AUTOart 1:18 straat discussie topic

Silverarrow
Schaal: 1:43

Re: AUTOart 1:18 straat discussie topic

Bericht door Silverarrow »

Timo911 schreef:..., maar AutoArt maakt het verzamelen gewoon kapot naar mijn mening.
AUTOart maakt in 1:18 meer types/modellen dan Minichamps en Kyosho en wat mij betreft in 80% van de gevallen ook nog op een hoger niveau. Jammer dat er dan meteen verkondigd wordt dat AutoArt de hobby kapot maakt omdat ze een aantal modellen in productie nemen die al uitgebracht waren of de 'zoveelste' livery op een bepaald model uitbrengen.
Afbeelding
forzamasta
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door forzamasta »

Persoonlijk ben ik juist erg blij met AA.
Niks ten nadele van de jongens met de mooie UT McLarens en Porsches etc.
maar mijn voorkeur gaat uit naar een zekere standaard in detaillering en
AA heeft dit nou eenmaal beter voor elkaar dan bv. Minichamps.
Ik denk dat ze zeker een grote groep verzamelaars erg blij maken met de
high-end uitvoeringen van bepaalde modellen.
Bovendien, de geschiedenis zal zich altijd herhalen. Wat als CMC een Mac F1 gaat maken?
Gaat AA dan onderuit? bburago maakte ooit de F40. Iemand aan het treuren dat Kyosho
ook deze Ferrari opnieuw uitbrengt? Ik noem maar een voorbeeld.
Dus mijn mening is dat het aardig overdreven is dat AA onze hobby kapotmaakt.
exit
Contacteer:

Bericht door exit »

Of Hotwheels (Elite) die ze heruitbrengt.

voor elk wat wils wat betreft prijs/kwaliteit.
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:P AA is gewoon slim bezig. Oude mallen iets aanpassen en opnieuw uitbrengen :thump_up: :mrgreen:
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Het is inderdaad erg makkelijk, zeker met de racers, om er een boel verschillende uitgaves te maken zonder veel ontwikkelingskosten en tijd. Dit is zeker met de sealed bodies, die nog eens goedkoper zijn in het ontwikkelen. Dat je niet alles makkelijk verkoopt tja, de aantallen die ze dan niet verkopen zullen ze wel voorlief nemen. Ik denk namelijk wel dat met de prijs, nu ook echt de marges zijn gestegen en dan is het breakeven point er natuurlijk een stuk sneller!
Die 'update' modellen binnen de eigen collectie zijn ook relatief makkelijk om geld te verdienen en ja sommige modellen verdienen wel een update of een heruitgave. Al vind ik het met de update modellen echt absurd als daar de volle mep voor wordt gevraagd. Toch gebeurd het wel, kijk maar naar de C-type in BRG, die van Mc Queen. Dat de 2000Gt die niet zo makkelijk meer te krijgen was, nu weer nog is ge-update en dus straks weer is te krijgen, dat vind ik wel erg leuk! Blijft dan wel jammer als je het origineel hebt, maar heel ernstig vind ik het niet. Ook de waarde van de modellen die Autoart tot nog toe updatete, is niet zo drastisch veranderd. Nee het meest vervelende is als je bijvoorbeeld een McLaren F1 hebt van Ut, of een 959 van Motorbox, ik ben bang dat die drastisch in waarde dalen. Niet alleen in geld maar met de McLaren ook zeker in gevoelswaarde (die is toch een stuk minder dan de nieuwe AA, de 959 van Motorbox blijft toch nog steeds mooi). Als je dit soort modellen niet hebt, dan is het echt fantastisch, anders ben je minder blij.

Nee ik vind dat Autoart goed bezig is, sowieso voor het eigen merk. Wel ben ik van mening dat ze niet teveel moeten zitten aan modellen die ze al geproduceerd hadden in het verleden, uiteindelijk is dat slecht voor het merk bovendien. Ze moeten zich bezig houden met nieuwe modellen die geen ander merk maakt en met iconen of andere gewilde modellen, die andere fabrikanten (in het verleden) hebben gemaakt. Dat soort modellen mogen ze van mij best wel uitbrengen, maar richt je dan het meest op modellen onder het UT niveau :thump_up:

(Als ze overigens maar de wel de 993 gaan maken, moet niet de hele reeks worden, maar hou het bij de Carrera S en de Turbo (S) ofzo :). )
Timo911
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Dat AutoArt knappe modellen maakt daar ben ik het zeker over eens, maar de prijs is er dan ook wel naar. Ik heb ook gehoord dat er binnen enkele maanden weer een prijsstijging van 10% zal zijn, mjah, dan zit je straks met prijzen waar ik in 2007 een Exoto voor kocht.
Die dan 1) toch nog merkelijk beter is afgewerkt en 2) over het algemeen zijn waarde veel beter behoud.
coolpappa04

