Sinds vrijdag heb ik het pakket binnen waarin een viertal wagens zaten:
Mazda 3 sedan (Mondsee), Mazda Mx-5 (10Y Anniversary Gate), Peugeot 406 coupe (Gate) en een
Honda Integra Type-R (Autoart). Onder de 406 zaten tuningswielen, die waren bedoeld voor de GT-R, maar de orginele wielen werden gelukkig wel bijgeleverd. De Mx-5 had ik al en ook de 406 en de Intergra, het was dan ook de bedoeling de Mazda 3 te houden, de tuningswielen te gebruiken en de rest weer te verkopen. Voor de Honda had ik misschien al een koper, m'n broertje had waarschijnlijk wel interesse....
Het liep echter een beetje anders en heb uiteindelijk besloten juist de Mazda 3 weg te doen. Daar heb ik Andre blij mee kunnen maken en hij zal hem morgen als het goed is ontvangen. De Mx-5, die mag sowieso wel weg want die staat in exact dezelfde uitvoering al in de kast. De Honda Integra Type-R mag blijven, het model had ik al wel maar de kleur nog niet en ik vind hem zo gaaf dat hij maar gewoon in de collectie moet! De Peugeot 406 moet nog worden voorzien van de orginele wielen en dan blijft hij waarschijnlijk wel hier. Het model heeft in ieder geval het andere model wielen dan de 406 die ik al had, die het meer moderne wieltype heeft. Wel is deze nieuwe geel, maar de bumpers zijn niet verkleurd en eigenlijk is het best wel leuk dat geel!
Goed over enige tijd dus zal dus ook nog deze aan de verzameling worden toegevoegd, de
Peugeot 406 coupe:
En vrijdag meegenomen bij de V&D in Utrecht, een modelletje dat ik wel graag wilde hebben aangezien er geen 1:18 van deze body is, de moderne
Opel GT:

(Deze wordt nog wat geupdate, dus betere foto's volgen nog als dat allemaal gedaan is!
Een puntje is bijvoorbeeld de binnenspiegel, één stuk doorzichtig plastic i.p.v. zwart materiaal....)
Zo dan nu de updates die ik op foto kan showen, als eerste de Integra. Ik vond de kleur dus zo gaaf dat ik hem gewoon in de collectie wilde. Het is geen Honda kleur maar het staat hem wat mij betreft heel goed! Echt een dik sportief kleurtje en met het bijpassende blauwe interieur erg mooi! Nou eigenlijk alleen de witte met dat vette rode interieur nog, maar die heeft als nadeel natuuurlijk de plastic achtige wielen die "net" niet de zelfde kleur zijn als de lak....
Vandaag even een leuk fotomomentje gepakt bij ons voor, ze zijn druk bezig met bouwrijp maken en de zooi opruimen, maar dat leverd wel leuke fotolocaties op
--- Honda Integra Type-R (Autoart) ---

Zo en dan nu de tweede update die helemaal klaar is, de GT-R 35. Gisteren aan het einde van de avond begonnen met het afmaken van deze auto, vanochtend daar nog de logo's op de wielen aan toegevoegd en toen was het foto tijd! Het model heb ik dus gekocht zonder wielen en uitlaateindstukken, een nieuwe spoiler was nog niet af maar er waren wel Japanse kentekenplaten. De spoiler is afgemaakt door hem zwart te spuiten en het bovenstuk toe te voegen. Dat was een stukje van een simpel hardplastic bakje dat je vroeger bij de groentenman kreeg. De uitlaateindstukken zijn gemaakt van een alluminiumbuisje, op de juiste lengte gezaagd, op het model gelijmd en aan de binnenkant voorzien van een laagje zwarte verf. De gemonteerde wielen zijn 39mm tuningswielen welke verchroomd waren. Deze heb ik mat zwart gespoten (gaat veel verf verloren en je 100ml Tamiya busje is alweer 50% leger...) en voorzien van GT-R logo's. Wielen zijn nog steeds draaibaar en stuurbaar!
Het eindresultaat ook samen met m'n broertjes GT-R op de foto gezet
--- Nissan GT-R35 (Autoart MOD) ---