Okey ik speel een beetje vals, vergeef me aub
Eentje pré Houten
Highway 61
1969 Chevrolet C-10 Fleetside Pick-up groen met witte streep ( gelimiteerd 600stuks)
Nadat ik bij Nelis deze Pick-up zag was ik eigenlijk meteen verkocht. Toen ik zijn combi zag met zijn groene '69 Baldwin Motion Camaro wist ik het zeker. Die Pick-up moest ik hebben.
Bij deze: Nu op zoek naar iets gelijkends om erachter te hangen
Okey Namac nu
Ondanks dat er niet mega veel stands waren voor 1:18 Muscle, ben ik zeker geslaagd in Houten. Hier komt het Amerikaans geweld
ERTL
1970 Pontiac Firebird Trans Am Lucerne blue
Pontiac bouwde in 1970 3.196 Trans Ams. 88 stuks daarvan met de Ram Air IV motor(6.6 L V8 345 pktjes). En 6 daarvan waren in de kleur Lucerne Blue.
Heerlijk kleurtje naar mijn mening.

Yenko, Copo en Baldwin Motion zijn wel de namen voor de echt bijzondere Chevrolet modelen.
Nu mijn eerste van deze grootheden.
Chevrolet Chevelle Baldwin Motion (Phase III 454 hugger orange)
Baldwin Auto Company ( Chevy dealer) en Motion Performance (gerenommeerd speed shop/tuner van Chevy’s) Beiden uit Baldwin, Long Island, NY gingen een zeer succesvol samenwerkingsverband aan. Zij gingen gelimiteerde Chevrolets aanbieden. Tussen 1967 en 1974 werden ( wereldwijd) honderden ultra-high-performance auto’s verkocht. Dit waren over het algemeen straatlegale auto’s, met de typische Baldwin Motion strepen.
Saillant detail: Je kreeg de garantie dat een Phase III 454 de kwart mijl onder de 11 seconden volbracht. Zo niet, kreeg je je geld terug en werd de auto terug genomen

.
Onderstaand model stond hoog op mijn 'Need2Have' lijst
Amerikaanse autofabrikanten en hun liefde voor dragraces is makkelijk uit te leggen:
“Race on sunday sell on monday” iets wat uiteraard nu nog geldt.
Stop een grote motor in een relatief klein autootje en je krijgt:
1969 American Motors AMX Hurst Super Stock Pete's Patriot
In 1969 brachten AMC (American Motors Corporation) en Hurst ( performance parts) 52 vanuit de fabriek gemodificeerde wagens uit.
De AMX Hurst Super Stock.
Eugene “Pete” Peterson (Peterson Motors ) mocht er een kopen. Eerste wat er gebeurde was het patriottische kleurschema toevoegen ( Red, white and blue). Vervolgens werd de koppeling, versnellingsbak en banden aangepast. Wordt geschat op 400Pktjes.
Resultaat: 10.81 seconde op de quarter mile @127.5 mp/u En divisie kampioen in 1969
Een andere AMX ( mensen die vrijwillig een Prius rijden, raad ik af om te kijken

)
http://www.youtube.com/watch?v=5m9fjOA_Ujk
Save the best for last?
Acme/GMP
1964 Ford Thunderbolt “little Georgia Shaker” (gelimiteerd 1000stuks)
De Thunderbolt was Fords antwoord op o.a. de Dodge Coronet en Plymouth Belvedere.
Ford propte de 7.0 liter V8 bedoeld voor de grotere Galaxie uit de Nascar races in de kleinere Fairlane. 427pk officieel, 600pk kwam dichter in de buurt.. Ford bouwde in 1964 100 stuks van de Ford Fairlane Thunderbolt.
Hubert Platt aka Georgia Shaker, was een showman 1e klas.. Samen werden ze legendarisch.
Deze blauwe kleur staat de wagen in ieder geval super, vind ik.

Mijn eerste sleutel

Details zijn topnotch
Missie geslaagd? Het werd in ieder geval een stuk spannender op de strip..
http://www.youtube.com/watch?v=uzkEviShBUw
Nou, wanneer is de volgende modelautobeurs??
“That’s all she wrote”