F1 2007
Ik vind het nogal raar waarom zoveel mensen vinden dat er een Nederlander bij Spyker moet rijden. het Engelse Williams heeft geen Engelsman in de twee wagens, het Oostenrijkse Red Bull heeft geen Oostenrijker in de wagen zitten, Toyota heeft geen Japanner achter het stuur, Honda ook niet, Ferrari geen Italiaan en ik kan me uit de Sauber tijd ook geen enkele Zwitser herinneren.
F1 teams (en dan vooral de kleinere) kijken gewoon naar 't geld, de emoties van de supporters is van ondergeschikt belang. Het belangrijkste is dat ze hun toko draaiende kunnen houden, of dat dan gebeurt met de miljoenen van een landgenoot of een buitenlander is van ondergeschikt belang. In mijn ogen eigenlijk nog terecht ook, voor ons als fans is sport emotie, voor hun is 't gewoon keiharde business.
F1 teams (en dan vooral de kleinere) kijken gewoon naar 't geld, de emoties van de supporters is van ondergeschikt belang. Het belangrijkste is dat ze hun toko draaiende kunnen houden, of dat dan gebeurt met de miljoenen van een landgenoot of een buitenlander is van ondergeschikt belang. In mijn ogen eigenlijk nog terecht ook, voor ons als fans is sport emotie, voor hun is 't gewoon keiharde business.

Dat zeg ik.....!
Tis gewoon een keiharde zakenwereld, waarin de knikkers belangrijker zijn dan het spelletje.
Als je de verhalen trouwens allemaal een beetje leest, dan krijg je wel een vieze smaak in de mond....
Uit de weblog van Frits van Eldik. (Toch wel een behoorlijk waardevolle bron)
Spyker gaat duidelijk voor het geld.....
Wie't eerst meer dan 2 miljoen euro biedt mag instappen. (Hoezo langetermijndenken?)
Tis gewoon een keiharde zakenwereld, waarin de knikkers belangrijker zijn dan het spelletje.
Als je de verhalen trouwens allemaal een beetje leest, dan krijg je wel een vieze smaak in de mond....
Uit de weblog van Frits van Eldik. (Toch wel een behoorlijk waardevolle bron)
Dus..... 9 miljoen ontvangen voor enkele races, 2 miljoen tekort komen en dan een contract ontbinden?Ik vind het voor hem dan ook klote dat zijn avontuur voorbij is. Triester is het feit dat hij dit jaar 11 miljoen dollar moest ophoesten. 11.000.000!! Voor een Spyker! En dan deden wij altijd lacherig over de Ricardo Rosset’ van deze wereld! Je bent naar mijn idee echt gestoord als je dat betaald of in dit geval zou willen betalen! ELF MILJOEN dollar om het veld voor je uit te jagen!
Ik durf Huub Rothengatter niet eens te bellen. Als ik hem dit vertel weet ik niet zeker of hij het wel overleeft! Je moet wel een stel randdebielen om je heen hebben verzameld om hier mee accoord te gaan. Het ergste van het hele verhaal is dat hij naar verluid 9 miljoen betaald heeft! En dan maak je dus nog het seizoen niet af!! Ik ga het even laten bezinken… De groep wijze mannen die met regelmaat trots kwamen vertellen dat ze naar een Grand Prix kwamen om te onderhandelen kwamen vast niet uit het oosten. Sterker, ineens heb ik respect voor Colin Kolles dat hij ze dat uit de zak heeft geklopt! Je moet wel heel erg desperaat jouw rijder in de Formule 1 willen houden als je dit soort bedragen als normaal beschouwd. Compleet gestoord!
Spyker gaat duidelijk voor het geld.....
Wie't eerst meer dan 2 miljoen euro biedt mag instappen. (Hoezo langetermijndenken?)
- Ferrari10flrb
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
F1 2007
Op zich vind ik het niet raar dat Nederlanders graag willen dat er een Nederlander rijdt bij een Nederlandsteam. Gezond stuk chauvinisme is niet erg.
Maar 9 mln betalen voor een half seizoen..........
Die Kolles is gewoon een gehaaide oost Europeaan die een paar zichzelf belangrijk vindende "sponsors" cq een managementsbureau te slim af is geweest.
En zoals het er nu naar uit ziet zullen er de nodige miljoenen bij een Indiaase staalboer uit de zak worden geklopt.
