Toch zie ik Solberg niet bij Prodrive terecht komen eerlijk gezegd. We weten dat de laatste jaren bij Subaru ook niet erg bevredigend voor hem zijn geweest, en voordat Prodrive de Mini klaar heeft om rally's en titels te winnen, zijn we een paar jaar verder. Ik denk niet dat Solberg in deze fase van zijn loopbaan nog wil investeren in tijd en teleurstelling om een auto te helpen ontwikkelen waar hij waarschijnlijk zelf niet de vruchten van zal plukken. Uit interviews in bladen en op WRC Radio blijkt de laaste twee jaar telkens weer hoeveel moeite het hem kost om budgettair zijn team op de rails te houden. Er spreekt veel frustratie uit zijn uitspraken dat een rijder van zijn status zich om dat soort zaken druk moet maken. Die frustratie vind ik overigens helemaal terecht!
Zijn enige ambitie voor 2010 is nog steeds: een rally winnen. En als ik het iemand gun, naast LAT-VA-LAAAA, dan is hij het wel.

Ik denk daarom eerder dat Solberg er nog wel een jaartje aan vast knoopt als hem een (semi)fabrieksauto wordt aangereikt door Citroen of Ford, maar mocht dat niet lukken gaat hij (denk ik) zijn helm aan de wilgen hangen, en is de sport weer een icoon kwijt...