Daar is ie weer! Peter 25 april 2018
- alain_1978
- Schaal: 1:18
Re: Peter's 5 november Dinky Trio
Leuk modelletje met een verhaal erachter. Geniet ervan!

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
- Montezemolo
- Contacteer:
Toch weer fijn als je een modelletje met mooie herinneringen kunt scoren Peter!! Mooi hoor!!
Montezemolo
Montezemolo

Modelautoforum: 100% ADH
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
31 december dus weer tijd voor een jaaroverzicht van de aanwinsten!
Mijn top 10
Begin dit jaar was ik nog helemaal in de autotransporters stemming en kon ik deze Dinky Toys versie aanschaffen;
1
Dit is een Electric Horse van Dinky. Moeilijk te vinden en toen ie zeer voordelig op mijn pad kwam, hoefde ik geen 2x na te denken.
2
Deze Bedford kon ik met wat reserve onderdelen weer helemaal compleet maken.
3
Klein maar van de GS van Norev, dan vooral de rechter natuurlijk. Begin dit jaar was ik nog helemaal in de ban van Citroen.
4
Een plaatsgenoot verkoopt soms zelf gerestaureerde Dinky's en deze Rolls vond ik zeer geslaagd.
5
Deze GS pastte nog in mijn Citroen passie. De vlaggen geven hem wel een hele mooie maffe uitstraling.
6
Als mensen weten dat je Dinky's spaart bieden ze je soms mooie exemplaren aan. Deze sneeuwschuiver was een buitenkansje
7
Kitjes vind ik altijd erg leuk, deze is van Mikansue, een Triumph. Zij schreven veel over Dinky Toys en maakten dus ook kitjes. Zeer voordelig aangeschaft.
8
Toen werd ik 50 en kreeg van mijn collega's deze fraaie besteleend.
9
Met formule 1 begon mijn verzameling. Dus deze Lotus van Kimi kwam erbij na mijn bezoek aan Spa 2013.
10
een gedeelde 10e plek met deze van Spark;

Die zag ik rijden in 2012 op Le Mans. Nou vooruit, deze is ook niet te versmaden dus een driedubbele plek 10.

Leuk om zo eens mijn aanwinsten door te bladeren. Er waren veel mooie nieuwe wagens. Veel Dinky, maar ook Sparks en Minichamps.

Begin dit jaar was ik nog helemaal in de autotransporters stemming en kon ik deze Dinky Toys versie aanschaffen;
1

Dit is een Electric Horse van Dinky. Moeilijk te vinden en toen ie zeer voordelig op mijn pad kwam, hoefde ik geen 2x na te denken.
2

Deze Bedford kon ik met wat reserve onderdelen weer helemaal compleet maken.
3

Klein maar van de GS van Norev, dan vooral de rechter natuurlijk. Begin dit jaar was ik nog helemaal in de ban van Citroen.
4

Een plaatsgenoot verkoopt soms zelf gerestaureerde Dinky's en deze Rolls vond ik zeer geslaagd.
5

Deze GS pastte nog in mijn Citroen passie. De vlaggen geven hem wel een hele mooie maffe uitstraling.
6

Als mensen weten dat je Dinky's spaart bieden ze je soms mooie exemplaren aan. Deze sneeuwschuiver was een buitenkansje
7

Kitjes vind ik altijd erg leuk, deze is van Mikansue, een Triumph. Zij schreven veel over Dinky Toys en maakten dus ook kitjes. Zeer voordelig aangeschaft.
8

Toen werd ik 50 en kreeg van mijn collega's deze fraaie besteleend.
9

Met formule 1 begon mijn verzameling. Dus deze Lotus van Kimi kwam erbij na mijn bezoek aan Spa 2013.
10

een gedeelde 10e plek met deze van Spark;

Die zag ik rijden in 2012 op Le Mans. Nou vooruit, deze is ook niet te versmaden dus een driedubbele plek 10.

Leuk om zo eens mijn aanwinsten door te bladeren. Er waren veel mooie nieuwe wagens. Veel Dinky, maar ook Sparks en Minichamps.
- NetForce84
- Moderator
Re: Peter's jaaroverzicht 2013, de 10 leukste (of 13)
Knap overzicht 

Je hebt weer schitterende aanwinsten gehad in 2013
Helaas heb ik niks met de Dinkies maar ik vind het wel mooi om te lezen hoe passievol je ze verzameld en hoe je erover schrijft.
Dus Hulde voor de Spark modellen en het enthousiasme!

Dus Hulde voor de Spark modellen en het enthousiasme!

-
- Moderator
Weer een divers jaar.
Nu schrijf je zelf dat je een passie had voor Citroens. Ik neem aan dat je nu gaat overschakelen naar een ander merk zoals (F)Audi?
Nu schrijf je zelf dat je een passie had voor Citroens. Ik neem aan dat je nu gaat overschakelen naar een ander merk zoals (F)Audi?
- Ferrarifan
- Contacteer:
Leuk om een jaaroverzicht in de vorm van een top 10 te maken 

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl
Leuk overzicht. 

mooie aanwinsten gehad dit jaar zo te zien! 

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Dit model van Dinky Toys kocht ik op een beurs, een beetje een miskoop omdat er een aantal raamspijltjes bleken te missen. Het is een vliegveld brandweer. Ik ga eens bedenken hoe ik hem kan herstellen.

Wat absoluut geen miskoop is, is deze takelwagen van Dinky Toys. Dit model is gemaakt tussen 1935 en 1940. Dinky stopte toen met de produktie door WOII, omdat metaal voor de oorlogsindustrie moest worden gebruikt. Dit is 1 van de oudste modellen in mijn verzameling, dus ik ben er heel er blij mee!

Wat absoluut geen miskoop is, is deze takelwagen van Dinky Toys. Dit model is gemaakt tussen 1935 en 1940. Dinky stopte toen met de produktie door WOII, omdat metaal voor de oorlogsindustrie moest worden gebruikt. Dit is 1 van de oudste modellen in mijn verzameling, dus ik ben er heel er blij mee!

Re: Peter's update een Dinky uit 1935
Peter,
Superaanwinst dat takelwagentje.
Missende raamstijltjes repareer ik met een nietje.
Inlijmen met superlijn en wegzetten,lang wachten tot lijm door en door droog is.
Dan is het te bewerken met vijltje en schuurpapier.
Onvolkomenheden zijn dan weg te werken met goede plamuur.
Veel succes en laat het resultaat maar zien.
met vriendelijke groet,
Aad
Superaanwinst dat takelwagentje.
Missende raamstijltjes repareer ik met een nietje.
Inlijmen met superlijn en wegzetten,lang wachten tot lijm door en door droog is.
Dan is het te bewerken met vijltje en schuurpapier.
Onvolkomenheden zijn dan weg te werken met goede plamuur.
Veel succes en laat het resultaat maar zien.
met vriendelijke groet,
Aad
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Sommige doen het met "vloeibaar metaal" en stukjes blik (zoals uit tubes tandpasta, mayonaise, ....)
- NetForce84
- Moderator
Superaanwinsten Peter
Vooral die takelwagen, is inderdaad een zeer uniek model als je het mij vraagt

Vooral die takelwagen, is inderdaad een zeer uniek model als je het mij vraagt