Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
v8-vette
Schaal: 1:18

Re: GioGio collectie: Alfa Romeo 155 TS 1994 CET Tarquini

Bericht door v8-vette »

HPI heeft topwerk geleverd :worshippy:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Minstens zo lekker als haar iets steviger zusje dat in Duitsland actief was. Heerlijke livery, heerlijke zwarte velghs en heerlijke agressieve blokkendoosbelijning.

Kortom: een van de fijnste toerwagenracers ooit !! :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Heerlijke bak, iets subtieler dan de DTM versie, maar daardoor zeker niet minder :thump_up:
Johan
Schaal: 1:43

Bericht door Johan »

HPI weet inderdaad hoe ze modellen moeten maken, ben best onder de indruk van hun kwaliteiten mede omdat ik er altijd minder van had verwacht.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Modellen uit de racerij doen mij niet heel veel. Het model is echter wel erg fraai afgewerkt.
Johan

Bericht door Johan »

Wederom zijn er twee modelletjes onderweg, een snelle duitser en eveneens snelle italiaan, nu maar hopen dat de post ook een beetje snel is..... :doh:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Johan

Re: GioGio collectie: Citroën HZ autocar d`orchestre 1959

Bericht door Johan »

Als eerste een onverwachte update, een wagen die me niet alleen kwa model aanspreekt maar in dit geval zeker ook door de kleustelling waardoor het een opvallende verschijning is.
Voor dit model moeten we naar 1959, de Citroën HZ in de autocar d`orchestre uitvoering.

Citroën HZ autocar d`orchestre 1959

De Citroën H Van of Citroën HY is een bestelbus van Citroën die werd geproduceerd tussen 1947 en 1982.
Met zijn karakteristieke 'golfplaatcarrosserie' was de HY een bekende verschijning in Europa. Maar liefst 34 jaar lang bleef deze auto vrijwel onveranderd in productie, een absoluut record voor een bestelwagen. Er zijn in totaal 475.000 exemplaren gebouwd. De zwaardere uitvoering met een hoger laadvermogen werd 'HZ' genoemd. De praktische laadruimte werd voor allerhande doelen toegepast, waaronder het vervoeren van landbouwgoederen, tot het gebruik voor ziekenvervoer.
De eisen voor het ontwerp van de HY waren enigszins gelijk aan die van een 2CV: voorwielaandrijving, een laag brandstofverbruik en een goede wegligging. De eerste blauwdrukken van deze auto lagen al op de werktafel tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar het eerste prototype rolde pas ná 1945 van de band.

Het ontwerp van de HY is niet gebaseerd op de zelfdragende carrosserie. De wens was een chassis met opbouw. Alle techniek lag in de voorkant van de auto geconcentreerd (motor, versnellingsbak en aandrijving). Het voordeel hiervan is dat een HY vrij gemakkelijk kan worden verlengd, door vlak achter de cabine de auto als het ware door midden te zagen, hierbij hoeven alleen de chassisbalken en de remleidingen te worden verlengd.

De HY is in vele honderden varianten verschenen. Als camper, horecaverkoopwagen, pick-up, paardentransportwagen etc.

BRON: Wikipedia.

merk: Citroen
model: HZ
uitvoering: autocar d`orchestre 1959
schaal: 1/43
fabrikant: Eligor
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op do 03 okt 2019 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Wat een heerlijke update :worshippy: Doe me denken aan die kleurrijke bussen die in Zuid-Amerika rondrijden :drool:
Johan

Bericht door Johan »

Ricardo schreef:Doe me denken aan die kleurrijke bussen die in Zuid-Amerika rondrijden :drool:
Dat gevoel krijg ik ook bij zulke uitvoeringen, Havana/Cuba is dan altijd het eerste waar ik aan denk met hun soms zeer oude maar nog prima rijdende automobielen die tevens vaak in prima staat verkeren.
Geweldig gewoon.
Johan

Re: GioGio collectie: Mercedes-Benz C-Class DTM Oschersleben

Bericht door Johan »

Na de kleurrijke Citroen HZ uit 1959 maken we even een sprong naar wat geheel anders, een snelle DTM wagen uit 2007.

Mercedes-Benz C-Class DTM Oschersleben Test 2007

Een stukje tekst uit 2007:
Eerste officiële test op Oschersleben
De eerste 'clash of the titans' vindt plaats op het circuit van Oschersleben minder dan 14 dagen voor de DTM-seizoen begint in Hockenheim op 22 april.
De enige officiële pre-seizoen 2007 DTM-testdagen worden gehouden van dinsdag tot en met vrijdag in de Oost-Duitse circuit de buurt van Magdeburg.

De Motorsport Arena Oschersleben is geopend op 25 juli 1997, het circuit is in 13 maanden gebouwd en ligt nabij het oostduitse plaatsje Magdeburg (nog geen 20.000 inwoners).
Persoonlijk vind ik het een mooi circuit kwa ontwerp en vele coureurs delen die mening al is inhalen er behoorlijk lastig, de baan was 3667 mtr lang.
Motorsport Arena Oschersleben is de op vier na grootste baan op de DTM kalender na Mugello (5.245), Hockenheim (4.574), Zandvoort (4.307) en Le Mans (4.185).
Voorafgaand aan het DTM sezoen van 2007 heeft Motorsport Arena Oschersleben de baan gerenoveerd en tevens werd de baan 29 mtr langer tot een lengte van 3696 mtr.

