In de 80-er jaren ging ik ieder jaar naar de 24 uur van Francorchamps. Ik herinner me deze tijd nog goed:
Enorme startvelden met tientallen (!) dikke BMW 635 CSi's, maar ook de TWR Jaguars en Rovers, de Sierra's en Holdens, naderhand natturlijk ook de M3's. Heerlijk.
Vooral de 6-cilinder BMW's maakten indruk. Niet zelden reden ze in treintjes van vijf of zes auto's met hooguit twee meter ertussen. Dan driften ze vervolgens omhoog door de Eau Rouge, die toen wat scherper was dan nu en ook niet zulk vlak asfalt had. De BMW's dansten in hun veren. Als de auto inveerde raakte de uitlaat de grond wat resulteerde in mooie vonken, als de auto uitveerde hoorde je het toerental oplopen. En dat 24 uur achter elkaar
Ik heb al paar jaar een paar van zulke BMW 635 CSi's in de kast staan alleen nooit eerder online gezet. In het najaar heb ik er twee bijgekocht en nu eindelijk de moeite genomen ze te fotograferen en op mijn site te zetten. Bij het maken van de webpagina's beleefde ik het in gedachten weer helemaal. Nostalgie.
Hier zijn ze:
Meer foto's en de achtergrondinfo staan op:
http://www.lemans-models.nl/MERKEN/bmw_touring.htm" onclick="window.open(this.href);return false;