Fotowedstrijd?

Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door 1:18 24/7 »

Powersprint schreef:Zou ik dan misschien wat opbouwende kritiek mogen op mijn foto? :angel: Aangezien ik niet beschik over een spiegelreflex maar een digi cam, kan ik aan de onscherpte naar achter toe vrij weinig doen heb ik zo het idee. En met inzoomen werkte het ook niet al te best, dus heb er met de macrostand maar het beste van proberen te maken :)

Zal het hier doen:

http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=52&t=14587

Ik zal er ook wat van mn eigen foto's plaatsen, kunnen jullie die afbranden! :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door 1:18 24/7 »

Hoppa, deze thread bedoelde ik aangezien hier de discussie toch het meest gevoerd is...
F40F50ENZO schreef:
1:18 24/7 schreef:Blijkbaar zit er je nog steeds iets dwars, ik zou zeggen: meld je in het desbetreffende topic en ga hier niet je frustraties botvieren!
Om jezelf even te Quoten Bieck:
Ben gewoon eerlijk, alleen maar ja en amen heeft niemand wat aan. Ik kom vaak op http://www.dutchphotozone.com en daar beoordeeld iedereen elkaars werk, vaak vrij kritisch en soms ook keihard.

Nu ben ik eens kritisch en keihard op je foto's en dan waardeer je het niet.... :cry:
Ten eerste, die foto's heb ik niet in een wedstrijd ingezonden, dus ik pretendeer ook nergens dat ze iets voorstellen en dus zouden kunnen meedingen in zo'n wedstrijd. Neemt niet weg dat je er dan nog wel commentaar op mag hebben, graag zelfs, maar en dan komen we op punt twee: was dit kritisch en keiharde "advies" nou echt opbouwend of wou je me gewoon afzeiken. Ik vermoed toch het laatste, gezien ook je subtiele smilies... Nou zal je wel zeggen dat ik ook mensen heb afgezeken, maar dan moet je toch nog maar eens teruglezen waar ik dat dus heb gedaan. Er is een verschil tussen kritiek uiten en moedwillig iemand gaan beledigen. Blijkbaar ken jij het verschil niet zo goed...


F40F50ENZO schreef: Probeer eens wat meer respect op te brengen voor anderen.......... als je dat kan tenminste.
De Paul de Leeuw/Youp van 't Hek mentaliteit, d.w.z. ten koste van anderen humor trachten te maken, hangt een aantal (en heus niet alleen oudere) forumleden danig de strot uit.
Waar maak je dit in vredesnaam uit op?!? Zoals ook eerder in dit topic aangegeven, ik weet niet hoe ik het nog genuanceerder en respectvoller had kunnen zeggen. Dat jij er iets anders in wil lezen kan ik verder weinig aan doen! :thump_up: :wall:
F40F50ENZO schreef: Ik maakte met een spiegelreflexcamera (met foto rolletjes dus) al actiefoto's in de motorsport toen jij nog in je vaders verrekijker woonde.
Die waren ook niet allemaal perfect, en ik heb er destijds ook veel van geleerd.
Jij hebt een digitale camera en je fotoshop om alle foutjes te corrigeren :wink:
Ok, dus omdat jij al oud ben en al lang met foto's bezig bent moet ik je foto's dan automatisch mooi vinden? Ik dacht dat foto's mooi waren omdat de foto mooi is... Zal wel aan mij liggen dan! :doh:
Foto's van mij zijn ook niet allemaal perfect (sterker nog) en ook ik heb in de loop van de tijd een hoop geleerd en zal in de toekomst hopelijk nog meer kunnen leren. Maar hoe zou ik zonder kritiek en tips van anderen verder komen? Als iedereen zou zeggen: "wat een mooie foto Bieck" terwijl het niet zo is, hoe zou ik mezelf dan ooit kunnen of willen verbeteren, iets leren?
F40F50ENZO schreef: Succes met je fotolessen aan de anderen hier, mij zie je voorlopig even niet terug.
Afbeelding
Nogmaals, waar pretendeer ik dat ik het allemaal weet en "fotolessen" geef? Volgens mij zie je ze vliegen! Lees gewoon wat er staat, ga het niet allemaal zelf interpreteren en er je eigen negatieve draai aan geven.

Toedeledokie! :zwaai:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door rpi »

Ik zie nergens een foute opmerking van 1:18/24. Hij heeft naar mijn mening heel voorzichtig aangegeven wat meerdere mensen denken.

Nu wordt zijn terechte kritiek op zijn persoon afgerekend. Dit vind ik ongepast en geheel onterecht.

Maar zelfs dan blijft hij met argumenten komen.

En nogmaals, als je een foto instuurt voor een fotowedstrijd moet je niet gaan zitten mokken als je van iemand kritiek krijgt.
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door F40F50ENZO »

Bieck heeft een PB.
Wat mij betreft is de discussie gesloten.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door Peter Parker »

Laten we het inderdaad hierbij houden, respect voor beiden! :dance:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door Powersprint »

Ik geloof dat de foto van St Paul ietwat aan de grote kant is, nl. 622x800 :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door Powersprint »

Luke schreef:Mijn poging.
Afbeelding
Sorry, maar ik zie geen cijfer? :)
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
VanDongen
Berichten: 106
Lid geworden op: di 19 aug 2008 18:32
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door VanDongen »

Nou, ik wilde het niet zeggen, maar inderdaad! :D
I'm not speeding, I'm qualifying!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door Bondracer »

ik denk dat de foto aan de verkeerde zijde is genomen , als ik het me goed herinner staat er in de achterspoiler aan de zijkant F40 gegraveerd , maar denk dat het de andere zijde is :|
Bondracer :angel:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door Ricardo »

Ik zie wel cijfers. Voor de oplettende mensen; op de banden staan cijfers :mrgreen:
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door Kyoshofan »

Maar op elke auto staan wel cijfers, dus je kan gewoon een foto maken van een model.
Zonder erbij natedenken, gho het was toch een wedstrijd met cijfers
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door Ricardo »

Zorg dat op je foto duidelijk cijfers aanwezig zijn, mag er eentje of meerdere zijn, het mag een cijfer op een kentekenplaat zijn, of onderdeel uitmaken van een livery, een typeaanduiding, het cijfer hoeft geen eens op de auto zelf te zitten, zolang er tenminste één cijfer op de foto te zien is, hopelijk maken jullie er wat van!
Denk inderdaad dat de foto afgekeurd moet worden :thump_up:
Gebruikersavatar
FordMustangGT
Berichten: 5091
Lid geworden op: di 13 feb 2007 20:00
Schaal: 1:18
Locatie: Hoogeveen

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door FordMustangGT »

Er is op die foto iig visueel geen cijfer te zien...
Afbeelding
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door lambo »

Het is ook maar een poging :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd?

Bericht door Markopolo »

Zowiezo naar 800x600 verkleinen ;)
Plaats reactie