ViperArry, Competition Coupe, handbuilts

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
ViperArry

Re: ViperArry's Viper Update, dilemma.... forumadvies gevraagd.

Bericht door ViperArry »

Volvofiel,

Wow, das n zwaar advies :worshippy:.
Niet iets dat ik direct van jou had verwacht. (En misschien ook wel :wink: )

Je hebt helemaal gelijk, en toch ook niet helemaal.
Mn verzameling is zo'n beetje compleet aan het raken, dat betekent dat het normale gangbare spul er voor 99,9% is... en de toevoegingen aan de verzameling duurder (kunnen) worden.

Van model tot model verleg je dus af en toe je grenzen in het aankoopbedrag.
Uiteraard alleen als de portemonnee dit toelaat.

Maar de basis is dat je grenzen moet neerzetten.

In plaats van dit 1:43 modelletje komen er nu 2 gebruikte keverbumpers.... en dan hou ik nog geld over voor 6 meer van die setjes met bumpers! :wink:
Ben er nog niet helemaal zeker van of t model niet terugkomt, andere bieder heeft feedback van 0, dus kan een kennis zijn die het dan ineens heeft laten afweten.

We'll see.
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Najaa, ons allemaal dagen in spanning houden en dan zo'n anticlimax! :thump_down:

:mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Dan maar weer de volgende.... AutoArt heeft de SRT-C eindelijk gereleased... daar hebben we pas lang op gewacht :wink: :wink: :doh:
jonnoT
Schaal: 1:87

Re: ViperArry's Viper verzameling.

Bericht door jonnoT »

Ik ken de situatie en vind dat je een goede beslissing genomen :thump_up: :thump_up:
Het tijdperk dat ik zonder problemen elk bedrag neerleg is lang achter mij. Denk dat ieder verzamelaar op dat punt komt. En Volvofielletje heeft helemaal gelijk....Tis een hobby ( niet slecht jochie ) :mrgreen:
jochen

Bericht door jochen »

viper SRT-10(rood) is ook uit en tevens leverbaar :cool:
i bought a 1:1 hobby car, Alfa Romeo 147 GTA!
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Gisteren eindelijk twee Bertby kasten aangeschaft, de achterwand moet nog even in de goede kleur worden gezet.... bij plaatsing kunnen jullie weer de nodige updates verwachten. Ben er nog een hoop schuldig.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Ok dan, mn 1000 ste post hier. Een update van mn eigen topic. En wat voor update......

T is nogal even een tijdje geleden dat ik hier voor t laatst actief aan het posten was.
Ik ben er een behoorlijke poos tussenuit geweest, met reden.

Vanaf oktober vorig jaar ben ik begonnen aan een restauratie van een 1:1 kever. De kever is van een vriend van mij en samen maken we er weer een strakke ride van.
Helemaal concours, dat gaat niet lukken vrees ik (daarvoor was ons laswerk nog niet strak genoeg).
Omdat je daar in het eindproduct weinig van ziet zal het sowieso wél een geslaagde resto worden.
Genoeg gekletst... tijd voor fotos!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik aan t werk.
Afbeelding

Meer zien, je vindt t hier:
http://www.keversite.nl/forum/viewtopic ... 19&t=20340

2e reden is VEEL mooier!

Afbeelding
Over ongeveer 6 weken word ik vader!
Wat t wordt is nog een grote verrassing..... zwangerschap verloopt prima met bijna geen klachten!!

Dus stond het verzamelen lange tijd op een heeel laag pitje, en werd er ook niks ondernomen met de Bertby kasten die al een poos op voorraad lagen.

Toen de babykamer bijna klaar was was er weer wat tijd om hiermee verder te gaan. Afgelopen zaterdag hebben we ze opgehangen en zondag gevuld.

