F1 2007
- Ferrari10flrb
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
F1 2007
Gewoon een excuus om Albers te dumpen. Ondanks alle bla bla bla over strategische doelen ontwikkeling enz enz.
Als een F1 team al afhankelijk is van € 2 mln is het ook niet best gesteld met de financiën
Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat Albers niet voldoende heeft gepresteerd. En moet nog maar eens zien of de vervanger het zoveel beter doet.
Als een F1 team al afhankelijk is van € 2 mln is het ook niet best gesteld met de financiën
Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat Albers niet voldoende heeft gepresteerd. En moet nog maar eens zien of de vervanger het zoveel beter doet.
Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
Mijn verzameling:
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
Soapie tijd!

Christijan Albers zal later vandaag reageren op zijn exit bij Spyker. Er staat voor het eind van de middag een persconferentie gepland.
Naar verluid is Albers van mening dat hij niet per direct kan worden ontslagen door Spyker F1. Het is dan ook de vraag of de Larense coureur zonder slag of stoot akkoord gaat met het opgelegde vertrek.
- Ferrari10flrb
- Contacteer:
F1 2007
Om 1700 persconferentie live bij RTL 7.
Volgens het nederlandse arbeidsrecht is het niet zo makkelijk om iemand te ontslaan. Wie weet krijgt Albers wel een afkoopsom als vergoeding mee
kan hij zich inkopen bij een DTM team
Maar niettemin vind ik het wel sneu voor hem, zijn F1 carriere is nu wel zo goed als zeker ten einde.
Volgens het nederlandse arbeidsrecht is het niet zo makkelijk om iemand te ontslaan. Wie weet krijgt Albers wel een afkoopsom als vergoeding mee

Maar niettemin vind ik het wel sneu voor hem, zijn F1 carriere is nu wel zo goed als zeker ten einde.
Mijn verzameling:
Mijn verzameling:
- Montezemolo
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Re: F1 2007
Misschien durven ze dat niet. Als je hier op het forum bv commentaar leverde op Albers was je ook een azijnzeiker of is het typisch nederlands om lekker te hakken op landgenoten als het ff niet loopt. Laten we gewoon blij zijn dat er een Nederlands team rijdt met een nederlander achter het stuur. Of eigenlijk reed dus.Ferrari10flrb schreef:Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat Albers niet voldoende heeft gepresteerd.
Blijkbaar kun je na "4" races (eigenlijk 3de seizoen, dus zo voorspellend was mijn opmerking niet) wel oordelen over iemands carriere dan wel de volgens eigen zeggen duidelijk opwaardse lijn in de F1....

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

- F40F50ENZO
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- Ferrari10flrb
- Contacteer:
Achteraf heb je idd gelijk gekregen. Helaas wel moet ik er bij zeggen. (En het hoort nu eenmaal bij een forum om het niet met elkaar eens te zijnSt. Paul schreef:[..]
Misschien durven ze dat niet. Als je hier op het forum bv commentaar leverde op Albers was je ook een azijnzeiker of is het typisch nederlands om lekker te hakken op landgenoten als het ff niet loopt. Laten we gewoon blij zijn dat er een Nederlands team rijdt met een nederlander achter het stuur. Of eigenlijk reed dus.
Blijkbaar kun je na "4" races (eigenlijk 3de seizoen, dus zo voorspellend was mijn opmerking niet) wel oordelen over iemands carriere dan wel de volgens eigen zeggen duidelijk opwaardse lijn in de F1....

Ik heb echt gehoopt dat het wel een succes zou worden. Een Nederlands team met een nederlander achter het stuur.
Mijn verzameling:
Mijn verzameling:
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Jij bent overal negatief als het gaat om Formule 1 behalve bij McLaren.St. Paul schreef:[..]
Misschien durven ze dat niet. Als je hier op het forum bv commentaar leverde op Albers was je ook een azijnzeiker of is het typisch nederlands om lekker te hakken op landgenoten als het ff niet loopt. Laten we gewoon blij zijn dat er een Nederlands team rijdt met een nederlander achter het stuur. Of eigenlijk reed dus.
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
St. Paul schreef:Spyker heeft Albers alleen nodig voor het geld, echte prestaties bleven toch al uit. En als het geld niet meer komt... Ze zullen wel een goede nieuwe optie hebben. Dus kan me niet voorstellen dat Spyker er slechter van wordt.
Raar verhaal. Als die sponsor van begin af aan niet betaald en hij weet bepaalde zaken daar niet van... maar ook dat Spyker nu pas aan de bel trekt. Kortom goedkope actie om iemand te dumpen.Dames en heren, sportvrienden,
Afgelopen zondag heb ik in een kort gesprek van de teamleiding van Spyker Formule 1 vernomen dat ik de rest van het seizoen niet meer als racecoureur voor het team zal uitkomen. Zoals bekend is dit vanochtend openbaar gemaakt.
Laat ik als eerste zeggen dat ik het als sporter buitengewoon jammer vind, uiteraard zou ik niets liever doen dan het seizoen uitrijden en mijn Formule 1 carriere voortzetten.
Ik vind het niet alleen teleurstellend voor mijzelf, maar zeker ook voor het team met haar medewerkers en technici met wie ik de afgelopen twee jaar zo intensief heb samengewerkt.
Daarnaast vind ik het vervelend voor het team en mijn persoonlijke sponsors die mij altijd hebben gesteund en juist zoveel mogelijk hebben gemaakt en maken. Ik wil hen dan ook bedanken voor alle steunbetuigingen van de afgelopen dagen, dat laatste geldt trouwens ook voor mijn trouwe groep fans.
Graag wil ik kort ingaan op de reden van dit vroege afscheid van het team. Als reden wordt opgegeven dat één van mijn persoonlijke sponsors niet aan haar betalingsverplichtingen voldoet. Al eind december- begin januari van dit jaar waren er al betalingsproblemen met deze sponsor. Het betreft hier een sponsor waarvan de overeenkomst rechtstreeks met het team is gesloten.
Verantwoordelijk voor de sponsorcontracten was en is mijn voormalig manager Lodewijk Varrossieau van GR8 Industries, maar die nog steeds sponsorfinder is voor CAbv.
Voorafgaande en gedurende het raceseizoen zijn er, op grond van mijn naam, meerdere sponsors geïntroduceerd bij Spyker Formule 1. Tot op heden is CAbv en mij niet bekend wat nou precies het tekort zou zijn, ondanks dat opheldering door ons hierover is gevraagd.
Ondanks het probleem met eerdergenoemde sponsor heb ik van de teamleiding al in januari 2007 mondeling en schriftelijk de garantie gekregen dat ik het hele seizoen zou rijden.
Overigens heb ik geprobeerd om het afgelopen seizoen me vooral op het racen zelf te concentreren. Sportief gezien was er ook progressie. De zakelijke aspecten heb ik zoveel mogelijk overgelaten aan mijn adviseurs.
Het besluit om niet verder met mij samen te werken kwam dus als een onplezierige verrassing voor mij en ik vind het bijzonder jammer dat ik door dit onverwachte besluit nu niet meer in de gelegenheid zal zijn om in de nieuwe Spyker B/versie auto te rijden waaraan ik input heb gegeven.
Ik vind het jammer dat we tot op heden nog niet met Spyker Formule 1 aan tafel hebben gezeten maar ik verwacht en hoop dat dit alsnog zal gebeuren.
Tot slot kan ik iedereen, waaronder in het bijzonder mijn sponsors en fans, beloven dat ik er alles zal doen om zo snel als mogelijk weer op het hoogste niveau terug te keren.
Christijan Albers
- Ferrari10flrb
- Contacteer:
F1 2007
Ben het met Buttonfreak eens. En als je als F1 team al afhankelijk bent van 2 mln dan is het niet best gesteld met je financiën..
Lijkt op een ordinaire vorm van geldklopperij: sponsors van Albers € 8 mln laten betalen vervolgens Albers eruit gooien en dan een Indier met € 10 mln binnenhalen dus in totaal 18 mln........... Roemeense maffia praktijken........
Overigens heb ik ook geen hoge pet op van Karthikean, die heeft natuurlijk dan het geluk dat hij in de b versie en dus betere auto volgens zeggen mag rijden.
Ik vind het maar gerommel in de marge, lijkt op al die "bananen teams" eind jaren '80 begin '90.
Lijkt op een ordinaire vorm van geldklopperij: sponsors van Albers € 8 mln laten betalen vervolgens Albers eruit gooien en dan een Indier met € 10 mln binnenhalen dus in totaal 18 mln........... Roemeense maffia praktijken........
Overigens heb ik ook geen hoge pet op van Karthikean, die heeft natuurlijk dan het geluk dat hij in de b versie en dus betere auto volgens zeggen mag rijden.
Ik vind het maar gerommel in de marge, lijkt op al die "bananen teams" eind jaren '80 begin '90.
Mijn verzameling:
Mijn verzameling:
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
Dit gaat nog lachen worden 
er maar niet voor zorgen dat het Squadron in de GT series er onder gaat lijden.
Speedy racing!
Opkopen die handel 
quote van Pitstop.tv. van een tijdje geleden:
De Spyker Squadron, het raceteam van Spyker in de Le Mans Series, is te koop gezet. Dat is een eerste belangrijke beslissing van nieuwe baas Michiel Mol, die de leiding over de noodlijdende Nederlandse constructeur heeft overgenomen van Victor Müller.
De jongste weken worden niks dan onheilspellende berichten over de autobouwer uit Zeewolde de wereld ingestuurd. CEO Mol doet nu de Spyker Squadron van de hand. Volgens Nederlandse media kost het LMS-programma jaarlijks 5 miljoen euro, terwijl sponsoring slechts 250.000 oplevert.

Als ze goverAD.nl schreef:Zakenman ontkent rol in drama Albers
Door GERARD DEN ELT
AMSTERDAM/NANCHANG - Zakenman Joep van den Nieuwenhuyzen ontkent enige schuld te hebben aan het einde van de raceloopbaan van Christijan Albers bij de Nederlandse renstal Spyker.
Joep van den Nieuwenhuizen. FOTO ANP
Zijn bedrijf Mingya Nanchang European Resorts wordt ervan beticht de afgesproken betaling van vijf miljoen euro aan Spyker F1 niet te hebben voldaan. Op grond hiervan zou Albers deze week uit de auto zijn gezet, zo hebben bronnen rondom Albers en Spyker aangegeven.
Vanuit China, waar Van den Nieuwenhuyzen het golfresort Mingya exploiteert, spreekt de zakenman telefonisch in alle toonaarden tegen dat hij mede de oorzaak is van het ontslag van de coureur. ,,Ik ben Albers, zijn vennootschap noch Spyker ook maar een euro, een dollar of een gulden schuldig.’’
Volgens de zakenman heeft hij vorig jaar tijdens de Grand Prix in Turkije een contract bij Midland gesloten, waarbij de naam van Mingya groot op de auto kwam te staan voor de resterende races van afgelopen seizoen, waaronder de Grand Prix van China. ,,En daarmee is mijn bemoeienis met het team opgehouden. Ik ben niemand iets verschuldigd, al vind ik het vreselijk voor Christijan. Dit gun ik hem niet.’’
Albers zei gisteren op een persconferentie dat de problemen rond Mingya hem rond de jaarwisseling waren gebleken. Hij kreeg zowel schriftelijk als mondeling van de teamleiding de verzekering dat hij desondanks het hele seizoen zou mogen rijden. Over Mingya zei hij: ,,Het was een contract rechtstreeks tussen Spyker en Mingya, dat werd gesloten onder verantwoordelijkheid van mijn ex-manager Lodewijk Varossieau.’’Albers liet verder weten de zaak eerst met Spyker te willen bespreken. Pas daarna kijkt hij naar eventuele juridische stappen.

