Gisteren opende ik mijn account op Postnl om te kijken wat de status was van mijn pakketje uit USA.
Zie ik dat hij onderweg naar mijn huis is, heerlijk!!! helemaal blij.
De blijheid was snel over toen ik zag dat ik +/- €275,- aan de bezorger moet betalen.
Dit zijn de inklaringskosten/impostkosten, btw en €12,50 behandelkosten!!!!.
Ik schrok mij een hoedje, waarom zoveel betalen over een modelauto waarvoor ik incl. verz. €142,- heb betaald.
Ik heb direct contact gezocht met PostNL, de mevrouw aan de telefoon schrok ook wel van de prijs en zei dat dit te hoog was.
Maar, zegt ze, ze kan momenteel niets terug draaien, want: Pakketje is al onderweg naar mij.
Ze raadde mij aan om het pakketje aan te nemen, let op: even €275,- betalen en daarna een bezwaarschrift te schrijven naar de douane. Maar ik heb nu op dit moment even niet €275 ter beschikking. Andere optie, pakketje naar postkantoor laten brengen, bezwaarschrift schrijven en hopen dat dit binnen 3 weken behandeld wordt. Waarom binnen 3 weken? Want dan gaat het pakketje weer retour afzender, dus geen pakket voor mij..... Mooi Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dus..
Ze wist eigenlijk wel zeker dat ik geld terug zou krijgen, maar kon het tegelijkertijd ook niet bevestigen..
Leuk dilemma..
Denk dat ik eerst alvast een bezwaarschrift maak, kopie maak van het document van de douane en over week pakket ophalen en daarna hopen dat ik geld terug krijg.
Ik kan het niet over mijn hart krijgen om dit model weer retour afzender te laten gaan.
Voor degene die niet weten over wat voor soort model ik praat? Hier een voorproefje:

Ik heb het model zelf overigens nog nooit gezien, dus het is voor mij echt een verassing hoe hij er in het echt uitziet.