Formule 1 2014

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

We starten vroeg met week 10. Australie komt dichter en dichterbij. Ik heb er zin an. Iedereen zit met dichtgeknepen billen na Bahrein. Vooral Red Bull en Toro Rosso en al die andere Renault aangedreven heren. Er was een prachtig overzicht waarin het aantal testronden was opgetekend. Mercedes stond fier vooraan met 4972 kilometers. Betrouwbaarheid is nog een klein puntje, maar wat heeft Hamilton toch gelijk gehad door over te stappen naar Mercedes als McLaren spruit. Onverwacht heeft Williams na hun rampseizoen in 2013 toch als 2e een aantal kilometers kunnen halen, 4893 stuks om precies te zijn. Leuk voor Massa! Hoewel hij bang blijft voor Red Bull. Ferrari heeft 4488 kilometers kunnen rijden en zitten met hun motor tussen Mercedes en Renault in. Tuurlijk hebben ze wel hele goede coureurs en zijn ze niet weg te cijferen. Raikkonen is wel wat mopperig over snelheid en dorstigheid van de motor. Force India heeft een fijne motor en draait lekker en zou best nog eens een stap naar voren kunnen maken. Caterham heeft nog wel wat te vrezen over de seizoensstart. De snelheid is ver te zoeken en Kobayashi vergelijkt hem met een GP 2 auto. Toro Rosso is beter dan de Red Bull, maar gaat nog wel erg vaak stuk. Ter vergelijk met Mercedes heeft Red Bull maar 1705 kilometer kunnen rijden tegen de 4972 van Mercedes. En vanaf nu mogen ze alleen in de fabriek nog sleutelen. Maar wees gerust het kan nog slechter! Want wie zijn we nog vergeten?
Juist! Lotus en Marussia! Ze reden heel weinig maar Marussia lijkt sneller dan de Caterham. Lotus is de laatste in het rijtje van kilometer vreters. Zij kwamen tot 1288 kilometer en zijn er nog lang niet. Ze hebben Jerez moeten missen. Toch vind ik wel dat ze een leuk neusje hebben, het patat vorkje met ongelijke prikkers.
Ik kan niet wachten tot de eerste race. Volgens mij wordt het heel leuk, ik hoop op ploffers, lege tanks en andere verrassingen.
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door TestaRossa »

En daar is ze dan.......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De langverwachte Williams Martini Racing livery. Het was natuurlijk al een tijdje een publiek geheim dat Williams in zee ging met Martini. Het resultaat mag er zeker zijn. Mooie, cleane, klassieke livery in een modern jasje. Ook het gebruik van de gepersonaliseerde en duidelijk zichtbare racenummers heeft Williams helemaal begrepen. :worshippy: :dance:

(pics: F1fanatic/WilliamsF1)
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2014

Bericht door rsh_scuderia »

Gaaf dat Martini weer zijn stickers wilt uitlenen aan Williams.
Extra gaaf is dat Senna ook op de wagen staat.
Minder gaaf is dat de beste coureru ever ooit nu redelijk voor/op de lhul staat :think:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Geweldig! Dat zijn de kleuren die we weer willen zien in de F1! Heerlijk, de kleuren van Lotus en deze zijn klassiekers. Het oog wil ook wat. Ja dat stickertje van Ayrton, ik had ook een andere plek mooier gevonden, misschien ook wat zichtbaarder.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

Autosport schrijft:
McLaren has not made any official comment about the situation with Whitmarsh, who has not been at the factory since the management changes began in January.
In hetzelfde artikel roept Ome Ron:
"I appointed Martin to this company 20 odd years ago, and he has been alongside me for those 20 years"
"He is a friend and he has always been a friend."
Met zulke vrienden heb je géén vijanden meer nodig menschen, sij maar sekers! :thump_up2:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door the_stig »

Prachtige Williams.
Oude tijden herleven met zulke liveries.

Welke oude sponsoren zouden moeten terugkeren naar de F1?
Gulf, Camel, JPS, ...

Hier zijn er een paar die ik heb gevonden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Formule 1 2014

Bericht door NetForce84 »

Zo een F1 wagen in de GULF kleuren zou niet misstaan. :cool:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2014

Bericht door rsh_scuderia »

Doe mij de Tyrell en Honda-McLaren kleuren maar :worshippy:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2014

Bericht door St. Paul »

Meeste mogen helaas toch niet meer. Blijf zelf wel een zwak houden voor de Jordan Ford met 7Up reclame. Die mag dan nog altijd wel. :thump_up:

Afbeelding

En Ferrari moet qua livery terug naar de tijden dat er nog een Oostenrijker met matje in reed ipv het lelijke glimmende lollystokrood of die donker metallic.