Daarna even snel fotos gemaakt... te weinig licht en te weinig tijd genomen, mijn excuses dus voor de kwaliteit.
Zo ziet de modelkamer er momenteel uit.
Afbeelding

De linkerkast bevat de Viper Le Mans historie, met modellen van 1994 tot en met 2003, de rechter alleen straat auto's.

1994 en de klantauto's voor Le Mans 1996
Afbeelding

In 1995 reden er helaas geen Vipers mee, de RT/10's uit 1994 zouden meerijden maar kwamen niet door de Qualifying (als ik t goed heb)

In 1996 reden er 2 teams met Vipers rond op Le Mans.
Canaska Southwind Motorsport en Oreca.
Beiden fabrieksteam voor Dodge... beiden met hun eigen ontwikkeling.
Afbeelding
Oreca heeft later de ontwikkeling voor zijn naam genomen.....

1997
Afbeelding

1998 (de Vipers worden oppermachtig op Le Mans)
Afbeelding

1999
Afbeelding

2000 (lineup compleet!)
Afbeelding

2001 (All French Vipers at Le Mans)
Afbeelding

2002
Afbeelding

2003 (voorlopig het laatste Viperjaar)
Afbeelding

Bij het inpakken gelijk beslist de Eagles-Race modellen te gaan vervangen door Minichamps of Ixo's. Er is dus weer t nodige te verzamelen de komende tijd.....
Daarnaast zitten er nog een paar gaten in de Le Mans verzameling. Gaten die als het goed is in de loop van het jaar zullen worden gevuld met Ixo's.

Hierna... de kast met straatmodellen.
Kyoshofan

Bericht door Kyoshofan »

Alvast gefeliciteerd met de :baby: En wat ziet die Kever er al gaaf uit, mooi laag :drool: :thump_up:
En ook je verzameling Vipers ziet er goed uit :thump_up:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Dan nu de straat auto's.
95% Eagle's-Race.

En zijn deze vreemd genoeg van twijfelachtige kwaliteit bij de racers. De straatauto's zijn van betere kwaliteit (t is nog altijd geen Minichamps.... maar die biedt dan ook slechts een handvol variaties aan)

Hier komen ze.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan nog enkele andere glasplaten....
Mn verzameling GTS/R prototypes.
Afbeelding

De AutoArt Competition Coupe's... incl. de Finch Racing prototype (hiervan zijn er slechts een handvol gemaakt en 1 in het echt)
Afbeelding
De Finch Racing auto in het echt is een met Competition Coupe delen omgebouwde straatauto... een volledige streetlegal-racer dus!

Maar er is natuurlijk nog veel meer.
Er volgt een derde Bertby (als Ikea ze weer op voorraad heeft). Daarin komen alle verschillende overige racers in 1:43

To be continued......
Powersprint

Bericht door Powersprint »

Heel mooi overzicht Arjen! :respekt: :worshippy:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
ViperArry

Bericht door ViperArry »

@Kyoshofan,

Thanks voor de felicitaties! Zodra er echte fotos zijn komt er weer een update....
Kamertje is sinds gisteravond voor 99% af, alleen de verlichting moet nog.

De Kever was inderdaad al vrij laag. Zo laag wordt ie nu ook weer, maar dan met een versmalde as.
Stand daar is dat t onderstel al helemaal klaar is, motor is weer aangehaakt...
Bovenkant is voor 90% klaar, morgen komt de spuiter kijken en kunnen we kijken wat er nog allemaal moet gebeuren voordat ie weg kan.
Waarschijnlijk gaat ie eerst naar een straler zodat alle verf eraf is.... en bepaalde stukken geschrobbeerd kunnen worden (hete zink erop).
Al met al ging de resto dus best snel, al blijft het lastig om goede parts te vinden (ik zoek nog 2 67-er deuren).