Bericht door coolpappa04 »

forzamasta schreef:Persoonlijk ben ik juist erg blij met AA.
Niks ten nadele van de jongens met de mooie UT McLarens en Porsches etc.
maar mijn voorkeur gaat uit naar een zekere standaard in detaillering en
AA heeft dit nou eenmaal beter voor elkaar dan bv. Minichamps.
Ik denk dat ze zeker een grote groep verzamelaars erg blij maken met de
high-end uitvoeringen van bepaalde modellen.
Bovendien, de geschiedenis zal zich altijd herhalen. Wat als CMC een Mac F1 gaat maken?
Gaat AA dan onderuit? bburago maakte ooit de F40. Iemand aan het treuren dat Kyosho
ook deze Ferrari opnieuw uitbrengt? Ik noem maar een voorbeeld.
Dus mijn mening is dat het aardig overdreven is dat AA onze hobby kapotmaakt.
ja ik ben ook van mening dat aa goed bezig is,zo zou ik dolgraag hebben dat ze bv de lancer evo serie's terug moesten heruitbrengen ,zodat je geen honderden euro's moet uitgeven aan een model dat je echt graag wil hebben in je collectie,maar het moeilijk wordt door enkele debielen op veilingsite's die het onderste uit de kan willen halen want DAT zijn degene die het verzamelen kapot maken :evil: het echte verzamelen is je passie kunnen delen met anderen maar niet door unieke stukken in je collectie te willen hebben waar er maar een paar van gemaakt zijn om te kunnen zeggen :kijk eens IK heb deze toch terwijl ik weet dat jij die ook graag wil hebben :doh: :roll: :!:niet iedereen heeft een groot buget om te kunnen spenderen naar wens :|
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Ik vind Aa best aardig bezig met mooie modellen en aparte keuzes (Lotus Exige om er maar een te noemen).
Maar als Autoart meer dan 200 euro gaat vragen voor de Nissan R390 GT1 dan haak ik af. Voor een paar tientjes meer heb ik een CMC wat echt van topklasse is.
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

coolpappa04 schreef:ja ik ben ook van mening dat aa goed bezig is,zo zou ik dolgraag hebben dat ze bv de lancer evo serie's terug moesten heruitbrengen ,zodat je geen honderden euro's moet uitgeven aan een model dat je echt graag wil hebben in je collectie,maar het moeilijk wordt door enkele debielen op veilingsite's die het onderste uit de kan willen halen want DAT zijn degene die het verzamelen kapot maken :evil: het echte verzamelen is je passie kunnen delen met anderen maar niet door unieke stukken in je collectie te willen hebben waar er maar een paar van gemaakt zijn om te kunnen zeggen :kijk eens IK heb deze toch terwijl ik weet dat jij die ook graag wil hebben :doh: :roll: :!:niet iedereen heeft een groot buget om te kunnen spenderen naar wens :|
Ik denk en hoop dat ze dat niet doen :roll: Dat zou denk ik niet goed zijn voor de reputatie van Autoart en ik ben van mening dat dit wel een beetje hoord bij het verzamelen, al ben ik met je eens dat prijzen niet de spuigaten uit moeten lopen!! Ik hoop dan ook dat Autoart zich goed realiseerd dat ze de prijzen wel "normaal" moeten houden!
Autofan

Bericht door Autofan »

Mr. Dj M. schreef:...Nee het meest vervelende is als je bijvoorbeeld een McLaren F1 hebt van Ut, of een 959 van Motorbox, ik ben bang dat die drastisch in waarde dalen. Niet alleen in geld maar met de McLaren ook zeker in gevoelswaarde (die is toch een stuk minder dan de nieuwe AA, de 959 van Motorbox blijft toch nog steeds mooi). Als je dit soort modellen niet hebt, dan is het echt fantastisch, anders ben je minder blij....
En ik heb beiden hier staan... :( Met name naar die McLaren heb ik me een breuk gezocht. AA brengt nu alleen de zilvergrijze McLaren uit en hoop dat ze het hier bij laten. De mijne is wat donkerder dan zilvergrijs en blijft zo hopelijk een beetje zijn unieke waarde houden. Want juist die (paar) unieke exemplaren binnen je verzameling maken het zo leuk. Ik zie liever dat ze van de Zonda R een straatversie maken dat dan ze die oude mallen uit het archief gaan halen... :thump_down:
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Inderdaad, maar welke McLaren heb jij dan? de straatversie is gewoon zilver volgens mij, niets anders bij de mijne....
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Dan heb je de ut133180. Die is zilver. Daarnaast is er idd ook de ut26002, McLaren F1 dark metallic silver.Eigenlijk nog wel iets mooier dan de zilverkleurige.

Ik heb zelf ook zowel de 959 als de F1. Het had we een charme dat ze moeilijker te krijgen waren. Maakte het feit dat je ze hebt staan, ook al staat er hier 15 ofzo, toch wel exrta leuk. Aan de andere kant, prutsers die ze op- en doorverkopen kunnen er straks geen geld meer aan verdienen en zij die er nog 1 zoeken krijgen ook een kans. En waarschijnlijk schiet er wel weer een hype op. Over een paar jaar zijn ze weer niet te krijgen. :lol:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Autofan

Bericht door Autofan »

Ik heb die dark metallic silver idd. Heb me blauw gezocht om JUIST die te pakken te krijgen, dus hoop stiekem wel dat AA het bij zilver houd. Blijft hij toch nog een beetje exclusief. :angel:
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Die ben ik dus ook nog nooit tegengekomen guys, hoop voor jullie dat die dus exlusief blijft :thump_up:
FBHengelo

Bericht door FBHengelo »

Hey allemaal, zijn er toevallig al foto's van de Pagani Zonda R die ze gaan maken???

Mzzl Floris
Punto power Hengelo
op komst: Gumpert Apollo orange 1:43 Spark
Bugatti Veyron 16.4 1:64 AA BINNEN!!!!
Plaats reactie