Dit is wat Bernd Schneider over het vernieuwde circuit weet te zeggen:
De vernieuwde eerste bocht maakte de baan nog veeleisender voor de rijders, want we moeten vertragen van meer dan 230 kilometer per uur tot ongeveer 70 km per uur, 44 keer maal tijdens een DTM race

merk: Mercedes-Benz
model: C-klasse
uitvoering: AMG DTM #1 Oschersleben Test 2007
fabrikant: Minichamps
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

saampjes
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op za 06 jul 2019 15:48, 5 keer totaal gewijzigd.
Johan

Re: GioGio collectie: Lamborghini Murcielago LP670-4 SV

Bericht door Johan »

Laatste update voor deze week komt van Lamborghini.

Lamborghini Murcielago LP670-4 SV

Lamborghini laat het SV-label weer herleven in de vorm van de Lamborghini Murciélago LP 670-4 SuperVeloce. Ruim twaalf jaar geleden was het voor het laatst dat de magische letters SV op een Lamborghini pronkten, maar na de Diablo hebben we nooit meer een SV-model gezien. Gelukkig heeft men in het Noord-Italiaanse Sant´Agata Bolognese niet stilgezeten.
De Lamborghini Murciélago is één van de meest bijzondere sportauto´s van dat moment (2009). Maar er is altijd behoefte aan meer onderscheid. Lamborghini presenteert dan ook de Murciélago LP 670-4 SuperVeloce. Dat model is krachtiger, lichter en sneller dan de Murciélago LP 640. En als klap op de vuurpijl is ´ie met een gelimiteerde productie van 350 exemplaren ook nog eens exclusiever.

670 pk en 660 Nm, om maar meteen met de deur in huis te vallen; de Murciélago SV, zoals de auto in de volksmond zal gaan heten, overtreft de ´gewone´ Murciélago in alles. De 6.5 liter V12 is getuned tot een vermogen van 670 pk bij 8.000 tpm en een koppel van 660 Nm bij 6.500 tpm. Het vermogen wordt standaard via een automatische E-Gear versnellingsbak op alle vier de wielen overgebracht. Optioneel is er een handgeschakelde zesbak leverbaar. Wie dat wenst kan in slechts 3,2 seconden(!) vanuit stilstand naar 100 km/h sprinten. De topsnelheid is afhankelijk van de gekozen spoiler. Wie kiest voor de standaard ´kleine´ spoiler behaalt een topsnelheid van 341 km/h. Wens je meer downforce, dan gaat dat ten koste van de topsnelheid en kun je nog ´maar´ 336 km/h behalen. Dan moet je kiezen voor de extra grote ´Aeropack Wing´.

De extreme prestaties heeft de Murciélago LP 670-4 SuperVeloce niet alleen te danken aan het toegenomen motorvermogen. Een tweede bepalende factor is het met 100 kg afgenomen wagengewicht. Door de toepassing van veel carbon, aluminum en lichte staalsoorten werd fors gewicht bespaard. Niets hebben de ingenieurs in Italië onbenut gelaten om ook nog maar een grammetje extra te besparen. In het interieur wordt daardoor bovendien een unieke sfeer opgewekt. Alcantara en carbon zijn daar voornamelijk verantwoordelijk voor.

Het potentieel van de Murciélago SV steekt de Italiaan niet onder stoelen of banken. De indrukwekkende voorspoiler, de imposante 18 inch lichtmetalen wielen en de vleugel achterop bepalen het beeld. Ook zijn achterste zal aan aandacht geen gebrek hebben. Maar niet alles is puur om esthetische redenen gedaan. Lamborghini heeft getracht de downforce zo hoog mogelijk te krijgen en de rij-eigenschappen van de SV naar een ongekend hoog niveau te stuwen. En om de beleving geheel compleet te maken wordt een extreem uitlaatsysteem gemonteerd. Lamborghini omschrijft de klank daarvan als een ongekende akoustische ervaring.
BRON: Autowereld.com

merk: Lamborghini
model: Murcielago
uitvoering: SV
fabrikant: HotWheels Elite
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op za 06 jul 2019 15:51, 3 keer totaal gewijzigd.
Jeffrey1985
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Citroën HZ - Mercedes C-Class DTM

Bericht door Jeffrey1985 »

Het topmodel van de Murcielago! Matzwart staat 'm goed :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Johan

Re: GioGio collectie: Citroën HZ - Mercedes C-Class DTM

Bericht door Johan »

Jeffrey1985 schreef:Het topmodel van de Murcielago! Matzwart staat 'm goed :thump_up:
We wilden eerst voor een oranje exemplaar gaan maar als je de mat zwarte in je handen heb is ie toch wel heel erg stoer........ :drool:
Wie weet komt de oranje er ook nog eens bij want ook die blijf toch wel erg smakelijk hoor....
v8-vette

Re: GioGio collectie: Citroën HZ - Mercedes DTM - Lamborghin

Bericht door v8-vette »

mooie update , vooral de Merc steekt er bovenuit :thump_up:
freeroad
Schaal: 1:50
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Citroën HZ - Mercedes DTM - Lamborghin

Bericht door freeroad »

v8-vette schreef:mooie update , vooral de Merc steekt er bovenuit :thump_up:
Die vond ik juist niet noemenswaardig, nee met zo'n Lamborghini in de update. Wat een übergaaf modelletje zeg in die kleur!! :worshippy:
Afbeelding
Nog volop in aanbouw, dé site over mijn modelauto's!
680 Pk op de Achterwielen!
Plaats reactie