@Powersprint,
Verwacht nog mooiere fotos.... binnenkort eens maken bij daglicht.
En.... er volgt nog minstens 1 extra Bertby (alleen is Ikea tijdelijk door zn voorraad heen, hoezo crisis?)
Powersprint

Bericht door Powersprint »

ViperArry schreef: @Powersprint,
Verwacht nog mooiere fotos.... binnenkort eens maken bij daglicht.
En.... er volgt nog minstens 1 extra Bertby (alleen is Ikea tijdelijk door zn voorraad heen, hoezo crisis?)
Dat wordt dus smullen geblazen! :dance: :thump_up:
Vooral die Finch Racing ziet er erg gaaf uit!

Greetz Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Ah, een update!

Er zitten weer mooie modellen tussen, al moet ik toegeven dat ik de Kever(s) interessanter vind :mrgreen:

Succes de laatste 6 weken, ik help wel mee met aftellen :)
ViperArry schreef:al blijft het lastig om goede parts te vinden (ik zoek nog 2 67-er deuren)
Dat klinkt bekend. Geloof me, als je alles goed in de gaten houdt komt het vanzelf een keer voorbij, met een beetje geluk voor weinig geld. Zo kwam ik laatst voor de 343 (inmiddels de deur uit voor een tweeliter) twee spijltjesportieren (zeldzaam) tegen in precies de goede kleur voor twee tientjes.
Open ogen houden, vooral op Marktplaats en Ebay!
ViperArry

Bericht door ViperArry »

@Volvofiel,
Ik denk dat ze voorbij gaan komen als de auto bij de spuiter staat ;)

Neem aan dat je ook beschuitje komt eten als t aftellen voorbij is. Onze minimeeting hebben we ook iedere keer nog uitgesteld.
Echte auto's zijn uiteindelijk leuker dan modellen..... al krijg ik langzaam ook zin om in kleinere schalen te gaan sleutelen (kitjes enzo).
Ik heb het afgelopen half jaar meer praktijk geleerd dan ooit totnutoe! Had nog nooit een motorblok bekeken... en restaureer nu een complete auto (weliswaar samen, maar toch)

@Powersprint,
Ik zal de Finch-Racing een keer goed op de foto zetten. In tegenstelling tot de Rudolph ga je die namelijk nooit op marktplaats of Ebay tegenkomen. Zal nog eens in mn mailbox graven naar de oplage.... de bestelling is namelijk nooit compleet afgerond, volgens mij is de teller rond de 20-25 blijven steken.
Bij mij gaat ie in ieder geval niet weg ;)

Ook wel grappig.
Kijk ik onder de modellen om t nummer te tjekken... blijkt dat ik nummer 7 uit de Woodhouse serie heb en nummer 18 van de GoMango!

@de rest
En waar de hele wereld nog steeds scheldt op AutoArt kun je daar nou weer aan zien dat ze wél hun best doen.
Naast een mooi model proberen ze je meer "verzamelwaarde" te geven door een gelimiteerd model (genummerd) aan te bieden inclusief certificaat en matching numbers.... dat heeft vast de nodige logistieke hoofdbrekens gekost in de fabriek.
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

ViperArry schreef:@Volvofiel,
Ik denk dat ze voorbij gaan komen als de auto bij de spuiter staat ;)

Neem aan dat je ook beschuitje komt eten als t aftellen voorbij is. Onze minimeeting hebben we ook iedere keer nog uitgesteld.
Echte auto's zijn uiteindelijk leuker dan modellen..... al krijg ik langzaam ook zin om in kleinere schalen te gaan sleutelen (kitjes enzo).
Ik heb het afgelopen half jaar meer praktijk geleerd dan ooit totnutoe! Had nog nooit een motorblok bekeken... en restaureer nu een complete auto (weliswaar samen, maar toch)
Deal :mrgreen:

5 april wordt de 345 gerepareerd, dan is 'ie klaar voor een mini-meeting.

Wat betreft sleutelen: mijn ervaring is ook om in het diepe te springen, dan leer je het vanzelf. Momenteel ben ik bezig een Zenith-carburateur te reviseren, durfde ik een jaar geleden echt niet...
Plaats reactie