Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kijk naar de modellen van Mattel die Burago al heeft uitgebracht (en dat zijn er nogal wat) en zie de "verschillen".
Het lijkt mij toch wel algemeen bekent dat de eerste Ferrarimodellen van Mattel in principe gewoon opgewaardeerde versies zijn van Burago...
Dan heb jij nog nooit modellen van Hot Wheels en Bburago naast elkaar gezet om te vergelijken. Als je dit doet zie je duidelijk dat ze niet uit dezelfde mallen komen !!
Dan heb jij nog nooit modellen van Hot Wheels en Bburago naast elkaar gezet om te vergelijken. Als je dit doet zie je duidelijk dat ze niet uit dezelfde mallen komen !!
Of Hotwheels daadwerkelijk de mallen heeft overgenomen van Burago toen deze laatste de rechten om Ferrari's te produceren had verloren, of dat ze stomweg een Burago hebben genomen en daar een mal van hebben getrokken, laat ik in het midden, maar dat de twee producten zeer sterke overeenkomsten tonen is gewoon een feit. Zelfs de meeste intereurs zijn hetzelfde.
Zet de 250 GTO's maar 's naast elkaar:
Hotwheels:
Burago:
De hotwheels modellen zijn idd netter afgewerkt (naden, lak, details ed). De bouwconstructie van de modellen is ook aangepast, maar verder zijn de uiterlijke basislijnen precies hetzelfde!
Laatst gewijzigd door Lassy op di 17 jan 2006 15:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Interessant plaatje van de 599 GTB! Is dat van het model of van de echte? Ziet er beter uit dan die valsbelichte persfoto's...
De Superamerica, die was toch niet zo slecht dat ze er nieuwe tools voor moeten maken? Had best een remake kunnen zijn.
Edit: nevermind, was in de war met de 550 Barchetta...
Gelukkig heb ik maar twee Hot Wheels (333 SP, California), dus even afwachten hoe e.e.a. uitpakt. Zou nog best interessant kunnen zijn wat betreft 288 GTO en F40 (hoewel ik de foto's niet overtuigend vind) en ik heb mijn twijfels over de 250 GTO (mooiere spaakwielen alleen zullen dat model niet kunnen redden, de vormen zijn in de basis al slecht).
Laatst gewijzigd door bigodino op di 17 jan 2006 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
De F40 is duidelijk een Bburago mal, maar de 250 GTO en 250 LM zijn duidelijk andere mallen!!! Juist de mal van de 250 GTO is een stuk beter dan die van Bburago, alleen is het interieur en motor precies hetzelfde als van Bburago. Als ze er mooiere wielen onderzetten, het interieur en de motor detailleren en wat photo-etch onderdelen opzetten weet ik zeker dat het een mooi model wordt. Laat maar komen...
TVR freak schreef:De F40 is duidelijk een Bburago mal, maar de 250 GTO en 250 LM zijn duidelijk andere mallen!!! Juist de mal van de 250 GTO is een stuk beter dan die van Bburago, alleen is het interieur en motor precies hetzelfde als van Bburago. Als ze er mooiere wielen onderzetten, het interieur en de motor detailleren en wat photo-etch onderdelen opzetten weet ik zeker dat het een mooi model wordt. Laat maar komen...
Het is in ieder geval duidelijk dat Hotwheels veel van Burago heeft "geleend"
Pak eens de 288GTO van Mattel vast en droom weg bij die brede kont!!! Wat een beest! Heeft niks te zien met de Bburago's, dat staat vast
Wat die mallen betreft kan ik dat geloven van de 250GTO, aan de foto's te zien (buiten de deurstijlen , ruitenwissers, lichten,...). Maar van de rest...
De hotwheels modellen zijn idd netter afgewerkt (naden, lak, details ed). De bouwconstructie van de modellen is ook aangepast, maar verder zijn de uiterlijke basislijnen precies hetzelfde!
Ik snap dit even niet.. Natuurlijk zijn de basislijnen hetzelfde.. anders had je toch een een heel andere auto gekregen? Elk model van dezelfde auto's van verschillende fabrikanten zien er toch hetzelfde uit.. Of ze hebben de echte auto niet goed nagemaakt..
Ik snap dit even niet.. Natuurlijk zijn de basislijnen hetzelfde.. anders had je toch een een heel andere auto gekregen? Elk model van dezelfde auto's van verschillende fabrikanten zien er toch hetzelfde uit.. Of ze hebben de echte auto niet goed nagemaakt..
Neem Tonka/Polistil F40 en Burago F40, basislijnen verschillen enorm.
Ik bedoelde ook dat Hotwheels de basis gebruikt heeft van Burago en deze verder heeft ontwikkeld.
Toegevoegd na 1 minuten:
bigodino schreef:Een Hot Wheels 288 GTO is gewoon een Bburago 288 GTO met de (verkeerde) F40 velgen en zwartgeschilderde raamstijlen.
Precies, niet letterlijk natuurlijk maar dat het een verder uitgewerkte Burago is lijkt me duidelijk.
Iets minder naïef Jelmer Bburago was nu niet bepaald erg accuraat bij het namaken van een 1:1 model in schaal. Het zou wel heel toevallig zijn dat Hot Wheels precies dezelfde fouten zou maken, maar het is dus wel zo en dan maak je mij niet wijs dat ze geen Bburago als basis gepakt hebben (hoe het met mallen zit etc. doet er dan niet zo toe, het resultaat is hetzelfde).
In jouw redenering zou het niet uitmaken of je een model van fabrikant X of Y zou kopen, de lijnen zouden hetzelfde moeten zijn. Zet eens een Kyosho Miura en een AutoArt Miura naast elkaar en je zult veel verschillen zien.
Wim83 schreef::oops: weet het eigenlijk niet, heb nooit een bburago 288 gehad... Maar hij mag er zeker zijn
Dat is ook wel zo, ik heb zelf ooit een Bburago 288 GTO verbeterd met wat verf en andere velgen (let op het hart van de velgen in vergelijking met de Hot Wheels). Binnenkort nog een keer die driehoeksraampjes in de portieren zetten en dan is het al een stuk verbeterd .