er allerhande problemen bij McLaren. De motor was absoluut niet betrouwbaar, wat weer ten koste ging van snelheid, het rijden van lange runs en dus betrouwbaarheid. Toch leek de Britse renstal de problemen vlak voor aanvang van het seizoen te hebben overwonnen. Plotseling was de snelheid er, en ook de betrouwbaarheid leek in orde.

Van die snelheid is relatief echter maar weinig te merken, Renault en Ferrari maken de dienst uit. McLaren komt pas in beeld als er bij deze twee renstallen iets mis gaat. En dat is vooralsnog niet het geval, dus blijven alleen de kruimels over voor Raikkonen. In de vorm van twee podiumplekken bijvoorbeeld, na zes races. De Fin, die toevallig net zoveel punten heeft gescoord als vorig jaar, staat inmiddels 27 punten achter op Fernando Alonso.

Voor ’The Iceman’ is het na opnieuw een teleurstellende prestatie in Barcelona wel duidelijk, het kampioenschap is verkeken. ,,Als je auto hier niet goed is, is ’ie dat nergens. Hier kun je je niet verschuilen. Daarom moesten we nu zoveel toegeven, terwijl we vorige week nog een beetje in de buurt konden blijven”, vertelt Raikkonen in de Gazzetta dello Sport.

In Monaco moet het wel beter gaan, volgens de vice-wereldkampioen van 2003 en ’05. Maar al teveel illusies maakt hij zich niet. ,,Renault en Ferrari gaan beslissen wie er kampioen wordt. Zij vechten om de overwinningen en uitvallen doen ze ook al niet. Zelf zal ik proberen wat races te winnen.”
Aldus de inhaalkoning :roll:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
fish88

Bericht door fish88 »

Lijken net Amateurs (met uitzondering van de rijders) daar bij mclaren
15-5 - Het afgelopen weekend was er voor Juan Pablo Montoya één om snel te vergeten. In de kwalificatie werd de Colombiaan geplaagd door een probleem met het bijtanken. En in de race ging het al niet veel beter. Na een spin in ronde 19 was het einde verhaal.

Zijn kansen op een aansprekend resultaat waren toen echter al danig verkleind. Nog niet eens zozeer vanwege zijn slechte start, maar omwille van de perikelen in de kwalificatie. Het McLaren-team stuurde hem tijdens de tweede kwalificatie de baan op met nagenoeg geen benzine. Fouten binnen het team waren hier de oorzaak van. Bronnen binnen McLaren wisten Formule 1 RaceReport-redacteur Adam Cooper naderhand te melden ’dat er koppen gingen rollen’. Of dit gezegd is in het heetst van de strijd of dat het echt zo is, moet binnenkort blijken.

Nadat Montoya de eerste ’cut’ had gehaald, keerde hij terug naar de pit. Een onoplettendheid in de pit zorgde ervoor dat zijn crew hem vergat bij te tanken. Waarna hij virtueel zonder benzine aan de tweede sessie begon. Het team realiseerde zich al snel dat ze een kostbare fout hadden gemaakt. ’JPM’ reed zijn cruciale run dan wel op nieuwe banden, maar hij had genoeg benzine om enkel langzaam rijdend terug te keren naar de pit.

Toen hij eenmaal was bijgetankt waren de banden niet meer optimaal, omdat deze afkoelden tijdens het bijtanken. Vanwege de tijdsdruk werd besloten om hem snel weer verder te laten rijden, zonder zijn banden te wisselen. Een andere set banden was nog niet voorradig. De McLaren-coureur had genoeg tijd om alsnog een snelle ronde te rijden, maar hij was niet snel genoeg om de toptien te halen. Al was hij slechts een tiende langzamer dan in de eerste sessie.

Het team hield zich in het persbericht na de kwalificatie op de vlakte. Het enige wat Ron Dennis erover wilde zeggen was dat er een fout was gemaakt tijdens het bijtanken. En hij bevestigde dat zijn coureur van banden had moeten wisselen. Eén ding stond wel vast, startplek twaalf viel de Colombiaan ten deel.

En hoewel Montoya ongetwijfeld de race in ging met het gevoel om terug te slaan, kwam ook daar helemaal niets van terecht. ,,Mijn start was weer een drama”, was zijn commentaar ondanks een plekje winst. Na één derde van de race zat die van de McLaren-coureur er op. Vanwege een spin in de eerste bocht, waarna zijn bolide op de curbstones bleef hangen. ,,Geen idee wat er gebeurde. Dat wil ik zelf juist ook wel weten!”

,,We proberen de auto te verbeteren en reden met een ongekende hoeveelheid benzine. De auto was heel erg zwaar”, zag hij toch nog wel mogelijkheden. Enige tijd na de race wijst hij het traction control-systeem als schuldige aan. ,,Ik denk dat dat het was, ja. Ik wilde opschakelen en plotseling brak de auto uit. Normaal gesproken grijpt de TC hier in, daar vertrouw je op. Om de één of andere reden gebeurde dat nu niet. Klinkt gek, maar ik weet het anders ook niet.”

Toegevoegd na 7 minuten:

Misschien iets voor jou jos als avatar :lol:

Afbeelding

(oh nee je mag geen bewegende dingen hebben :mrgreen: )
Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Lijkt net of ie een drol uit ze broek probeert te schudden naar zijn broekspijp :shock:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
boerke04

Bericht door boerke04 »

Schumi28 schreef:[..]

Lijkt net of ie een drol uit ze broek probeert te schudden naar zijn broekspijp :shock:
Spreekt daar iemand uit ervaring :wink: :mrgreen: .

'T blijft er toch geweldig uitzien, in mijn ogen het mooiste "maniertje" tot nu toe :lol: .
Afbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Wat een aansteller, het lijkt wel een voetballer :twisted:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Jolly Club schreef:Wat een aansteller, het lijkt wel een voetballer :twisted:
zoals iemand al eens zei denk ik ook meer aan king-kong,ik zie hier echt geen voetballer in . :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

117ayrton schreef:[..]
zoals iemand al eens zei denk ik ook meer aan king-kong,ik zie hier echt geen voetballer in . :mrgreen:
ik denk dat hij bedoelt dat voetballers ook aanstellers zijn met hun maniertjes nadat ze een doelpunt gemaakt hebben.....
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Curbstone Models schreef:[..]

ik denk dat hij bedoelt dat voetballers ook aanstellers zijn met hun maniertjes nadat ze een doelpunt gemaakt hebben.....
ja zo gezien mischien wel ,al blijf ik het meer king-kong achtig vinden ,voetballers heb ik dat van alonso toch nog niet zien doen :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik hou wel van dit soort dingen, neem bv. een Rossi. Altijd wel wat grappigs als hij een GP of kampioenschap wint, of een Alesi als hij bij de DTM een wedstrijd wint en zijn helm richting het publiek gaat :worshippy:
Schumi28 schreef:[..]

Nee, dit ziet er lekker stoer uit:

Afbeelding

:lol: :lol:
fish88

Bericht door fish88 »

:worshippy:

Afbeelding
Afbeelding
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Afbeelding

Michael is alvast aan het plannen voor wat hij gaat doen ná zijn F1 carriere.... tipje van de sluier.. het is iets met ballet... :mrgreen:
Gesloten