GP Indianapolis

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Rakesh_BMW schreef:
Maar ik vond de reactie van Paul Stoddart wel leuk :mrgreen: , maar ook een tikje schijnheilig, want zo close was dat gevecht met de Jordans in het kampioenschap helemaal niet :roll: ..... en zeker na deze "race" :roll: was duidelijk te zien dat de Jordans toch een klap sneller zijn.....

Maar dit neemt niet weg dat Jordan een K()tteam is :angry_finger:
met hun t()ringactie, en dan ook nog de blijdschap achteraf....
alsof ze nu opeens zo goed zijn dat ze op het podium zijn geeindigd

Nou, ik vind, dat die Stoddart zijn grote smoel moet houden.
Indien men een beetje verder doordenkt, dat weet iedereen dat Stoddart en Todt twee grote vijanden van elkaar zijn.
Het zal dan ook zeker de bedoeling zijn geweest van Stoddart, om alleen de beide Ferrari's aan de startopstelling te laten verschijnen. Dat zou een ware aanfluiting zijn geweest bij alle anti-Ferarristen en Stoddart zou helemaal in zijn vuistje hebben gelachen als Ferrari de titel van zondebok ook nog eens kreeg toegeschoven.
Gelukkig is Jordan hier niet ingetrapt en hebben ze hun verplichtingen voldaan. Net als Ferrari. Hulde daarom aan Jordan om het advies van Stoddart te negeren.

Laat mij niet lachen over de redenering van Stoddart, dat hij de competitie met Jordan tijdens deze race nu heeft verloren. Elke F1 kenner weet, dat Minardi de competitie helemaal niet kan aangaan. Met geen enkel team zelfs.
Alle respect voor Christiaan Albers, maar laat Stoddart er eerst eens voor zorgen, dan zijn "dinky toys" eens werkelijke F1 racers worden voor de competitie.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Mijn visie op de race is, dat het gewoon niet was aan te zien om 6 auto's op de startopstelling te zien staan en het is zeker geen reclame voor de F1.
De Bridgestone rijders hebben gewoon hun verplichtingen voldaan, waarvoor ze gekomen zijn, namelijk racen. Hun valt dan ook totaal geen schuld aan te rekenen.
Michelin had de zaakjes niet in orde en volgens mij experimenteren ze wat te veel met de banden, wat gevolgen heeft voor de veiligheid. Dat was ook al duidelijk te zien in vorige races.
Jammer, dat de Michelin teams hier de dupe van worden :thump_down:.

Bridgestone banden zijn dan wel langzamer, maar gelukkig een stuk veiliger :thump_up: .
Wat mij betreft mag Michelin nog meer van zulke dompers krijgen, zodat volgend seizoen de hele F1 op een bandenmerk rijdt :thump_up: en zulke taferelen zoals op Indianapolis niet meer voorkomen.
Rakesh_BMW

Bericht door Rakesh_BMW »

The Red Dream schreef:
Bridgestone banden zijn dan wel langzamer, maar gelukkig een stuk veiliger :thump_up: .
Wat mij betreft mag Michelin nog meer van zulke dompers krijgen, zodat volgend seizoen de hele F1 op een bandenmerk rijdt :thump_up: en zulke taferelen zoals op Indianapolis niet meer voorkomen.

Dat ben ik met je eens, en ik heb dan geen superdure ticket gekocht :mrgreen: , maar mijn zondag was zeer zeker verneukt!!!

en de bridgestone rijders hebben idd totaal geen schuld hieraan......
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

mijn zondag was niet echt verneukt jammer voor de f1 race maar ik heb genoten van le mans en ook nog de champcar race, daar waren niet veel inhaalacties maar mijn favoriet da matta won dus dat maakte veel goed. vind alleen jammer dat montoya met 0 punten uit amerika vertrekt
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Tim

Bericht door Tim »

fish88 schreef:vind alleen jammer dat montoya met 0 punten uit amerika vertrekt

Moet ie maar van de camera-ploeg afblijven!
http://www.blennus.com/index.php?option=content&task=view&id=486&Itemid= :mrgreen:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Rakesh_BMW

Bericht door Rakesh_BMW »

Hahahahahaa, hoe vaak wou ie "oeps idiot" zegge..... :lol: 8)
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Gelukkig dan toch de goede keuze gemaakt qua een autosport race kijken 8)
Hoorde via een maatje van me wat er allemaal aan de hand was en heb nu links en rechts foto's, verhalen, enz. gezien/gelezen, en als FIA, Teams, Michelin en wie dan ook niet meer zou zich eigen diep moeten schamen met zo'n aanfluiting :snooty: F1 is leuk, maar je schaamt je eigen toch kapot als je je fan van deze sport wil noemen.

leukste momenten waren toen de fans een paar spullen op de baan gingen gooien en barrichello over een fles reed

Ga jij lekker in een stadion zitten en daar lekker met flesjes of iets gooien :nuts:
Sorry hoor, ik snap best dat die mensen pissed zijn, maar om je eigen maar als een Hooligan te gaan gedragen is helemaal :nuts:
Volgende GP een lading ME op de tribune's :?
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Rakesh_BMW schreef:Hahahahahaa, hoe vaak wou ie "oeps idiot" zegge..... :lol: 8)

Ja inderdaad, een heerlijk filmpje :mrgreen: Hij is volgens mij echt oeps agressief :thump_down:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

The Red Dream schreef:Nou, ik vind, dat die Stoddart zijn grote smoel moet houden.
Indien men een beetje verder doordenkt, dat weet iedereen dat Stoddart en Todt twee grote vijanden van elkaar zijn.