Maar 9 mln betalen voor een half seizoen..........

Die Kolles is gewoon een gehaaide oost Europeaan die een paar zichzelf belangrijk vindende "sponsors" cq een managementsbureau te slim af is geweest.
En zoals het er nu naar uit ziet zullen er de nodige miljoenen bij een Indiaase staalboer uit de zak worden geklopt.
Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
Mijn verzameling:
Re: F1 2007
Montezemolo schreef:Dat Spyker is gewoon een grote zeepbelAan de ene kant Grote sommen geld uitgeven aan F1 en andere race-activiteiten, aan de andere kant je naam verpanden omdat je een liquiditeits probleem hebt
![]()
Geniet er nog maar even van, ik voorzie een niet al te lange toekomst voor de dikdoenerij van de heren van Spyker.
Montezemolo

Paar jaar terug zat er een jongen staal te kloppen in een schuurtje met een droom. Dan weten ze die droom om te zetten tot kansrijk merk wat, zeker qua design, toonaangevend is in de autoindustrie. En dan moet je als Nederlander trots zijn op een achterhoede team met een rijder die claimt de "eerste nederlander met een opwaardse lijn" in de F1 te worden maar in no time gewoon gedumpt wordt? Nee ik had liever gezien dat Spyker nog wat auto's bleef bouwen.
Op een F1 forum waar ik ook kom ontaarde een topic over je "favoriete top 10 auto's allertijde", nadat een Australiër een Spyker in zijn lijst opnam, in een hele storm aan reacties over hoe stoer iedereen die Spyker, vooral ook de LeMans versies, vond... Zegt genoeg lijkt mij. Wat nou F1 team dat over 5 jaar door iedereen is vergeten als je de kans hebt auto's neer te zetten waar mensen over jaren nog over praten danwel verzamelen. Kijk naar Joop Donkervoort die dwingt respect af, doen wat je kunt en je daar in verbeteren, niet boven je stand leven.
Valt reuze mee, heb ook commentaar op Mclaren gehad, bv het personeelsbeleid in de auto's van de laatste jaren. Negatief ben ik alleen over Ferrari (omdat die in mijn ogen geen recht van spreken meer hebben in de F1 gezien de hulp die ze via het Concorde moesten krijgen), het rijdende chicane duo dat in de wagens van Toyota zit en de leiding achter het Spykerteam en Albers (beide met de mooie praatjes die geen gaatjes vullen).buttonfreak schreef:
Jij bent overal negatief als het gaat om Formule 1 behalve bij McLaren.
En als Albers niet zo dom had zitten zwetsen maar net als Doornbos gewoon had aangegeven hoe gaaf het is om in F1 te rijden en blij te zijn die kans te hebben had ik nu gezegd dat ik het vervelend voor hem vind maar dat er helaas voor hem niet meer in zat. Jos mocht ik in de eerste jaren ook niet maar de laatste jaren won hij hij zeker aan sympathie door eerlijker en opener commentaar.

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

Ik heb het dan ook over de F1 tijd van Jos. Als Jos een goede manager had gehad was dat en de A1 ook allemaal beter verlopen denk ik.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016

- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
- buttonfreak
- Contacteer:
Had ik dit trouwens al vermeld? Spyker had immers een financieele meevaller van 18 miljoen gekregen, dus wat betekenen dan die 2 daar op??? Raar verhaal.
Wat iedereen ook vergeet is dat het F1 team niet door Spyker is betaald, maar door Michiel Mol en een paar andere kerels die nooit bij naam zijn genoemd. Ook vergeet men dat het verschillende entiteiten zijn die, omdat men graag de naam Spyker plakte op een F1 team, feitelijk niets met elkaar van doen hebben. Ja er zit een holding boven, maar dat is om de constructie legaal te maken. De devisies F1 en Autobouw zijn in feite gescheiden (hoewel ik ook verhalen hoorde dat het F1 team de autobouwer in Zeewolde geld moest sturen om aan verplichtingen bij o.a. Karmann te voldoen)
Wat iedereen ook vergeet is dat het F1 team niet door Spyker is betaald, maar door Michiel Mol en een paar andere kerels die nooit bij naam zijn genoemd. Ook vergeet men dat het verschillende entiteiten zijn die, omdat men graag de naam Spyker plakte op een F1 team, feitelijk niets met elkaar van doen hebben. Ja er zit een holding boven, maar dat is om de constructie legaal te maken. De devisies F1 en Autobouw zijn in feite gescheiden (hoewel ik ook verhalen hoorde dat het F1 team de autobouwer in Zeewolde geld moest sturen om aan verplichtingen bij o.a. Karmann te voldoen)
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
AD.nl schreef:Ondoordachte actie stort Spyker in een crisis die niet snel voorbij zal zijn
Het ontslag van Christijan Albers bij Spyker heeft alleen maar verliezers opgeleverd. De karavaan van teleurstellingen zwelt aan na het zoveelste onheilsbericht rond de ambitieuze, maar ondermaats presterende renstal uit Nederland.
