Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Roebas
Schaal: 1:43

Re: GioGio collectie: Bugatti Veyron EB 16.4 en Mercedes 220

Bericht door Roebas »

Hele hele mooie Bugatti.

Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
Johan

Bericht door Johan »

Roebas schreef:Hele hele mooie Bugatti.
Jazeker maar zal graag meer foto`s van de jouwe zien.......
:wink:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Johan

Bericht door Johan »

Ben momenteel ook bezig met de aankoop van twee extra vitrinekasten die ik dan eveneens zwart zal spuiten, stofdichtmaken en voorzien van verlichting.
Niet dat ik de kasten al nodig heb maar je kan ze maar alvast op voorraad hebben. :D
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Johan

Bericht door Johan »

Extra kasten zijn inmiddels aangekocht, gespoten en zullen morgen weer in elkaar gezet worden, dan stofdicht maken, voorzien van verlichting en dan de garage in voor opslag tot we ze nodig zullen hebben.... :doh:
Verders zullen er hopelijk aankomende week weer twee modellen in de collectie komen, één van Bayerische Motoren Werke en één vanuit de stal van oprichter Walter Owen Bentley . :cool:
Johan

Re: GioGio collectie: Bentley Arnage R

Bericht door Johan »

De Bentley Arnage werd in 1998 op de markt gebracht en geproduceerd in het Engelse Crewe.
Bentley zat tijdens de ontwikkeling met het probleem dat hun motoren niet meer aan de toenmalige eisen voldeden. Omdat de expertise en financiële middelen ontbraken betrokken ze de motoren van een externe leverancier. Ze kozen hierbij voor motoren van BMW die Bentley voorzag van de 4,4 liter twin-turbo V8.
Rond die tijd was er ook een overname bezig, er waren een tweetal partijen die Bentley onder hun vleugels wilden hebben. Het ging om BMW en de Volkswagen group. Die strijd gaf ook wat onzekerheden over het gebruik van de BMW motoren, Volkswagen zou immers de winnaar worden van deze overnamestrijd.
Ook de Britse clientèle konden de krachtbron van BMW niet echt waarderen. Niet vanwege de krachtbron op zichzelf maar meer het feit dat ze liever een Engels motorblok in hun Bentley zagen. Dit was ook in de verkoopcijfers terug te zien. De Arnage met een BMW motor werd vanaf modeljaar 2000 ook “Arnage Green Label” genoemd.
Na de overname door Volkswagen in 1998 besloten ze om wat aan dit probleem te doen. Er was nu immers meer technische kennis in huis maar vooral ook een groter budget. De techneuten gingen aan de slag met het oude 6,75 liter V8 blok en uiteindelijk lukte het om dat blok weer helemaal up to date te krijgen. Vanaf dat moment kon Bentley hun Arnage weer leveren met een Engelse krachtbron, die vertrouwde 6,75 liter V8. Arnage’s met deze V8 kregen toen ook de toevoeging Red Label en hiermee zijn we bij het schaalmodel waar het hier om gaat. De Bentley Arnage R (1999).
Onder de motorkap prijkte het plaatje met de tekst ‘Handbuild in Crewe’, ook dat moest de Britse koper weer gunstig stemmen.
De werkelijkheid was echter dat de Arnage Green Label de betere auto’s waren. Technisch zat het beter in elkaar en het blok was veel lichter wat ook de rijeigenschappen ten goede kwam. Ook was het onderhoud vele malen goedkoper al is het nog maar de vraag of de eigenaar van een Bentley zich daar druk om zou maken. De Arnage Red Label had een vermogen van 405 pk maar indrukwekkender was het koppel van 835 Nm bij 2100 tpm.
Topsnelheid lag op net geen 250 km/u en de 0-100 sprint koste niet meer dan 6,3 sec, cijfers die niet echt relevant zijn bij een model als de Arnage.

Het schaalmodel is van Minichamps en heeft een luxe blauwe metallic lak. Het lakwerk ziet er erg netjes uit en geeft deze Bentley een luxe uitstraling. Precies wat je ook verwacht bij een dergelijke wagen.
Details zijn keurig in orde maar de ruitenwissers zijn wel erg grof. Eigenlijk zijn alle details zoals de verlichting, raamlijsten en grill net een fractie te grof afgewerkt maar die wissers springen er echt in negatieve zin uit.
Aan de andere kant, dit model zit in de lagere prijsklasse (toen ik het kocht). Neem je dat mee bij de beoordeling dan kan je niet anders concluderen dan dat Minichamps een mooi afgewerkt model heeft neergezet.
Ook het interieur ziet er immers prima uit. Het heeft een mooie kleur wat mooi match met het blauw.

merk: Bentley
model: Arnage
uitvoering: R
jaar: 2002
kleur: Blauw
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op ma 23 aug 2021 20:36, 5 keer totaal gewijzigd.
Basselijn
Schaal: 1:18

Bericht door Basselijn »

Leuk met zo'n beschrijving erbij :thump_up: Model is weer top :)
Afbeelding

Matig uw kinderen, denk aan onze snelheid!
MitsuGalant

Bericht door MitsuGalant »

Basselijn schreef:Leuk met zo'n beschrijving erbij :thump_up: Model is weer top :)
Inderdaad leuk!
En 830 nm koppel :D die gaat wel vooruit ja! Leuk model :thump_up:
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Dat laatste echte Bentley :drool:

Mooi update weer :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Lekkere limo met een heerlijk kleurtje......ook de info erbij plaatsen is :thump_up:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Jeffrey1985
Contacteer:

Bericht door Jeffrey1985 »

De laatste Arnage vond ik net iets mooiere voorkant hebben maar deze mag er ook zijn. :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Johan

Bericht door Johan »

Jeffrey1985 schreef:De laatste Arnage vond ik net iets mooiere voorkant hebben maar deze mag er ook zijn. :thump_up:
Dat ben ik zeker met je eens, het front van de laatste Arnage ziet er beter, strakker uit inderdaad, deze daar integen heeft nog wat meer de klassieke looks.

@TestaRossa
Wat achtergrond info erbij vind ikzelf altijd wel leuk ook, je bent dan ook direct wat meer met je model bezig door de info op te zoeken enz.

@Maarten Mercedes
Laatste echte Bentley of niet, als merken onder de vleugels van een ander komen hoef niet altijd nadelig te zijn natuurlijk zoals steeds weer blijkt.
Maar ik snap wat je bedoel, soms geef het een vreemde bijsmaak als bepaalde merken niet meer volledig zelfstandig zijn al valt het me wel op de ze vaak alsnog alle vrijheid krijgen ondanks ze onder de vleugels van een "moedermerk" zitten.
In zulke gevallen komt er vaak alleen maar moois uit voort.
v8-vette

Bericht door v8-vette »

wat een Slagschip :worshippy: , alleen ogen de wielen een beetje 'goedkoop'.
maar dat doet er niks aan af dat de rest van het model wel top is :thump_up:
Johan

Re: GioGio collectie: BMW M3 coupe

Bericht door Johan »

Het volgende model is van een heel andere orde als de Bentley.

BMW M3 coupe
De M modellen van BMW zijn altijd iets bijzonders, zo ook deze M3 coupe.
De M3 is in diverse smaken te verkrijgen met de M3 sedan (E90), Coupe (E92) en cabrio (E93). Hier gaat het om de coupe die werd geintroduceerd in 2007.
Kloppend hart van ieder M-model is het motorblok. Voor deze generatie M3 werd een compleet nieuwe motor ontwikkeld. In de eerste generatie M3 (E30) vonden we onder de motorkap een viercilinder, voor de twee generaties daarna (E36 en E46) werd er gebruik gemaakt van zescilinders. De E92 is de eerste generatie M3 die is voorzien van een achtcilinder.
Nu was toen een veelgestelde vraag of een V8 geen overdaad was bij de introductie, misschien wel maar wat moet je als je concurrentie ook V8 motoren leverde in hun snelle modellen.

De nieuwe 4.0 liter grote V8 is 420 pk en 400 nm sterk en BMW is bovendien bijzonder trots op het maximum toerental wat de V8 kan bereiken. Met 8400 tpm is dat namelijk het hoogste wat BMW ooit in een in serie geproduceerde motor toepaste. Volgens de officiële specificaties sprint de M3 in 4,6 seconden naar de 100 en is de topsnelheid op 250 km/u begrensd.
Onbegrensd zou dit dik boven de 300 km/u zijn...... :drool:
Om plaats te maken voor die dikke V8 kreeg de motorkap een powerdome. Van de twee luchtinlaten is alleen de linker functioneel. Wel moesten de mistlampen plaatsmaken voor extra luchtinlaten, aangezien de M3 bij het leveren van zijn topvermogen maar liefst 17.000 liter lucht per minuut aanzuigt.

Verschillen tussen de sedan en coupe zijn er zeker ook. De enige carrosseriedelen die de M3 en de Coupé gemeen hebben zijn de deuren, het kofferdeksel, de achterlichten en de koplampen. Voor de rest verschillen alle stukken.
Opvallend kenmerk is het carbon dak maar zeker technisch is de M3 een geheel andere wagen als een standaard 3 serie.

BMW M GmbH (verantwoordelijk voor de M modellen) is een dochteronderneming van BMW zelf en opgericht in 1972 ter ondersteuning van BMW,s raceprogramma, het bedrijfje telde toen slechts 8 mensen hetgeen later uitgroeide tot enkele honderden.

merk: BMW
model: M3
schaal: 1/43
fabrikant: Minichamps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op do 20 jun 2019 11:33, 3 keer totaal gewijzigd.
SuperCars
Contacteer:

Bericht door SuperCars »

Dat kleurtje staat hem goed :thump_up:
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »