Formule 1 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door Ferrari10flrb »

Idd nieuwe puntentelling zou beter zijn. Dan 12 punten voor nr 1 en ook een punt voor pole en de snelste ronde.

Misschien is een strafgewicht een idee? Werkt in andere klassen ook redelijk goed.
belcar

Bericht door belcar »

Permanente racestewards in 2010 - Voormalige topcoureurs gaan hoofdstewards assisteren

[11-12-2009] Komend seizoen werkt de Formule 1 met een kleinere groep permanente racestewards. Deze worden geassisteerd door voormalige Formule 1-coureurs, waardoor er beter wordt beoordeeld of een rijder een straf verdient.

Het besluit van de World Motor Sport Council van de FIA komt na vele discussies in het verleden, waarin menig coureur wel eens zijn beklag deed over de gekke straffen van onervaren stewards. Zo kreeg Lewis Hamilton bijvoorbeeld na afloop van de Grand Prix van België van 2008 een tijdstraf waardoor hij zijn zege kon inruilen voor de derde plaats.

Met de komst van een permanente, kleinere groep van racestewards hoopt de FIA dat dit soort controversiële beslissingen tot het verleden behoren. Het overkoepelende autosportorgaan vaardigt naar elke Formule 1-race drie stewards af die bij de races bijgestaan worden door een steward die door de autosportbond van het organiserende land naar voren wordt geschoven.

De stewards kiezen zelf tijdens elk Grand Prix-weekend een voorzitter. Een onervaren racesteward in de Formule 1 behoort nu in ieder geval tot de verleden tijd. De FIA maakte niet bekend welke voormalige Formule 1-coureurs de stewards gaan assisteren en wie tot de groep van stewards behoort.

Bron: www.formule1.nl
Komt er mss eindelijk eens eenduidigheid in de beslissingen van de racestewards / FIA :pray:
Als dit het werk is van Jean Todt als nieuwe FIA voorzitter zeg ik :thump_up:
Harry: I want you to go back out on that track and hit the pace car.
Cole: Hit the pace car?
Harry: Hit the pace car.
Cole: What for?
Harry: Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ferrari10flrb schreef:
Misschien is een strafgewicht een idee? Werkt in andere klassen ook redelijk goed.
Misschien wel. McLaren heeft een tijdje Montoya Donalds in een wagen gehad en zijn dat jaar ook geen kampioen geweest. JPM had voor Mclaren aardig wat strafgewicht aan zich hangen. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

(bron: f1.gpupdate.net)

'Mondelinge overeenkomst Schumacher en Mercedes'

Michael Schumacher heeft volgens de Duitse media een mondelinge overeenkomst met Mercedes afgesloten om in 2010 voor het team te racen. Fysiek zou hij ook in orde zijn en is het alleen nog een kwestie van een handtekening onder het contract zetten.

Zowel het wekelijkse tijdschrift Focus als dagblad Bild melden het nieuws over de zevenvoudig wereldkampioen, die nog in dienst was van Ferrari als adviseur. Het Italiaanse team zou hem echter geen strobreed in de weg willen leggen, mede vanwege de successen die hij het team heeft geschonken.

"De handtekening is nog slechts een formaliteit. Schumacher voelt zich fysiek helemaal in orde. Hij brandt nu op een terugkeer en kan niet wachten om opnieuw met Ross Brawn te werken", vertelde een bron tegen Bild.

Schumacher zal voor 3,5 miljoen euro zijn diensten als racecoureur aanbieden. (bron: formule1nieuws.nl)

'Jarno Trulli voor drie jaar naar Lotus F1'

Jarno Trulli heeft volgens The Associated Press een driejarig contract getekend bij Lotus F1. Teambaas Tony Fernandes liet eerder dit weekend al weten dat het team maandag haar coureurs zal presenteren en volgens de bron van het persbureau zal Trulli een van de twee coureurs zijn.

Dat Trulli wordt genoemd als Lotus-coureur is geen grote verrassing. Technisch directeur Mike Gascoyne is een groot fan van de coureur en heeft al meerdere malen met hem samengewerkt in het verleden. Hij staat ook al een tijdje hoog op het lijstje van het team en lijkt nu dus verzekerd te zijn van een contract.

Over de mogelijke teamgenoot van de Italiaan is nog weinig bekend. Jacques Villeneuve en Kamui Kobayashi werden eerder genoemd, maar het zou volgens het Britse Autosport nu voornamelijk gaan tussen Heikki Kovalainen en Takuma Sato. Fairuz Fauzy lijkt redelijk zeker van een plekje als derde rijder van het team.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

De Reichsmark holt hard achteruit, gisteravond riep de Duitsche Teletekxzt nog 7 miljoen :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

Jolly Club schreef:De Reichsmark holt hard achteruit, gisteravond riep de Duitsche Teletekxzt nog 7 miljoen :lol:
De Reichsmark is oud nieuws JC. Leve de Euro. :D :thump_up:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Had ergens de stiekeme hoop dat met de terugkeer in de F1 er mss ook wel iets van het merk weer zou opstaan. Maar de rechten van de naam liggen duidelijk in de verkeerde handen. Trulli... Pfff.... Als die de naam moet redden dan trek de stekker er maar uit. Hoop wel dat ze de traditionele kleurencombo's gaan gebruiken.

Villeneuve en Schumi terug de F1 in. Ik gaat zo even rekenen wanneer ik DC weer kan verwachten. :cool:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Silverarrow

Bericht door Silverarrow »

Snap sowieso niet dat Lotus Cars hun naam zo te grabbel gooien :nuts: . Veel meer dan geld (als ze er dat alüberhaupt voor krijgen?) zal het ze waarschijnlijk niet opleveren.

Verder heeft de naam in mijn optiek ook nul komma nul meerwaarde voor het F1 team, omdat vrijwel iedereen weet dat 't geen zak te maken heeft met Lotus Cars en degene die dat niet weten d'r hoogstwaarschijnlijk niks om geven. Stiekem hoop ik dat dit team knetter hard onderuit gaat zodat er plaats is voor een serieus raceteam dat zich niet met dat soort knullige marketingtrucjes bezig houdt
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Silverarrow schreef:Snap sowieso niet dat Lotus Cars hun naam zo te grabbel gooien :nuts: . Veel meer dan geld (als ze er dat alüberhaupt voor krijgen?) zal het ze waarschijnlijk niet opleveren.

Verder heeft de naam in mijn optiek ook nul komma nul meerwaarde voor het F1 team, omdat vrijwel iedereen weet dat 't geen zak te maken heeft met Lotus Cars en degene die dat niet weten d'r hoogstwaarschijnlijk niks om geven. Stiekem hoop ik dat dit team knetter hard onderuit gaat zodat er plaats is voor een serieus raceteam dat zich niet met dat soort knullige marketingtrucjes bezig houdt
:thump_down:
Lotus Cars en de NAAM Lotus F1 staan geheel los van elkaar en zijn dan ook als dusndanig verkocjt.
Wat mij betreft heiligschennis, maar goed. Als een paar Aziaten er blij mee zijn....
Silverarrow

Bericht door Silverarrow »

rsh_scuderia schreef: :thump_down:
Lotus Cars en de NAAM Lotus F1 staan geheel los van elkaar en zijn dan ook als dusndanig verkocjt.
:thump_down: Ondertussen doet Lotus F1 er alles aan om het tegenovergestelde te laten lijken (Klik), ook al staan de twee op papier totaal los van elkaar.
Tony Fernandes [i]bron: http://www.gpupdate.net[/i] schreef:"Ik verwacht dat er hechte band zal ontstaan. Lotus zal op een gegeven moment waarschijnlijk aandelen kopen in het team. Lotus Cars zal gebruik gaan maken van technologie die wij hebben ontwikkeld en wij zullen het merk gaan promoten. Op een zeker moment zal er weinig verschil meer zijn met hoe een merk als Ferrari opereert."
Afbeelding
fish88