Met stip op één staat natuurlijk de coureur zelf, die na 46 Grand Prix’ zijn loopbaan in de Formule 1 als actief coureur waarschijnlijk op zijn buik kan schrijven. Hooguit wacht Albers nog een bijrol als testcoureur bij Honda of Williams.
Ten tweede is daar de renstal, die midden in een moeizame opbouwfase opnieuw nauwelijks met een crisissituatie weet om te gaan. De (sinds maart ruimschoots gehalveerde) beursnotering helpt daar ook al niet bij. Maandag werd koortsachtig overlegd tussen Zeewolde (hoofdkantoor), Amsterdam (de zetel van bestuursvoorzitter Michiel Mol) en Silverstone (teambaas Colin Kolles en technisch opperhoofd Mike Gascoyne).
De vraag rijst dan ook: wie is de baas bij Spyker? Het lijkt er haast op dat er meer opperhoofden zijn dan indianen. En het harmoniemodel werkt niet echt goed in de F1.
Met het oog op de nieuwe B-versie, de driedaagse test deze week op Francorchamps, de Europese races (vooral die van de Nürburgring en Francorchamps) en de continuïteit was het natuurlijk veel beter geweest om kalmte te bewaren en Albers nog even te laten rijden.
Nu is het signaal verspreid dat de geldnood bij Spyker zo groot is dat een nieuwe coureur met geld noodzakelijk is om de renstal te redden. In het persbericht staat niet voor niets uit de mond van teambaas Kolles opgetekend: ,,Het ambitieuze ontwikkelingsprogramma wordt serieus bedreigd door het niet betalen van één van zijn sponsors.’’
Bedoeld wordt Mingya European Resorts van zakenman Joep van den Nieuwenhuyzen dat zich via Albers’ ex-manager Lodewijk Varossieau zou hebben verplicht drie jaar lang vijf miljoen dollar per seizoen te betalen. Inderdaad geen klein bedrag, maar dat wordt behoorlijk overstegen door het geld dat de rest van de Nederlandse sponsors heeft ingebracht. Overigens ontkende Van den Nieuwenhuyzen gisteren vanuit China dat hij ook maar een euro schuldig is.
De stoet Nederlandse sponsors behoort tot de derde groep verliezers, die voor het merendeel dacht mee te surfen op de golven van het oranje sentiment dat Spyker en Albers eind vorig jaar ontketenden na de overname van Midland.
Velen gingen driejarige sponsorverbintenissen aan, velen werden door Albers en Varossieau in de Formule 1 geïntroduceerd. Die combinatie staat ook na hun onderlinge scheiding garant voor vele miljoenen dollars aan inkomsten voor het team in de komende jaren. Exact, Quick, Trust, JVC, Dremel, Leaseplan, AD Sportwereld, Bilderberg, Philoderm - bedrijven die Albers gebruikten in hun commerciële plannen. Dat sentiment speelt echter geen enkele rol.
Met het ondoordachte ontslag van Albers heeft Spyker zichzelf in problemen gebracht. Wie rijdt er in het F1-evenement Monaco aan de Maas op 19 augustus in Rotterdam? Wie zorgt dat Spyker voldoende Nederlandse uitstraling behoudt en voldoende enthousiasme blijft genereren in de Nederlandse markt, ter wille van de voormalige sponsors van Albers? Robert Doornbos noch Jos Verstappen heeft daarvoor het benodigde geld, zo zij al kandidaat willen zijn.
Voor Spyker is deze crisis nog lang niet voorbij.
En Boerke's lieverdje doet ook van zich spreken:
Sneue hond is Dhr. Verstappen zeg om zo na te trappenOntslag Albers geen verrassing, zegt Jos
(11/7/2007) Deze uitspraak van Jos Verstappen over het ontslag van Christijan Albers bij Spyker F1 is de essentie van zijn column in De Telegraaf die donderdag 12 juli gepubliceerd wordt. Jos, zelf gepokt en gemazeld in de Formule 1, zag de problemen voor Albers al van mijlenver aankomen. Sterker nog, hij beweert dat Albers het zelf ook heeft zien aankomen. Een sponsor die zijn verplichtingen niet nakomt en de coureur zelf die de sportieve verwachtingen niet kan inlossen: in de keiharde wereld van de F1 zit je hoofd dan snel in de strop. Lees hier alvast de column van Jos in de Telegraaf van morgen.
"Verwacht op deze plek geen krokodillentranen naar aanleiding van het nieuws dat Spyker Christijan Albers op non-actief heeft gezet. Het klinkt misschien hard, maar naar mijn mening heeft Albers zijn eigen graf gegraven. En hij mag dan wel zeggen verrast te zijn door het besluit, maar volgens mij heeft hij deze afloop allang zien aankomen.
Laten we eerlijk zijn: wanneer je voor aanvang van het seizoen al weet dat een belangrijke sponsor zijn verplichtingen niet wil of kan nakomen, dan vraag je natuurlijk om problemen. En nu we het toch over het begin van het seizoen hebben, ik meen me te herinneren dat het Albers-kamp zei dit seizoen niet te hoeven betalen voor het stoeltje bij Spyker. Albers zou, zo meldde hij, een 'betaalde coureur' worden. Maar nu blijkt het tegendeel waar en kost hem dat zelfs de kop.
Eigenlijk is de hele affaire simpel samen te vatten: Christijan Albers moet eens wat meer in de spiegel kijken. Altijd maar weer weet hij met het beschuldigende vingertje naar anderen te wijzen, nooit ligt het aan hemzelf wanneer er weer eens iets fout gaat of er problemen zijn. Oké, bij het inmiddels beruchte tankslangincident trok hij direct het boetekleed aan, maar daar kon hij ook echt niet meer mee wegkomen. De hele wereld had immers live kunnen zien bij wie de fout lag.
Nu is dan definitief het vonnis geveld over een coureur die, zo moet mij ook van het hart, er nooit in is geslaagd gevoelens van sympathie op te roepen. Dat is niet mijn persoonlijke gevoel, maar slechts een conclusie naar aanleiding van de vele geluiden die ik over Albers hoor. Zeer regelmatig vertoef ik op de kartbaan of een circuit, waar je toch vooral echte racefans treft. Dan valt het me op dat die mensen niet of nauwelijks positief over Albers praten. Het is hem in zijn jaren als formule 1-coureur nooit gelukt de harten van de echte fans te veroveren. En dat verbaast me niets, want Albers heeft in al die jaren te vaak een te grote mond gehad.
Ik zeg vaak dat ieder mens uiteindelijk krijgt wat hij verdient. En dat geldt dus ook voor deze afloop voor Albers. En met afloop bedoel ik dan ook echt afloop, want ik denk dat de breuk met Spyker tevens het definitieve einde van de formule 1-carrière van Albers is. Ook daarin ben ik eerlijk: op basis van de prestaties die hij de afgelopen maanden heeft neergezet, hoeft hij echt nergens meer aan te kloppen. Hij moet wel een heel grote zak met geld meenemen, wil hij ooit nog een racestoeltje in de formule 1 veroveren.
Wat Spyker betreft hoop ik oprecht dat het team overleeft. Want dat is wat Spyker nu moet doen: overleven. Het team heeft het financieel zwaar en heeft beslist geld nodig. Aan prestaties hoeft Spyker even niet te denken, die komen er dit jaar echt niet meer. Michiel Mol en de zijnen zijn nu echt bezig met een overlevingstocht, vooral op het financiële vlak. Het is dan ook te hopen dat er de komende tijd voldoende geld binnenstroomt om alle ellende op te lossen. Laten we hopen dat de Spyker-adem lang genoeg is, zodat ze het volgende seizoen met een schone lei kunnen beginnen. Dat gun ik het team echt. Spyker is een mooi merk en Michiel Mol is een heel aardige man. Ik blijf dan ook hopen dat Spyker uitgroeit tot een team waar Nederland in de toekomst trots op kan zijn."

- Ferrari10flrb
- Contacteer:
F1 2007.
