Beetje boel gedoe om niks als je het mij vraagt...
'Incidentje' vond plaats vlak na het passeren van de finishlijn. In de laatste GP van het seizoen, waarin een redelijk zeker gewaand kampioenschap in rook op ging. Kan me voorstellen dat je in die emotie, met de adrenaline en de stoom uit je oren nog even uithaalt naar de man die er mede de oorzaak van was dat je aan het kortste eind trok...
De critici hebben zelf waarschijnlijk nog nooit geremd voor een hinderlijke bumperklever, of een 'vriendelijk' gebaar gemaakt naar een medeweggebruiker waarvan je zelf achteraf dacht: hmmm... misschien beter niet moeten doen.
Binnen vijf minuten stond Alonso de pers te woord en gaf ruiterlijk toe dat Petrov feitelijk niets verkeerd gedaan heeft, dus al met al nogal een storm in een glas water.
Dat Ferrari in de laatste race überhaupt in de race was voor de titel was meer de 'verdienste' van Red Bull, dat zich nogal wat frivoliteiten heeft veroorloofd dit jaar, dan van Ferrari zelf. Zoals Button vorig jaar de titel won dankzij een (aanvankelijk) dominante wagen, zo heeft Red Bull er dit jaar alles aan gedaan om dat voordeel niet te gebruiken en het kampioenschap dus kunstmatig spannend te houden.
Oh ja.. wat huilie huilie betreft kan Mark 'redbull wil mij liever niet als kampioen' Webber nog een groot voorbeeld aan Alonso nemen!