Bericht door fish88 »

Als het een totaal onafhankelijk team zou moeten zijn van Lotus, waarom lopen ze op hun website dan te pronken met de historische Lotus wagens? Beetje goedkoop, alhoewel ik wel moet toegeven dat ze van de nieuwe teams wel het beste doen voorkomen.

http://www.lotusf1racing.my/gallery-factory.html
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
rsh_scuderia
Moderator

Hoewel halverwege de jaren '90 Team Lotus uit de F1 moest stappen ging het automerk langzaam aan door.
Ik geloof dan ook niet heel erg in die samensmelting. De Formule 1 historie met het genie Champman dient inderdaad geëerd te worden, zoals Lotus dat doet. Dat is immers de geschiedenis en dat zijn de wortels van Lotus Cars.

Dit Lotus zal mijn steun niet hebben en/of krijgen.
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Nou, het is zover..........

(bron: f1.gpupdate.net)

Trulli en Kovalainen tekenen bij Lotus F1

Jarno Trulli en Heikki Kovalainen hebben bij het nieuwe team van Lotus F1. Dat maakte de Maleisische premier Najib Tun Razak bekend tijdens een persconferentie in de hoofdstad Kuala Lumpur. Fairuz Fauzy is benoemd tot test- en reservecoureur van het team uit Maleisië.

Lotus-teambaas Tony Fernandes twitterde afgelopen weekend al dat de coureurs van het team deze maandag bekend zouden worden en in de media werd meteen gespeculeerd over stoeltjes voor Trulli en Kovalainen, zeker nadat het management van Takuma Sato liet weten dat er voor de coureur geen plek was bij Lotus.

Trulli en Kovalainen hebben zo toch onderdak gevonden nadat ze om verschillende redenen hun contract niet verlengd zagen worden: de Italiaan zag Toyota uit de Formule 1 vertrekken, Kovalainen werd bij McLaren de deur gewezen om plaats te maken voor wereldkampioen Jenson Button.

"Ik vind het geweldig dat we Jarno, Heikki en Fairuz hebben weten te contracteren in ons debuutseizoen als Lotus F1 Racing. Het toont de kwaliteit en ambitie van het team aan. Jarno en Heikki zijn bewezen winnaars en zullen ons erg helpen bij het ontwikkelen van de auto in 2010", vertelde teambaas Fernandes. "Fairuz is zonder twijfel de beste coureur die Maleisië momenteel heeft en ik ben dan ook erg blij dat we hem kunnen verwelkomen."

"We hebben pas in september ons startbewijs voor 2010 gekregen, maar hebben nu al een auto in ontwikkeling en twee Formule 1-winnaars onder contract, evenals een geboren Maleisiër. Dat is geen slecht resultaat na drie maanden hard werken!", vervolgde hij. "We zijn nog niet klaar en we zullen na wat rust tijdens de feestdagen nog meer grenzen proberen te verleggen."

Tsja, voor Heiki vind ik het wel fijn dat hij in de F1 kan blijven.......maar ik begrijp niet dat Trulli steeds meerjaren contracten in de wacht sleept. Aan de andere kant snap ik wel dat een nieuw team continuiteit belangrijk acht in de beginperiode. Iets waar Toyota nog nooit van gehoord had helaas :(
Nu heb ik Fairuz Fauzy nooit gevolgd, maar hij schijnt dus het beste te zijn wat momenteel uit Maleisie komt qua coureur........
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
rsh_scuderia
Moderator

Nogmaals het bewijs dat dit Lotus niks te maken had met het vroegere Lotus.
Colin Chapman koos winnaars of anders talenten. Heike en Jarno en die Fauzy zijn noch echte winnaars (Los van een Grand Prix overwinning) of talenten.
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

In ieder geval géén paydrivers en heb de indruk dat ze het budget wel op orde hebben.

Maar dit heeft natuurlijk niets met LOTUS te maken.
Plaats reactie