Het lijkt erop dat wat Albers betreft St Paul helaas gelijk gaat krijgen, ik blijf er wel dat ook de Spyker een dramatisch slechte auto is. Want hoe kan het gebeuren dat Albers vorig toch een aantal keren in de top 15 kwalificeerde en nu beide auto's vrijwel altijd strak onderaan staan. Toro Rosso met dezelfde motor nu aanzienlijk sneller is en Williams met een Toyota echt aanzienlijk sneller is.
Wat Spyker zelf betreft, het team zit nog in de startfase dat blijkt uit alles, men had waarschijnlijk verwacht dat de Nederlandse multinationals (voor zover Nederlands nog van toepassing is) in de rij zouden staan om te sponsoren een foute inschatting dus. Fam Mol heeft wel veel geld maar bij lang na niet genoeg om zelfstandig een f1 team te runenn. Je bouwt nu eenmaal niet binnen een half jaar een f1 team op. Het verkopen van de het Spyker Squadron is erg jammer maar denk ik onvermijdelijk want Spyker is te klein om op 2 fronten aktief te zijn. En de strijd in de GT2 klasse is zeker financieel gezien van te voren al een verloren zaak omdat Porsche en Ferrari deze klasse toch zeer serieus nemen. Maar wie weet is de redding voor de f1 stal nabij en weet men bij Spyker iets dat 16 miljoen teambazen niet weten
Dat is al vaker voorgekomen in de F1 geschiedenis, Lotus door JPS (helaas uiteindelijk niet gered), Williams door arabieren, Mclaren door Marlboro en wederom arabieren, Ferrari door Fiat.
Dus ik hoop nog steeds op een goede sportieve en financiële toekomst voor Spyker. Liefst natuurlijk met een Nederlandse coureur.
Nb. lees net Jos' zijn verhaal in de Telegraaf. tja beetje makkelijk hoor van de zijkant. Valt over hem en zijn manager ook het nodige te schrijven.
Wat Spyker zelf betreft, het team zit nog in de startfase dat blijkt uit alles, men had waarschijnlijk verwacht dat de Nederlandse multinationals (voor zover Nederlands nog van toepassing is) in de rij zouden staan om te sponsoren een foute inschatting dus. Fam Mol heeft wel veel geld maar bij lang na niet genoeg om zelfstandig een f1 team te runenn. Je bouwt nu eenmaal niet binnen een half jaar een f1 team op. Het verkopen van de het Spyker Squadron is erg jammer maar denk ik onvermijdelijk want Spyker is te klein om op 2 fronten aktief te zijn. En de strijd in de GT2 klasse is zeker financieel gezien van te voren al een verloren zaak omdat Porsche en Ferrari deze klasse toch zeer serieus nemen. Maar wie weet is de redding voor de f1 stal nabij en weet men bij Spyker iets dat 16 miljoen teambazen niet weten

Dat is al vaker voorgekomen in de F1 geschiedenis, Lotus door JPS (helaas uiteindelijk niet gered), Williams door arabieren, Mclaren door Marlboro en wederom arabieren, Ferrari door Fiat.
Dus ik hoop nog steeds op een goede sportieve en financiële toekomst voor Spyker. Liefst natuurlijk met een Nederlandse coureur.
Nb. lees net Jos' zijn verhaal in de Telegraaf. tja beetje makkelijk hoor van de zijkant. Valt over hem en zijn manager ook het nodige te schrijven.
Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
Mijn verzameling:
Mijn verzameling:
Jos heeft groot gelijk.....
Dat ie daarbij zijn eigen verleden niet aangeeft, dat zal zn eigen keus zijn.
Volgens mij staan er geen onwaarheden in het verhaal.
Albers heeft gewoon pech gehad.
En Jos.....
Die wil echt niet meer rijden in die Spyker hoor. De enige rol die ik ooit nog voor hem in F1 zie is technisch adviseur. En juist die mensen kan Spyker goed gebruiken.
En Jos.....
Die wil echt niet meer rijden in die Spyker hoor. De enige rol die ik ooit nog voor hem in F1 zie is technisch adviseur. En juist die mensen kan Spyker goed gebruiken.
- buttonfreak
- Contacteer:
raar dan dat hij zegt dat Mol zo'n aardige man is. en dat het een leuk team is... kortom "mag ik alsjeblieft iets doen voor jullie"ViperArry schreef:Jos heeft groot gelijk.....
