Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- straatauto
- Contacteer:
Het is eigenlijk in Oosterhout; dat ligt min of meer tegen Elst aan.
Het wás gemeente Elst en is na de hérindeling van een paar jaar geleden gemeente Nijmegen. Je hebt dus in feite gelijk.
Ik zou best wel willen kopen bij Replicars; heb het ook wel eens geprobeerd maar ze hebben natuurlijk gelijk dat ze daar niet aan beginnen.
Ik koop altijd wel wat in Houten (ook de 340's) en kom voor m'n werk in heel Nederland dus koop ik in allerlei model-speciaalzaken wel eens het e.e.a (eigenlijk iets té veel....dus).
Al met al inmiddels veel te veel woorden en te weinig foto's.
Daar moet iets aan gedaan worden:
Alfa Romeo 1750 GT Veloce Auto art
Alfa Romeo Alfetta 1.8 1972 Minichamps

Het wás gemeente Elst en is na de hérindeling van een paar jaar geleden gemeente Nijmegen. Je hebt dus in feite gelijk.
Ik zou best wel willen kopen bij Replicars; heb het ook wel eens geprobeerd maar ze hebben natuurlijk gelijk dat ze daar niet aan beginnen.
Ik koop altijd wel wat in Houten (ook de 340's) en kom voor m'n werk in heel Nederland dus koop ik in allerlei model-speciaalzaken wel eens het e.e.a (eigenlijk iets té veel....dus).
Al met al inmiddels veel te veel woorden en te weinig foto's.
Daar moet iets aan gedaan worden:
Alfa Romeo 1750 GT Veloce Auto art
Alfa Romeo Alfetta 1.8 1972 Minichamps

mooie update,met heel wat toffe fotokes,zoals die skoda...en de alfa's
tripoux die alpine zie ik wel zitten...staat zekers op mn verlanglijstje,dat met de dag langer en langer word
ps: ben vandaag naar een tentoonstelling geweest over EEN HALVE EEUW MICHEL VAILLANT...enkele stukjes gezien van films,waar bij heel wat r 8 gordini's en alpine's 110..was zekers de moeite..
hierbij enkele foto's..spijtig dat er geen miniatuur auto's waren uit de strips...er waren wel een 2tal wagens uit de films,en strips

tripoux die alpine zie ik wel zitten...staat zekers op mn verlanglijstje,dat met de dag langer en langer word

ps: ben vandaag naar een tentoonstelling geweest over EEN HALVE EEUW MICHEL VAILLANT...enkele stukjes gezien van films,waar bij heel wat r 8 gordini's en alpine's 110..was zekers de moeite..

hierbij enkele foto's..spijtig dat er geen miniatuur auto's waren uit de strips...er waren wel een 2tal wagens uit de films,en strips

Ah ja? Doe 'm de groeten maar!tripoux schreef:Tja, en zo maakt de 340 het plaatje weer rond. Het verhaal van de man uit Hattem klopt, het is namelijk een goede kennis van me. Bij hem betrek ik ook mijn Franse miniaturen.
Heeft hij inmiddels alles in z'n vitrines weer op orde? Hij zat toen met een verhuizing ofzo?
Ja, het ziet er allemaal erg mooi uit.
Trouwens, Straatauto, ik vind die foto's júist geslaagd met een model vaag op de achtergrond. Dat maakt het veel spannender dan alles scherp vind ik. Mocht je het toch anders willen, dan is verder af fotograferen misschien een optie en dan vervolgens de foto bijsnijden. Je hebt dan wel een hoge resolutie nodig.
Trouwens, Straatauto, ik vind die foto's júist geslaagd met een model vaag op de achtergrond. Dat maakt het veel spannender dan alles scherp vind ik. Mocht je het toch anders willen, dan is verder af fotograferen misschien een optie en dan vervolgens de foto bijsnijden. Je hebt dan wel een hoge resolutie nodig.
- straatauto
- Contacteer:
Ik denk dat je gelijk hebt Tripoux.
Een wazige achtergrond geeft meer ruimtelijk effect.
Ik heb af en toe met een fotobewerkingsprogramma een foto samengesteld zodat er 2 auto's scherp zijn; maar het eindresultaat is tóch meestel ietwat vreemd onnatuurlijk.
Van veraf fotograferen gaat ook wel zonder bijsnijden, maar de foto's zijn dan altijd wat vlak om te zien (zie b.v. de twee C-kadett's op blz.27)
Een wazige achtergrond geeft meer ruimtelijk effect.
Ik heb af en toe met een fotobewerkingsprogramma een foto samengesteld zodat er 2 auto's scherp zijn; maar het eindresultaat is tóch meestel ietwat vreemd onnatuurlijk.
Van veraf fotograferen gaat ook wel zonder bijsnijden, maar de foto's zijn dan altijd wat vlak om te zien (zie b.v. de twee C-kadett's op blz.27)
Even schakelen naar 1:1 n.a.v. de 340's: mijn vorige Volvo (tot anderhalf jaar geleden):

Dit was het laatste type met de blokjesachterlichten en de gewijzigde bumpers. Jammer dat Neo niet gekozen heeft voor het alleroudste type 340 met de meer afgeronde koplampen en kleine bumpers. Je kon op dat model zelfs gestreepte reflectorstickers kopen over de volle breedte van de bumper. Rode blokjes achter, witte voor. Hopelijk komt iemand nog eens op het idee van dat allereerste type een 1/43 model te maken.

Dit was het laatste type met de blokjesachterlichten en de gewijzigde bumpers. Jammer dat Neo niet gekozen heeft voor het alleroudste type 340 met de meer afgeronde koplampen en kleine bumpers. Je kon op dat model zelfs gestreepte reflectorstickers kopen over de volle breedte van de bumper. Rode blokjes achter, witte voor. Hopelijk komt iemand nog eens op het idee van dat allereerste type een 1/43 model te maken.
Die 340 ziet er strak uit Tripoux!tripoux schreef:Even schakelen naar 1:1 n.a.v. de 340's: mijn vorige Volvo (tot anderhalf jaar geleden):
www.motorbase.com/uploads/2005/10/18/fs_340_dl_variomatic.jpg
En ik was van plan om een 'gewone' 340 van Neo om te gaan bouwen naar een 343 uit 1980 van nét na de eerste facelift; dus de oude neus, maar wel de bumpers 'die het hoekje omlopen'.
Als voorbeeld wil ik de 343DL die ik op het oog heb gaan gebruiken

Laten we als voorbeeld deze maar gebruiken

Ik zie nu net de gelijkenis tussen deze 345 en 'mijn' 343 qua kentekens

Toegevoegd na 1 minuten:
En nu realiseer ik mij dat het zwaailicht van de 1/43 niet overeenkomt met de 1/1

Erg raar dat er geen modellen bij waren, want er is een behoorlijk serie van Michel Vaillant wagens te verkrijgen. Wel kostbare karretjeschummy dj schreef: ps: ben vandaag naar een tentoonstelling geweest over EEN HALVE EEUW MICHEL VAILLANT...spijtig dat er geen miniatuur auto's waren uit de strips...er waren wel een 2tal wagens uit de films,en strips

Ik vind dit een beetje aparte topic. Enerzijds zie veel up-dates van Straatauto waardoor het een privé collectie topic lijkt anderszijds zie ik ok andere foto's plaatsen.
Mijn collectie bestaat voor een groot deel uit straatauto's uit de genoemde jaren. Laatste aanwinst was een Lancia Beta Monte Carlo
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer: