Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Formule 1 2009

Bericht door Schumi28 »

RTL GrandPrix schreef:Teams vrezen tweedeling in Formule 1

Het budgetplafond en de daarmee gepaarde technische vrijheid zal leiden tot een tweedeling binnen de Formule 1. Dat vrezen enkele teams, nadat de FIA eerder deze week het nieuws bekendmaakte.

Tegen
Williams en McLaren zijn tegen het idee dat er volgend jaar twee verschillende soorten auto's op de startgrid staan. Williams is voor het budgetplafond, maar wil niet dat het kampioenschap straks van start gaat met twee reglementen. Martin Whitmarsh van McLaren roept op tot een dialoog tussen de teams en de FIA om tot een compromis te komen.

Brief
Ferrari heeft nog niet openlijk gereageerd, maar volgens autosport.com heeft Ferrari-baas Luca di Montezemolo de FIA een brief geschreven waarin hij vreest voor een "oneerlijk" en "bevooroordeeld" kampioenschap, waardoor de sport schade zou kunnen oplopen.
Formule 1 Nieuws schreef:Ferrari uit de Formule 1 vanwege budgetplafond?

Sinds Ferrari in de jaren ’80 een auto bouwde voor de Indycar-serie is het team nooit meer kwaad geweest op de FIA, maar de relatie tussen de twee lijkt nu een nieuw dieptepunt te hebben bereikt.

De 637 was een vorm van protest van het team tegen het overkoepelende orgaan omdat de V12 uit de Formule 1 zou gaan verdwijnen. Dit keer is de dreiging meer Le Mans. Teambaas Stefano Domenicali en Luca di Montezemolo hebben het officiële startsein gegeven om mee te doen aan de prestigieuze 24-uurs race in juni.

Domenicali: “Le Mans is synoniem voor technologisch geavanceerde competitie en is altijd een gebied van interesse geweest voor ons”. De woede van Ferrari komt naar buiten nadat een aantal brieven tussen Montezemolo en Mosley deze week is verstuurd. Het gaat hierbij om de kosten die vanaf volgend jaar niet hoger mogen zijn dan £ 40.000.000 (ongeveer € 45.000.000).

De weerstand van Montezemolo tegen het plan is algemeen bekend, maar in één brief heeft hij gesuggereerd dat ‘de gegarandeerde rechten van Ferrari’ hiermee niet gediend zijn. Algemeen wordt aangenomen dat Ferrari een vetorecht heeft gekregen toen het zich niet afscheidde van de Formule 1, toen vier jaar geleden het alternatieve kampioenschap voor fabrieksteams opgezet dreigde te worden.

In een antwoord daarop, sloeg Mosley terug: “Ik kan niet accepteren dat deze reglementen opgezet zijn om Ferrari in de Formule 1 te houden, tenzij Ferrari op de één of andere manier kan bewijzen dat ze bevoegd zijn om nieuwe deelnemende teams te weerhouden toe te treden tot de sport, ten tijde dat de sport zelf gevaar loopt en nieuwe deelnemende teams zo ontzettend nodig zijn”.
Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen, twee verschillende soorten auto's op de grid.
En of Ferrari als fabrieksteam dan naar Le Mans zou gaan :dance:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Mooi hoor, dat gezeur en gejank van Ferrari moet eens afgelopen zijn.
Formule 1 draait nu eenmaal om rijders zoals Senna, Villeneuve, Clark en nog wat echte helden.

Ferrari moet gewoon meedoen en niet zo zeuren. Anders gaan ze maar richting Le Mans. Krijg je een paar Fransen met muren voor hun kop al tegenstrever :lol:
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Martin Whitmarsh van McLaren roept op tot een dialoog tussen de teams en de FIA om tot een compromis te komen.
Lijkt me een goed idee (voordat je weer zo'n soap als met de medailles krijgt...)

Ik wordt zo moe van dat gezeik om de budgetten! Kunnen teams zelf niet gewoon beslissen hoeveel ze er aan willen uitgeven? Dan kunnen er inderdaad een paar teams niet meer meedoen, maar misschien kunnen die hun heil zoeken in de formule ford of dat soort spannende series! :thump_up: :zwaai:

En Ferrari gaat natuurlijk never nooit niet weg uit de F1 is gewoon een drukmiddel, maar het zou wel mooi zijn natuurlijk dat ze zich ook op LM gaan richten...
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Door het budgetplafond in de F1 kunnen de fabrieksteams zich ook weer gaan richten op de sportscars :dance: en GT's.

Voeg de ALMS en de LMS samen. En vorm buiten de FIA om een nieuw wereldkampioenschap sportscars & GT's.

De nieuwe regelgeving zal weer typisch FIA zijn, mogelijkheden genoeg om ze te ontduiken cq verschillend te interpreteren. :thump_down:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Mclaren komt er ook aan in de GT racerij. :cool:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

St. Paul schreef:Mclaren komt er ook aan in de GT racerij. :cool:
ja met ron dennis :mrgreen: :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Vanochtend ergens op een site een link gevonden met prachtige F1 2009 pics...... :dance:

http://www.boston.com/bigpicture/2009/0 ... et_dr.html
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Die reeks heb ik deze week al gezien.
Er staan enkel foto's bij die nit echt speciaal zijn.
Van foto 28 wil ik het filmpje wel eens zien.

5, 20 en 31 zijn mijn favorieten. :thump_up:
Afbeelding
Tom_Aston-Martin

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Brawn :worshippy:
Mooi om te zien hoe ontevreden barrichello was met z'n tweede plaats...
DAt zegt al genoeg...
Als hij vorig jaar een tweede plaats had gehaald stond ie waarschijnlijk te janken op het podium :roll:
Afbeelding
fish88

Bericht door fish88 »

Tom_Aston-Martin schreef:Brawn :worshippy:
Mooi om te zien hoe ontevreden barrichello was met z'n tweede plaats...
DAt zegt al genoeg...
Als hij vorig jaar een tweede plaats had gehaald stond ie waarschijnlijk te janken op het podium :roll:
:roll:

Afbeelding
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Fruitcake
Contacteer:

Bericht door Fruitcake »

Top gedaan van de FIA dit jaar, 5 races en 2 verschillende winnaars, ja het is er echt veel spannender op geworden.. :roll:

Zal me niks verbazen als we halverwege het seizoen al een kampioen hebben :thump_down:
fish88

Bericht door fish88 »

Fruitcake schreef:Top gedaan van de FIA dit jaar, 5 races en 2 verschillende winnaars, ja het is er echt veel spannender op geworden.. :roll:

Zal me niks verbazen als we halverwege het seizoen al een kampioen hebben :thump_down:
Dat is altijd bij grote veranderingen in een seizoen. Dan heeft 1 team gewoon iets gevonden wat de andere niet hebben gezien/of in een minder goede uitvoering. Daarom verwachte ik er niet al teveel van. Volgend jaar zullen de teams wel wat gevarieerder worden.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Nou, ik weet het niet...............maar ik heb me nog geen moment verveeld hoor dit seizoen!!

En dat de dominantie op dit moment in een andere hoek zit is alleen maar prachtig toch?!
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

ik vind het heerlijk om eens andere te zien vechten voor de overwinning,moeten toch niet altijd Ferrari en McLAREN zijn.al deed ferrari het stukken beter dan McLAREN ,helaas waren die weer goed mis met de tactiek balen voor Massa die zo een goed resultaat kwijt was.
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Schitterend weer van Button en arme Barri, toch weer 2e rijder in een team.
Plaats reactie