OTJE: 1/18 Chrome/Gold plated: 5 nieuwe modellen!!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
otje

OTJE: Vervolg Swarovski.

Bericht door otje »

Om even met de deur in huis te vallen... ik baal als de pest.
Gisteren opende ik mijn account op Postnl om te kijken wat de status was van mijn pakketje uit USA.
Zie ik dat hij onderweg naar mijn huis is, heerlijk!!! helemaal blij.
De blijheid was snel over toen ik zag dat ik +/- €275,- aan de bezorger moet betalen.
Dit zijn de inklaringskosten/impostkosten, btw en €12,50 behandelkosten!!!!.
Ik schrok mij een hoedje, waarom zoveel betalen over een modelauto waarvoor ik incl. verz. €142,- heb betaald.

Ik heb direct contact gezocht met PostNL, de mevrouw aan de telefoon schrok ook wel van de prijs en zei dat dit te hoog was.
Maar, zegt ze, ze kan momenteel niets terug draaien, want: Pakketje is al onderweg naar mij.

Ze raadde mij aan om het pakketje aan te nemen, let op: even €275,- betalen en daarna een bezwaarschrift te schrijven naar de douane. Maar ik heb nu op dit moment even niet €275 ter beschikking. Andere optie, pakketje naar postkantoor laten brengen, bezwaarschrift schrijven en hopen dat dit binnen 3 weken behandeld wordt. Waarom binnen 3 weken? Want dan gaat het pakketje weer retour afzender, dus geen pakket voor mij..... Mooi Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dus..

Ze wist eigenlijk wel zeker dat ik geld terug zou krijgen, maar kon het tegelijkertijd ook niet bevestigen..
Leuk dilemma..

Denk dat ik eerst alvast een bezwaarschrift maak, kopie maak van het document van de douane en over week pakket ophalen en daarna hopen dat ik geld terug krijg.

Ik kan het niet over mijn hart krijgen om dit model weer retour afzender te laten gaan.

Voor degene die niet weten over wat voor soort model ik praat? Hier een voorproefje:

Afbeelding

Ik heb het model zelf overigens nog nooit gezien, dus het is voor mij echt een verassing hoe hij er in het echt uitziet.
Boskoos
Schaal: 1:18

Re: OTJE: Swarovski Lamborghini update

Bericht door Boskoos »

Wat een verhaal :D vind ik persoonlijk ook wel wat veel :p
De lambo opzich is wel speciaal. Maar om daarvoor 275 euro te geven, daar koop ik 4 porsches mee op 1/18 :D
Succes met wat je gaat doen :D
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
lambo

Bericht door lambo »

Boskoos schreef: De lambo opzich is wel speciaal. Maar om daarvoor 275 euro te geven,
+ 142,40 = ruim 400 Euro :shock: , voor een maisto met glimmers. Maar als je op Ebay kijkt is dit nog een koopje, op ebay staan er drie voor € 549, € 800 en € 1290.
Laatst gewijzigd door lambo op za 03 mar 2012 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
coolpappa04

Bericht door coolpappa04 »

lambo schreef:
Boskoos schreef: De lambo opzich is wel speciaal. Maar om daarvoor 275 euro te geven,
+ 142,40 = ruim 400 Euro :shock: , voor een maisto met glimmers.
ja was ik ook net aan het denken :doh: :doh: :doh:
veel succes met de afhandeling :thump_up:
Afbeelding
Thaeras

Bericht door Thaeras »

Welkom op het forum nog en WOW! wat een verzameling.
Heel appart.
En wat een verhaal zeg. Ik ken het een beetje maar niet zo erg als die van jou.
Me eerste model die ik aan uit amerika bestelde moest ik even 30 euro aan de betalen. En was voor het model incl verzenden 90 euro kwijt.
Ik moest wel even schrikken maar wat moet jij door de grond gezakt zij zeg.
Nouw succes met het afhandelen.
424 auto's 1:18 + 7 motor's 1:18, 8 Peter Bilt's + 6 Trailers 1:24 en 6 Ferrari's 1:43
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=21085" onclick="window.open(this.href);return false;
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:think: Het model zelf heeft niet veel waarde uiteraard, echter de Swarovski kristallen zijn wel geld waard. De exacte waarde durf ik niet te zeggen, maar waarschijnlijk heeft de douane het daarom zo hoog gewaardeerd. :?:

