Formule 1 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2009

Bericht door F40F50ENZO »

Jolly Club schreef:Maar voor iedereen die wel geloofde dat Hamilton een hele grote is kan ik me voorstellen dat het een beetje een lastig seizoen is ! :dance:
:dance: :worshippy: De prestaties van Blacky worden idd steeds minder......
Hij reed net zo rond als de laatste race van vorig jaar....... (die ene waarin hij met alle geluk van de wereld kampioen werd)
Met samengeknepen billen.... Oh als hij maar niet kapot gaat.......
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Brabham keert mogelijk terug in Formule 1

De legendarische naam Brabham keert mogelijk terug in de Formule 1. Zo bericht het Duitse Motorsport Aktuell woensdag. De Duitse ondernemer Franz Hilmer, die vorig jaar een deel van de inboedel van het failliete Super Aguri overnam, heeft Brabham bij de internationale autosportbond FIA aangemeld voor 2010.

Brabham was eerder van 1962 tot en met 1992 actief in de hoogste autosportklasse en behaalde in die periode vier rijderstitels en twee constructeurstitels. Hilmer heeft tegenwoordig de rechten op het merk Brabham in handen. De 44-jarige Duitser is de oprichter van Formtech, een bedrijf dat onderdelen produceert voor onder meer de Formule 1. Hilmer kocht vorig jaar onder andere de voormalig Super Aguri-fabriek in Leafield en nam ook een deel van de werknemers van de renstal over.

Met de aanmelding van Brabham wordt de lijst met inschrijvingen voor 2010 langer en langer. Eerder bevestigden onder meer Prodrive, Superfund, USF1 en Campos hun inschrijving. Ook alle huidige teams hebben zich voor de deadline ingetekend.
March wil terugkeer in Formule 1

Het roemruchte March heeft zich bij het rijtje teams gevoegd dat zich heeft aangemeld voor het wereldkampioenschap Formule 1 in 2010.
Naam
Hoewel March Racing Organisation al sinds 1993 - toen het team uit de Formule 1 stapte - niet meer is betrokken bij de autosport bestaat het team nog steeds. Het bedrijf is eigendom van de Britse zakenman en voorzitter van voetbalclub Swindon Town, Andrew Fitton.

Cosworth
Volgens autosport.com heeft het team Cosworth gekozen als motorenleverancier en heeft het nog geen faciliteiten. Mochten zij het groene licht krijgen van de FIA dan starten ze vanaf nul.

Mosley
March Engineering werd opgericht door Max Mosley, Alan Rees, Robin Herd en Graham Coaker. Tussen het debuut in 1970 en de laatste Grand Prix in 1992 reed het team 197 races, waarin drie Grand Prix-zeges werden gescoord.
Zitten toch wel lachwekkende namen tussen, teamnamen die al lang geleden uit de sport zijn gedrukt die nu weer terug willen komen
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Dat is niet lachwekkend, dat is briljant wat mij betreft.

Lotus er nog bij, Tyrell (hoewel dat lastig zal zijn), Ligier en nog meer van dat soort legendarische namen.
:cool:
Powersprint

Bericht door Powersprint »

En dan gewoon weer 30+ wagens op de grid, dat zou helemaal top zijn :cool:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
fish88

Bericht door fish88 »

FOTA moet zich gewoon afsplitsen van de F1 en zichzelf een eigen klasse oprichtten. Is die seniele Max blij en de fabrikantjes ook.

Zulke voorbeelden hebben we al gehad in het verleden dat een mooi historisch kampioenschap werd vernietigd door één eigenwijs meneertje en die hebben duidelijk laten zien dat 2 kampioenschappen niet gaat werken. Maar ja Mosley is nu eenmaal een volbloed Nazi, dan moet je die eigenschappen ook tonen.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

fish88 schreef:FOTA moet zich gewoon afsplitsen van de F1 en zichzelf een eigen klasse oprichtten. Is die seniele Max blij en de fabrikantjes ook.

Zulke voorbeelden hebben we al gehad in het verleden dat een mooi historisch kampioenschap werd vernietigd door één eigenwijs meneertje en die hebben duidelijk laten zien dat 2 kampioenschappen niet gaat werken. Maar ja Mosley is nu eenmaal een volbloed Nazi, dan moet je die eigenschappen ook tonen.
ik kon het niet beter zeggen :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Amen :worshippy: afsplitsen die handel
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Niek-106
Contacteer:

Bericht door Niek-106 »

Herr Max heeft gesproken....

Het conflict tussen de FIA en FOTA leek gedoofd, een oplossing was dichtbij. Maar FIA-president Max Mosley heeft weer even flink geblazen in het altijd smeulende vuurtje. In gesprek met Motorsport Aktuell zei hij dat de FIA al zestig jaar de regels opstelt en als de teams zich daar niet in kunnen vinden ze maar hun eigen raceklasse moeten starten.
Concorde-overeenkomst
Max Mosley is niet van plan in te gaan op de eisen van de negen Formule 1-teams die zich hebben verenenigd in FOTA. Dat zijn alle huidige teams behalve Williams. Deze teams hebben zich op 29 mei jongstleden ingeschreven voor het nieuwe F1-seizoen onder de voorwaarde dat alle regelwijziging voor 2010, waaronder vooral het gewraakte budgetplafond van 45 miljoen euro, van tafel gingen en er voor 12 juni een nieuwe Concorde-overeenkomst was getekend.

Onmogelijk
In Motorsport Aktuell maakt Mosley echter duidelijk dat het onmogelijk om in zo'n kort tijdsbestek een nieuwe overeenkomst uit de grond te stampen, waarin alle afspraken, zowel op technisch als commercieel gebied, zijn vastgesteld voor de komende jaren.

Ramkoers
“Zo'n document kan nooit voor 12 juni worden getekend,” zegt Mosley. Daarmee ligt hij op ramkoers met FOTA, maar dat lijkt hem niet te deren. “Ik zeg tegen de teams: 'Als jullie zelf de regels willen opstellen, dan moeten jullie maar een eigen kampioenschap organiseren.'” De FIA bepaalt in zijn ogen de regels voor het F1-kampioenschap. “Dat doen we al zestig jaar en dat zullen we altijd blijven doen.”

Bal
De toon voor de gesprekken in de paddock tijdens de aankomende Grand Prix van Turkije is in ieder geval zet. De bal ligt nu weer bij de FOTA-teams. Zullen zij hun inschrijving voor het nieuwe seizoen weer intrekken, zoals ze altijd hebben gezegd, als er niet aan hun voorwaarden zou worden voldaan?

Brabham
Als zij dat doen, zal de grid niet leeg zijn. Naast Williams, dat zich als enige team onvoorwaardelijk heeft ingeschreven, hebben zich tien nieuwe teams aangemeld bij de FIA. De laatste in dat rijtje is het legendarische Brabham. Met namen als March, Lola, Brabham lijkt het alsof de Formule 1 een stap terug doet in de tijd. En dat is niet in de geest van de sport.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Ik ben wel voor die harde lijn :thump_up:

Alsof de F1 bestaat bij de gratie van de teams. F1 bestaat bij de gratie van de rijders. Okay, de laatste jaren zijn het niet de helden gebleken in de orde van grote als Senna, Prost, Mansell, Lauda, Andretti, Ickx, Fangio, Hill, Villeneueeueueve, maar toch.

Juist de teams met de mega budgetten hebben F1 doodgemaakt en onbereikbaar voor veel teams. Wees maar eens crea-bea met je budget en mogelijkheden.
Dat gezeur om geld van die teams klinkt als het zeuren dat de regels iedere keer veranderen maar wel graaien. Dat soort voorgeprogrameerde GroenLinks standpunten vind ik te walgelijk.

Niet zeuren, budgetlimitiet is er, wees creatief en ga racen.

Go Max, GO! :clap: :clap: :clap: :respekt:
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Als niet F1 fan in hart en nieren, kijk wel eens een GP voor de helft of zelfs allen de start en zie / hoor in het nieuws wel de eind uitslag.

Na een aantal races, kunnen we het e.a. toch wel al concuderen:

Wie is wordt nu de grootste verliezer in de F1 in 2009:
de teams (Mclaren, Ferrari, Renault) of toch de motor leveranciers (Mercedes-Benz, Ferrari, Renault).

Of zelfs beter gezegd, welke teams doen het het best in F1 2009:
- Brawn GP met de MB motor of toch Torro Rosso met de Renault motor.

Een ding weet ik al zeker, MB trekt bij McLaren aan het kortste eind, en gaan nu ook Brawn GP sponseren.

Hoe lang gaat deze onenigheid nog tussen deze 2 duren?

Gaan ze Brawn GP meer begeleiden dan Mclaren, bij B. GP zijn iig meer punten te behalen dan bij McL.

Wie een idee er over heeft, laat het ons weten.

Ron :thump_up:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

rsh_scuderia schreef:Dat is niet lachwekkend, dat is briljant wat mij betreft.

Lotus er nog bij, Tyrell (hoewel dat lastig zal zijn), Ligier en nog meer van dat soort legendarische namen.
:cool:
Hoorde vanmiddag op de BBC dat LOTUS inderdaad er over denkt om terug in de F1 te komen.
Is natuurilijk één probleem met het glorieuze merk van weleer. De drijvende kracht en genieus (Colin Chapman) is al een tijdje dood.

In het verleden is al meer gedreigd met splitsing van de F1 en meen zelfs kortstondig ook gebeurt. Toen was de vorige Grand Dictator van de FIA de schuldige, maar wistren de partijen elkaar weer te vinden.
Ander voorbeeld dat 2 formules naast elkaar niet gaat werken is te zien in de USA.
Vind dat bij partijen water bij de wijn moeten doen. Ik ben een groot voorstander om het budget binnen de F1 te verlagen dan wel te limiteren. De kosten rijzen de pan uit
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Wat een saaie race in Turkije. :thump_down2:
Enkele mooie inhaalmaneuvres, maar dat was ook alles.
Button is te dominant aan het worden. :eerste:
Doet mij denken aan de succesjaren van Schumacher en Ferrari.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

the_stig schreef:Wat een saaie race in Turkije. :thump_down2:

Als die saaie races iets heeft aangetoond was het wel dat Sjoemi best okay was, maar dat de briljante ideeën, concepten en plannen bij meneer Brawn vandaan kwamen (zo ook bij Benetton) en niet zo zeer bij de opgehemelde WelmeisterObersturmerfuhrer. En dat doet mij dan weer erg veel goed :cool:
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

rsh_scuderia schreef:
the_stig schreef:Wat een saaie race in Turkije. :thump_down2:

Als die saaie races iets heeft aangetoond was het wel dat Sjoemi best okay was, maar dat de briljante ideeën, concepten en plannen bij meneer Brawn vandaan kwamen (zo ook bij Benetton) en niet zo zeer bij de opgehemelde WelmeisterObersturmerfuhrer. En dat doet mij dan weer erg veel goed :cool:
YEAH, men. Ik dacht ook al hetzelfde :dance: :dance: :dance: Stuff Schumi .. the King is Brawn :dance: :dance:
hondafreak
Schaal: 1:24

Bericht door hondafreak »

saaie race????
het bewijs dat brawn zijn huiswerk heeft gedaan
eindelijk eens geen ferrari of mclaren
vooral ferrari,dat team hangt van arrogantie aan elkaar
wat gun ik button de wereldtitel
hij heeft het echt verdiend
Plaats reactie