Speedy racing!

quote van Pitstop.tv. van een tijdje geleden:
De Spyker Squadron, het raceteam van Spyker in de Le Mans Series, is te koop gezet. Dat is een eerste belangrijke beslissing van nieuwe baas Michiel Mol, die de leiding over de noodlijdende Nederlandse constructeur heeft overgenomen van Victor Müller.
De jongste weken worden niks dan onheilspellende berichten over de autobouwer uit Zeewolde de wereld ingestuurd. CEO Mol doet nu de Spyker Squadron van de hand. Volgens Nederlandse media kost het LMS-programma jaarlijks 5 miljoen euro, terwijl sponsoring slechts 250.000 oplevert.
- Montezemolo
- Contacteer:
Dat Spyker is gewoon een grote zeepbel
Aan de ene kant Grote sommen geld uitgeven aan F1 en andere race-activiteiten, aan de andere kant je naam verpanden omdat je een liquiditeits probleem hebt
Geniet er nog maar even van, ik voorzie een niet al te lange toekomst voor de dikdoenerij van de heren van Spyker.
Montezemolo

Geniet er nog maar even van, ik voorzie een niet al te lange toekomst voor de dikdoenerij van de heren van Spyker.
Montezemolo

Dr is een verschil tussen wat wij sport vinden en wat een ander sport vindt.
Over het algemeen vindt men, Spyker ONS Nederlandse F1 team. Het team waarvan wij vinden dat er toch zeker wel een Nederlander moet rijden.
Maar.....
De zakenwereld is hard. En aangezien de F1 een uithangbord van de zakenwereld en is F1 ook hard.
Spyker is wat dat betreft niet anders. Er wordt zakelijk naar de sport gekeken, waar het kijkerspubliek juist de sport met emotie volgt.
Dus, zakelijk gezien is het helemaal niet gek dat men voor de lange termijn kiest en gewoon voor keiharde Euro's gaat.
Of het zo is dat de sponsors van CA hun geld (en exposure) nu kwijt zijn is nog maar de vraag.
Ik ben heel erg benieuwd naar de eerstvolgende race. Welke sponsors verschijnen er op de auto...... en welke coureur zal er plaatsnemen.
Zelf ben ik er niet zo heel erg rouwig om dat CA wordt vervangen. Ook al is de auto een drama, de rijder heeft zn "Maximum Attack" nog niet waargemaakt.
Laten we maar hopen dat er een nieuw talent voor terugkomt, en Spyker met de B-spec iets verder komt.
Over het algemeen vindt men, Spyker ONS Nederlandse F1 team. Het team waarvan wij vinden dat er toch zeker wel een Nederlander moet rijden.
Maar.....
De zakenwereld is hard. En aangezien de F1 een uithangbord van de zakenwereld en is F1 ook hard.
Spyker is wat dat betreft niet anders. Er wordt zakelijk naar de sport gekeken, waar het kijkerspubliek juist de sport met emotie volgt.
Dus, zakelijk gezien is het helemaal niet gek dat men voor de lange termijn kiest en gewoon voor keiharde Euro's gaat.
Of het zo is dat de sponsors van CA hun geld (en exposure) nu kwijt zijn is nog maar de vraag.
Ik ben heel erg benieuwd naar de eerstvolgende race. Welke sponsors verschijnen er op de auto...... en welke coureur zal er plaatsnemen.
Zelf ben ik er niet zo heel erg rouwig om dat CA wordt vervangen. Ook al is de auto een drama, de rijder heeft zn "Maximum Attack" nog niet waargemaakt.
Laten we maar hopen dat er een nieuw talent voor terugkomt, en Spyker met de B-spec iets verder komt.