Het is in ieder geval zwaar klote. :doh:
manowar

Bericht door manowar »

Denk dat door de kristallen de douane de inklaringskosten zo hoog heeft bepaald. Dat is behoorlijk balen :evil:

Hoop dat je succes hebt met je bezwaarschrift want 275 is wel erg veel. Succes :thump_up:
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Dat is een tegenvaller zeg!
Maar ja, met zo'n model kun je het wel verwachten denk ik.
Afbeelding
otje

Bericht door otje »

Eindelijk ! ! !

Ik heb mijn Lamborghini Murcielago van Swarovski thuis. En omdat ik nu thuis zit vanwege problemen met mijn pols heb ik de tijd om nu de foto's op MAF te zetten. Zoals ik al had gezegd in mijn andere update's heeft het heel wat tijd en geld gekost om dit model in mijn handen te krijgen.
Waarom heet de douane nou zoveel geld berekend? Nou? De verkoper heeft de waarde bepaald op 1350 dollar, en dat heeft de douane natuurlijk over genomen.
Gelukkig voor mij heeft hij geen 2000 dollar genoteerd, want officieel was de verkoopwaarde van dit model 1500 Pond.
Natuurlijk ga ik kijken of ik een gedeelte van mijn geld terug kan krijgen omdat ikzelf maar 100,- euro betaald heb.
Wanneer je een pentekening van Van Gogh koopt vanuit Amerika voor 200,- dan hoef je toch ook niet BTW te betalen over de officiele waarde?

Ik heb geprobeerd om de Lamborghini zo mooi mogelijk op de foto te zetten, want het is best moeilijk om de schittering van de Swarovski op de foto te zetten als er bijna geen zon is. Ik moet eerlijk zeggen dat ik, toen ik het pakketje opende, wel een beetje gedacht heb, is dit alles? Maar dat kwam omdat ik deze opende in het schemer waarbij je dus niet de fantastische schitteringen ziet.

Ik hoop dat jullie er net zoveel van genieten als ik doe, al is dit wel een model die weinig mooi vinden.
Oja, het model zelf vind ik erg slecht uitgevoerd (Tja, Maisto he?) onderkant niet mooi gespoten, stuur vast, goedkope afwerking interieur, misschien dat hier nog een Photo Etched parts voor te krijgen zijn? Want dat zal het model zeker niet misstaan.

Genoeg geluld, hier de foto's..

De luxe lederen doos:

Afbeelding

Ongenummerde versie: .../550

Afbeelding

Bovenkant:

Afbeelding

Afbeelding

Voorkant:

Afbeelding

Afbeelding

Achterkant:

Afbeelding

Afbeelding

Zijkant:

Afbeelding

Totaal plaatje:

Afbeelding

Inmiddels heb ik weer wat nieuws gezien op E-bay wat ik al een poosje zoek, misschien binnenkort snel een nieuwe update!
Johan

Re: OTJE: Swarovski Lamborghini: IK HEB HEM!!

Bericht door Johan »

Heel apart maar niet mijn ding, Swarovski opzich vind ik wel erg mooi .
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Brimbrammer schreef:Heel apart maar niet mijn ding, Swarovski opzich vind ik wel erg mooi .
Het juiste woord inderdaad. :mrgreen:
* De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag.
Ik ben bang dat de Douane niet veel waarde hecht voor hoeveel het model gekocht is, als ik dit lees.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Begrijp ik dat het echt Swarovski kristallen zijn? Ik vind hem byzonder. Mooi is een 2e, maar wel heel apart.
MYTY

Bericht door MYTY »

Appart modelletje zoiets zie je niet veel :P
>>Check out my collection :D http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 88#p442869" onclick="window.open(this.href);return false;<<
togicollector

Bericht door togicollector »

Zou je dat nou wel doen, zo'n bijzonder en zeldzaam model upgraden met photoetched spul? Ik zou 'm maar zo laten... :wink:

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Niet mijn ding, maar wel een apart hebbedingentje.
Afbeelding
Plaats reactie