Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Hier in Ierland was het afgelopen weekend St. Patricks Day. Ik hoop binnenkort nog wat foto's van de parade te laten zien. De zondag ben ik naar Roscommon geweest. Mooie omgeving. Ik ging daar heen om een meeting te zien van Borgward.
De Borgward's, een auto gemaakt in Bremen, zijn zeldzaam in Ierland. Voor zover ik weet nooit officieel geïmporteerd. Aangezien ik deze auto's mooi vind dacht ik dat het een leuk uitstapje zou zijn. Ik had natuurlijk niet gerekend met sneeuw. In totaal kwamen er daar 8 Borgward's bijeen, voor zover ik weet bijna het gehele Borgward wagenpark van Ierland (qua auto's). Opvallend was dat het gros bestond uit Isabella Coupé-modellen. Slechts 2 sedans. Geen enkel ander type.
Desalniettemin leuke foto's kunnen maken. Leuk kunnen praten daar met mensen. Komen nog wel wat foto's van op http://www.deautogids.nl.
Ik had er al eentje. Een Borgward 1800 (was niet zo'n succes voor Borgward als ik het wel heb).
Foto's van de Guisval's.
SEAT Malaga
SEAT Ibiza (staat er niet op, maar de vorm lijkt mij het meeste op een SEAT Ibiza)
Mercedes-Benz 500SEC
Audi 200
Peugeot 504. Ook deze is moeilijk te herkennen. Er staat enkel Peugeot op de bodem.
Peter Parker schreef:Aparte velgjes, zeker Guisval standaard, waar komt het merk vandaan?
Inderdaad, hoewel ik hetzelfde type ook op Hot Wheels heb gezien. Guisval komt uit Spanje. Nee, niet China, het wordt nog steeds in Spanje gemaakt en is daarmee uniek in Europa. Je kan de site van Guisval vinden door er .com achter te plakken. De laatste jaren is er weinig nieuws gekomen. Ik meen dat men in mijn schaal dit jaar één nieuw model heeft en in 1:43 5 nieuwe modellen. Guisval zegt moeilijk naar andere Europese landen te kunnen distribueren. In Ierland, waar het geen concurrentie heeft van Majorette of SIKU kan ik het terugvinden. Overigens is dit een heruitgave van een serie uit de jaren '80. Net zoals SIKU in die tijd was de kwaliteit van de gietvorm beduidend minder. Het kan zich nu krap meten met Majorette. Niet super dus... Toch kon ik deze niet laten liggen.
RMZ Tuner
AC Schnitzer ACS3 Als je linksvoor op het wiel drukt, toetert de auto. Druk je langer op het wiel dan gaat het alarm af. Druk je rechtsachter dan hoor je de motor.
Mitsubishi Lancer Evolution IX Als je linksvoor op het wiel drukt, begint de auto met een muziekje. Langer drukken resulteert in een ander muziekje. Rechtsachter drukken zorgt ook hier voor het motorgeluid. Dit geluid is verschillende van de AC Schnitzer. Jada
Nissan Skyline GTR R34
Nissan 240 SX S-14 (1998)
Nissan 300ZX
Lexus SC300
Scion tC