En Jos.....
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
Volgend stukje:

Ben benieuwd of het betreffende papiertje snel boven water zal komenAD.nl schreef:Spyker speurt intern
Door GERARD DEN ELT
FRANCORCHAMPS - Spyker F1 stelt een intern onderzoek in naar de eventuele schriftelijke belofte dat Christijan Albers ongeacht zijn sponsorverwikkelingen het seizoen bij de Nederlandse renstal mag afmaken.
De speurtocht volgt op de stellige bewering van de ontslagen coureur dat hem zowel mondeling – in het bijzijn van getuigen - als schriftelijk door de teamleiding is beloofd dat de gewraakte sponsordeal met Mingya hem niet zal worden nagedragen.
Die belofte zou door de teamleiding overigens meerdere malen en in het bijzijn van telkens wisselende getuigen zijn gedaan. Dat gebeurde tijdens de wintermaanden, toen alle teamleden nog volledig overtuigd waren dat Albers met Spyker, de snelle Ferrari-motor en de technische kennis van Mike Gascoyne een uitstekend seizoen zou gaan doormaken. Negen races in het seizoen lijkt de weegschaal echter door geldgebrek een andere kant te zijn opgeslagen.
Alle betrokkenen in de leiding van het team en de autofabriek is verzocht hun correspondentie en verzonden e-mails uit die periode te controleren. Albers weigerde afgelopen dinsdag op een persbijeenkomst na zijn ontslag te zeggen wie hem de belofte op schrift zou hebben gedaan.
Daarom werd gisteren op de locaties op Silverstone (de renstal), in Amsterdam (de zetel van grootaandeelhouder en bestuursvoorzitter Michiel Mol) en in het hoofdkantoor van het beursgenoteerde Spyker Cars NV in Zeewolde onderzocht of een dergelijke mail of brief inderdaad geschreven is.
Om die reden heeft Spyker gistermiddag uitdrukkelijk bekend gemaakt dat de 24-jarige Oostenrijker Christian Klien vandaag voorlopig slechts één dag voor het team gaat testen. Zelfs de datum wordt in dat bericht nadrukkelijk genoemd: 12 juli 2007. Hij wordt formeel ‘uitgeleend’ aan Spyker door Honda.
In dat gisteren verzonden persbericht worden vanwege de mogelijke juridische implicaties van het ontslag van Albers zo veel mogelijk slagen om de arm gehouden.
,,Er zijn vele omstandigheden die moeten worden overwogen voordat we een definitief besluit kunnen nemen over onze rijders. We zullen de komende dagen alle opties zorgvuldig evalueren voordat we kunnen aankondigen wie de Grand Prix van Duitsland en de races daarna zal rijden,’’ zo wordt teambaas Colin Kolles in het persbericht geciteerd.
Die zorgvuldig gekozen woorden sluiten een terugkeer van Albers in de auto niet uit.
Albers heeft met spoed om uitleg gevraagd aan de renstal, nu hij in zijn ogen volstrekt onrechtmatig is ontheven van zijn taken als Formule 1-coureur.
Hij overweegt een kort geding aan te spannen om zijn deelname aan de resterende races af te dwingen, indien Spyker dat verzoek om uitleg uit de weg gaat.
De coureur meent hem de Spyker-bolide ten onrechte is ontnomen. Zijn vennootschap CA BV, die de commerciële contracten afsloot en de overeenkomst sloot met Spyker, zou juist veel meer geld hebben aangebracht dan strikt noodzakelijk was.
Het driejarige contract voor de betaling van vijf miljoen dollar per seizoen, die de Chinese vastgoedonderneming Mingya jaarlijks zou doen, was bovendien buiten de CA BV om geregeld.
Dat bedrag zou volgens afspraak echter wel meetellen in het entreegeld van tien miljoen dollar.
De CA BV zegt zelfs zonder het geld van Mingya dicht bij het afgesproken instapbedrag te zitten.
Het gat zou ongeveer 1,5 miljoen euro zijn. Bovendien zou dat verschil nog kunnen worden verkleind door de inkomsten uit Albers-merchandising, die nog niet is meegeteld en pas aan het einde van het seizoen kan worden becijferd.
Ook om die reden is het ontslag volgens het kamp van Albers onrechtmatig, aangezien het rijden van slechts 9 van de 17 races niet in verhouding staat tot de meegebrachte sponsorinbreng.