Afbeelding :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Formule 1 2014

Bericht door alain_1978 »

Aaaaah Martini waw :) Eindelijk nog eens een F1 met Martini livery. Heel mooi zo :thump_up:
Alleen jammer dat de neus zo lelijk is. Moet haast 18+ gecensureerd worden :lol:
Ik ben nu geen fan van Senna maar ze hadden die man toch ergens anders mogen plaatsen op de wagen.
Ben echt benieuwd wat het nieuwe seizoen ons gaat brengen. Lang geleden dat er nog zoveel wijzigingen zijn doorgevoerd.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2988
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Ferrarifan »

Senna op een F1 bolide, had ik eerder van McLaren verwacht. Maar het is dit jaar precies 20 jaar geleden van het ongeval in de Williams, zal het waarschijnlijk mee te maken hebben :worshippy: Zou er ook een eerbetoon aan Ratzenberger inzitten :|
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Geweldig internationaal modelautoforum met veel oud leden van dit forum:
diecastexchange.com

Registreer je :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2014

Bericht door rsh_scuderia »

Ferrarifan schreef:Senna op een F1 bolide, had ik eerder van McLaren verwacht. Maar het is dit jaar precies 20 jaar geleden van het ongeval in de Williams, zal het waarschijnlijk mee te maken hebben :worshippy: Zou er ook een eerbetoon aan Ratzenberger inzitten :|
De S van de Senna-stichting zit al vanaf 1995 op de Williams :thump_up:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Week 11 en nog 6 dagen voor de start van het seizoen 2014! Iedereen is wel nerveus voor de start. Alonso gaf aan dat de regels nu maar een tijdje zo moesten blijven. Het langzamer rijden vindt hij wel jammer, maar weer nieuwe regels trekt hij niet. En hij is ook bang dat wij dat niet trekken en daar geef ik hem wel gelijk in. Volgens hem moet je slim zijn om de race goed te kunnen rijden. Je hebt met veel zaken rekening te houden als benzine en banden. Alleen maar voluit rijden is niet voldoende. Dacht dat F1 daar toch voor was?
Vettel snapt dat mensen hem graag dit seizoen zien verliezen. Zijn vriend Bernie denkt dat ook. Ron Dennis denkt dit seizoen wel races te kunnen winnen, maar ik zet mijn geld op Mercedes. Hamilton zegt voor de titel te gaan. McLaren heeft trouwens nog een maagdelijke livery en dus geen hoofdsponsor. Ron vraagt teveel centjes, hij denkt dat McLaren een auto is waar je veel voor wilt betalen. Ik denkt dat je een beetje nederiger moet zijn na vorig seizoen. Maar dat past niet echt bij Ron. Verder denk ik dat Williams met zijn livery wel de mooiste is van het veld. Die hebben gesnapt hoe je moet opvallen dit jaar. Je gaat voor je sponsor! Diep respect. Tot slot denkt Max Chilton dit jaar niet alle races te kunnen finishen in tegenstelling tot vorig jaar. Dat verwacht ik ook niet. Zoals ik in week 10 al zei, ik vermoed ploffende motoren, stilvallende wagens en meer moois!

2014 Formule 1 mag van start!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

Leuk dat er weer een Martini-livery opduikt in plaats van één lukraak geplakte sticker. Al vind ik persoonlijk wel dat er op het worldwide internet aansprekender suggesties circuleren dan het eindresultaat dat Williams heeft gepresenteerd. Oogt wat onaf in mijn ogen.. :think:

Afbeelding

Vind ik beter geslaagd! :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Peter Parker »

Wie zenden Formule 1 uit dit jaar?

In Nederland zat Formule 1 sinds 2013 grotendeels achter de decoder, met uitzondering van enkele races, dit jaar is het nog erger. Geen samenvattingen en geen uitzonderingen.
Vorig jaar heb ik vooral de BBC aangezet met commentaar van een mooie dame en Eddie Jordan met David Coulthard, ik was inmiddels Olav Mol ook wel een beetje zat. Die Allard Kalf met zijn vreselijke intonatie. Hoe die Abu Dhabi uitsprak :doh: Zeer smakelijk en goed dat commentaar daar in Engeland, maar dit jaar zendt de BBC nog maar 9 races uit en volgens de website samenvattingen van de overige races. RTL Duitsland zend wel alle races uit met commentaar van Niki Lauda. Nou ben ik nooit zo'n fan van die man geweest en Duits is niet mijn favoriete 2e taal, maar als het moet dan doe ik dat.

Formule 1 live stream
Op internet zijn de volgende streams te volgen http://www.itv.com of Livetv.ru/en

Datum Land Zender
16 maart Australië RTL Deutschland
30 maart Maleisië BBC RTL Deutschland
6 april Bahrein RTL Deutschland
20 april China RTL Deutschland
11 mei Spanje BBC RTL Deutschland
25 mei Monaco RTL Deutschland
8 juni Canada BBC, Veronica RTL Deutschland
22 juni Oostenrijk RTL Deutschland
6 juli Groot-Brittannië BBC RTL Deutschland
20 juli Duitsland RTL Deutschland
27 juli Hongarije RTL Deutschland
24 augustus België BBC RTL Deutschland
7 september Italië BBC RTL Deutschland
21 september Singapore RTL Deutschland
5 oktober Japan BBC RTL Deutschland
12 oktober Rusland BBC RTL Deutschland
2 november Verenigde Staten Veronica RTL Deutschland
9 november Brazilie RTL Deutschland
23 november Abu Dhabi BBC RTL Deutschland

Op facebook loopt een aktie om de F1 in Nederland weer achter de decoder vandaan te krijgen. Ik moet zeggen dat ik ook weinig zin heb om te betalen voor iets wat eerst gratis was. Dan nam ik die rot reclame blokken erbij op de koop toe. Ik heb nou niet het idee dat ze er armer van worden om het gratis op de buis te brengen.
Plaats reactie