Hmmm daarom voel ik me plots in Stoddarts kamp zitten dan, terwijl ik er eigenlijk nooit wat mee had. :mrgreen:

The Red Dream schreef:Alle respect voor Christiaan Albers, maar laat Stoddart er eerst eens voor zorgen, dan zijn "dinky toys" eens werkelijke F1 racers worden voor de competitie.

Misschien houdt Todt hem wel expres klein. Ferrari heeft de handen al vol aan McLaren en Williams. Waarom houden ze het kleinste minst voor stellende team aan regels als het behouden van de basis in Italië... Laat die man lekker naar zijn eigendom in Engeland komen. Bovendien worden zijn beste mensen door bv Red Bull weggekocht. Ik denk niet dat Stoddart een eerlijke kans heeft. Als de helft van wat ie roept waar is is het nog schandalig. Dat team verliest elke race op 3 rondjes ofzo. Daar hoef je toch niet bang voor te zijn? :?
Shinobi

Bericht door Shinobi »

Tot slot een reactie van Todt:

Jean Todt heeft gereageerd op de stroom van geruchten die stelt dat Ferrari dé verantwoordelijke zou zijn voor het afhaken van alle Michelin-teams na afloop van de opwarmronde. Dit staat te lezen op 'Autosport'.

Het Italiaanse team zou naar verluid in de aanloop naar de race meermaals de bouw van de door Michelin voorgestelde chicane in Turn 13 hebben tegengewerkt. “Onzin”, volgens Jean Todt.

”We zijn nieteens bij de discussie betrokken. Men heeft ons er niets over gevraagd. Het is iets anders of we er akkoord mee zouden zijn gegaan. Eerlijk gezegd niet. Echter dat is vrij normaal wanneer je je bedenkt dat deze besprekingen plaatsvonden op nog geen half uur voor de start van de race.”

”Het zou anders zijn geweest wanneer wij van te voren van de mogelijke chicane hadden geweten, dan hadden we de setup aan kunnen passen en andere geschiktere banden mee kunnen nemen.”

”Maar Ferrari heeft op geen enkele wijze de komst van de chicane tegengewerkt zoals overal wordt gesuggereerd. Al vanaf het begin zijn wij uit deze discussie gebleven. Het was aan de FIA om te beslissen over deze kwestie, niet aan ons. En dat hebben ze dan ook gedaan.”

Eerder al gaven Michael Schumacher en Ross Brawn tegenover de Duitse zender 'RTL' te kennen zich niet in de strijd te mengen. Het team achtte zich niet in de positie hierover een beslissing te kunnen nemen.

Schumacher motiveerde dit standpunt door te stellen dat 'wat Ferrari ook zou doen sowieso alle blaam toeschoven zou krijgen.' Spijtig genoeg had de Duitser het ook nu weer eens bij het rechte eind.

Bron: http://www.Ferrari-world.nl
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Een fan die aanwezig was bij de GP van Amerika, heeft een proces aangespannen tegen de FIA, FOA, Michelin, Formula One Group en de Indianapolis Motor Speedway.

Dit valt te lezen in de Indystar. De aanklacht is dat er met de race gefraudeerd is omdat er maar zes auto's deelnamen. Een inwoner van Colorado, Larry Bowers, heeft zich verzekerd van de diensten van advocaat William Bock de derde nadat op zondag na de opwarmronde 14 van de 20 auto's de pit in reden.

Volgens de advocaat was de getoonde race met slechts zes deelnemende auto's geen echte race zoals deze door de FIA in haar reglementen wordt beschreven. De race werd gestart met een onvoldoende aantal auto's op de baan.

Bowers wil met deze rechtszaak zijn geld voor vijf tickets terug krijgen, en alle andere uitgaven die hij deed om bij de race aanwezig te kunnen zijn.

Bron: Formule1Nieuws.nl
fish88

Bericht door fish88 »

:mrgreen: nu krijgen ze te maken met de amerikaanse levensstijl, en ik geef die man gelijk dat hij zijn geld terugvraagt
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

de formule 1 is zo goed als dood ,dat is zeker en dat allemaal door het grote geld want daar gaat het over ,de macht en het geld daar gaat alles rond,en dat er een ware oorlog woedt tussen de ecclestone ,mosley en ferrari tegen de andere topteams daar gaat het hier over ,en niets anders.las onlangs nog ergens dat bernie zei ,dat het niet goed was voor de formule1 dat ferrari alles won ,maar voegde hij er aan toe het is nog veel slechter voor de formule 1 als ferrari niets wint,duidelijker kan het niet.en mijnheer todt en schumacher ik wens u al veel geluk met de zoveelste titel,want daar twijfel ik geen seconde meer aan,de 7 teams die niet reden moeten het gaan uitleggen bij de FIA en ook michelin en denkt er nu echt iemand dat die niet gaan gestraft worden nee toch .Nu ik stop er mee ik laat van af nu het hele gebeuren aan mij passeren ik stop er mee ,wil geen formule 1 meer zien waar de mensen langs alle kanten bedrogen worden .formule 1 waarwel en over en uit :thump_down: :thump_down: :thump_down: :thump_down: :thump_down:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Misschien is het maar goed dat ze zo'n opdoffer gekregen hebben, dan worden ze weer eens met beide benen op de grond geplaatst.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

motorhead schreef:Bowers wil met deze rechtszaak zijn geld voor vijf tickets terug krijgen, en alle andere uitgaven die hij deed om bij de race aanwezig te kunnen zijn.

Bron: Formule1Nieuws.nl

Gelijk heeft ie, want dat kan je toch niet maken. Je zal maar vanuit Nederland naar die race zijn gegaan en dan die paar miezerige teams zien rond rijden.
Wel denk ik dat dit een historisch gegeven zal zijn in de boeken. Dus ik ga toch maar ff kijken.
Plaats reactie